The Gunner
Æresmedlem
Ah, hvor du er tøsete, unge pige!^-^Ja eller ikkeDu kan ikle deg bunny-kostyme og svinse frem og tilbake mellom oss guttboys for å skjenke drinker, Evo:-*
O
Ah, hvor du er tøsete, unge pige!^-^Ja eller ikkeDu kan ikle deg bunny-kostyme og svinse frem og tilbake mellom oss guttboys for å skjenke drinker, Evo:-*
O
Eller omvendtNår kommer det høyttalere som blokkene kan drive godt?
Nææ. Ingen hemmeligheter. Men HC er inne på noe. Jeg har to par høyttalere og en forsterker. Og de passer ikke sammen. Begge høytalerparene er tungdrevne og krever sitt av forsterkeren. Så enten ny forsterker eller nye høyttalere Kjør debattNoe hemmelig på gang jorwed?
mvh
Om jeg ikke husker helt feil så har vel de panelene et impedanseforløp som tilsier at de når som helst kan kan finne det for godt å suge vakumet ut av de røra derJeg er ikke sikker på følsomhet. 86? Har ikke turt skru så veldig opp ennå... Ligger på 65-70db tenker jeg
Har aldri hørt panelene dine men regner med det er gode greier? få deg et lite kraftverk av en amp så blir det nok braNææ. Ingen hemmeligheter. Men HC er inne på noe. Jeg har to par høyttalere og en forsterker. Og de passer ikke sammen. Begge høytalerparene er tungdrevne og krever sitt av forsterkeren. Så enten ny forsterker eller nye høyttalere Kjør debattNoe hemmelig på gang jorwed?
mvh
Ja, de er ikke så dumme (Samme som TT har).Har aldri hørt panelene dine men regner med det er gode greier? få deg et lite kraftverk av en amp så blir det nok braNææ. Ingen hemmeligheter. Men HC er inne på noe. Jeg har to par høyttalere og en forsterker. Og de passer ikke sammen. Begge høytalerparene er tungdrevne og krever sitt av forsterkeren. Så enten ny forsterker eller nye høyttalere Kjør debattNoe hemmelig på gang jorwed?
mvh
PS jeg er veldig glad i paneler av alle slag
mvh
Ja, jeg spilte igjennom en plate før nervene slo inn. Skal recappe strømforsyningen i dem, så de måtte ut av boden uansettOm jeg ikke husker helt feil så har vel de panelene et impedanseforløp som tilsier at de når som helst kan kan finne det for godt å suge vakumet ut av de røra derJeg er ikke sikker på følsomhet. 86? Har ikke turt skru så veldig opp ennå... Ligger på 65-70db tenker jeg
For meg er dette enkelt.. Høyttalere først.. De setter premissene for amp.. Samt at høyttalere er de som setter det største fingeravtrykk på total bildet.Nææ. Ingen hemmeligheter. Men HC er inne på noe. Jeg har to par høyttalere og en forsterker. Og de passer ikke sammen. Begge høytalerparene er tungdrevne og krever sitt av forsterkeren. Så enten ny forsterker eller nye høyttalere Kjør debattNoe hemmelig på gang jorwed?
mvh
Headroom er aldri feil...Til normalt lyttenivå holder nok de ampene i massevis. Sitt helt rolig du og nyt musikken.
Det finnes liksom mellomting da.. . Finne en forsterker som gjør at høyttalerne trives, uavhengig av nivå. Litt kjedelig om den fine rør ampen blåser et rør eller to pga impedans..Mtp rommet dette står i, trengs neppe 2x2kW. Blir som å kjøre Ferrari på trange vestlandsveier, evt i rushtrafikken i Oslo
I massevis er nok kanskje å ta iTil normalt lyttenivå holder nok de ampene i massevis.
.. og ytterligere skader som kan oppstå i tillegg.Litt kjedelig om den fine rør ampen blåser et rør eller to pga impedans..
Det er bare å sende dem her, her passer de helt supertDe store blokkene til LM som jeg testet her hjemme fikk åndenød ganske kjapt når jeg vred volumet over kl 10. Ikke bra for rørene i det heletatt,så jeg hadde ikke giddet og fristet skjebnen for mye. Få deg en 2X200 watter med skikkelig strømreserver fort som fy du,Jay . Eller kvitt deg med panelene som dominerer hele stua di på en ikke så flott måte . De passer hjemme hos,TT men ikke hos deg.
O
Link? Dette vil jeg gjerne lese.Høytaler prinsippet har mer å si enn forsterkeren.. Big Swifty har en tråd hvor han spør om dette. Ellers vil jeg tro at en person som Bergfinn har noen ideer for lyd i en liten leilighet
Det var nok Anders som hadde de en periode.. ser det ligger et par til salgs ikke langt unna meg.. pluss et par heco einklangSant nok. Spendorene er litt for kravstore på strøm også. Ble mer enn behagelig høyt før de ‘slapp’. Med en følsomhet på 86 db er det kanskje ikke rart.
Skulle en prøvd Omega fulltone tro? Var det de du hadde, X-Cell? Eller var det lastone (Anders)som hadde de?
Det er nok denne HCS tenker på.Link? Dette vil jeg gjerne lese.Høytaler prinsippet har mer å si enn forsterkeren.. Big Swifty har en tråd hvor han spør om dette. Ellers vil jeg tro at en person som Bergfinn har noen ideer for lyd i en liten leilighet
Det er korrekt. Nå ligger 300B ute og så her er intet avklart.. . Skal ikke si så mye, har selv bytter mye i en periode, men kan si såpass at jeg er glad jeg er litt over det nå. Å bytte for å bytte gir bare litt oppmerksomhet og gir meg assosiasjoner til damer og deres sko... Finn din vei jorwed og stå i det . At det er klare begrensninger slik du bor må du forholde deg til, men det kan bli svært så bra alikevelDet er nok denne HCS tenker på.Link? Dette vil jeg gjerne lese.Høytaler prinsippet har mer å si enn forsterkeren.. Big Swifty har en tråd hvor han spør om dette. Ellers vil jeg tro at en person som Bergfinn har noen ideer for lyd i en liten leilighet
Jeg har fulgt tråden hele veien med stor interesse.