Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Rolige desemberdager i Ski.
    Noe småutstyr inn og noe ut. Ikke de helt store utskeielser.
    Accu E-370 havnet på Torget. Flett ny, trodde den ville roe byttesyken... Den gjør ingenting feil, den bare begeistrer ikke like mye som jeg forventet. Men vi får se, noen bytteforslag har det vært. Men ingen hast. Usikker på hva jeg tror hadde gitt større eierglede, for samme eller mindre penger.
    Kanskje ingenting.
    Kanskje jeg jager spøkelser?
    I ring.
    Du vet som i; "Rundt og rundt er like langt."

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Accu E-370 havnet på Torget. Flett ny, trodde den ville roe byttesyken... Den gjør ingenting feil, den bare begeistrer ikke like mye som jeg forventet. Men vi får se, noen bytteforslag har det vært. Men ingen hast. Usikker på hva jeg tror hadde gitt større eierglede, for samme eller mindre penger.
    Kanskje ingenting.
    I ring.
    Bare å roe ned så dukker det vel opp noe etter vert :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.449
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje ingenting.
    I ring.
    I alle tilfeller jøkkje det nokke. Gøyalt å jage litt spøkelser rundt i ring :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Usikker på hva jeg tror hadde gitt større eierglede, for samme eller mindre penger.
    Kanskje ingenting.
    I ring.
    :) Kanskje desembertilbudet på SPEC kunne vært noe?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nei, å bytte i noe annet helt nytt er antagelig døfødt. (Bortsett fra en Luxman 590 AX II selvsagt).
    Enten HEV (High End Vintage :) ) eller klasse A Luxman :)

Eller noe annet.

Eller beholde Accuphase...

Eller ....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Blir det ikke vanskelig å finne løsningen før du greier å definere hvorfor Accuphase-ampen ikke begeistrer tilstrekkelig? Hva er det du savner? Hva er det du trenger av lydkvalitet som den ikke synes å levere? Å jage spøkelser i ring er nå en ting, men å jage dem i mørket uten lommelykt er noe ganske annet...
    Hva med å definere hva du leter etter musikalsk sett, hva som har begeistret før, hva som får foten til å gå og det Jørgenske gliset til å gå hele veien rundt, og så sikte mot noe som kan tenkes å levere det...

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kanskje ingenting.
    I ring.
    Kansje den vil begeistre litt etterhvert? når den er innspilt? ;)

Vi får vel snart starte en Ghostbusters gjeng her inne.. ;)

PS: tror du har mer å hente med å bytte ut de gamle spendor sakene.. ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.571
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blir det ikke vanskelig å finne løsningen før du greier å definere hvorfor Accuphase-ampen ikke begeistrer tilstrekkelig? Hva er det du savner? Hva er det du trenger av lydkvalitet som den ikke synes å levere? Å jage spøkelser i ring er nå en ting, men å jage dem i mørket uten lommelykt er noe ganske annet...
    Hva med å definere hva du leter etter musikalsk sett, hva som har begeistret før, hva som får foten til å gå og det Jørgenske gliset til å gå hele veien rundt, og så sikte mot noe som kan tenkes å levere det...
    1: Den er ny.
    2:Høyttalerene hans er nok ikke helt opptimale.
    3: Det er Jørgen jo :)

O

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    E-370 er en fin forsterker. Mistenker at 590 AX har litt mer sprut og litt lysere klang - utfra de oppsettene jeg har hørt den i. Må naturligvis høres i samme oppsett for å ha en kvalifisert formening.

Henger rundt i tråden her så får jeg snart svaret:cool:

Ikke somle nå Jorwed;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dessuten, Jørgen.. Rundt og rundt er jo ikke like langt. Det er dobbelt så langt.
    Hvis en runde etter spøkelser holder, er jo to, for ikke å snakke om tre, fire, fem eller endog ti, ganske bortkasta.....:cool:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    1: Den er ny.
    2:Høyttalerene hans er nok ikke helt opptimale.
    3: Det er Jørgen jo :)

O
    1: Det er riktig
    2: Final kommer straks :)
    3: :(

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    E-370 er en fin forsterker. Mistenker at 590 AX har litt mer sprut og litt lysere klang - utfra de oppsettene jeg har hørt den i. Må naturligvis høres i samme oppsett for å ha en kvalifisert formening.

Henger rundt i tråden her så får jeg snart svaret:cool:

Ikke somle nå Jorwed;)
    Somler ikke, bare skynder meg langsomt :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dessuten, Jørgen.. Rundt og rundt er jo ikke like langt. Det er dobbelt så langt.
    Hvis en runde etter spøkelser holder, er jo to, for ikke å snakke om tre, fire, fem eller endog ti, ganske bortkasta.....:cool:
    Rundt og rundt fører deg tilbake til utgangspunktet gang på gang. Helt bevist. Læringskurven fortsetter å stige for hver runde. Final statene skal frem på gulvet igjen snarlig. Luxman L-100 får ta seg av Spendorene...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rundt og rundt fører deg tilbake til utgangspunktet gang på gang. Helt bevist. Læringskurven fortsetter å stige for hver runde. Final statene skal frem på gulvet igjen snarlig. Luxman L-100 får ta seg av Spendorene...
    Du tenker kanskje på spiral, du Jorwed? Om den er oppadgående eller nedadgående....:confused:. Hvor lang tid går det mellom hver gang man er fornøyd og kan slå seg til ro, om enn kun for en stakkar stund, kan være en indikasjon.

Spiral
    589704-200.png

Sirkel
    250px-Circle_-_black_simple.svg.png

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.571
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vi har alle en egen måte og dyrke denne hobbyen på,noen kjøper et oppsett som de er grisefornøyd med andre gjør det på en annen måte, de tweaker og holder på for og få det til og låte bra(bedre),Jørgen sin måte er underholdene for mange da det kommer mye gøy inn og han trives med det(og tjener/taper en slant på det) :) dette er er jo bare for gøy uansett,jeg trives med min måte. Mye som må testes der ute,umulig og si hva som låter best i rommet ditt uten og ha testet det ;).

O

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du har rett, Evo. Så lenge man er fornøyd og det hele gir en mening. Kanskje ikke det siste er viktig engang! :)
    Ikke mening å være belærende. Oppfattet det slik at Jorwed slang frem en problemstilling/spørsmål, og da kom jeg med mitt tendensiøse svar. Med "tongue in cheek".

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.707
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vi har alle en egen måte og dyrke denne hobbyen på,noen kjøper et oppsett som de er grisefornøyd med andre gjør det på en annen måte, de tweaker og holder på for og få det til og låte bra(bedre),Jørgen sin måte er underholdene for mange da det kommer mye gøy inn og han trives med det(og tjener/taper en slant på det) :) dett er er jo bare for gøy uansett,jeg trives med min måte. Mye som må testes der ute,umulig og si hva son låter best i rommet ditt uten og ha testet det ;).

O
    Veldig bra oppsummert. Herlig at denne hobbyen kan glede på forskjellig vis.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Vi har alle en egen måte og dyrke denne hobbyen på,noen kjøper et oppsett som de er grisefornøyd med andre gjør det på en annen måte, de tweaker og holder på for og få det til og låte bra(bedre),Jørgen sin måte er underholdene for mange da det kommer mye gøy inn og han trives med det(og tjener/taper en slant på det) :) dette er er jo bare for gøy uansett,jeg trives med min måte. Mye som må testes der ute,umulig og si hva som låter best i rommet ditt uten og ha testet det ;).

O
    Rene ord for penga! Godt sagt O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

O
    Meget godt sagt Ove :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jørgens tilnærming er jo underholdende som få, så jeg håper han leser «innsigelsene» som godmodige innspill, og ikke bedrevitende gnål.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Alle innspill blir nøye analysert og satt opp mot tidligere kommentarer fra samme bidragsyter. Til slutt blir de vurdert mot andres innspill.
    De blir så kommentert av meg ihht analyseutfallet og eget velbefinnende.

:)
    Uansett glad dere også finner det underholdene :) I know i do! :)

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kanskje en parallell til hva Jørgen opplever:
    For en del år tilbake (+/ 2005) lånte og testet jeg en integrert Accuphase av Tor (Lyric) en ukes tid. Husker ikke eksakt modellbetegnelsen, men minnes det var E-3etellerannet.
    Jeg stilte med et positivt forventningsbias og hadde på alle mulige måter lyst på forsterkeren. Tor var også i det hjørnet at ville jeg ha en slik, så kom vi til å bli enige om prisen.
    Men - i løpet av den uka testet jeg den mye, på all slags musikk og den klarte ikke å begeistre meg. Den gjorde jo absolutt ikke noe galt og spilte fint og flott - men, den engasjerte ikke og jeg klarte ikke å få "fot". Det var umulig å sette fingeren på akkurat hva/hvorfor og definere hva som egentlig manglet, men det ble til å levere den tilbake.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.571
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    For en del år tilbake (+/ 2005) lånte og testet jeg en integrert Accuphase av Tor (Lyric) en ukes tid. Husker ikke eksakt modellbetegnelsen, men minnes det var E-3etellerannet.
    Jeg stilte med et positivt forventningsbias og hadde på alle mulige måter lyst på forsterkeren. Tor var også i det hjørnet at ville jeg ha en slik, så kom vi til å bli enige om prisen.
    Men - i løpet av den uka testet jeg den mye, på all slags musikk og den klarte ikke å begeistre meg. Den gjorde jo absolutt ikke noe galt og spilte fint og flott - men, den engasjerte ikke og jeg klarte ikke å få "fot". Det var umulig å sette fingeren på akkurat hva/hvorfor og definere hva som egentlig manglet, men det ble til å levere den tilbake.
    Just sånn jeg hadde det med PS Audio :)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Just sånn jeg hadde det med PS Audio :)

O
    En må som regel teste litt over tid da det er lett å la seg lure av forventnings bias :)

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.112
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er matching som gjelder.
    jeg prøvde mange ulike forsterkere over flere år, men kom etterhvert fram til at Octave er en "keeper" hos meg.
    Vi prøvde Octave i min brors oppsett (m bl,a, Von Schweikert h.t.), og selv om jeg hadde forventningsbias så det holdt, hjalp ikke det det minste.
    Det ble ikke bra, og det låt mye bedre med det han hadde fra før. ( ARC pre og Michaelson & Austin M200)
    Derfor er det godt det finnes ulike greier med forskjellig signatur og resultat.
    Dessuten er det ingen fasit. Folk liker litt forskjellig lyd. Det kan også låte bra fordi om det ikke låter som hjemme.;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn