Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ø.K. Høyttalerstativ på 35cm. Dybde 32x Bredde 28 cm
    Prøvde meg på en Møbelsnekker. Men de priser seg høyere (mye høyere) enn vanlige snekkere.
    Leter videre:
    Ønsker meg noe slik.
    platform-series-walnut-2.jpg
    harbeth-stands-5.jpg

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hey! Topplate: Dybde 32,5cm, bredde 28cm. Total høyde: 37cm. Samme mål på bunnplate, men gjerne tykkere enn oppe. Hadde håpet å få satt inn noen 6mm gjengespor i bunnen på sikt. Til Soundcare spikes :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Før du begynner med gjengespor, Jørgen; Mykere avdemping er ofte å foretrekke på tyngre stativ/høyttalerkonbinasjoner. Finn ut hva de veier og bestill vektoptimaliserte dempeputer fra SD Acoustics i stedet. Både billigere og bedre.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    :) Han skulle ha 29k for å lage benk og stativer. Når kan jeg forvente å se ditt blide åsyn i dag?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.848
    Sted
    oslo
    Ikke noen unaturlig pris det.

vi snakker jo ikke masseproduksjon her, og pengene renner fort hvis du skal bygge i bedre materialer enn mdf eller furu, og ha litt mer avanserte former på stereobenken enn en firkantet kryssfinérboks.

Både treverk og arbeidstimer koster mye, og i hvert fall om snekkeren gjør ting skikkelig.

Det vil nå uansett alltid være billigere å kjøpe custom møbler fra land med overfold av billig arbeidskraft og eksotisk treverk, som jo er grunnen til at man nesten ikke finner skikkelige møbelsnekkere eller forhandlere av eksotisk treverk her til lands lenger :p

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Pris deg fornuftig nå @Dyret. Flere oppgrad kan fort ligge skjult i sivet:)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da kan du ta med Nille-stativene ut bak huset og knekke nakken på dem snart, Jørgen.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.163
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi har forhandlere av eksotisk treverk her til lands, men enten er prisene nesten absurde, eller så må du være registrert og kjøpe 20x+ det du trenger...
    Jeg fikk en pris på 1200 kr + frakt for en bit valnøtt på ca 300x550x45mm..... Litt av årsaken er nok at vi snart ikke har små frittstående snekkerverksteder lenger, delvis fordi skreddersøm blir dyrt med nørske lønninger, dels fordi "håndlaget" nærmest har vært et skjeldsord i flere tiår...

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Så, hvor var vi? Jo, platevasker :)
    Bestilt i helgen og levert tidligere i dag. PK kan når dem vil :)
    Den virker helt som forventet og det er jo bra :)
    Vis vedlegget 465746
    Gratulerer med ny vasker! Min kommer vel snart også. Jeg kommer til å montere slik at platene blir vasket I vannrett stilling. :rolleyes:;D

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har to her som er oppe kl 6:45 og skal ha skyss til skolen. Burde rekke kl 12 da :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Siste kveld med gutta fra Spendor. Noe DIY ankommer residensen til helgen, etter ett pit-stop i Landsbyen under broen.

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.526
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 465746
    Det var kjapt levert. Jeg kjøpte hos Soundgarden, men der var det bestillingsvare. Jeg bestilte originalt støvlokk i tillegg. Det lå ikke inne i sortimentet deres, men de kunne skaffe det.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det var kjapt levert. Jeg kjøpte hos Soundgarden, men der var det bestillingsvare. Jeg bestilte originalt støvlokk i tillegg. Det lå ikke inne i sortimentet deres, men de kunne skaffe det.
    Aha, Platekompaniet kjørte kampanje og hadde på lager. Og så bor jeg hakket mer sentralt. Vil tro det spiller inn :)
    (Slapp forresten turen opp til Åmot. Hadde flaks og en Nimber-kar kunne hente :) Og som alltid hadde selger flere ting, så det ble ett bra lass :) )

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.526
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Soundgarden hadde også "Platespillerweekend" med 20% avslag på platespillere og tilbehør. Likevel så var det mye som var bestillingsvare :rolleyes:

Flott at det ordnet seg med Åmot! Jeg sjekket med noen kamerater, men ingen skulle til Åmot med det første..

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok de gikk tomme for vaskere, for jeg har ikke fått verken pakke- eller sendingsmail. Av tre ting er det bare den minst viktige som har blitt levert. En platebørste. :rolleyes:

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det står 10-15 dager levering på både pickup og vasker så de er fremdeles innafor. Må nok bare vente noen dager til. 8)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vel, det viser seg at "Alt som låses kan, kan låses opp"
    Puster liv i tråden igjen ved å presentere dagens oppsett, potensielle planer og litt feel-good stemning.

Har nylig fått på plass nye elektrostater (faktisk demopar i en nederlandsk hifi sjappe [emoji4] Final 1.2. De som har lest tråden tidligere husker kanskje at jeg på ett tidspunkt hadde slike før også? De vandret videre til TT. men jeg klarte ikke helt å riste fra meg lyden og da de ved en tilfeldighet dukket opp i bakgrunnen på ett bilde fra en bransjeaktør i Nederland, var jeg ikke sen med å hive meg på telefonen. Joa, de var tilsalgs [emoji4] Så nå står de her. De spiller helt hinsides, men trenger litt hjelp i bunn. "Her hører jeg bassen, men føler den ikke" Ble uttalt under prøvespilling og det er nok en sannhet i dette. Jakten på en (eller ideelt to) sub er allerede i gang.

På forsterkersiden drives de av Mark Levinson No. 27.5. Jeg hadde en No. 29 og søkte etter en til. Ble tipset om en annonse her på HFS og vant budrunden om 27.5. Forsterkeren har vært på SPA en stund og kom i hus i går. Fabelaktig strøken forsterker!

På kontrollsiden har jeg nylig kjøpt en Mark Levinson 28 av en svært så hyggelig fyr i nabolaget. Mulig det kommer mer i hus fra den kanten, men mer om det senere. Forforsterkeren passer meget godt til No. 27.5 og foreløpig ser det ut som en godt match.

Signalveien er ikke helt avklart ennå. Som du ser på bildene under, står det en vakker platespiller på benken. Hun furter litt da hun har vært pakket ned, men nå er den pakket opp igjen og avventer montering av høvelig PU. Hennes fremtid er dog litt usikker, men avklaring ventes ila kort tid.

CD/DAC er i dag enkelt. CDT og DAC fra Musical Fidelity´s M1 serie. Her er det rom for forbedringer.

I dag hadde jeg besøk av Soundscape, som knipset noen bilder av ´Rakkelet´. Enjoy.

j11.jpg
    j2.jpg
    j3.jpg
    j4.jpg
    j7.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.134
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kan bare bekrefte at dette både ser bra ut og spiller deretter ! Ble et hyggelig spontanbesøk i dag , og det var gøy å se igjen ML forsterker settet som absolutt var på ønskelista en gang i tiden. Panelene har jeg hørt før - både hos jorwed og TT som jo har samme type. Vil ikke si at sub er en dyd av nødvendighet på disse , men det er klart de ikke går helt ned i kjelleren som en sub kan gjøre. Opplevelsen av bassen er også noe annerledes da man ikke får trykket på samme måten som andre systemer.
    Men spille bass - det gjør de bedre enn mange andre fullrange stater. Vi snakket litt rundt forskjellige løsninger ang. akustikk og hyllesystemer - og jorwed la frem noen ideer jeg tror kan bli helt knall. Takker igjen for hyggelig prat - og med et system som nå strekker seg godt inn i high-end klassen !

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.997
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott oppsett Jorwed :) misunner deg og TT for panelene. Har veldig lyst å gå tilbake til paneler igjen med sliter med plassen her hos meg

mvh

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er bare å gratulere, Jørgen! Dette er seriøst lekkert! Og jaggu kom den røde tråden til syne også!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.906
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flotte greier, J:). Grattis til deg (og kondolis til naboene, spes om 2x subs kommer inn!)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn