Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    @Antoine dine »fakta» bærer preg av propaganda, fakta feil og en sterk bias.
    Uansett hva du skriver er lidelse stor i Ukraina og russland glir mer og mer av i en diktatur.
    En mann (les svin) har dette på sin kappe, bare for sin egen ettermæle.
    Vil du se fakta?! se « 20 dager i Mariupol» på NRK, og velg da dine venner.

    Du snakker ikke fred, du snakker som alle som preker fake news, skam deg.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Vel @Antoine
    På meg virker du like virkeligsnær som din navnesøster Antoine(tte) som argumenterte for at de som manglet brød kunne spise kake.
    Du ser det neppe selv, men din argumentasjon er som klippet ut av Moscow News.
    Ditt nick vil jeg fortsette å kødde med, tror en del er enige med meg der, ditt virkelige navn ville jeg behandla seriøst, slik jeg alltid forøvrig referer til Steigan med hans navn.
    Jeg er interessert i fakta, om det står i "Moscow News", Kuala Lumpur News" eller London News" spiller ingen rolle så lenge det er faktabasert. Propaganda er propaganda uansett hvor det kommer fra. Fakta er fakta uansett hvor det kommer fra. Og jeg er ikke så barnslig at at jeg finner på noe upassende med ditt nick.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    @Antoine dine »fakta» bærer preg av propaganda, fakta feil og en sterk bias.
    Uansett hva du skriver er lidelse stor i Ukraina og russland glir mer og mer av i en diktatur.
    En mann (les svin) har dette på sin kappe, bare for sin egen ettermæle.
    Vil du se fakta?! se « 20 dager i Mariupol» på NRK, og velg da dine venner.

    Du snakker ikke fred, du snakker som alle som preker fake news, skam deg.
    Det er fullstendig feil. Jeg driver overhodet ikke med propaganda. Lidelsene i Ukraina er forferdelige. Det skulle aldri ha skjedd. Det må stanses nå. Der ER å snakke om fred! Putin er ingen god mann nei. Skjerp deg! Ikke spre løgner og vrangforestillinger om meg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er fullstendig feil. Jeg driver overhodet ikke med propaganda. Liselsene i Ukraina er forferdelige. Det skulle aldri ha skjedd. Det må stanses nå. Der ER å snakke om fred! Putin er ingen god mann nei. Skjerp deg! Ikke spre løgner og vrangforestillinger om meg.
    Så hva er den prinsipielle forskjellen på at Litauen, Latvia, Estland og Finland har tatt selvstendige valg om å alliere seg med vestlige land, og at Ukraina muligens skulle ønske å gå i samme retning?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Jeg er interessert i fakta, om det står i "Moscow News", Kuala Lumpur News" eller London News" spiller ingen rolle så lenge det er faktabasert. Propaganda er propaganda uansett hvor det kommer fra. Fakta er fakta uansett hvor det kommer fra. Og jeg er ikke så barnslig at at jeg finner på noe upassende med ditt nick.
    Du har gjentatte ganger blitt tatt i faktafeil.
    Og du er definitivt barnslig nok til å bli krenka om noen tuller med ditt oppdikta nick.
    Har ikke tall på hvor mange som har opplevd det inkludert meg selv, uten at noen engang gidder å kommentere det.
    Men du gnurer på det i innlegg etter innlegg.
    Temmelig barnslig i min bok!
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Skriver du "jeg", er det vanskelig å oppfatte hvem du mener, om det ikke er deg selv.
    1. Hvem eksakt skulle hindret en uønsket allianse mellom f.eks. Canada og Russland, og hvordan skulle de gjøre det synes du?

    2. Hva er den prinsipielle forskjellen på at Litauen, Latvia, Estland og Finland har tatt selvstendige valg om å alliere seg med vestlige land, og at Ukraina muligens ville gå i samme retning?
    ...og kan jeg få tilføye nr
    3. Hva kan være årsaken til at alle andre østeuropiske stater, Belarus unntatt, har parkert ræva si ved Natos bord så raskt det har vært mulig?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De siste to dagene har det ramla inn et par hundre innlegg som bare handler om det ignorerte trollet og forsøk på å snakke han til fornuft, når dere VET hva som er dets modus operandi.

    for første gang har jeg sett meg nødt til å scrolle forbi rundt 250-300 innlegg som bare var svar på trollpiss.

    Skjerpings gutta. Enten tupp landssvikeren ut eller ignorer faenskapet fullstendig. Sånn dere holder på nå funker ikke. Dette er bare kjendisreprise nok en gang, bare enda mer irriterende, og det ødelegger en ellers knallsolid god debatt og en informativ diskusjon.

    (og nei, det har ingen effekt å snakke om "se den andre siden" for dette er ikke annet enn oppgulp med hensikt å avspore og ødelegge)
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    De siste to dagene har det ramla inn et par hundre innlegg som bare handler om det ignorerte trollet og forsøk på å snakke han til fornuft, når dere VET hva som er

    Jeg har rapportert deg for regelbrudd. Jeg er ingen troll, men det er folk her som mangler folkeskikk og sprer løgner om meg. Det er de som er troll. Og trollene vil ikke slutte ser jeg.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    De siste to dagene har det ramla inn et par hundre innlegg som bare handler om det ignorerte trollet og forsøk på å snakke han til fornuft, når dere VET hva som er dets modus operandi.

    for første gang har jeg sett meg nødt til å scrolle forbi rundt 250-300 innlegg som bare var svar på trollpiss.

    Skjerpings gutta. Enten tupp landssvikeren ut eller ignorer faenskapet fullstendig. Sånn dere holder på nå funker ikke. Dette er bare kjendisreprise nok en gang, bare enda mer irriterende, og det ødelegger en ellers knallsolid god debatt og en informativ diskusjon.

    (og nei, det har ingen effekt å snakke om "se den andre siden" for dette er ikke annet enn oppgulp med hensikt å avspore og ødelegge)
    Lover dyrt og hellig, og like troverdig som en viss statsleder i Kreml, og med ljuge kors på ryggen, å aldri mere svare eller kommentere trolling, sæærlig.
    Veit det er dumt: Men bliv ved med at banke hovedet i muren, en gang er det måske muren der revner.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Jeg har rapportert deg for regelbrudd. Jeg er ingen troll, men det er folk her som mangler folkeskikk og sprer løgner om meg. Det er de som er troll. Og trollene vil ikke slutte ser jeg.
    Dividere, rapportere, innvadere, okkupere, massakrere, diskutere...
    Dere som kjenner Pompel og Pilt kan fortsette regla
    Men ta dere iakt for Gorgon Vaktmester
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    svare eller kommentere trolling, sæærlig.
    Veit det er dumt: Men bliv ved med at banke hovedet i muren, en gang er det måske muren der revner.
    Et nettroll vil fortsette, jeg vil at dere skal slutte! SLUTT å snakke usant om meg SLUTT NÅ! Jeg er ingen nettroll, det er igjen bare løgn.

    Oppfør dere! Å lyve om folk er stygt.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    @Antoine her på forum er det folk som kan tenke for seg selv og vurder hva du skriver.
    Med disse fakta (det du skriver kan vurderes som fakta om deg) har mange sett at du ikke er det du påstår.
    Så vil du at dette tar slutt, da bør du se deg selv i speilet og reflektere på hva du ser (og skriver).
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    @Antoine her på forum er det folk som kan tenke for seg selv og vurder hva du skriver.
    Med disse fakta (det du skriver kan vurderes som fakta om deg) har mange sett at du ikke er det du påstår.
    Så vil du at dette tar slutt, da bør du se deg selv i speilet og reflektere på hva du ser (og skriver).
    Jeg vet meget godt hva jeg skriver, dette har jeg brukt mye tid på over langt tid. Jeg er som sagt ferdigsnakka, men jeg vil aldri finne meg i at folk juger om meg og trakkaserer folk bare fordi de har en annen mening enn seg selv. Det absurde opp i alt dette er jeg står for fred og er imot krig.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor gjorde Vesten ingenting for å hindre krigen? De visste hva kravet til Russland var. Det ble krig. Synes du det var verd det? I motsetning til å ikke blande seg inn i politikken deres og proppe de med våpen og trene de opp? Og hva skulle de med våpnene og soldatene? Kanskje ta kontrollen over Donbass det det bor veldig mange russere? Ta tilbake krim der alle er russiske og hvor Russland har en svært viktig militærbase for dem?
    Det er hull i den argumentasjonen der. Den franske presidenten prøvde så godt han kunne. Men kravene var beinharde. Støre Ringte Putin og det var beinharde krav om at Ukraina ikke hadde rett til å være et land. At det var en stor tabbe at Ukr ikke var russisk. Spezial oprasjon var forsøk på lyn krig i tysk nazi stil. Regjeringen skulle avsettes og Zelinsky skulle likvideres. Jeg tror husken drukner i noe som er ytre Ye (eksen til Kardashian) klasse propaganda. Det er deep dark web og noen få Biden hatere som tegner opp ditt verdensbilde. Du får melde deg inn i Konservativt. Erik Selle og Tomas Moltu leder det der. Hvor det proklameres fake news på norsk. Bibel sannhet og fakta og fred. Trump er redningsmann.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    trakkaserer folk bare fordi de har en annen mening enn seg selv
    Du har malt deg selv i ett hjørne med dine »fakta» og da er det vanskelig å komme ut av den.
    Da må du gå på personer og «anmelde de». Hmmm hvor gjør de dette også, husker ikke helt men det var nok øst for Ukraina.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dividere, rapportere, innvadere, okkupere, massakrere, diskutere...
    Dere som kjenner Pompel og Pilt kan fortsette regla
    Men ta dere iakt for Gorgon Vaktmester
    Oioi, det der er jo på kanten. Du må ha opplevd at folk har plutselig gått til fysisk åtak på deg på byen.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Oioi, det der er jo på kanten. Du må ha opplevd at folk har plutselig gått til fysisk åtak på deg på byen.
    Har blitt slått ned og rana ja.
    Men heller det enn russiske missiler som legger nabolag i grus.( Men det er visstnok bare MSN fake news)
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Det må stanses nå. Der ER å snakke om fred!
    Så fortel! Korleis ser du føre deg fred?

    No står russiske soldatar djupt inne på ukrainsk jord, og planfast reduserer det dei kjem over til grus og/eller minefelt. Ukraina angrip russiske mål i Ukraina (og unnataksvis nokre mål på russisk jord). Korleis vil du få fred?

    Er det å slutta å senda våpen til Ukraina, slik at den russiske hæren kan bryta gjennom, omslutta ukrainske styrkar, tvinga fram kapitulasjon, sortera ut “nazistar” og setja inn sin fritt valde “president”, med Shoigu som statthaldar? Er det ein bra fred?

    Kvifor skal Putin akseptera å forhandla om fred på det tidspunktet vesten sluttar å senda våpen? Etter å ha lagt ned så mykje ressursar i den spesielle operasjonen? Dersom det er ein ende å sjå, er det ingen grunn til å ikkje fullføra.

    Under kva vilkår kan Putin godta eit fritt og sjølvstendig Ukraina som kan setja i gang tiltak for å sikra seg mot eit nytt overfall?

    Det var mange spørsmål, men eg lurer faktisk på kva du tenkjer om dette.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det var mange spørsmål, men eg lurer faktisk på kva du tenkjer om dette.
    Tror deg på det, men jeg har svart så mange ganger. Og så presterer folk her å kalle meg troll. Beklager, men du får lese tidligere innlegg. Jeg har mer enn nok med å prøve å stoppe løgner om meg. Jeg synes slik er utrolig stygt. Jeg har nulltoleranse for slikt. Jeg kunne aldri finne på gjøre det samme mot andre folk.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.425
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Et nettroll vil fortsette, jeg vil at dere skal slutte! SLUTT å snakke usant om meg SLUTT NÅ! Jeg er ingen nettroll, det er igjen bare løgn.

    Oppfør dere! Å lyve om folk er stygt.
    Jeg legger merke til at alle dine innlegg nå bare handler om deg selv, uten noe forsøk på å argumentere saklig for dine synspunkter.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Jeg legger merke til at alle dine innlegg nå bare handler om deg selv, uten noe forsøk på å argumentere saklig for dine synspunkter.
    Det finnes en over dammen, som også reagerer på den måten om han blir kritisert.
    I Trump tråden har en anerkjent psykiater kommentert diverse syndromer vedkommende lider av.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Tror deg på det, men jeg har svart så mange ganger. Og så presterer folk her å kalle meg troll. Beklager, men du får lese tidligere innlegg. Jeg har mer enn nok med å prøve å stoppe løgner om meg. Jeg synes slik er utrolig stygt. Jeg har nulltoleranse for slikt. Jeg kunne aldri finne på gjøre det samme mot andre folk.
    Du har ikke svart en eneste gang. Du har anstrengt deg til det ytterste og linket til intervjuer med Storeulv og Facebook-innlegg fra Guffen.
    Derimot er du hard til å besvare i det øyeblikk noen bryter folkeretten ved å feilstave nicket ditt. Det er åpenbart styggere enn å gruse en hel by.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    Under kva vilkår kan Putin godta eit fritt og sjølvstendig Ukraina som kan setja i gang tiltak for å sikra seg mot eit nytt overfall?
    Putin kan ikke noe annet en å ta Ukraina, han må.
    Han gikk i diktatorfelle og kan på ingen måte komme ut av den.
    Så det er enten som president (duhh) eller død eller fengslet.
    Hans nikkedukker følger i fallet.

    Så våpen til Ukraina og få dem ut, død eller levende.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.721
    Torget vurderinger
    96
    Å så synd, du føler deg trakassert nå.
    Vi får ta det opp i neste FAU møte.
    Du snakker om å kaste stein i glasshus. Husker du hvordan du sutret og peip over måten jeg argumenterte på, i en diskusjon for ikke lenge siden? Det Antoine får gjennomgå her er mobbing i flokk, og innlegget ditt her er ren sarkasme uten noe annet mål enn å latterliggjøre. Han har vel en mildt sagt spesiell oppfattelse av temaet, men den behandlingen dere gir han er jævlig stygg. De to linjene dine her blir lagt på minnet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Har blitt slått ned og rana ja.
    Men heller det enn russiske missiler som legger nabolag i grus.( Men det er visstnok bare MSN fake news)
    Jeg har jo postulert om 3vk i denne tråden og blitt ledd av. Nå viser det seg at krigsmaskinen til Putin kan bli den sterkeste noen gang innen 5 år. Putin kommer aldri til å gi seg. Vi har sett russisk krigføring. Det er bølger med folk som velter innover landet til evig tid. Jeg har ikke ropt fake news så mye i denne tråden og mener Nrk har hatt god dekning og saklige nøytrale eksperter i studio som har peiling på hva de snakker om.

    Men når det kommer til midtøsten, så er det en helt annen sak. Der er det bare en tyrann uansett.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Du snakker om å kaste stein i glasshus. Husker du hvordan du sutret og peip over måten jeg argumenterte på, i en diskusjon for ikke lenge siden? Det Antoine får gjennomgå her er mobbing i flokk, og innlegget ditt her er ren sarkasme uten noe annet mål enn å latterliggjøre. Han har vel en mildt sagt spesiell oppfattelse av temaet, men den behandlingen dere gir han er jævlig stygg. De to linjene dine her blir lagt på minnet.
    Åja dengang jeg sutra over at noen stava mitt nick gæernt, hvordan jeg kalte alle løgnere, hvordan jeg reagerte på å bli kalt troll og truet alle menings motstandere med rapportering.
    NEI det husker jeg faktisk ikke
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har stengt Antoine ute fra tråden, så ingen grunn til å fortsette å stille han spørsmål.

    Jeg så ingen annen løsning, bortsett fra kanskje å stenge tråden.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Putin kan ikke noe annet en å ta Ukraina, han må.
    Han gikk i diktatorfelle og kan på ingen måte komme ut av den.
    Så det er enten som president (duhh) eller død eller fengslet.
    Hans nikkedukker følger i fallet.

    Så våpen til Ukraina og få dem ut, død eller levende.
    Noen eksperter mener den strategien der er farlig gate å gå. Å velte en diktator koster blod. A lot of blood og man må være villig til å eskallere.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.721
    Torget vurderinger
    96
    Åja dengang jeg sutra over at noen stava mitt nick gæernt, hvordan jeg kalte alle løgnere, hvordan jeg reagerte på å bli kalt troll og truet alle menings motstandere med rapportering.
    NEI det husker jeg faktisk ikke
    Flau unnamanøver. Du klager over at andre ikke tåler erting og sarkasme, da bør du tåle det selv, ikke sant? Jeg bryr meg døyten om hva det har blitt kranglet om eller hvem som begynte å trolle.
    Men du klaget over hvordan jeg behandlet mine meningsmotstandere, og gjør nøyaktig det samme selv.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Flau unnamanøver. Du klager over at andre ikke tåler erting og sarkasme, da bør du tåle det selv, ikke sant? Jeg bryr meg døyten om hva det har blitt kranglet om eller hvem som begynte å trolle.
    Men du klaget over hvordan jeg behandlet mine meningsmotstandere, og gjør nøyaktig det samme selv.
    Siden du har oversikten, jeg har det ikke, legg ut mine uakseptable innlegg.
    Greit med litt belegg for dine påstander eller....
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.947
    Antall liker
    1.282
    Torget vurderinger
    2
    Russland stanser eksport av bensin i seks måneder for å stabilisere prisen etter voksende etterspørsel fra forbrukere og bønder.

    Forbudet, som trer i kraft 1. mars, har også som formål å gjennomføre vedlikehold på landets raffinerier. Det er bekreftet av en talskvinne for visestatsminister Vladimir Novak, som er ansvarlig for energisektoren.

    Bensinprisen innenlands er sensitiv for bilister og bønder i Russland foran valget neste måned. I tillegg er flere raffinerier skadd i ukrainske droneangrep de siste månedene.
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.947
    Antall liker
    1.282
    Torget vurderinger
    2
    Mindre eksport, mindre penger i krigskassa. Viser hvor effektivt det er for Ukraina å sende kun noen få droner inn i russland. På tide å skalere opp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn