Rumath's kjeller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.821
    Antall liker
    11.568
    Torget vurderinger
    2
    Har også hatt Doxa forsterker (73 / 74), men aldri blitt helt venn med deres passive "pre". Nå er forsterkeren fra Spec, mens høyttalerne er Doxa 8.2 Signature, en type høyttalere det skal litt til å slå ut i min verden.

    (men jeg savner Klipsch, da. Så av og til går jeg ned i mitt kinorom og hører hvordan det skal gjøres. Der står et par Klipsch PA-høyttalere...)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Ah. :) JA, to lytterom er en hyggelig ting. Jeg har mine Klipsch i stua, og snart får vi en flott recliner der som heter "Timeout" fra Bohus. Da regner jeg med at jeg vil ligge litt i den også.

    Men, kjellern blir lytterom 1 i lang tid fremover. :))
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Brukket eller ikke brukket, det er spørsmålet man stiller seg når tåa sto i en litt merkelig vinkel etter et ublidt møte med et metallfeste i svømmehallen. Røntgen neste. Går fort i helse-Norge. Vi er heldige! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Men så var det venting på skadestua da.... Her kan jeg bli sittende lenge. Mål for dagen: Få rettet ut tåa. Jadda! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Brukket var svaret. Utrolig hvor hemmende ei knekt tå kan være. Halte rundt i ukesvis visstnok. Men, en kjapp titt på nettavisene avslører at jeg egentlig ikke har det så værst! :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    He he, noen ganger skal det ikke mer til enn litt trøbbel av denne typen før man skjønner hvor godt vi har det i Norge. Ikke mulig å trykke liker på de innleggene, bare ønske deg lykke til i rehabeliteringsperioden. Det er viktig å være snill med eventuelle koner og lignende slik at man får riktig forpleining der du sitter med pledd over beina i sweet spot. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.821
    Antall liker
    11.568
    Torget vurderinger
    2
    Også jeg som trodde svømming var sunt, da gitt. Har blitt lite av det våte element siden jeg gjorde om et av "barnerommene" til privat gym. Sånn er'e å bli gammal og se ungene flytte sin vei, da slutter man å svømme! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Brakk to tær etter ublidt møte med en tung stol barbeint for noen år siden. Ikke mulig å få på sko på minst to uker! Hadde en jobb med mye kjøring og flytting av tunge kontormaskiner = Håpløst!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kjeller gikk til stue, og stue til kjeller. Ny tv kommer i morgen. :))

    2C325EB9-98A4-4E94-B65B-0A08903B5D3C.jpg

    F855C025-E806-4E2B-B07D-28F75BE0A51D.jpg
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Lekkert oppsett!! Foreløpig nøyd med TV ?
    Veldig! Kontrasten er fabelaktig. Litt uvant med totale sortnivåer. Litt uvant at ikke tvén «lyser deg i senk», men gi det noen timer, så er det bare veldig riktig. :) Avslappende for øynene.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Da har jeg fått stilt inn tvén, og bildet er kanskje enda bedre. Blitt vant til størrelsen, klarheten og kontrasten. Herlig. Selv om det er sommer, og man skulle tro at da har man ikke tid til å sitte inne, så opplever jeg det motsatte. Dagen har plutselig maaaange ledige timer. Kveldene er lange. Jeg er våken. Orker å se, og orker å lytte. Når høsten kommer krypende med mørke kvelder og travle arbeidsdager, så orker jeg dessverre ikke mye lytting når barna er i seng.

    God sommer! :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Headfi i ene stuehjørnet. Atrox v2 og Bluesound node 2i. Driver K242HD akkurat nå, men har planer om å bytte disse ganske snart. :)

    FCBA825D-9A8E-4ED4-B84E-3FD511BB8645.jpg
    7F319584-1202-479C-93BD-F56E5783F2AF.jpg
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kjøpte brukt av ei som var interiørinteressert. Benken ble for stor for hjørnet hennes. Husker dessverre ikke merket, men det var ikke noe de store kjedene tok inn. Kostet ca 5000,-
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    « Kjempefin tråd - Smittende entusiasme!

    Spennende høyttalere, måtte google de.»

    Tusen takk! :) Har brukt denne tråden mest for egen del, for å skrive ned inntrykk underveis som jeg gjør endringer. Noen ganger kan man plutselig ta seg i å skrive mer. ;)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Beyerdynamic DT1990 Pro ankommet, og spilt på en del timer. :)

    Byttet til analytiske puter (Mye styr å bytte puter, måtte ta i bruk hårføner for å utvide gummien). De analytiske er noe mykere, og gir mindre belastning på hodet. Er ganske følsom for trykk på hodet, så komfort er nesten viktigere enn lydkvalitet.

    1256E20E-C04D-4808-9FB7-33BC3D613CC6.jpg
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    911
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte brukt av ei som var interiørinteressert. Benken ble for stor for hjørnet hennes. Husker dessverre ikke merket, men det var ikke noe de store kjedene tok inn. Kostet ca 5000,-
    Takk for svar, jeg mener å ha sett en tilsvarende benk i en annen sammenheng og vet at den ikke leveres av "standard" kjedene. Skal se om jeg finner igjen nettsiden hvor de tilbød dem her i Norge. Forøvrig en fin og spennende tråd du har.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Enda en morgenstund med hodetelefonene rundt ørene. Når frokoster og matpakker er laget til familien, så plasserer jeg kaffekoppen i vinduet, og plasserer kroppen i en massiv stol i 50-talls design. Denne halvtimen før dagens kav setter i gang er gull verdt. Håper alle finner sine små stjålne øyeblikk i hverdagen. God torsdag! (Snart helg)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    760
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Beyerdynamic DT1990 Pro ankommet, og spilt på en del timer. :)

    Byttet til analytiske puter (Mye styr å bytte puter, måtte ta i bruk hårføner for å utvide gummien). De analytiske er noe mykere, og gir mindre belastning på hodet. Er ganske følsom for trykk på hodet, så komfort er nesten viktigere enn lydkvalitet.

    Vis vedlegget 555169
    Heisann, hvordan gikk det med disse - erfaringer? :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Hei!

    Når jeg fikk byttet puter, og jobbet litt med hodebøyla, så ble de veldig komfortable. Merker ingenting til at de er lystklingende. (Noen hevder det) Men, driver de jo med en «varm» klasse A forsterker, så kanskje derfor? Strålende fornøyd! Kanskje det «anlegget» det lyttes mest på. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne. Da blir det test av Logitech Slim folio. :) For et nydelig tastatur til iPaden!! (Air 3. Gen.)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Lett justering av plasseringen til høyttalerne i dag. Kanskje 10 cm lenger ut, og litt mer toe-in. Stor endring. Tightere bass, og bedre stereobilde. Morsomt hvor lite som skal til for å få ny lytteglede. :))

    9F51A9EA-37E3-41F0-94AF-8B29C6717DE2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn