lars_erik
Rubinmedlem
Det kommer nok veldig an på hva Putins mål er, ikke sant?Men de undervurderte ikke Putin. Snarere overvurderte Putin. Antok han var mer rasjonell....
Det kommer nok veldig an på hva Putins mål er, ikke sant?Men de undervurderte ikke Putin. Snarere overvurderte Putin. Antok han var mer rasjonell....
Det er det da også. Budskapet som sendes er at dette bare vil bli vondere og vondere for Russland så lenge Putin ikke vil innrømme at han har tapt. Det er mye mer å ta av. Gamle MiG-29 er utmerkede jagerfly som kan bite godt fra seg i luftstrid, gjøre det enda vanskeligere for russerne å operere i luften og vil vanskeliggjøre russiske flyangrep mot sivile mål Aleppo-style. De kan ta noe luft-til-bakke-våpen, men er primært «air superiority fighters» for luftkamp. En MiG-29 med en dyktig pilot er kanskje verdens beste «dogfighter». De utgjør ikke på noen måte en trussel mot moderlandet, så dette er en ganske kontrollert eskalering.Kan se ut som en ytterligere eskalering dette!
Klokere hoder enn mitt har sagt at de vet ikke, men de er sikre på at WW4 vil bli utkjempet med stokker og steiner!Hva konkret vil 3. verdenskrig gå ut på?
Hvor lenge tenker du kolonnen kan stå rolig før det ikke er planlagt stopp lengre?Reposter denne.
Forskere: Russlands pause kan være planlagt
De siste 36 timene har det vært rolig i mange av Ukrainas store byer. Ikke tilfeldig, mener forskere ved USA-basert tenketank.www.dagbladet.no
Det skal Lars_Erik besvare presist etter at den har begynt å kjøre.Hvor lenge tenker du kolonnen kan stå rolig før det ikke er planlagt stopp lengre?
Larsons våte drøm er å fusjonere med Putin.ikke engang sanksjoner? hva skal en da gjøre, larson? logre med halen?
Det ryktes at det er mange russiske soldater med i overkant stor prostata, så de trenger 15 min….Det skal Lars_Erik besvare presist etter at den har begynt å kjøre.
Neivel.Godt spørsmål.
Er det noe land hvor sanksjonene har virket?
De hadde ikke blitt sure hvis ikke sanksjonene virket.Godt spørsmål.
Er det noe land hvor sanksjonene har virket?
Tja, noen er jo mer enn gjennomsnittlig glade i egne skråsikre profetier om fortiden. Nyligen har jo vi lært at Putins ambisjoner har vært glassklare helt siden 1999, eller nyttårsaften 1999 for å være helt presis.Det skal Lars_Erik besvare presist etter at den har begynt å kjøre.
Jeg har faktisk vært innom Lars_Erik sine innlegg, på utkikk etter noen innlegg som viser at han har en nærmest snåsamann-liknende evne til å forutse hva som kommer til å skje fremover.Tja, noen er jo mer enn gjennomsnittlig glade i egne skråsikre profetier om fortiden. Nyligen har jo vi lært at Putins ambisjoner har vært glassklare helt siden 1999, eller nyttårsaften 1999 for å være helt presis.
Det kommer vel an på om det er slik at den står i ro av disse årsakene disse forskerne mener. Det er i så fall ganske tydelig at det ikke haster å ta Kyiv, så noe tidsaspekt er ikke noe jeg skal begi meg inn på.Hvor lenge tenker du kolonnen kan stå rolig før det ikke er planlagt stopp lengre?
Det var det med leseevne da. Hvor har jeg hevdet at man ikke skal ha noen sanksjoner?ikke engang sanksjoner? hva skal en da gjøre, larson? logre med halen?
Så du synes det virker plausibelt at russerne har utstyr og kapasitet til å ta Kiev, men bare drøyern litt?Det kommer vel an på om det er slik at den står i ro av disse årsakene disse forskerne mener. Det er i så fall ganske tydelig at det ikke haster å ta Kyiv, så noe tidsaspekt er ikke noe jeg skal begi meg inn på.
Tror du har misforstått. Dette forutses retrospektivt. Derav treffsikkerheten.Jeg har faktisk vært innom Lars_Erik sine innlegg, på utkikk etter noen innlegg som viser at han har en nærmest snåsamann-liknende evne til å forutse hva som kommer til å skje fremover.
En stor skuffelse, egentlig. Hvis han har forutsett hva som kom til å skje, har han holdt det for seg selv.
Mvh
Det haster ikke? Såvidt de fleste bekjent sitter mål nr 1 der. Det eneste som kanskje kan kue motstandsviljen deres en liten smule er at de knerter presidenten og får innsatt et dukketeater.Det kommer vel an på om det er slik at den står i ro av disse årsakene disse forskerne mener. Det er i så fall ganske tydelig at det ikke haster å ta Kyiv, så noe tidsaspekt er ikke noe jeg skal begi meg inn på.
Kudos at du gadd, tkr. Var på tanken men fant ut at dette ville innebære å scrolle gjennom tusenvis av duplikatinnlegg i koronatråden, og det har jeg verken tid eller lyst til.Jeg har faktisk vært innom Lars_Erik sine innlegg, på utkikk etter noen innlegg som viser at han har en nærmest snåsamann-liknende evne til å forutse hva som kommer til å skje fremover.
En stor skuffelse, egentlig. Hvis han har forutsett hva som kom til å skje, har han holdt det for seg selv.
Mvh
Det igjen avhenger av hva som er det egentlige målet. Dersom det er som jeg tror- Krim og "nøytralitetsavtale", er blodbad noe som vil ødelegge forhandlingsposisjonen. Så får tiden vise.Så du synes det virker plausibelt at russerne har utstyr og kapasitet til å ta Kiev, men bare drøyern litt?
Hvor mye mer blodbad trenger du?Det igjen avhenger av hva som er det egentlige målet. Dersom det er som jeg tror- Krim og "nøytralitetsavtale", er blodbad noe som vil ødelegge forhandlingsposisjonen. Så får tiden vise.
hva var da poenget? at du er for sanksjoner som styrker putins posisjon?Det var det med leseevne da. Hvor har jeg hevdet at man ikke skal ha noen sanksjoner?
Leser du tråden så ser du at alle sanksjonene styrker putins posisjon i folket. Det var ikke hensikten, var det?
hva var da poenget? at du er for sanksjoner som styrker putins posisjon?
At det kan hende at man vært litt overivrig i summen av sanksjoner? Befolkningen er i ferd med å stille seg mer og mer bak Putin. Det er vel ikke ønskelig, er det?hva var da poenget? at du er for sanksjoner som styrker putins posisjon?
Langt fra "på skinner", noe vi skal være veldig glad for.Det haster ikke? Såvidt de fleste bekjent sitter mål nr 1 der. Det eneste som kanskje kan kue motstandsviljen deres en liten smule er at de knerter presidenten og får innsatt et dukketeater.
Du syns kanskje dette har gått på skinner for Putin du?
Oberstløytnant Geir Hågen Karlsen omtaler Ukrainas militærkolonne utenfor Kyiv som en total fadese.Det kommer vel an på om det er slik at den står i ro av disse årsakene disse forskerne mener.
hvilke sanksjoner ville du anse som effektive?At det kan hende at man vært litt overivrig i summen av sanksjoner? Befolkningen er i ferd med å stille seg mer og mer bak Putin. Det er vel ikke ønskelig, er det?
At man kanskje skal la følelsene ligge litt og bruke hodet. Vurdere kost / nytte og konsekvenser av handlinger (hvor man tar med seg utilsiktede konsekvenser).
Hvilke sanksjoner står igjen å bruke fra vesten nå? Hva kan vesten eskalere med nå. Hva har de ikke brukt?
Jeg er fullstendig klar over at noen mener det. Samtidig mener altså andre eksperter noe annet.Oberstløytnant Geir Hågen Karlsen omtaler Ukrainas militærkolonne utenfor Kyiv som en total fadese.
- En total fadese
FADESE: Oberstløytnant Geir Hågen Karlsen omtaler Russlands militærkolonne utenfor Kyiv som en total fadese. Programleder: Julie Tran. Video: Dagbladet TV.www.dagbladet.no
Dårlig planlegging og logistikk. 60km med kjøretøy er ganske mange mann som trenger forsyninger av drivstoff og mat så lenge de ikke kommer seg framover grunnet UE forsvar som stopper dem.
Veldig personfokus her nå, syns du ikke?hvilke sanksjoner ville du anse som effektive?
he-heVeldig personfokus her nå, syns du ikke?
Hvilke sanksjoner mener DU vil være effektive, spesielt over tid? Og vil de vare over tid, og oppnå målet- få Putin i kne?
Å "gi han ukraina nå" og deretter tvinge han til å trekke seg ut om x år med isolasjon er en bedre løsning enn å legge østukraina øde og å gruse millionbyen Kiev. Dette blir fort resultatet av vestens innflytelse.gi ham ukraina! (det er din løsning.)
Det er vel rimelig selvsagt at både for milde òg for harde sanksjoner vil virke mot sin hensikt.he-he
hva har dette med personfokus å gjøre? en kritiserer sanksjonene, påstår at de virker mot sin hensikt, men er likevel ikke mot sanksjoner, og en lurer på hvilke sanksjoner som er effektive etter talers mening, og du ser bare personfokus… hvor er logikken i det? (du som er så god med logikk)
Du mener de sanksjonene som ikke kom overfor USA og deres mange angrepskriger? Du mener de sanksjonene USA pusher for noe USA gladelig gjør selv?Russere flest må bare forstå hvorfor sanksjonene er der, det er jo utfordringen med sensur.