Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 132 40.2%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.9%

  • Totalt antall stemmer
    328

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.116
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er noen år siden sist jeg var innom der og lånte med noen Osborn høyttalere for utprøving.
    På meg gav Arild et veldig positivt inntrykk - meget hyggelig, og passe laid-back.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så, sommeren er på vei og tilpassing av anlegget er vel på sin plass? Jeg har lenge tenkt jeg ville redusere fotavtrykket til anlegget og har nå gått hen og solgt USM benken og erstatter den med noe mindre. Forforsterker og effektforsterkere skal byttes ut i en enkel enhet.
    Planen er å sitte igjen med en eller to enheter i tillegg til SME platespilleren. Ting som kan gjemmes inne i benken i alle fall :)
    Spendor SP 1/2R2 er enn så lenge fredet :)

    Var egentlig ikke på jakt etter ny forsterker, men så dukket en liten rakkar opp helt tilfeldig i en annen tråd. Har hatt den i bakhodet noen dager, lest litt på nettet og diskutert med norsk distribitør. Ukjent merke, spennende design som kan matche SME og ok omtaler. Så i dag ble den bestilt :) Stay tuned :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Så, sommeren er på vei og tilpassing av anlegget er vel på sin plass? Jeg har lenge tenkt jeg ville redusere fotavtrykket til anlegget og har nå gått hen og solgt USM benken og erstatter den med noe mindre. Forforsterker og effektforsterkere skal byttes ut i en enkel enhet.
    Planen er å sitte igjen med en eller to enheter i tillegg til SME platespilleren. Ting som kan gjemmes inne i benken i alle fall :)
    Spendor SP 1/2R2 er enn så lenge fredet :)

    Var egentlig ikke på jakt etter ny forsterker, men så dukket en liten rakkar opp helt tilfeldig i en annen tråd. Har hatt den i bakhodet noen dagen, lest litt på nettet og diskutert med norsk distribitør. Ukjent merke, spennende design som kan matche SME og ok omtaler. Så i dag ble den bestilt :) Stay tuned :)
    Spennede :)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.653
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Så, sommeren er på vei og tilpassing av anlegget er vel på sin plass? Jeg har lenge tenkt jeg ville redusere fotavtrykket til anlegget og har nå gått hen og solgt USM benken og erstatter den med noe mindre. Forforsterker og effektforsterkere skal byttes ut i en enkel enhet.
    Planen er å sitte igjen med en eller to enheter i tillegg til SME platespilleren. Ting som kan gjemmes inne i benken i alle fall :)
    Spendor SP 1/2R2 er enn så lenge fredet :)

    Var egentlig ikke på jakt etter ny forsterker, men så dukket en liten rakkar opp helt tilfeldig i en annen tråd. Har hatt den i bakhodet noen dager, lest litt på nettet og diskutert med norsk distribitør. Ukjent merke, spennende design som kan matche SME og ok omtaler. Så i dag ble den bestilt :) Stay tuned :)
    Lurer noe grusomt på hva det kan være :)

    O
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Når du går til det skrittet å ikke kjøpe brukt, kjøpe noe lite kjent og har et klart mål med kjøpet, er det alvor. Krysser fingrene for at den står til forventningene og at du omsider kan få noe mer permanent i stugu! :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Selv om det ikke postes hver dag i denne tråden , så skjer det mer i stua til jorwed for hver gang enn det gjør på et år hos meg :) Gratulerer - jeg venter i spenning !
    Jeg mistenker hifi guiden kan være involvert her ...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Da er jo katta ute av sekken, så da spør jeg åpent. Med DAC og MM/MC?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Er katta ute av sekken, eller har han bare fortalt oss hva Moon river betyr for ham ? I hvilken tråd snakkes det om Moonriver ? . Er det en liten rakker ? jeg bare spør..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det altså er en Moonriver 404 Fågelsång, som jeg gjetter, så har jeg nevnt denne her og der når det har vært snakk om nykjøp av integrert forsterker.
    Etter å ha hørt denne spille med Aurender A200 på Wilson Yvette i Warzawa ble jeg imponert. Uanstrengt og klart i et nokså stort rom.
    Likevel er det ingen som har sett katta ennå, så det kan fremdeles være en såkalt lurePUS.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med flott amp jorwed :) håper den svarer til forventningene
    Ha en fin dag

    mvh
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    kommer til å bli veldig fin sammen med SME, Hagto har vel spilt på Harbeth med denne, da kan vel ikke Spendor bli feil ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hvis det altså er en Moonriver 404 Fågelsång, som jeg gjetter, så har jeg nevnt denne her og der når det har vært snakk om nykjøp av integrert forsterker.
    Etter å ha hørt denne spille med Aurender A200 på Wilson Yvette i Warzawa ble jeg imponert. Uanstrengt og klart i et nokså stort rom.
    Likevel er det ingen som har sett katta ennå, så det kan fremdeles være en såkalt lurePUS.
    Og ja, takk for tipset bluesbreaker :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det altså er en Moonriver 404 Fågelsång, som jeg gjetter, så har jeg nevnt denne her og der når det har vært snakk om nykjøp av integrert forsterker.
    Etter å ha hørt denne spille med Aurender A200 på Wilson Yvette i Warzawa ble jeg imponert. Uanstrengt og klart i et nokså stort rom.
    Likevel er det ingen som har sett katta ennå, så det kan fremdeles være en såkalt lurePUS.
    Og ja, takk for tipset bluesbreaker :)
    Dette blir bra J!
    Gratulerer!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    De Wilson kistene er vel ikke gratis de heller..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.116
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dette ser spennende ut. En av senere tids virkelig interessante nyheter på markedet. Fornuftig priset også.
    Kanskje man må vurdere en Ski-tur etter hvert, selv om vinteren er over;)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dette ser spennende ut. En av senere tids virkelig interessante nyheter på markedet. Fornuftig priset også.
    Kanskje man må vurdere en Ski-tur etter hvert, selv om vinteren er over;)
    Her er det åpen dør, Eivind :)
    I mellomtiden skal jeg prøve å beskrive lyden så godt det lar seg gjøre :) Det er dessverre ikke min sterkeste side....
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.057
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.057
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Hehe, jeg har troen på deg :D

    Var ikke kvaliteten på XLR som gjorde at jeg ville ha det. DACen min har RCA og XLR utganger. RCA brukes til rørforsterkeren og XLR mot transen. Hadde blitt for mye hassle å bytte RCA kabler hver gang jeg skifter på forsterker i bruk.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Å dæven! Er Accuphase virkelig såå dårlig?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn