Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.514
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ikke sant? Det er muligens tungt å akseptere at denne krigen skyldes vår blindhet. Mye lettere å telle tanks, skip, henvise til Putler osv, mens de menneskelige lidelser og død blir en del av et spill. Som tydeligvis startet i februar 2022. For Putin har jo aldri i sine handlinger røpet denne type ondskap tidligere....

Neida. Og attpåtil prøves det å lage et nytt spill; ta de som hevder at dette var åpenbart. Patetisk!
    Som tidligere nevnt... ;)

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.323
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ikke sant? Det er muligens tungt å akseptere at denne krigen skyldes vår blindhet. Mye lettere å telle tanks, skip, henvise til Putler osv, mens de menneskelige lidelser og død blir en del av et spill. Som tydeligvis startet i februar 2022. For Putin har jo aldri i sine handlinger røpet denne type ondskap tidligere....

Neida. Og attpåtil prøves det å lage et nytt spill; ta de som hevder at dette var åpenbart. Patetisk!
    Ja, for det er det det dreier seg om! Ikke det at du ikke har sagt ett eneste ord om hva som var i vente før det kom, men var mest opptatt av trønderske korpsøvelser.

Dumme meg. Dumme oss. 🤦🏻‍♂️

U

Utgatt24668

Gjest
    ^ ^^Korridor ned til Krim er okkupert. Putin sier dette i sin tale. Russland tilbyr fredsavtale til Ukraina og vesten i bytte for nye grenser og nøytralitet (EU er lov da).

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ ^^Korridor ned til Krim er okkupert. Putin sier dette i sin tale. Russland tilbyr fredsavtale til Ukraina og vesten i bytte for nye grenser og nøytralitet (EU er lov da).
    Målet har ligget klart hele tiden. Hvorvidt det er gjennomført til den dato er jo usikkert. Men at det er et mål for Putin er temmelig sikkert.

Det vil komme en kraftig opptrapping fra russisk side framover, som jo allerede er i gang. Menneskelige lidelser vil bli betydelig større enn de til nå har vært.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.514
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ja, for det er det det dreier seg om! Ikke det at du ikke har sagt ett eneste ord om hva som var i vente før det kom, men var mest opptatt av trønderske korpsøvelser.

Dumme meg. Dumme oss. 🤦🏻‍♂️
    Kanskje man skulle la denne korpsfyren være i fred - han kommer uansett ingen vei med sin (litt underholdende) etterpåklokskap... :)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.942
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du må nok være mer presis enn det. Russland har kommet med et lignende territorielt tilbud forlengst, men har også koblet det til krav om «denazifisering» og «demilitarisering» av Ukraina. Det ukrainske svaret er Йди нахуй. Mener du at Putin kommer til å droppe de kravene og nøye seg med en territoriell grenseavtale + nøytralitet innen 9 mai, dvs i løpet av de neste tre ukene? Vil hele Donetsk og Luhansk oblast være okkupert av russiske styrker før 9 mai, eller vil det fortsatt bare være en fantasi fra Putins side å kreve territorier han ikke engang kontrollerer militært? Og hva betyr det at korridor ned til Krym er okkupert? Er den ikke det nå, siden russiske tropper har kontroll gjennom Mariupol sentrum og en bred sone utenfor byen? Vil absolutt alle ukrainske tropper i Mariupol elimineres før 9 mai? Hva med Melitopol? Vil Putin gi opp Kherson og øvrige områder vest for Dnipro i bytte for resten av Donetsk og Luhansk?

Status pr nå:
    1650057299082.png

Sist redigert:
    U

Utgatt24668

Gjest
    Du må nok være mer presis enn det. Russland har kommet med et lignende territorielt tilbud forlengst, men har også koblet det til krav om «denazifisering» og «demilitarisering» av Ukraina. Det ukrainske svaret er Йди нахуй. Mener du at Putin kommer til å droppe de kravene og nøye seg med en territoriell grenseavtale + nøytralitet innen 9 mai, dvs i løpet av de neste tre ukene? Vil Ukraina akseptere? Og hva betyr det at korridor ned til Krym er okkupert? Er den ikke det nå, siden russiske tropper har kontroll gjennom Mariupol sentrum? Vil absolutt alle ukrainske tropper i Mariupol elimineres før 9 mai? Hva med Melitopol?

Status pr nå:
    Vis vedlegget 809874
    Må jeg være mer presis? Fordi du sier det?😂

Det er åpenbart vanskelig å være mer presis, utover at Russland fokuserer på å få en seier i øst. Hvilke byer og områder de faktisk klarer å holde på er en annen sak, men det virker plausibelt at Putin har noen skippertak på lur fram til 9.mai der han kan erklære «seier». Det virker også logisk at de holder på en del urealistiske krav om «denazifisering» for å kunne gi noe ved forhandlingsbordet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "Denazifisiering" er jo helt klart til bruk indremedisinsk i Russland, som en grunn til "spesialoperasjonen". Demilitarisering det samme. I tillegg vil begge bli brukt ved forhandlingsbordet.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.029
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Vi har vært innom Oleksiy Arestovich tidligere i tråden. Arestovich har "Since February 24, 2022, Arestovych has been holding daily briefings on the current situation regarding the Russian invasion of Ukraine, as an Adviser to the Head of the Office of the President of Ukraine."

I et intervju fra 2019 skisserte han dagens hendelser relativt presist.

Nå i mars antyder han at krigen vil stoppe opp tidlig mai.

The war in Ukraine is likely to be over by early May when Russia runs out of resources to attack its neighbour

"I think that no later than in May, early May, we should have a peace agreement, maybe much earlier, we will see, I am talking about the latest possible dates," Arestovich said.

"We are at a fork in the road now: there will either be a peace deal struck very quickly, within a week or two, with troop withdrawal and everything, or there will be an attempt to scrape together some, say, Syrians for a round two and, when we grind them too, an agreement by mid-April or late April."

A "completely crazy" scenario could also involve Russia sending fresh conscripts after a month of training, he said.

Dette er da vernepliktige som nå innrulleres i april.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.666
    Det er også det eldste krigsskipet som er blitt senket, på veldig lang tid ... ble sjøsatt for 41 år siden. Selv Belgrano var "yngre".

Det sagt -- jeg har sittet og kikket på RT i en time. Der er det snakk om 180-grader speilvending på alt man måtte tro og vite om krigen i Ukraina. Om dette er hva som går til utlandet kan man umulig forestille seg hva som sies i russiske statlige nyhetssendinger. Det krigshisses på måter jeg ikke har opplevd i mitt liv. Ukrainerne bedriver omfattende aksjoner inne i Russland, de ødelegger selv sine byer, de terroriserer befolkningen i Donbas og Vesten gir dem uakseptabel støtte ...
    Hvis du skal lyge så kan du like gjerne trå klampen i bånn. Og så skal du backe opp løgnen med kontekstrike beskrivelser. Slik at følelser og info treffer. Det er stygt, men ikke vanskelig. Og det funker.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.942
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Må jeg være mer presis? Fordi du sier det?😂

Det er åpenbart vanskelig å være mer presis, utover at Russland fokuserer på å få en seier i øst. Hvilke byer og områder de faktisk klarer å holde på er en annen sak, men det virker plausibelt at Putin har noen skippertak på lur fram til 9.mai der han kan erklære «seier». Det virker også logisk at de holder på en del urealistiske krav om «denazifisering» for å kunne gi noe ved forhandlingsbordet.
    Fordi du, på vegne av lars_erik, sier at vi vil få fasitsvaret på hans (og dine) prognoser den dagen. Hvis du forventer at vi andre skal bli synlig imponerte bør det være noe mer presist enn at «solen står opp i øst og går ned i vest den dagen også». At Putin fortsatt kommer til å forsøke seg er litt i samme kategori, mens å prognostisere f eks at russerne slipper opp for ammo, får nok og reiser hjem i begynnelsen av mai (som Arestovich gjorde) er mer konkret. Akkurat nå, mid-April, vil jeg si at prognosen hans dessverre ikke ser ut til å gå i oppfyllelse.

Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Fordi du, på vegne av lars_erik, sier at vi vil få fasitsvaret på hans (og dine) prognoser den dagen. Hvis du forventer at vi skal bli synlig imponerte bør det være noe mer presist enn at «solen står opp i øst og går ned i vest den dagen også».

Fasit er allerede nokså klar: Putin har ikke nådd sine mål og sjansen for å nå dem er minimale (målene er publiserte). Hva han ender opp med til sist har uansett kostet så mye at det en fiasko.
    I tillegg har han eksponert seg selv og hele det russiske regimet som inkompetente fjols for hele verden. Det eneste de duger til er å drepe sivile og true med atomvåpen.

U

Utgatt24668

Gjest
    Fordi du, på vegne av lars_erik, sier at vi vil få fasitsvaret på hans (og dine) prognoser den dagen. Hvis du forventer at vi skal bli synlig imponerte bør det være noe mer presist enn at «solen står opp i øst og går ned i vest den dagen også».
    Jeg forventer ikke at gamlegutta skal bli imponert. Jeg skriver det jeg tenker er sannsynlig, men har ingen krystallkule. Om det LE og jeg skriver er en åpenbar selvfølge - hva diskuterer vi egentlig da?

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.666
    Vi har vært innom Oleksiy Arestovich tidligere i tråden. Arestovich har "Since February 24, 2022, Arestovych has been holding daily briefings on the current situation regarding the Russian invasion of Ukraine, as an Adviser to the Head of the Office of the President of Ukraine."

I et intervju fra 2019 skisserte han dagens hendelser relativt presist.

Nå i mars antyder han at krigen vil stoppe opp tidlig mai.

The war in Ukraine is likely to be over by early May when Russia runs out of resources to attack its neighbour

"I think that no later than in May, early May, we should have a peace agreement, maybe much earlier, we will see, I am talking about the latest possible dates," Arestovich said.

"We are at a fork in the road now: there will either be a peace deal struck very quickly, within a week or two, with troop withdrawal and everything, or there will be an attempt to scrape together some, say, Syrians for a round two and, when we grind them too, an agreement by mid-April or late April."

A "completely crazy" scenario could also involve Russia sending fresh conscripts after a month of training, he said.

Dette er da vernepliktige som nå innrulleres i april.
    Man bør alltid være skeptisk til folk som spår skråsikkert om fremtiden. De som vet, vet at fremtiden er usikker, de som tror de vet har større ego enn kompetanse (og får altfor mye TV tid). Og de som virkelig vet (om denne krigen)? er så tykt inne i korrupsjonen.

U

Utgatt24668

Gjest
    Fasit er allered nokså klar: Putin har ikke nådd sine mål og sjansen for å nå dem er minimale. Hva han ender opp med til sist har uansett kostet så mye at det en fiasko.
    I tillegg har han eksponert seg selv og hele det russiske regimet som inkompetente fjols for hele verden. Det eneste de duger til er å drepe sivile og true med atomvåpen.
    Han har ikke nådd sine uttalte mål. Han kommer dessverre - sannsynligvis - å nå målet om korridor ned til Krim.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.942
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forventer ikke at gamlegutta skal bli imponert. Jeg skriver det jeg tenker er sannsynlig, men har ingen krystallkule. Om det LE og jeg skriver er en åpenbar selvfølge - hva diskuterer vi egentlig da?
    Du skrev:
    Nå har vi jo etterpåklokskap på forhånd👍 Fasiten kommer 9 mai
    Da tenker jeg det er fair å be deg utvikle det såpass at det er mulig å vite om «forhåndsetterpåklokskapen» slo til eller ikke. Så langt er det altfor generelle vendinger, som like godt kan sies på være oppfylt pr i dag.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Putin sendte et kraftig signal i 2014, om at Nato-medlemskap kunne Ukraina glemme. Budskapet ble ikke akseptert av hverken Ukraina- som i 2019 forandret sin grunnlov på dette punkt, eller vesten. Da var det selvsagt, ut fra Putins tankegang, at anekteringen av Krim måtte stadfestes ved offisiell innlemmelse i Russland- samt få forandret ukrainsk grunnlov gjennom en nøytralitetsavtale. Dette var målet med invasjonen i 2022.

Svært sannsynlig oppnår han dette, samtidig som sanksjoner lettes- som en del av en fredsavtale. Ergo har han da oppnådd hva han ville.

U

Utgatt24668

Gjest
    Du skrev:

Da tenker jeg det er fair å be deg utvikle det såpass at det er mulig å vite om «forhåndsetterpåklokskapen» slo til eller ikke. Så langt er det altfor generelle vendinger, som like godt kan sies på være oppfylt pr i dag.
    Jeg tror du tar noen av mine uttalelser litt for alvorlig. Det er mye fleip her, noe som passer godt inn i påsken. Selvfølgelig klarer ingen av oss å komme med presise prognoser som treffer helt. Jeg tror ikke Putin selv vet hva som skjer eller hva han tenker i morgen. Men, akkurat nå virker det i det minste som at korridor til krim med etterfølgende forhandlinger virker mest «fornuftig» / plausibelt.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.942
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.029
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Man bør alltid være skeptisk til folk som spår skråsikkert om fremtiden. De som vet, vet at fremtiden er usikker, de som tror de vet har større ego enn kompetanse (og får altfor mye TV tid). Og de som virkelig vet (om denne krigen)? er så tykt inne i korrupsjonen.
    Helt klart. Det er veldig mange brikker i spill og det er ikke alltid gitt hva motstanderens neste trekk er.

Da er følgende vitenskap en del enklere:
    • dessuten har vel ingen av oss egentlig mulighet til å avgjøre om vurderinger og valg er hensiktsmessige før de trer frem i etterpåklokskapens klare lys

(Linda Lai Dømmekraft LBK 1999)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Ergo har han da oppnådd hva han ville.
    Får gjenta (siden du gjør det daglig) meg selv fra en måned tilbake:

Mener du i fullt alvor at Putin får det som han vil ved å gjøre rubelen verdiløs, ødelegge Russlands økonomi, gjøre at ingen vil handle med eller investere i Russland i overskuelig framtid, få praktisk talt samtlige utenlandske bedrifter til å forlate landet, sanksjonert slik at de praktisk talt ikke kan kjøpe noe fra utlandet, gjøre Russland til en global pariahstat, avvikle landets luftfart, vise for hele verden at Russland ikke er en supermakt (kun skremme med atomvåpen), samle Europa, knytte Europa og USA nærmere sammen, få samtlige naboland som ikke er NATO eller EU medlemmer til å søke det, mistet 20 000 mann og en fjerdedel av sine generaler, og gudene vet hvor mangle fly, tanks og kjøretøy, og vise at hans millitære er inkompetente? Bare for å nevne noe.
    Alt for noe som han allerede hadde før krigen; annektert Krim og NATO-medlemskap for Ukraina en umulighet.
    Putins mål er regimeskifte, utslettelse av nasjonen Ukraina og russifisering av befolkningen. Det siste også kalt avnazifisering som også inkludere likvidering av Ukrainas vepnede styrker og gudene vet hvor mange flere = folkemord.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror du tar noen av mine uttalelser litt for alvorlig. Det er mye fleip her, noe som passer godt inn i påsken. Selvfølgelig klarer ingen av oss å komme med presise prognoser som treffer helt. Jeg tror ikke Putin selv vet hva som skjer eller hva han tenker i morgen. Men, akkurat nå virker det i det minste som at korridor til krim med etterfølgende forhandlinger virker mest «fornuftig» / plausibelt.
    Det ligger langt mer her. For flere uker siden spådde jeg at begge sider kommer til å erklære seier; Putin ved å få en landbro fra Donbas til Krim- som offisiell del av Russland, samt nøytralitetsavtale. Ukraina òg Vesten, ved at "Putins åpenbare mål om å ta over hele Ukraina ikke lyktes".

Så kan man jo undres på hvem som likevel fikk det han ville....

Edit; ser Voff har gått rett i den fella og knekt nakken. For å oppnå det man vil, må man alltid gi inntrykk av at man ønsker mye mer. Da ender man opp med det man vil.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, og sånn sikrer man at ettrrpåklokskapen er 100%. For da kan man hevde at det han endte opp med er det.han ville ha hele tiden. Bazing!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, og sånn sikrer man at ettrrpåklokskapen er 100%. For da kan man hevde at det han endte opp med er det.han ville ha hele tiden. Bazing!
    Du finner det usannsynlig at det ender slik?

Husk at jeg før dette var klar på hva jeg mente Putins mål var. Senere ble jo også ganske tydelig at begge sider rigget seg til for å kunne erklære seier, gjennom retorikk fra Putin og Russland på den ene siden, Ukraina og Vesten på den andre.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke umulig nei. Men at du hevder at det har vært Putins mål fordi du tror det er sånn det ender, når russerne tvert i mot valgte å gå all in og i i tillegg hadde en retorikk som gikk på noe helt annet lukter kun av etterpåklokskap og ikke noe annet.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    3.076
    Det er mulig putler kommer til å erklære en eller annen seier, men det er åpenbart for alle som ikke spiller i korps at prisen han betaler for hva enn det er han vil karakteriserer som en gevinst er en smule høy

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke umulig nei. Men at du hevder at det har vært Putins mål fordi du tror det er sånn det ender, når russerne tvert i mot valgte å gå all in og i i tillegg hadde en retorikk som gikk på noe helt annet lukter kun av etterpåklokskap og ikke noe annet.
    Mulig du mener det, som kanskje ikke var enig med meg i hva målet hans var.

Uansett er sannsynligheten stor for at det jeg har trodd var målet hans, blir det han får. Tragisk hele greia, uavhengig av hva som var målet.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.029
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig putler kommer til å erklære en eller annen seier
    Han har vel full kontroll på innenriks media, så hva han nå enn sier - så er det "sannheten".

Senator Klimov announced the imminent end of the special operation in Ukraine

In his opinion, as soon as we make Ukraine safe for both Russia and the whole world, the task of a special military operation will be solved. One of the main goals for the armed forces of the Russian Federation is to establish control over nuclear facilities and prevent the development of biological weapons in laboratories located on the territory of a neighboring state. According to the Ministry of Defense of the Russian Federation, about 30 such laboratories have been created in Ukraine in 14 settlements.

Russian troops are successfully solving the problem of taking control of dangerous objects.

U

Utgatt24668

Gjest
    Så kan man jo undres på hvem som likevel fikk det han ville....
    Det lukter jo «forhandlingsteknikker» og avledningsmanøver her. De har holdt liv i krigen lenge nok til å jevne Mariupol ved jorden, med trussel om å ta hele Ukraina, og uansett hvor sinte Vesten er på Russland nå, så vil nok framtidig flørting med andre grensestater mot Russland ikke bli så mye av.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det lukter jo «forhandlingsteknikker» og avledningsmanøver her. De har holdt liv i krigen lenge nok til å jevne Mariupol ved jorden, med trussel om å ta hele Ukraina, og uansett hvor sinte Vesten er på Russland nå, så vil nok framtidig flørting med andre grensestater mot Russland ikke bli så mye av.
    Just presis. Mens de fleste har godtatt militære ledere òg politikere i vesten sine analyser om at Russland var ute etter hele Ukraina, at Zelenskyj var mål nummer 1, at Russland ville videre, er det jo helt tydelig at ikke noe av dette stemmer. Det var, som sagt fra første stund, Krim, Donbas, nøytralitetsavtale som var målet. Opphør av sanksjoner vil bli en del av en fredsavtale.

Igjen har han lurt verden trill rundt.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.128
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Just presis. Mens de fleste har godtatt militære ledere òg politikere i vesten sine analyser om at Russland var ute etter hele Ukraina, at Zelenskyj var mål nummer 1, at Russland ville videre, er det jo helt tydelig at ikke noe av dette stemmer. Det var, som sagt fra første stund, Krim, Donbas, nøytralitetsavtale som var målet. Opphør av sanksjoner vil bli en del av en fredsavtale.

Igjen har han lurt verden trill rundt.
    1650085991833.png

Synes det er festlig at noen kan uttale seg så skråsikkert og samtidig glemme egen etterpåklokskap. Putin har nå en gang gått inn i Ukraina og angrepet det som en helhet, hva som får deg til å tro at han hadde stoppet med Donbas om han ikke hadde møtt motstand er over min fatteevne. Jeg synes jo det må være lov å spekulere, men en manns sanne intensjoner er ofte ikke lett for utenforstående å forutse.

Tross alle åpenbare løgner fra russisk side, mener du altså at han er en mann av sine ord? Hvor ble det av din superkraft?

Vil også si at din egen brysthamring er vel så motbydelig som den tidvise våpenrunkingen, men tross det, er sistnevnte mer informativt enn din gjetting. Jeg setter deg ikke i samme bås som kollaboratøren @Larson eller det anonyme storpolitiske geniet @Lyngen ,men det er helt i orden om du likevel jekker deg ned noe. Eller gjør som du vil forresten, who cares?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For langt å sitere, men til siste setning; ikke mange. Gjennomskuet for lengst. Men man har tydeligvis funnet et forum for å erklære sitt geni, i mangel av noe mer nærliggende.

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    666
    Torget vurderinger
    2
    Putin gikk all in mot Kyiv for å velte regjeringen innen 48 timer. De ble stoppet ved flyplassen. Deretter falt beleiringen sammen, og meldingen kom at de nå «fokuserer» på østområdene. Klart de har justert sine målsetninger.

Bidens tale om at Putin ikke kan sitte ved makten ble ikke det store forhandlingskortet for Putin som spådd i sanntid.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    440
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    For langt å sitere, men til siste setning; ikke mange. Gjennomskuet for lengst. Men man har tydeligvis funnet et forum for å erklære sitt geni, i mangel av noe mer nærliggende.
    Genier er det nok mange av her, det er jo innlysende!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn