Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 132 40.2%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.9%

  • Totalt antall stemmer
    328

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Å dæven! Er Accuphase virkelig såå dårlig?
    He he, den var god nok, men akk så kjedelig..... Skulle sikkert spilles inn osv, men den ga meg ikke go`følelsen der den sto i all sin prakt.
    Fikk en god deal på den via Hertugen, så ingen skade skjedd :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Hehe, jeg har troen på deg :D

    Var ikke kvaliteten på XLR som gjorde at jeg ville ha det. DACen min har RCA og XLR utganger. RCA brukes til rørforsterkeren og XLR mot transen. Hadde blitt for mye hassle å bytte RCA kabler hver gang jeg skifter på forsterker i bruk.
    Luxus problem der kanskje??? :)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.093
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Hehe, jeg har troen på deg :D

    Var ikke kvaliteten på XLR som gjorde at jeg ville ha det. DACen min har RCA og XLR utganger. RCA brukes til rørforsterkeren og XLR mot transen. Hadde blitt for mye hassle å bytte RCA kabler hver gang jeg skifter på forsterker i bruk.
    Luxus problem der kanskje??? :)

    O
    Er ikke alt som gjelder haifai luksusproblemer :D
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer!!! Det der blir nok riktig så bra :)
    Var på min short list nylig, og grunnen til at den falt ut var bare mangelen på XLR inngang.
    Forhandler-haifai og greier. Får satse på et langt vennskap da :)
    Ja, det blir nok bra. Jeg tenkte tanken selv ang XLR innganger. Men etter en test med nåværende dac, hørte jeg ingen forskjell. Jeg, I min stue i mitt anlegg :)

    Sist jeg satset på forhandler hifi (Accu E-370) varte forholdet en liten uke eller to :) Jeg går for rekord..
    Å dæven! Er Accuphase virkelig såå dårlig?
    He he, den var god nok, men akk så kjedelig..... Skulle sikkert spilles inn osv, men den ga meg ikke go`følelsen der den sto i all sin prakt.
    Fikk en god deal på den via Hertugen, så ingen skade skjedd :)
    Etter min mening en av de du burde beholdt litt lenger,du ga den ikke store kjangsen :)

    O
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Å dæven! Er Accuphase virkelig såå dårlig?
    He he, den var god nok, men akk så kjedelig..... Skulle sikkert spilles inn osv, men den ga meg ikke go`følelsen der den sto i all sin prakt.
    Fikk en god deal på den via Hertugen, så ingen skade skjedd :)
    Etter min mening en av de du burde beholdt litt lenger,du ga den ikke store kjangsen :)

    O
    Bare en liten kommenter, selv om dette ikke skal handle om Accuphase. Ut fra hva jeg har forstått blir Accuphase til en viss grad innspilt på fabrikken, så det er kanskje ikke så mye å hente der. Derimot er jeg blitt mer og mer sikker på viktigheten av matching mot annet utstyr i kjeden. Dette etter en del bytter av både høyttalere og platespiller, samt nylig test av EAR 324 riaa.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Matching er Alf og Omega. EAR 324 er på "Listen" over ting jeg vil teste en gang. Den og 912 :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.622
    Antall liker
    58.317
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Ja selvfølgelig A30- Beklager.
    Jeg vet ikke hvor jeg tok A200 fra.;)
    Han som kjørte demoen kosta på seg et godt smil da jeg spurte om prisen på forsterkeren.
    Det var ganske rått at de satte inn en 30k forsterker inn i dette systemet. Kablene kostet flere ganger den summen. Det kan nevnes at Aurender A30 er priset til 239.990 N.kr.
    Vi syntes dette systemet spilte bedre på messa enn Wilson Alexx med full dcs rigg og D`Agostino amper,
    som jo er adskillig større og dyrere greier.
    Det skal sies at det var ikke gjort noe med rommene, og det var neppe fordelaktig for det større systemet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med spennende amp :)

    Morro å se at andre også tørr å trø litt utenfor allfarvei. Føler jeg gjorde det når jeg gikk for Heed Lagrange, men for min del ga det gevinst :)
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med ny og flott forsterker jorwed, den var lekker. Det var ikke mindre kult, flaket i posten over her ??????
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg måtte gå noen runder i meg selv når den Goldmund spilleren ble solgt. Var nær ved å slanke sparegrisen litt da .
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    En liten vennetråd må til :)

     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har kjøpt en SACD/DAC/PRE i dag. Den har en strømrelatert defekt i cd mekanismen.
    Er det noen av dere som har ukjente (eller kjente) egenskaper mht feilsøking av CD drev? Forslag?
    maxresdefault-13.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tar gjerne også imot tips til skapelige mennesker som kan kontaktes ifm posten over...Gjev belønning loves :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    «Jeg har en DCS Puccini stående, men det er noe feil med den jeg ikke gidder å finne ut av, du kan få den for en rimelig penge» var det omtrent sånn ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    «Jeg har en DCS Puccini stående, men det er noe feil med den jeg ikke gidder å finne ut av, du kan få den for en rimelig penge» var det omtrent sånn ?
    He he, nei dessverre :) Jeg tror det var mer at stipulert pris på service stod veldig i stil med nyprisen...

    Kunde: "Hei Bilprodusent, jeg tror jeg har punktert på ett hjul."
    Produsent: "Da anbefaler vi at du bytter alle fire dekk. For å være sikker bør du også bytte oppheng foran og bak. Kanskje til og med hele understellet"

    Da gjenstår det å se om det går ann å reparere det ødelagte dekket eller om hele understellet MÅ byttes.
    Så enten har jeg kjøpt en dyr dac/pre eller har jeg kjøpt en billig SACD/dac/pre
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser flott ut jorwed :)

    mvh
    Takk for det. Denne matchen har jeg ventet på en stund! For meg, en estetisk nytelse å se på :) Siden lyden også oppfyller forventningene er alt bare lykke her i kveld :)

    Nå gjelder det å finne en fin benk å ha det på/i!!
    Platespiller, forsterker, riaa og cd spiller. En ekstern strømforsyning og en Mac Mini.
    Kan være opp til 2m bred og 70cm høy. Så det skal være god plass :)

    Alle estetisk motiverte innspill er velkomment :)
    Dette er plassen det skal boltres på:

    78DE6555-D86E-4310-80F8-30B21539373A_1_201_a.jpeg
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Den er så pen at den kunne erstattet rørforsterker hos meg :)
    Slitan! Det ser virkelig lekkert ut det som står på toppen (Og på siden av benken)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser veldig trivelig ut hos deg nå Jorwed simple but beautiful :) morro når det treffer både estetisk lydmessig
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    ser veldig trivelig ut hos deg nå Jorwed simple but beautiful :) morro når det treffer både estetisk lydmessig
    Ser jo veldig bra ut sammen på benken, Moonriver og SME!
    Takk for det. Det var faktisk det estetiske som gjorde at jeg først ble interessert i Moonriver. :) Så nå letes det etter en litt mer passende benk. :)
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Som forventet kler de hverandre godt, SME og Moonriver. De hadde stått fint på USM Haller , men det er du tydligvis lei av...
    Kult at du hopper i det ! Grats.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er så artig når noen tør tråkke utenfor mainstream, gå sine egne veier. At dette og ser flott ut fortjener applaus. Må få hørt dette en gang, og nå føler jeg at det ikke haster så mye heller ifht forsterker, den blir stående en god stund 🥳
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med fuglesang i stua - det ser meget bra ut. Møblene MT linker til var fine synes jeg. Og så er det faktisk samme produsent som skjenken min :) Laget for å vare i generasjoner...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det fine er at du kan gjemme all upassende elnikk og kun presentere 404, (505?)😁 samt SMEen. Tror du kan tilpasse målene litt etter behov også. Ulempe, relativ lang leveringstid.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.622
    Antall liker
    58.317
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det ser bra ut.(y)
    Låter det bra også?
    Som du har forstått, var jeg ganske imponert av Moonriver/Wilson og Aurender i Warszawa i høst.

    Kan du si litt om lyden i anlegget du har nå?
    Evt hvordan du synes Moonriver presterer i fht andre amps du ha hatt i hus?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn