Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.614
    Sted
    Sunnmøre
    Eg veit ikkje heilt om eg ville marknadsført slik behandling av krigsfangar dersom eg var dei ukrainske styrkane.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    UTEN ØVRIGE KOMMENTARER
    (Handelsstatistikk før og etter invasjonen, frimerke som kommer 14. november i Spania)

94B23B33-9DE1-4A18-BF06-72035357E81B.jpeg
    21EB6D0F-E96E-4B0F-A0FB-6FAC4E30B586.png

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.010
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det vil helt sikkert ikke den ukrainske sentralkommandoen heller, men dette er småting som er fullstendig umulige å unngå skjer her og der.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.614
    Sted
    Sunnmøre
    Absolutt. Og dei har sko og det som ser ut som soveposar. Dette er langt frå russisk standard.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.337
    Sted
    Bergen
    Bare for å fylle på

Men det finnes håp

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.801
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Eg veit ikkje heilt om eg ville marknadsført slik behandling av krigsfangar dersom eg var dei ukrainske styrkane.
    Ser ikke så mye galt i den, egentlig. Krigsfangene på bildet er ikke identifiserbare, så bildet i seg selv er ikke fornedrende, og det er ingen ting som tyder på at de har blitt mishandlet på noen måte. Transport fra der de ble tatt til fange til oppsamlingspunkt. Matpause underveis.

Sammenlignet med hva de ble fortalt fra russiske politiske kommisærer om hva som kom til å skje med dem og de overga seg til «hohols» er det der VIP-behandling.

Og sammenlignet med de massive russiske krigsforbrytelsene som allerede begynner å komme for dagen i de frigjorte områdene….

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Nå bør du gi deg med det autistiske maset ditt. Du kler nicket ditt, men utsagnene du kritiserer er ikke like svart/hvitt som du polariserer de til å være.
    Vi har å gjøre med folk her på HFS som systematisk relativiserer; setter USA opp mot Russland og Nazi-Tyskland, Ukrainas behandling av krigsfanger mot Russlands behandling av fanger osv.

Som @Asbjørn var inne på i dette tilfellet: Hvordan skal man ellers frakte krigsfanger i en krigssone?

Å kritisere Ukrainas behandling av krigsfanger i Kherson er skivebom. At du og andre mener kritikken av Ukraina er en innertier, er for meg uforståelig.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.825
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Vi har å gjøre med folk her på HFS som systematisk relativiserer; setter USA opp mot Russland og Nazi-Tyskland, Ukrainas behandling av krigsfanger mot Russlands behandling av fanger osv.

Som @Asbjørn var inne på i dette tilfellet: Hvordan skal man ellers frakte krigsfanger i en krigssone?

Å kritisere Ukrainas behandling av krigsfanger i Kherson er skivebom. At du og andre mener kritikken av Ukraina er en innertier, er for meg uforståelig.
    Nei.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    9.844
    Sted
    Oslo
    Regner med at å påpeke fx den treningsenter ansatte som plutselig hadde karra til seg 400 mill, også er relativisering og utilbørlig?
    Støtter fullt ut Ukraina, og at de også kjemper for selvbestemmelse og demokrati, men da skal de også holdes til våre demokratiske standarder.
    At russiske styrker oppfører seg som voldelige bøller det veit vi.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    Regner med at å påpeke fx den treningsenter ansatte som plutselig hadde karra til seg 400 mill, også er relativisering og utilbørlig?
    Støtter fullt ut Ukraina, og at de også kjemper for selvbestemmelse og demokrati, men da skal de også holdes til våre demokratiske standarder.
    At russiske styrker oppfører seg som voldelige bøller det veit vi.
    Det er en tid for alt.

Å kritisere Ukraina for behandlingen av krigsfanger i Kherson på grunnlag av ett (!?) bilde, sier mer om ens sympatier enn noe annet.

Husker du da Amnesty kritiserte Ukraina for å kjempe i tettbebygd strøk? Det var skivebom i mine øyne, men en del synes Amnesty gjorde rett i å holde Ukraina opp til «standarder».

Jeg synes det Amnesty holdt på med var noe svineri. Like mye som jeg synes det er noe svineri å dømme Ukrainas behandling av krigsfanger i krigssonen Kherson på grunnlag av ett bilde.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.614
    Sted
    Sunnmøre
    Ser ikke så mye galt i den, egentlig.
    Eg reagerte på bruken pakketeip/gaffa som handjarn og bind for augo. Dessutan skrytebilete, som kanskje er innafor sidan dei ikkje kan identifiserast. Dette er på ingen måte Nazi-Tyskland eller Russland, men likevel noko eg (veldig sivil type) reagerer på. Det er sannsynlegvis ikkje ukrainsk standard, som JMM skreiv, men ei uheldig hending.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    9.844
    Sted
    Oslo
    Det er en tid for alt.

Å kritisere Ukraina for behandlingen av krigsfanger i Kherson på grunnlag av ett (!?) bilde, sier mer om ens sympatier enn noe annet.

Husker du da Amnesty kritiserte Ukraina for å kjempe i tettbebygd strøk? Det var skivebom i mine øyne, men en del synes Amnesty gjorde rett i å holde Ukraina opp til «standarder».

Jeg synes det Amnesty holdt på med var noe svineri. Like mye som jeg synes det er noe svineri å dømme Ukrainas behandling av krigsfanger i krigssonen Kherson på grunnlag av ett bilde.
    Her var det forsåvidt en kritikk av en handling/bilde og med kommentaren at dette ville ikke den ukrainske ledelsen like.
    Mao ingen kritikk av Ukraina som sådan.
    Men om man liker å lese alt svart-hvitt, så leser man vel sådan!

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.010
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er sannsynlegvis ikkje ukrainsk standard, som JMM skreiv, men ei uheldig hending.

Jeg reagerte ikke engang på gaffateip og bind for øya, men bare på at man legger ut skrytebilde. S/H drar forutsigbart nok konklusjonen at her maler man med bred pensel og dømmer Ukrainas behandling av krigsfanger nord og ned, til tross for ingen har vært noe sted i nærheten av å gjøre noe i den retning. Standard procedure.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    skrytebilder som ikke fornedrer mer enn å anskueliggjøre de nedkjempede, er på sin plass. skal ikke de som setter livet på spill få gå fra blodrusen til seiersrusen, så lenge de ikke bedriver mishandling av en slagen fiende?

Wishmaster

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Antall liker
    3.579
    Torget vurderinger
    1
    Oversatt fra telegram:

In Kherson, rioters destroyed the entire power system.

According to forecasts, the restoration of energy supply may last about a month - said the executive director of DTEK Dmytro Sakharuk.

"In our country, we are talking about power outages according to the schedule, but at the moment we need to look at those regions where there is no light at all. This is today's liberated Kherson, where the Rashists destroyed the entire power system. It is not that there is a schedule, there is no electricity at all." - Saharuk described the situation.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    hva vil du med denne løgnaktigheten?
    Tidligere ble det skrevet i denne tråden:

«Mange tangerer [russerne]. Pol Pot. Borgerkrigen i Rwanda. USA's terrorbombing i Laos, Kambodia og Vietnam, jødeutryddelsene, massakrene i tidligere Jugoslavia...»

Han som skrev det, fikk en del støtte.

Poenget mitt er at det er en tid for alt. Men midt oppi folkemordet, krigsforbrytelsene, bortføring av barn, oppfordring på nasjonal TV om å brenne og drukne ukrainske barn, henging av ukrainske kvinner på åpen gate mv. mener jeg at relativisering bare tjener overgriperen og ikke offeret.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    9.844
    Sted
    Oslo
    Tiltredes, som salige Stabel ville uttrykt seg.
    Når verden er svart-hvitt er det truende med mere enn en tanke i hodet!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Tidligere ble det skrevet i denne tråden:

«Mange tangerer [russerne]. Pol Pot. Borgerkrigen i Rwanda. USA's terrorbombing i Laos, Kambodia og Vietnam, jødeutryddelsene, massakrene i tidligere Jugoslavia...»

Han som skrev det, fikk en del støtte.

Poenget mitt er at det er en tid for alt. Men midt oppi folkemordet, krigsforbrytelsene, bortføring av barn, oppfordring på nasjonal TV om å brenne og drukne ukrainske barn, henging av ukrainske kvinner på åpen gate mv. mener jeg at relativisering bare tjener overgriperen og ikke offeret.
    bakgrunnen var at du reagerte på ett spesifikt innlegg –han tweed – og gikk til det generelle direkte, som gjør at du hevder at tweed er folk vi har med å gjøre som bedriver systematisk relativisering. du tar feil hva angår tweed, og du tar feil når det gjelder det generelle.

det er løgnaktighet, det hele. skulle nesten tro du var en russisk asset…

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    bakgrunnen var at du reagerte på ett spesifikt innlegg –han tweed – og gikk til det generelle direkte, som gjør at du hevder at tweed er folk vi har med å gjøre som bedriver systematisk relativisering. du tar feil hva angår tweed, og du tar feil når det gjelder det generelle.

det er løgnaktighet, det hele. skulle nesten tro du var en russisk asset…
    Kanskje @Tweedjakke bare var litt uheldig i innlegget hvor han kritiserte ukrainernes behandling av russiske krigsfanger i en krigssone.

Uhell skjer.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje @Tweedjakke bare var litt uheldig i innlegget hvor han kritiserte ukrainernes behandling av russiske krigsfanger i en krigssone.

Uhell skjer.
    logikken din er ikke noe uhell. den er bare hinsides det rasjonelle.

tweed sitt innlegg var ikke nødvendigvis noe uheldig. det er faktisk ganske så legitimt, men har intet med fantasiene dine å gjøre.

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    logikken din er ikke noe uhell. den er bare hinsides det rasjonelle.
    @Tweedjakke skrev:

«Eg veit ikkje heilt om eg ville marknadsført slik behandling av krigsfangar dersom eg var dei ukrainske styrkane».

Det er dette sitatet jeg viser til.

For meg er det vanskelig å lese sitatet som noe annet enn kritikk av ukrainernes behandling av russiske krigsfanger i en krigssone.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    @Tweedjakke skrev:

«Eg veit ikkje heilt om eg ville marknadsført slik behandling av krigsfangar dersom eg var dei ukrainske styrkane».

Det er dette sitatet jeg viser til.

For meg er det vanskelig å lese sitatet som noe annet enn kritikk av ukrainernes behandling av krigsfanger i en krigssone.
    det må du da gjerne. men det er noen annet enn å gå derfra til: «Vi har å gjøre med folk her på HFS som systematisk relativiserer;»

og hvorfor skulle en ikke kunne kritisere – selv om jeg personlig ikke er enig i den – ukrainas handlinger?

lite logikk her.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    det må du da gjerne. men det er noen annet enn å gå derfra til: «Vi har å gjøre med folk her på HFS som systematisk relativiserer;»

og hvorfor skulle en ikke kunne kritisere – selv om jeg personlig ikke er enig i den – ukrainas handlinger?

lite logikk her.
    «systematisk relativiserer» knytter seg til @Disqutabels innlegg hvor han sauset sammen holocaust, Russland og USA. Det innlegget fikk en del støtte (derav «systematisk»).

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «systematisk relativiserer» knytter seg til @Disqutabels innlegg hvor han sauset sammen holocaust, Russland og USA. Det innlegget fikk en del støtte (derav «systematisk»).
    hva én person i ett innlegg bedriver er i din logikk det samme som «systematisk» hva angår en tråd på hfs!
    en kan bli skremt av mindre…

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.073
    Torget vurderinger
    0
    hva én person i ett innlegg bedriver er i din logikk det samme som «systematisk» hva angår en tråd på hfs!
    en kan bli skremt av mindre…
    Jeg tenkte mer på den støtten som skriveren av innlegget fikk i kjølvannet av at han skrev det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn