E. Largo
Hi-Fi freak
^
Jeg hadde ikke sett for meg at den avtalen var noe de ville skryte av i 2022.
Jeg hadde ikke sett for meg at den avtalen var noe de ville skryte av i 2022.
Kilden er Tass…Kravet er vel stilt for å implisitt bestride Russlands versjon og konklusjon. Helt greit det.
Han må jo balansere litt gitt at før det alltid var russisk, som vi jo har blitt fortalt så mange ganger også her inne, så var det alltid styrt i en enda lengre periode av deres tyrkiske fetre, tartarene.Hæ? Det er da ikke likt Erdy å bry seg om moral og internasjonal lov.
Veldig enig i hva du skriver her.Jeg forstår at folk er utålmodige når det gjelde ukrainsk motoffensiv, men jeg synes at Ukraina gjør veldig mye rett. De sliter ut og bruker opp den overlegne russiske krigsmaskinen uten å bruke opp for mye av sin egen slik at når motoffensiven etter hvert kommer, har ikke russerne så mye å stå imot med. At Ukraina har trukket seg sakte men sikkert tilbake har vært et smart trekk fra deres side som har lurt russerne til å gå i fella om at de gjør fremskritt. Noe de selvsagt gjør landmessig, men på enorm bekostning på mannskap og utstyr. Å annonsere tidlig motoffensiv i Kherson-område var også et veldig smart trekk da det førte til mindre trykk i Donbas da store styrker ble flyttet derfra til Kherson i vente på ukrainsk frigjøring av område, for deretter å ødelegge forsyningslinjene over Dnepr. Ukraina har fortsatt ikke en sjans til å jage ut russerne med direkte motangrep, så de må gjøre det på en smartere måte, og jeg synes de har gjort det beste de kan med de mulighetene de har hatt. Etter hvert nå kommer høstregnet som gjør all ferdsel utenfor fast vei til en risikosport samt at løvet på trærne forsvinner, noe som gjør det vanskeligere for russerne å gjemme seg. Selv om Ukraina ligger relativt langt mot sør, kan man forvente snø og minusgrader over hele landet fra tidlig november og utover, og det kan fort bli 25-30 minusgrader i perioder fra desember til mars. Med kontinuerlig tilførsel av utstyr fra NATO og andre, tror det blir enda mere miserabelt å være russer de neste månedene enn det allerede har vært. Kanskje de må drikke enda mer vodka og røyke enda mer for å holde varmen med de konsekvensene det har....
Det er ikke så veldig usannsynlig. Russisk sanitet er elendig, så en russer som blir såret i strid har dårlige odds. I Vinterkrigen strøk det med nesten fem ganger fler russere enn finner, 126875 vs 26662 ifølge Wikipedia. Russisk taktikk er den samme nå som da, knuse alt med artillieri og så sende infanteri inn i ruinene, og samme faktor vil være 9000 vs 42500.Ganske interessant at Ukrainas hærsjef, Valerii Zaluzhnyi, angir tallet på ukrainske falne soldater til like i underkant av 9.000. Det kan selvsagt være propaganda, men det ville være litt spesielt å rett ut lyve under et arrangement for veteraner.
Stemmer det så er det det virkelig en ganske eksepsjonell variasjon mellom partene.
Dette:Er det lurt av ukrainerne å kutte forsyningslinjene til russerne? Hva vil skje dersom de går tom for vodka ved fronten?
Det skulle gå helt greit:
Det skulle gå helt greit:
etylalkohol – Store norske leksikon
Etylalkohol er det samme som etanol, det vil si vanlig alkohol.snl.no
Mvh
Vi får jo håpe at de ikke vet forskjell på etanol og metanol...