xerxes
Æresmedlem
Amerikanerne var heldige med den i Afganistan …"Min fiendes fiende er min venn" Sitat; Mao
Amerikanerne var heldige med den i Afganistan …"Min fiendes fiende er min venn" Sitat; Mao
Ja hadde du hevdet DET på tidlig 70 tall ville du blitt kjølhalt av menigheten!Ok. Jeg finner ingen referanser til at det sitatet finnes i boka, men jeg har ikke lest den. Maos Lille Røde er vel egentlig bare en sitatsamling.
Men amerikanerne er da også "kun en papirtiger" skal man tro det som står i boka.Amerikanerne var heldige med den i Afganistan …
I tillegg hadde han trukket i uniformsgenser fra marinen , modell kontorgenser !He he, bare hærlig å se Hans-Wilhelm Steinfeld på Helgemorgen nå hvor han på sitt sedvanlige kraftfulle vis snakker om russland, Krim og Navalnyj.
Steinfeld snakket om alle løgnene til Putin og sa følgende; «Hvis en løgndetektor hadde vært koblet til Vladimir Putin, så hadde den trukket så mye strøm at hele Moskva ville blitt mørklagt»
Tyrkia spiller som vanlig på begge sider...Nordmenn naiv, næhæ
https://e24.no/naeringsliv/i/dwyPvO/norsk-utstyr-havnet-hos-russiske-militaerleverandoerer?referer=https://www.vg.no
Kan ikke Frk. Mehl ta med noen voksne mannfolk og dra på et besøk hos disse? Ikke det nei.. Russland er jo ingen trussel mot Norge idag Hvem bryr seg om fremtiden..
Har ikke noe annen info enn det som står der, men vil gjette på at det var to SU-34 som eskorterte SU-35 bombefly. Tidligere har de klart det med å flytte Patriotsystem rundt om kring langs fronten. Håper facistene ikke rakk å skyte seg ut. Tar lang tid å trene piloter.
Det er vanskelig for meg å skjønne at ikke alle GOP members skulle ha en interesse av at Ukraina påfører det russiske forsvaret store tap, dag etter dag, kun ved å være med i en vestlig koalisjon som gir pengestøtte/våpenstøtte. Og det uten å ofre en eneste amerikansk soldat. Men dessverre er verden veldig forstyrret i dag.
Russerne gjør som vanlig, skriver akkurat det motsatte.Navalnyjs död
USA anklagas stå bakom mordet
Att Ryssland inte har något att tjäna på mordet är ytterligare ett narrativ som sprids inom den ryska propagandan. Samtidigt antyds att det är USA som står bakom Navalnyjs död.
I den ryske propagandisten Vladimir Solovjovs program påstår en gäst att Navalnyj mördats av CIA i syfte att använda det mot Ryssland.
Den proryska Telegramkanalen Tsargradas analys pekar också ut USA:
”De som nu kommer att vara mest lyckliga är lobbyisterna som fördelar amerikanskt militärt bistånd till Ukraina.”
Det henner bare i Russland.
Til neste Mao-studiesirkel kan eg tilrå denne klassikaren (i hendig plastomslag, eigna for felt):Siden jeg er en nysgjerrig sjel måtte jeg faktasjekke, Maos Lille Røde
Spøk til sides: Eg trur “Lille Røde” først og fremst var eit radikalt subsitutt for sånne kinesiske og japanske visdomsord. Ikkje til forkleinelse, men det sannsynlegvis like mykje vit i Ivar Aasens “Norske ordtak”.
Se hva vi plutselig fant... vi har ikke holdt noe tilbake.... æresord. Vi hadde bare glemt i hvilken madrass vi hadde gjemt ammunisjonen.
Det fikk de på den internasjonale sikkerhetskonferansen i Munchen som pågår nå. 50 statsovehoder og 100 ministre til stede. Zelenskyi var selvfølgelig der og holdt tale. Han snakket i klartekst som alltid. En leder av ypperste kaliber (!!!).Det europeiske statsledere trenger er noen meldinger om at krigen går litt dårlig for Ukraina. Tanken på at Putins villmenn rykker litt nærmere kan gjøre at man finner både granater og penger likevel.
Tsjekkerne er vel uansett ikke blant dem som har mest grunn til å være flaue over sin hjelp til både ukrainske flyktninger og støtte til Ukrainas motstandskamp.Se hva vi plutselig fant... vi har ikke holdt noe tilbake.... æresord. Vi hadde bare glemt i hvilken madrass vi hadde gjemt ammunisjonen.