Tidligere fastlege: - Jeg har medvirket til at pasienter har blitt avhengige
Hun skrev ut avhengighetsskapende smertestillende på resept. Nå kommer den tidligere fastlegen med en advarsel.
I mens, på den andre siden av byen, og noe høyere opp på faregradsskalaen:Og så mange sekunder varte det:
![]()
Politiaksjon: Stenger cannabiskafé
Lørdag formiddag har Roar startet Oslos første cannabiskafé. Han anslår at han rakk å selge for 50 000 kroner før politiet tok grep.www.dagbladet.no
Muligens en grei demonstrasjon, men ikke overraskende resultat, akkurat. Ellers taler det til det norske politiets fordel at de slår på tråden og ber de impliserte om å seg ei bolle, i stedet for å komme på besøk med hester, pansrede kjøretøyer og vannkanoner.
Lennon later said he was surprised at the idea the title was a hidden reference to LSD, countering that the song "wasn't about that at all," and it "was purely unconscious that it came out to be LSD.Yellow Submarine, noe av det beste som har kommet av Lucy in the Sky with Diamonds.
Julian ble født i 1964, så innen 1967/68 hadde han nok sett sin far både høy og lav. Når vi først er inne på Julian; Paul McCartney skrev 'Hey Jude' til ham.Lennon later said he was surprised at the idea the title was a hidden reference to LSD, countering that the song "wasn't about that at all," and it "was purely unconscious that it came out to be LSD.
According to Lennon, the song's origins lie in a drawing his 3-year old son Julian had created and brought home from school. The drawing was of his friend Lucy O'Donnell who was floating in the sky surrounded by sparkling jewels and diamonds.
Det er trist at maktpersoner fortsatt ikke har lov til å oppføre seg som "folk flest". Får litt "Clinton-vbber" av dette her.... "I never had sex with that woman....".![]()
Stortingsrepresentant om Velle-saken: - Viktig å ikke bagatellisere
Også Arbeiderpartiets Mani Hussaini mener FpU-lederen skal hylles for åpenhet om narkodom, men reagerer på mengden Velle ble tatt med.www.tv2.no
![]()
Høyre-leder Erna Solberg om FpU-leder Simen Velles narkotikadom: – En alvorlig sak
Høyre-leder Erna Solberg mener at det volumet narkotika FpU-leder Simen Velle ble tatt med var så stort at det gjør det til en alvorlig sak.www.vg.no
Reaksjonene kommer, jeg syns hele denne saken stinker litt fordi han bruker masse unnskyldninger for å forklare seg, istedenfor å si at han trengte det og at det gjorde godt..
Reaksjonene går mest på mengden, når man handler mye får man bedre pris, i tillegg minsker man risikoen.
Virker nesten som om politikerne tror at selv de som bruker hasj/weed går og kjøper småmengder etter de har panta flasker eller sitti på gata noen timer for å tigge seg nok til et gram eller to.
Det er en helt plausibel mengde til eget forbruk for tre stykker, og om han/de solgte litt til kompisene sine har vel strengt tatt ingenting å si. Den stereotype pusheren står bare for en brøkdel av omsetningen av illegale rusmider, det meste går gjennom venner og bekjentskap. Du kjøper av en kompis som igjen kjøper av en kompis som har litt mer...i henhold til "six degrees of separation" sprer det seg selv.Reaksjonene går mest på mengden, når man handler mye får man bedre pris, i tillegg minsker man risikoen.
Virker nesten som om politikerne tror at selv de som bruker hasj/weed går og kjøper småmengder etter de har panta flasker eller sitti på gata noen timer for å tigge seg nok til et gram eller to.
Som kronisk smertebelastet men enzymdefekt (paralgin forte virker ikke ) kan jeg lett forstå at smertefrihet gjør folk avhengige av nettopp det , de vil jo bare ha et normalt liv uten smerter. Jeg får jo selv Oxynorm og det gir ingen rus i det hele tatt, knapt noe smertelindring heller.![]()
Tidligere fastlege: - Jeg har medvirket til at pasienter har blitt avhengige
Hun skrev ut avhengighetsskapende smertestillende på resept. Nå kommer den tidligere fastlegen med en advarsel.www.tv2.no
Whiskyen dreper nok en god del flere hjerneceller enn marihuana ville gjort, så det er synd at man i tilfeller som ditt ikke en gang får muligheten til å prøve det på lovlig vis. Det sagt så kan jeg naturligvis ikke uttale meg om hvorvidt det ville vært en bedre løsning for deg, det vil være individuelt. Men at cannabis har smertelindrende egenskaper og er langt mindre helseskadelig enn brennevin, eller for den del Oxynorm, er hevet over enhver tvil.Jeg får jo selv Oxynorm og det gir ingen rus i det hele tatt, knapt noe smertelindring heller.
Er meget forsiktig med stoffet og tar heller en dobbel whisky , det hjelper litt om jeg ligger stille på sofaen.
Marihuana får jeg vente med til jegen pensjonist og ikke trenger vett i skolten