Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Lett oppdatering fra "Høgda" i Ski.
    Ny forsterker på plass. Etter en hyggelig handel med gunner står nå Ayon Spark her og ser helt fantastisk ut.

IMG_6999.jpg

Jeg hadde svært lave forventninger til matchen denne skulle ha mot mine klassiske Spendor. Teoretisk skulle dette innby til katastrofe, men så feil kan man ta. I utgangspunktet er Spendor oppgitt med en følsomhet på 82db, men det er så jeg ikke kan tro det er riktig. Det spiller så hinsides bra sammen. Men funker det, så funker det.

Jeg har allerede gjort avtale om kjøp av Audio Note AN/E høyttalere, så jeg får nå testet det også først. De kommer antagelig i morgen, men må recones. Antar det er rett frem eller er det noe jeg bør være oppmerksom på? Skulle kanskje oppgradert til papir når jeg først er i gang? Noen innspill på AN/E og oppgraderinger? De som kommer i morgen er "stock" og er ikke "tuklet" med tidligere.

Ellers har det vært storsalg av plater på Facebook denne lørdagen. Folk er fine ass.... :)

Ha en fin lørdagsnatt :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, se der, ja. O' hjerte, brist ikke :'(!
    Men grattis, min gode mann :)

Skjønnheten og...! :-X . Det er helt merkelig at den får Spendorene til å synge så vakkert. 82 db følsomhet er jo helt uhørt sammen med SET, selv om vi snakker om 20w med stiv power her. Men funker det, så funker det! Må nesten ta en tur bort og sjekker selv med egne ører, hehehe!

Det skal bli spennende å se hva dine neste trekk er. Hva med AN/E, Final osv. Eller slår du deg til ro og beholder Ayon og Spendor... (fat chance!) ;)

Uansett, smellvakker sak, som spiller enda vakrere. Dessuten rimelig å drifte. Synd ikke flere har opplevd den. For de pengene får man LM, Prima Luna osv på brukten. Helt vilt på tenke på, synes jeg, men markedet bestemmer, seff :rolleyes:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hadde mye heller kjøpt Ayon før noe som helst i fra LM :)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.860
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.912
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Har du dårlig erfaring med LM? eller kanskje veldig god erfaring med Ayon :)

mvh
    Har aldri fått helt taket på LM sitt design,Ayon ser jo 100 ganger bedere ut ;)

O
    Der er vi veldig forskjellige Ove, digger det industrielle designet til LM :) Og gratulerer med flott forsterker jorwed

mvh
    Det er jo lov det,Frank :)

O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ah, se der, ja. O' hjerte, brist ikke :'(!
    Men grattis, min gode mann :)

Skjønnheten og...! :-X . Det er helt merkelig at den får Spendorene til å synge så vakkert. 82 db følsomhet er jo helt uhørt sammen med SET, selv om vi snakker om 20w med stiv power her. Men funker det, så funker det! Må nesten ta en tur bort og sjekker selv med egne ører, hehehe!

Det skal bli spennende å se hva dine neste trekk er. Hva med AN/E, Final osv. Eller slår du deg til ro og beholder Ayon og Spendor... (fat chance!) ;)

Uansett, smellvakker sak, som spiller enda vakrere. Dessuten rimelig å drifte. Synd ikke flere har opplevd den. For de pengene får man LM, Prima Luna osv på brukten. Helt vilt på tenke på, synes jeg, men markedet bestemmer, seff :rolleyes:
    Du er hjertelig velkommen, Gunner!
    Ja, det spiller så bra (i mine ører) at det er usikkert på om det er så mye å hente i AN-E/B høyttalerene? Skal jeg hente dem opp fra boden, så blir det litt oppgraderinger. De må uansett recones (følger med nye oppheng). Fikk ett hyggelig tilbud på nye hemp bass elementer, men er usikker. Hvorfor endre noe som allerede overrasker med god lyd?
    Så akkurat nå sitter jeg litt i ro :)
    Ja, rart at denne forsterkeren ikke ble plukket opp tidligere, men ayon er jo ikke mest kjent i Norge. Høy kvalitet fra Østerriket der altså :)

:)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

O

mvh

O

Akkurat der er jeg enig med deg Evo III.
    (Uten å mene noe om LM sine kvaliteter. Bare basert på "looks")
    Skal bygge om benken på sikt. (Har mange deler i boden) Da blir det "bærre lækkert"!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

O

mvh

O
    Der er vi veldig forskjellige Ove, digger det industrielle designet til LM :) Og gratulerer med flott forsterker jorwed

mvh
    Takk for det. Den spiller overraskende godt. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

O

mvh

O

mvh
    Ok, la oss si at utseendet er smak og behag. Fair enuff :). LM har jeg hatt før (LM219ia) og elsket designet, om enn på en annen måte enn smukke ayon Spark, og byggekvaliteten til LM219ia er absolutt ikke til å kimse av. Jeg eier gjerne LM igjen, jeg!
    Vi er forskjellige, jeg respekterer det. Selv gidder jeg ikke å betale mer for et like godtlydende produkt bare fordi det er skrudd sammen av noen amerikanere, vest europeere eller japanere. Det er da at man er buttføkkt av sine fordommer ;). Men hvis to produkter er, la oss si like gode og koster like mye, så fortrekker jeg det som er konstruert og produsert i Vest-Europa (feks bruker ayon trafo fra Mastersound). Såpass med fordommer har jeg, det skal innrømmes!:rolleyes:

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med superfin Ayon.:)
    Regner med at denne nå blir stående til Ragnarok.
    Hei - det er jorwed vi snakker om da ! Sorry jorwed , jeg måtte bare :) Grattis med lekker amp. Jeg får komme meg opp bakken og sjekke ut herligheten en dag.
    Du får hive deg på sykkelen. Hjemme kontor i dag og på torsdag. Alt etter det er som kjent risikosport ift om alt står her :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Herregud, skulle tro du var nyforelsket:rolleyes:. Så skinnende har jeg aldri sett den før.
    Hadde forresten samme forsterker da jeg tjente til livets opphold som hallik:p

Jorwed, the Bling Master of HFS! :cool:

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.976
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Etter et hyggelig besøk hos jorwed i går med Evo i samme ærend så må jeg si at den Ayon ampen gjør mer enn å jåle seg på hylla altså. Uten at det ble noen finlytting så skal det sies at jeg likte svært godt lyden som ble servert. Og med en ny Hendrix skive under armen på hjemveien ble det jo bare stas alt sammen :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Bra at kaffen besto testen. Husker ptb (tror det var han..?) ønsket meg god bedring ang kaffe for en tid tilbake da jeg fortalte at jeg drikker oftest pulverkaffe.
    Nå er det nykvernet presskanne kaffe som gjelder. :)
    Det var nok ikke meg:) men har en idé om hvem det kan ha vært. Kan jo legge til at jeg ikke akkurat er noe stor tilhenger av pulverkaffe da.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pulverkaffe er helt kurant når man har et tidsvindu på ca syv minutter og rekker akkurat en skvett og en sigg ;)
    Er glad jeg ikke noen kaffe-, øl, vin-, mat-, klær-, lyd&bilde- eller sigg-nazi. Det meste funker greit og gir noe godt, ut fra konteksten. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Bra at kaffen besto testen. Husker ptb (tror det var han..?) ønsket meg god bedring ang kaffe for en tid tilbake da jeg fortalte at jeg drikker oftest pulverkaffe.
    Nå er det nykvernet presskanne kaffe som gjelder. :)
    Det var nok ikke meg:) men har en idé om hvem det kan ha vært. Kan jo legge til at jeg ikke akkurat er noe stor tilhenger av pulverkaffe da.
    Ja, kanskje det var mannen under broen? impulse

• Liker
    Reaksjoner: ptb

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Den første testen ble gjort med leema forsterkeren. Samlet opp mot og koblet dem opp på ayon.... Gikk fint det gitt :) har ikke skrudd opp så mye ennå, men på normalt lyttevolum klarer ayon seg veldig bra. :)
    Meen mon tro hva litt skikkelige japanske eller amerikanske muskler hadde gjort med lyden...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Faen, som du pisker stakkars lille Spark:'(. Først Spendor på 82db følsomhet, og nå store paneler.
    Håper du får byttet den bort mot muskelforstekrere. Det trenger Final'ene. (Skulle tro at Leema hadde nok pulver? Hvis ikke, så sier det jo mye om Final ;) )

Og hva er galt med kasseht, som jo er det de fleste bruker, om jeg kan spørre herren? ^-^

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.545
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er LYD du driver med J, (;))så er det vel ikke tvil om at alt annet du har hatt i hus ikke når opp mot Final.
    Forsterker som passer har du vel solgt? Prøvde du ML på disse?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Å, han har da hatt forsterkere som kunne gjort en jobb på Final, som Accuphase og nevnte ML.
    Men som alltid; det går rundt og rundt der i gården, uten noen videre retning :rolleyes:. Ting kommer inn og forsvinner ut like fort, og det som regel før de får satt seg eller fått mulighet til å vise seg i riktig setting. Det burde være greit å se at det ikke er bare LYD som bedrives der i gården. Fair enuff, vi har alle våre tilnærminger :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.748
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Trist som faen!:'(

Ok, fortell onkel Gunner nå hva, hvor, hvordan og hvorfor gikk det galt?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hadde en hyggelig ettermiddag med Østfolds skarpeste i ettermiddag, Dyret og ANM. Dyret og meg måtte innom å sjekke ut de nye Dynaudioene hans!
    ANM vartet opp med kaffe og kake! We like.
    IMG_9627.jpg

Som i alle sosiale ekspirementer var det 40% musikk og 70% preik. Lyden i kjelleren til ANM er veldig velbalansert. Med 6 ekstra basser i oppsettet, ble det bass i både stream og vinyl...
    Herlig oppsett :)
    Litt bilder:
    IMG_1100.jpg
    IMG_0436.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så hjem igjen...
    Flott familiehelg. Besøk vestfra og full rulle med bursdagsfeiring av minstefrøken med alt det medfører seg :)
    Midt i det hele fikk svogeren og undertegnede løst et lite problem... Høyttalerene var for dominerende i stuen. Enten måtte veggen males eller så måtte høyttalerene males. Vi valgte det første.

IMG_2079.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn