Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kan bare bekrefte at dette både ser bra ut og spiller deretter ! Ble et hyggelig spontanbesøk i dag , og det var gøy å se igjen ML forsterker settet som absolutt var på ønskelista en gang i tiden. Panelene har jeg hørt før - både hos jorwed og TT som jo har samme type. Vil ikke si at sub er en dyd av nødvendighet på disse , men det er klart de ikke går helt ned i kjelleren som en sub kan gjøre. Opplevelsen av bassen er også noe annerledes da man ikke får trykket på samme måten som andre systemer.
    Men spille bass - det gjør de bedre enn mange andre fullrange stater. Vi snakket litt rundt forskjellige løsninger ang. akustikk og hyllesystemer - og jorwed la frem noen ideer jeg tror kan bli helt knall. Takker igjen for hyggelig prat - og med et system som nå strekker seg godt inn i high-end klassen !
    Takk for besøket. Ja, planer er det viktig å ha :)
    Bass er vanskelig. Jeg er enig at det spiller meget bra uten hjelp i bunnen.
    Men som en vis Profet en gang sa:
    "Å si at den kjellerdype bassen var der, blir vel som å si at det finnes en veltrent kropp inne i fleskedrakta mi. Nope jeg må trene og du må kjøpe subber."

Hylleløsningen er jeg også spent på. Tror det kan bli helt riktig! Tegninger kommer senere.

:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med gjenåpning, paneler og fine vintage forsterkere :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var nok mitt syn på hvordan det vi kalte tung hifi skulle se ut som. Gratulerer, helt nytt oppsett på så kort tid er jo helt utrolig. :D

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.166
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er noe solid og skikkelig med de Mark Levinson sakene fra den tiden. Ikke noe jåleri , men det oser liksom kvalitet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med strøkent oppsett, jorwed! Kjekt at du har åpnet opp tråden igjen :)
    Har selv aldri hørt Final, men var veldig nær å kjøpe en av Final sine mindre modeller for moro skyld da jeg bodde i Nederland. Smekre og vakre høyttalere, noe som ikke nødvendigvis er det første som slår meg når jeg tenker på elektrostater :) Hvis du skulle ønske å matche dem med Final sine egne subber, anbefaler jeg deg å følge med på marktplaats.nl......

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med strøkent oppsett, jorwed! Kjekt at du har åpnet opp tråden igjen :)
    Har selv aldri hørt Final, men var veldig nær å kjøpe en av Final sine mindre modeller for moro skyld da jeg bodde i Nederland. Smekre og vakre høyttalere, noe som ikke nødvendigvis er det første som slår meg når jeg tenker på elektrostater :) Hvis du skulle ønske å matche dem med Final sine egne subber, anbefaler jeg deg å følge med på marktplaats.nl......
    Takk for det, Karmana. Jeg har faktisk kjøpt hos Hobo Hifi i Enschede. Og det var gjennom en annonse på Marktplaats jeg fant dem :) De sto i bakgrunnen på ett bilde i annonsen for ett annet produkt :)

Jeg har en Final S220 subwoofer for hånden og kikker etter en til på Marktplaats :) (Minuset er at med denne subben medfølger ett helt hjemmekinosett med final høyttalere, Receiver og rega platespiller.....)

Sikler litt på den du har til salgs også...

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.330
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det, Karmana. Jeg har faktisk kjøpt hos Hobo Hifi i Enschede. Og det var gjennom en annonse på Marktplaats jeg fant dem :) De sto i bakgrunnen på ett bilde i annonsen for ett annet produkt :)

Jeg har en Final S220 subwoofer for hånden og kikker etter en til på Marktplaats :)

Sikler litt på den du har til salgs også...
    Full kontroll på det nederlandske markedet skjønner jeg, uten at jeg lar meg forundre av det når det gjelder deg :)

Hadde faktisk trodd subben min hadde vært mer lettsolgt, noe den vel strengt tatt også hadde vært hvis jeg bodde på feil siden av fjellene :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.423
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Så fort gipsen er vekk må jeg på jobb tur til Østen igjen å da håper jeg det passer komme på lytting igjen :) jeg stiller med øl ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kjekt å få opp tråden igjen :D
    Grattis med høyttalerne. Det hele ser bare Uberlekkert ut!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Se ser ja J, flott og stilrent oppsett. Får håpe på en tur snart. Sist jeg var i området passet det ikke.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    påtide tråden ble i bruk igjen! :) grattis med flott oppsett :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.791
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det viser seg at "Alt som låses kan, kan låses opp"
    Puster liv i tråden igjen ved å presentere dagens oppsett, potensielle planer og litt feel-good stemning.

Har nylig fått på plass nye elektrostater (faktisk demopar i en nederlandsk hifi sjappe [emoji4] Final 1.2. De som har lest tråden tidligere husker kanskje at jeg på ett tidspunkt hadde slike før også? De vandret videre til TT. men jeg klarte ikke helt å riste fra meg lyden og da de ved en tilfeldighet dukket opp i bakgrunnen på ett bilde fra en bransjeaktør i Nederland, var jeg ikke sen med å hive meg på telefonen. Joa, de var tilsalgs [emoji4] Så nå står de her. De spiller helt hinsides, men trenger litt hjelp i bunn. "Her hører jeg bassen, men føler den ikke" Ble uttalt under prøvespilling og det er nok en sannhet i dette. Jakten på en (eller ideelt to) sub er allerede i gang.

På forsterkersiden drives de av Mark Levinson No. 27.5. Jeg hadde en No. 29 og søkte etter en til. Ble tipset om en annonse her på HFS og vant budrunden om 27.5. Forsterkeren har vært på SPA en stund og kom i hus i går. Fabelaktig strøken forsterker!

På kontrollsiden har jeg nylig kjøpt en Mark Levinson 28 av en svært så hyggelig fyr i nabolaget. Mulig det kommer mer i hus fra den kanten, men mer om det senere. Forforsterkeren passer meget godt til No. 27.5 og foreløpig ser det ut som en godt match.

Signalveien er ikke helt avklart ennå. Som du ser på bildene under, står det en vakker platespiller på benken. Hun furter litt da hun har vært pakket ned, men nå er den pakket opp igjen og avventer montering av høvelig PU. Hennes fremtid er dog litt usikker, men avklaring ventes ila kort tid.

CD/DAC er i dag enkelt. CDT og DAC fra Musical Fidelity´s M1 serie. Her er det rom for forbedringer.

I dag hadde jeg besøk av Soundscape, som knipset noen bilder av ´Rakkelet´. Enjoy.

Vis vedlegget 484365 Vis vedlegget 484361 Vis vedlegget 484362 Vis vedlegget 484363 Vis vedlegget 484364
    Vi spanderer en diger sitatboks for dette flotte oppsettet J.;)

Det er sikkert bra å spleise inn borte hos TT, men her er du sjef i din egen tråd!
    Supert!

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilken sub ble det? Integrere sub med paneler er ikke det værste, flere som gjør det med hell :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dynaudio 600 x 2.
    :)
    SPESIFIKASJONER
    Amplifier Power 300 W
    Frequency Response (+/- 3 dB) 18 Hz – 250 Hz
    High frequency limit 50 – 250 Hz (Sub input) 150 Hz (LFE input)
    High-pass filter Flat, 60, 80 Hz
    Phase adjustment 0°, 180°
    Input RCA
    Input RCA
    Input impedance 10 k&Ohms;
    Bass principle Closed box
    Maximum power consumption 325 W
    Standby power consumption < 0,5 W
    Mains voltage 100V – 240V 50 Hz/60 Hz
    Weight 21 kg
    Dimensions (W x H x D) 350 x 370 x 420 mm

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer. Søt liten tass. Virker som den vil være kjapp nok. Men pass deg, bass har alvorlige abstinens relasjoner. Mye vil ha mer.. :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn