Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 133 40.4%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.8%

  • Totalt antall stemmer
    329

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    For en stund siden så jeg dette bildet på internett…

    IMG_0097.jpeg


    Tøft, men kanskje ikke så raffinert/forseggjort… Men det vekket noen følelser... Kunne mine JBL 4341 flankere noe tilsvarende?

    IMG_1880.jpeg
    IMG_1879.jpeg

    Width 600x Height 950x Depth 500 mm

    Burde kanskje engasjert @inselwind , @Hunsbedt , SnekkerBakken eller andre kapable kreatører til selve utførelsen, men kan man se dette for seg? Er og forblir det en luftspeiling?

    Har i dag denne solide benken i stuen. Håndlaget og meget solid. Kan det kombineres/brukes eller bør man starte fra bunn?
    Benken er ca 80cm høy og 160cm bred
    IMG_0882.jpeg


    Og til slutt…..
    Kanskje denne kunne felles ned i toppen av benken? Proprer vintage vil jeg tro :)
    IMG_2012.jpeg



    Deilig med en tanke eller to på en rolig søndag :)

    Innspill?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.975
    Antall liker
    10.714
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Det meste lar seg jo tilpasse😃.
    Et old School hifimøbel ser kult ut, kanskje også med en vintage Mcintosh ell to på toppen av racket sammen med platespilleren.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    For en stund siden så jeg dette bildet på internett…

    Vis vedlegget 986236

    Tøft, men kanskje ikke så raffinert/forseggjort… Men det vekket noen følelser... Kunne mine JBL 4341 flankere noe tilsvarende?

    Vis vedlegget 986238 Vis vedlegget 986239
    Width 600x Height 950x Depth 500 mm

    Burde kanskje engasjert @inselwind , @Hunsbedt , SnekkerBakken eller andre kapable kreatører til selve utførelsen, men kan man se dette for seg? Er og forblir det en luftspeiling?

    Har i dag denne solide benken i stuen. Håndlaget og meget solid. Kan det kombineres/brukes eller bør man starte fra bunn?
    Benken er ca 80cm høy og 160cm bred
    Vis vedlegget 986246

    Og til slutt…..
    Kanskje denne kunne felles ned i toppen av benken? Proprer vintage vil jeg tro :)
    Vis vedlegget 986247


    Deilig med en tanke eller to på en rolig søndag :)

    Innspill?
    Ser fett ut med Macintosh. Så herlig look. Er det to snurrer på benken allerede? Thorens og EMT :love:
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.975
    Antall liker
    10.714
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hvis du samtidig ønsker det luftige utseende som føttene gir så vil det kanskje by på litt issues mtp lyttehøyde diskant? Selv om jeg gjerne foretrekker senter diskant på rundt 100cm +/-. Heller noe høyt enn for lavt🙃
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.105
    Antall liker
    33.969
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg ville ikke gitt slipp på friheten til å justere toe-in og avstanden mellom så gode høyttalere, men bortsett fra det så kunne man selvfølgelig laget et integrert møbel. Noe annet er at med din byttefrekvens ville det neppe blitt ferdig innen minst to av komponentene hadde forlatt heimen uansett 😉🤭
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hvis du samtidig ønsker det luftige utseende som føttene gir så vil det kanskje by på litt issues mtp lyttehøyde diskant? Selv om jeg gjerne foretrekker senter diskant på rundt 100cm +/-. Heller noe høyt enn for lavt🙃
    Luften under er ikke vesentlig. Men jeg tror at den gamle benken evt må vike, slik at det kan bygges noe som passer helt.
    Kanskje man skulle kopiert og tilpasset McIntosh sitt? :)
    IMG_0102.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg ville ikke gitt slipp på friheten til å justere toe-in og avstanden mellom så gode høyttalere, men bortsett fra det så kunne man selvfølgelig laget et integrert møbel. Noe annet er at med din byttefrekvens ville det neppe blitt ferdig innen minst to av komponentene hadde forlatt heimen uansett 😉🤭
    Det er jo kompromisset med ett møbel/konsoll selvsagt. Ang byttefrekvens så må jeg minne deg om at her har ikke vært byttet mye siste årene. Altså hjemme i stua :) Her har det, som signaturen min sier, vært stille lenge :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.105
    Antall liker
    33.969
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er jo kompromisset med ett møbel/konsoll selvsagt. Ang byttefrekvens så må jeg minne deg om at her har ikke vært byttet mye siste årene. Altså hjemme i stua :) Her har det, som signaturen min sier, vært stille lenge :)
    Det er jo høyttalerene som ville bli det som integrerer med benken. Resten kunne vel lages såpass fleksibelt at man kan bytte litt rundt på ting uten å forandre helheten vesentlig. Absolutt en ide som kunne blitt til noe riktig stilig tror jeg . Hva med en nedsenket platespillerhylle (eller to) slik at man bare åpner en del av topp-plata som et lokk ? Resten kunne vel være en blanding av hyller og dører.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.859
    Antall liker
    50.924
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå må du tenke deg godt om før du gjør noe med den EMT saken, å lagge hull til den er ganske for altid😉. Den mørke EMT du har er jo perfekt til dette😄.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja den 930 er det ikke så viktig med, men en av de to 938 blir nok stående uansett :) Og da vet du hvilken av dem det blir. ;)
    Har bestilt en T Shick arm av JBH til den mørke og kjøpt en FR64s til den røde/oransje av tkr. Må bare få montert dem :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.600
    Antall liker
    27.815
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja den 930 er det ikke så viktig med, men en av de to 938 blir nok stående uansett :) Og da vet du hvilken av dem det blir. ;)
    Har bestilt en T Shick arm av JBH til den mørke og kjøpt en FR64s til den røde/oransje av tkr. Må bare få montert dem :)
    Håper den kom uskadd frem. Ble pakket etter beste evne.

    Mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Bergen - Oslo på vinterstid er alltid ett frustrerende transportstrekke. Nå har jeg to ganger enten snudd eller ombestemt meg grunnet vær og/eller kjøreforhold. På den vakre siden av fjellet (Bergen) står ett stereoanlegg jeg har kjøpt og lengter hitover (Østlandet).
    Og det er her du kommer inn :)
    Jeg søker en som enten skal over fjellet med bil og kan ta med seg noen av boksene eller du som kan hente dette og pakke noen av boksene (Conrad J 23, 10 og 5kg) og sende dem til meg. Resten av anlegget blir vi enige om…. (Les noe gratis og noe med 80% rabatt :) )
    Se bilder av hva som kan bli ditt på Torget merket ‘Kommer for salg’ :)

    Ta kontakt!!
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Bergen - Oslo på vinterstid er alltid ett frustrerende transportstrekke. Nå har jeg to ganger enten snudd eller ombestemt meg grunnet vær og/eller kjøreforhold. På den vakre siden av fjellet (Bergen) står ett stereoanlegg jeg har kjøpt og lengter hitover (Østlandet).
    Og det er her du kommer inn :)
    Jeg søker en som enten skal over fjellet med bil og kan ta med seg noen av boksene eller du som kan hente dette og pakke noen av boksene (Conrad J 23, 10 og 5kg) og sende dem til meg. Resten av anlegget blir vi enige om…. (Les noe gratis og noe med 80% rabatt :) )
    Se bilder av hva som kan bli ditt på Torget merket ‘Kommer for salg’ :)

    Ta kontakt!!
    LØST
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser at det er vanlig å banne på Posten/PostNord/osv ett er dags forsinkelse eller to. Jeg er vanligvis en tålmodigere type, men her må selv jeg sutre litt…
    4 dager fra USA til Norge. Så følger 11-12 dager taushet…. Fullstendig taushet :)

    IMG_0122.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser den :) Jeg har nok kjent på dette inne i meg noen dager jeg også >>:)
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser at det er vanlig å banne på Posten/PostNord/osv ett er dags forsinkelse eller to. Jeg er vanligvis en tålmodigere type, men her må selv jeg sutre litt…
    4 dager fra USA til Norge. Så følger 11-12 dager taushet…. Fullstendig taushet :)

    Vis vedlegget 989415
    Noe skjer i alle fall...
    Pt. Er det altså 12-14 dager forsinkelse hos Postens tollavdeling…

    IMG_0123.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da er stereo valg ut og bært i hus. Jeg mangler bare en detalj. Tonearm.....
    Dere har sikkert sett spilleren før, men den har altså ikke hatt tonearm før.
    Jeg har gått meg litt fast i valg av arm og ber om innspill :)
    Jeg legger gjerne litt penger i det men setter ikke ett budsjett her.
    Hvilken arm ville passet visuelt på denne spilleren? Reed 3P armen er solgt. Den var i Gull/Tre og det var ikke så pent...
    Spilleren skal stå hjemme hos meg. :)

    Vis vedlegget 912553
    Vis vedlegget 912554 Vis vedlegget 912555
    Det går ikke så fort med dette prosjektet, men nå skjer det da noe :) FR64s sto høyt på ønskelisten for denne spilleren. Så høyt at jeg allerede den gang ba Elektronisk Bureau lage ett armbord for akkurat denne armen :) Så da Vetrinæren i Vest plutselig hadde en slik arm…..
    0E844295-6B91-4F0D-A9AB-F94B2DA831E6.jpeg


    Her hadde jeg tenkt å gå for en Ortofon SPU Silver Meister, men har lenge vært nysgjerrig på de nye EMT pickupene. (Spilleren er jo tross sitt pene ytre, en EMT :) :) Og så har de en som er rød også da :) Det måtte jo bli en slik! En kjapp dialog med Endpoint Audio og vipps så var det gjort :) Incoming :)
    IMG_0201.jpeg

    Hva skjedde med EMT 929 tenker du? Den innledet et kjærlighetsforhold, til en EMT 930, jeg ikke får brutt. Mer info om den konstellasjonen kommer litt senere :)
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.600
    Antall liker
    27.815
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med stilig arm, nå også montert. :)

    Den blå ringen på armen er bare litt elektrikertape, og kan godt fjernes. Prøvde meg litt frem om det ble noe mer demping av det, men kunne ikke høre noen forskjell. Antakelig er det vel heller ingen hørbar forskjell om du fjerner det, men ser kanskje renere ut da.

    Mvh V i V.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for innspill. Den er bare testmontert i dag og ikke rengjort for bruk. Går noen dager før PU kommer og i tillegg er platespilleren eneste komponent i racket her hjemme. Så en ting av gangen. Man forhaster seg ikke :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Det går ikke så fort med dette prosjektet, men nå skjer det da noe :) FR64s sto høyt på ønskelisten for denne spilleren. Så høyt at jeg allerede den gang ba Elektronisk Bureau lage ett armbord for akkurat denne armen :) Så da Vetrinæren i Vest plutselig hadde en slik arm…..
    Vis vedlegget 990416

    Her hadde jeg tenkt å gå for en Ortofon SPU Silver Meister, men har lenge vært nysgjerrig på de nye EMT pickupene. (Spilleren er jo tross sitt pene ytre, en EMT :) :) Og så har de en som er rød også da :) Det måtte jo bli en slik! En kjapp dialog med Endpoint Audio og vipps så var det gjort :) Incoming :)
    Vis vedlegget 990413
    Hva skjedde med EMT 929 tenker du? Den innledet et kjærlighetsforhold, til en EMT 930, jeg ikke får brutt. Mer info om den konstellasjonen kommer litt senere :)
    Dette blir særdeles gjennomført. Svært pen spiller, arm og PU. Høyt på ønskelista og få en lytt til denne spilleren. 😍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn