De venter på kulelagre fra demonterte PobedaHvor ble det av alle muskovias tanks?
Takk for at utlendingene opplyser oss, kan ikke huske/se at vi tilsvarende dybdeartikkel i NMSM. Det sagt, man finner nok mye av dette i ulike artikler, men det krever litt aktivt arbeid
Tja... jeg er ikke så sikker og jeg velger å tro at det skjer mer bak kulissene en hva som offentliggjøres. Vi er kanskje naive men ikke så naive? At nordområdene våre er under press er gammelt nytt og i nyere tid har vi feks Skipshamn hendelsen med Russisk ubåtaktivitet innerst i Jarfjorden. Denne saken ble det lagt lokk på temmelig raskt.Det illustrerer også et av Vestens store problemer mht muskovia. Vi vil ikke se hva som foregår. Vi vil ikke se hva de holder på med og langt mindre legge ansvaret der det hører hjemme. Eller kanskje vi ikke tør. De kunne jo bli provosert av at vi sier klart og tydelig at vi ser hva de holder på med. Uansett, mye enklere for putin & co å føre hybridkrig mot Vesten hvis vi ikke engang vil/tør innrømme at vi blir angrepet.
Det får vi håpe, og antaTja... jeg er ikke så sikker og jeg velger å tro at det skjer mer bak kulissene en hva som offentliggjøres. Vi er kanskje naive men ikke så naive? At nordområdene våre er under press er gammelt nytt og i nyere tid har vi feks Skipshamn hendelsen med Russisk ubåtaktivitet innerst i Jarfjorden. Denne saken ble det lagt lokk på temmelig raskt.
Fra artikkelen:Tja... jeg er ikke så sikker og jeg velger å tro at det skjer mer bak kulissene en hva som offentliggjøres. Vi er kanskje naive men ikke så naive? At nordområdene våre er under press er gammelt nytt og i nyere tid har vi feks Skipshamn hendelsen med Russisk ubåtaktivitet innerst i Jarfjorden. Denne saken ble det lagt lokk på temmelig raskt.
Selvfølgelig helt tilfeldig
Ja, det er en sterk artikkel, og dette burde det absolutt være større åpenhet om og kontinuerlig del av det offentlige ordskiftet.Fra artikkelen:
Vis vedlegget 1055434
Blinken kommer vistnok opp med et kompromiss i saken, som du skriver.Det er jo litt som tyder på at leveransene av ballistiske raketter fra Iran er det som gjør at USA visstnok er i ferd med å oppheve forbudet mot å bruke donert langdistanseraketter mot mål i Russland. Det skal visst være begrensninger på hva slags mål, men ammunisjonsdepot, flyplasser og rakettbaser skal være lovlige mål for vestlig donert utstyr.
Om mønsteret fra tidligere gjentar seg er klarsignalet allerede gitt, men blir ikke bekreftet offentlig før et antall langtrekkende missiler har truffet muskovittiske høyverdimål.Et formål om å angripe strategiske mål med langtrekkende missiler fra Ukraina i ruzland, burde være innafor fra us/brit.
Vent og se. Ila neste uke er klarsignalet gitt.