Mye krangling rundt omkring på HFS.
Enkelte burde vært sendt på kurs til Folkeskikken. Gjør som
#vinaGunner , bit tenna sammen, hold kjeft og lat som om du tar det som en mann...
Tja, han vinaGunner befinner seg nå i denne
tilstanden. Ikke mye å hige etter akkurat!
Jeg har slengt med leppa, jeg også da jeg var i det humøret og hadde tid, men orket ikke i lengden (hvordan i helv.... orker folk, dag ut og dag inn?!). Vi er på forskjellige plan, rett og slett. Det blir som å forklare for noen hvorfor solnedgang kan være vakker. De vil da insistere på at sol i senit måler langt bedre. Eller at de vil analysere lysstyrken, konteksten osv og deretter emulere solnedgangen.
Slike tråder, som kabeldiskusjoner, zapper overskuddet ut av HFS. Det handler ikke om at folk blir lei seg, krenket, hånet eller sånt, men at energi og humøret tappes. Enhver krangel/heftig diskusjon gjør det, ubønnhørlig, selv om visse individer - stort sett de samme - lever av å skrive i disse trådene. Men de bidrar fint lite med annet på HFS ellers, så all deres energi kan tømmes ut der.
Jeg bryr meg egentlig ikke mye i hva de mener, hører, eller ikke hører - omtrent like mye som de i meg. Folk må gjerne måle eller ikke måle, bruke tid og energi på research, skrive lange innlegg på nettfora, utvikle/selge varer, eller høre på musikk (men man rekker neppe å gjøre alt det der, så noe må naturligvis bortprioriteres). Enhver må få velge selv den tilnærmingen som gir glede og mening når man sitter alene foran alteret sitt. Det som tapper er besserwisser-holdningen, og manglende evne til å se/akseptere at andre koser seg med hobbyen, eller bruker sine penger, på annet vis.
Den tiden da man kunne preke skit, eller i pur glede dele på opplevelser, erfaringer i eget eller andres anlegg er forbi. Mange av de positive folka bidrar ikke lenger, og mange av de har også meldt seg ut. Vi sitter igjen med glefsende kjøtere - flere av de tilflyttere fra AV-forum - som høvler ned enhver som ikke kan komme med beviser, sitater fra de riktige folka, eller vise til måledata og grafer. De gyver løs på oppgaven som om det gjelder deres egne eksistens, iaf som audiofil.
Men kunnskapen er fortsatt der, delegleden er fortsatt der, det samme gjelder de gode folka, men de spres nå i forskjellige "mitt anlegg"-tråder; HFS-mancaves
. Dessverre er det så mange av de at iaf jeg ikke klarer å rekke over dem alle, eller har oversikt. Det blir til at man holder seg til en håndfull tråder der man "kjenner" mer eller mindre TS. Det blir "klikker", der stort sett de samme folka holder sammen. Det store fellesskapet på HFS smuldrer bort, eller bortprioriteres. Det er synd.
Ok, da skal jeg holde kjeft en stund fremover!