Fantastisk ironi. Men det er sikkert stemmer i MDG som taler for at krigføringen i Ukraina må skje på en så skånsom måte som mulig, at man ikke overbelaster miljøet. Kanskje artsmangfoldet også er i fare?Tar litt tid - de må konverteres til blyfritt først!
Kanskje på tide, at vesten tar konsekvensen, dropper all diplomati med Russland, lukker ambassadene ogArtikkelen i Financial Times er bak paywall, men dette er vel en OK oppsummering:
Vis vedlegget 1021556
Definitivt her også:
PST har avdekket russisk etterretningsvirksomhet i Vest
PST har avdekket at russiske etterretningsagenter opererer på Vestlandet. De mener at Russland kan forberede sabotasje mot kritisk infrastruktur.www.nrk.no
Etterretning i flere europeiske land har indikasjoner på at russland planlegger sabotasje mot infrastruktur, bomber og ildspåsettelse i europa, uten hensyn til tap av menneskeliv. Aksjonene blir nok utført på en sånn måte at det blir vanskelig bevismessig å knytte russland til hendelsene.Russisk sabotasje bør sees på som en krigserklæring, og det må gjøres klinkende klart for Putin.
Det er alltid konsekvenser, begge veier. Norge ønsker ikke å kutte alle diplomatiske bånd til russland, fordi de negative konsekvenser av det kan være større for oss enn for russerne. Fiskeriforvaltning og arktiske interesser generelt inkl Svalbard er stikkord her.Kanskje på tide, at vesten tar konsekvensen, dropper all diplomati med Russland, lukker ambassadene og
kaster hele driten ut. Siden det meste av hva russland sier/skriver unne på for det meste er løgn, kan det vel
dårligt kaldes diplomati heller.
Konsekvens er vel det eneste, Putin forstår.
Sikkert blitt påspandert både kjønnslig omgang, børst og det som verre er... så nå sitter vedkommende i limet....«Fredsforskere»
Fra i fjor:Fredsforskar i Sverige – var på rysk bjudresa
Fredsforskaren Tarja Cronberg från det svenska institutet Sipri reste till Kaliningrad på ryska statens bekostnad för att delta i en konferens. Detta trots att konferensens tema – ”Den baltiska plattformen” – redan för ett år sedan avslöjades som en rysk påverkansoperation beordrad av Kreml...www.expressen.se
Likevel går man fortsatt på agnet, mot betalt reise og opphold i st pete på putins regning.Kremls bluff: Falsk plan ska utnyttja svenska miljövänner och forskare
Ryssland planerar att utnyttja svenska miljövänner och Stockholms universitet. Det visar läckta dokument från Kreml. Under täckmanteln att ”rädda Östersjön” planerar Putins administration att motarbeta Nato. Det kan Expressen avslöja i samarbete med internationella medier.www.expressen.se
Fullt på høyde med gjengen fra universitet i tromsø som stadig vek kom med kronikker som egentlig unnskyldte putin og skyldte på vesten for krigen i ukraina«Fredsforskere»
Fra i fjor:Fredsforskar i Sverige – var på rysk bjudresa
Fredsforskaren Tarja Cronberg från det svenska institutet Sipri reste till Kaliningrad på ryska statens bekostnad för att delta i en konferens. Detta trots att konferensens tema – ”Den baltiska plattformen” – redan för ett år sedan avslöjades som en rysk påverkansoperation beordrad av Kreml...www.expressen.se
Likevel går man fortsatt på agnet, mot betalt reise og opphold i st pete på putins regning.Kremls bluff: Falsk plan ska utnyttja svenska miljövänner och forskare
Ryssland planerar att utnyttja svenska miljövänner och Stockholms universitet. Det visar läckta dokument från Kreml. Under täckmanteln att ”rädda Östersjön” planerar Putins administration att motarbeta Nato. Det kan Expressen avslöja i samarbete med internationella medier.www.expressen.se
De «tenker sjæl», ser jeg.I andre nyheter går østerrikske FPO som vanlig taktfullt til verks med sin valgkamp for EU parlamentet og mot vindturbiner, med von der Leyen og Zelenskyy i skjønn forening.
De treffer vel en del her hjemme mer enn halvveis til bingo også, vil jeg tro.De «tenker sjæl», ser jeg.
Hva har Kaur ytret om Ukraina og Russland?Sterk rapport (det er 2 ), vi får sende en link til Kaur og hennes meningsfeller sammen med en enveis billett
Då ho vart vald som leiar av RU vart ho referert på å ville stoppa all våpenstøtte. Eg har ikkje sett henne seia noko særleg om saka i ettertid.Hva har Kaur ytret om Ukraina og Russland?
Jeg tipper at alle bildene er av byer som har hatt russere på besøk.Dagens quiz, og dette kunne vært postet i flere tråder her på forumet, hvor er bildene tatt, kanskje når?
1
Vis vedlegget 1021816
2
Vis vedlegget 1021818
3
Vis vedlegget 1021819
4
Vis vedlegget 1021822
Ain't it sweet
Det vet jeg ikkeHva har Kaur ytret om Ukraina og Russland?
Hun har sagt at hun elsker Lenin. Lurer på hvordan det hadde blitt tatt i mot om en ungdomspolitiker hadde sagt at han/hun elsker Hitler.Då ho vart vald som leiar av RU vart ho referert på å ville stoppa all våpenstøtte. Eg har ikkje sett henne seia noko særleg om saka i ettertid.
Tipper at bildene er fra et sted som ikke har noe med tråden her å gjøre. Se spesielt flagget på siste bilde.Jeg tipper at alle bildene er av byer som har hatt russere på besøk.
Nja, nesten.. ser da bort fra turist russere.. men når jeg får tenkt meg om eksisterer det vel ikke slike. de er vel alle egentlig spioner i en eller annen formJeg tipper at alle bildene er av byer som har hatt russere på besøk.
Joda noen av bildene har med russerne å gjøreHun har sagt at hun elsker Lenin. Lurer på hvordan det hadde blitt tatt i mot om en ungdomspolitiker hadde sagt at han/hun elsker Hitler.
Tipper at bildene er fra et sted som ikke har noe med tråden her å gjøre. Se spesielt flagget på siste bilde.