Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Jeg har ingen formening om denne selgeren, men siden du stiller spørsmålet gjentatte ganger så er du ikke trygg på dette. Da anbefaler jeg at du lar det være.
Forutsatt at du ikke er forsterkerløs, hvorfor ikke holde pengene til resterende sum for å kjøpe Krell er på plass?
Jeg ønsker heller ikke å forkaste saken før jeg har gjort meg opp en mening om jeg tror at det er en svindler eller ikke. Til nå spriket informasjonen litt i begge retninger. Nå fikk jeg tilbakemelding fra firmaet Mark Levinson på serienummerne og har fått den infoen jeg trenger. Selger er ekte.

Jeg kjøper de.

Mvh
Roysen
Ble rolig her etter at tråden kom på sporet. Men siden vi er der så er jeg veldig nyskjerrig om du har fått disse i hus. Hadde gjort seg med noen bilder av beista.:)

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg har ingen formening om denne selgeren, men siden du stiller spørsmålet gjentatte ganger så er du ikke trygg på dette. Da anbefaler jeg at du lar det være.
Forutsatt at du ikke er forsterkerløs, hvorfor ikke holde pengene til resterende sum for å kjøpe Krell er på plass?
Jeg ønsker heller ikke å forkaste saken før jeg har gjort meg opp en mening om jeg tror at det er en svindler eller ikke. Til nå spriket informasjonen litt i begge retninger. Nå fikk jeg tilbakemelding fra firmaet Mark Levinson på serienummerne og har fått den infoen jeg trenger. Selger er ekte.

Jeg kjøper de.

Mvh
Roysen
Ble rolig her etter at tråden kom på sporet. Men siden vi er der så er jeg veldig nyskjerrig om du har fått disse i hus. Hadde gjort seg med noen bilder av beista.:)
Til slutt ble jeg ble så usikker på om selger var en ren scam eller ikke at denne handelen ble det aldri noe av dessverre. Han oppførte seg særdeles mistenkelig. Jeg er i forhandlinger om et annet par i pyeblikket.

Mvh
Roysen

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Jeg kjøper de.

Mvh
Roysen
Til slutt ble jeg ble så usikker på om selger var en ren scam eller ikke at denne handelen ble det aldri noe av dessverre. Han oppførte seg særdeles mistenkelig. Jeg er i forhandlinger om et annet par i pyeblikket.

Mvh
Roysen
OK, hvis man blir usikker så er det nok lurest å bakke ut ja. Får håpe det går bedre med de du dealer med nå.

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.605
Veldig flotte, og ikke minst lett forståelige illustrasjoner Orso, akkurat hva denne tråden trengte nå :)
Er dette custom installasjoner eller kan de bestilles, i så tilfelle hvor ?
Det er ikke lov til å reklamere for butikk eller produkter på selve forumet. Mvh Høvdingen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Ja, her var jeg kanskje litt snar, og det var nok et svar på et spørsmål, og jeg så faktisk ikke det. Beklager min misforståelse.

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.605
Veldig flotte, og ikke minst lett forståelige illustrasjoner Orso, akkurat hva denne tråden trengte nå :)
Da svarer jeg på nytt.

Det vil være mulig å bestille produktene fra oss, lydogakustikk. Vi er en ny aktør som for øyeblikket er i startfasen. Kan dessverre ikke gi noe mer konkret informasjon offentlig på nåværende tidspunkt, men det er mulig å kontakte oss på mail. Vi vil selvsagt legge ut mer informasjon etterhvert.
e-post adressen vår: info(att)lydogakustikkdottno

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.655
Torget vurderinger
49
Da svarer jeg på nytt.

Det vil være mulig å bestille produktene fra oss, lydogakustikk. Vi er en ny aktør som for øyeblikket er i startfasen. Kan dessverre ikke gi noe mer konkret informasjon offentlig på nåværende tidspunkt, men det er mulig å kontakte oss på mail. Vi vil selvsagt legge ut mer informasjon etterhvert.
e-post adressen vår: info(att)lydogakustikkdottno
Takk, blir spennende og følge med på :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.923
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lenge siden vi har hørt noe fra Roysen nå. Med tanke på hans helsesituasjon, er det foruroligende.

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.389
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Jeg var og besøkte Roysen for noen uker siden.
Han er dessverre ikke særlig bra. "Kona" hans overvåker ham døgnet rundt, og
hjemmehjelpen kommer flere ganger om dagen.
Sendte ham sms for og levere SHM SACD og CD'r tilbake.
Da var han dessverre på sykehuset igjen.
En stor takk til Roysen for lånet av div. spesielle plater.
Tror jeg satt mer enn 5 timer hos ham.
Vi hadde det veldig hyggelig, og tida gikk dessverre alt for fort.

Riktig god bedring Roy Ove ønsker jeg deg,
igjen tusen takk for lånet og for et svært hyggelig besøk.

Med Vennlig Hilsen
op

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Det var dårlige nyheter,hadde et forsat håp om at han skule komme seg att.En får berre krysse fingrene.:(

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.357
Torget vurderinger
1
Hvordan går det med Roysen, for tida? Noen som har snakket med ham?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.923
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det står vel noe lenre oppe som kan tolkes dithen at han er svært syk.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.283
Sted
Oslo
@ lars_erik: Kan ikke trykke "liker". ^^

^mvh

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg vil bare stikke nesa innom og oppdatere bekymrede sjeler. Det er lite som har forandret seg med hensyn til sykdomsbildet i forhold til det jeg har beskrevet før. Når det gjelder behandling har vi forsøkt de tre cellegifttypene som kan benyttes på min krefttype og dessverre virker ingen av de på meg lenger. Jeg har derfor sluttet med cellegiftbehandlinger. I stedet har jeg begynt med behandling i form av en av to typer antistoffer som kan benyttes på min krefttype. Den andre antistofftypen har jeg forsøkt og den fikk jeg blodpropp i overarmen av som er en av dens mulige bivirkninger. Av den grunn måtte vi også avslutte den behandlingsformen. Nå behandles jeg da med den andre antistofftypen. Det er den siste behandlingstypen som er tilgjengelig og kan tilbys meg.

Antistoffer gis også intravenøst i blodet som cellegift, men i motsetning til cellegift virker antistoffene kun på kreftcellene og lar andre celler i kroppen være i fred. Av den grunn er det færre bivirkninger med antistoffer. Det aktuelle antistoffene jeg benytter har kun en vesentlig bivirkning og det er kraftig akne (kviser, tørr hud, betent hud og oppsprukken hud) først og fremst i ansiktet og på overkroppen. Det kan imidlertid oppstå på hele kroppen.

Jeg har så langt vært gjennom to behandlinger. Jeg skal ta to til (en hver fjortende dag). Så skal vi ta et CT bilde for å se hvordan det har påvirket kreftcellenes utvikling før vi legger videre plan framover.

Forøvrig er Magico Q7 nettopp sendt til USA for reparasjon. De vil nok bruke tre måneder før Q7 returneres.

Tube Research Labs ampene skulle leveres 04.07. Det klarte ikke leverandøren. De mangler fremdeles en topplate fra deres metallshop som det viser seg er vanskelig å hanskes med. Jeg ble nå så lei at jeg forlangte pengene tilbake. Det fikk jeg også. De har fremdeles tenkt å fullføre konstruksjonen av ampene og jeg vil da fremdeles få første mulighet til å kjøpe de.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ønsker deg hell og styrke i behandlingen.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.741
Sted
Smurfeland
Ønsker deg også lykke til med behandlingen, og videre hifiplaner of course.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.657
Lykke til med behandlingen, Roysen!

N

nb

Gjest
Godt at det i det minste er horisontal utvikling, selv om vi selvsagt hadde håpet at den var positiv. Lykke til med behandingen og resten!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.923
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lykke til med behandlingen, Roysen. Ønsker deg all mulig bedring.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.389
Torget vurderinger
0
Det er forøvrig ingen 100% nøyaktig arkitektur tegning og tiltakenes størrelse og plassering kan være litt annerledes enn hva skissene viser.

Vis vedlegget 267286
Uansett er det uforståelig at man med en slik malplassering av høyttalere i et rom, ref. skisse - jobber videre med å konstruere akustiske remedier......

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det er forøvrig ingen 100% nøyaktig arkitektur tegning og tiltakenes størrelse og plassering kan være litt annerledes enn hva skissene viser.

Vis vedlegget 267286
Uansett er det uforståelig at man med en slik malplassering av høyttalere i et rom, ref. skisse - jobber videre med å konstruere akustiske remedier......
Konstruktive bidrag fra personer som både kjenner rommet og har kunnskap om akustikk er velkomne. Sleivspark fra personer på sidelinja som aldri har vært her, som ikke kjenner rommet og som ihar det motsatte av positive intensjoner (hjelpe) kan egentlige poste andre steder etter min mening.

Alt er som det har vært på HFS ser jeg. Jeg går tilbake i dvale. Denne statussøkende dissingen uten rot i virkeligheten gidder jeg ikke å være med på.

Jeg må nesten understreke at det ikke var jeg som startet dette og er derfor ikke roten til denne konflikten. Det er riktignok jeg som bet på provokasjonen, men jeg kan likevel ikke kalles roten til denne konflikten. Jeg mener at innlegg som det siterte ikke bør få eksistere på et seriøst forum.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ja, alt er ved det vanlige her på hfs.

siden ditt forrige innlegg har det vært massevis av folk som sender deg lykkeønsker og kun en person som kritiserer høyttalerplasseringen din.
høyttalerplasseringen, altså...

det kan hende at du i din situasjon har bedre av å bruke kreftene (både fysiske og åndelige) på andre ting enn å henge deg opp i at en og annen person disser et eller annet ved hifi'en din.

bare en kjapp tanke, sånn på morrakvisten.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
ja, alt er ved det vanlige her på hfs.

siden ditt forrige innlegg har det vært massevis av folk som sender deg lykkeønsker og kun en person som kritiserer høyttalerplasseringen din.
høyttalerplasseringen, altså...

det kan hende at du i din situasjon har bedre av å bruke kreftene (både fysiske og åndelige) på andre ting enn å henge deg opp i at en og annen person disser et eller annet ved hifi'en din.

bare en kjapp tanke, sånn på morrakvisten.
Joa, ække uenig i det.

Jeg setter stor pris på alle lykkeønskningene.

Som du også er inne på hifi er ikke høyest prioritert om dagen, så aktiviteten her inn vil nok uansett bli tilnærmet dvaletilstand.

Mvh
Roysen

Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn