- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 668
Der lærte jeg et nytt ord som jeg straks kan ta i bruk på norsk: å forplapre seg!Er du sikker på det?
Vis vedlegget 1098597
|
Der lærte jeg et nytt ord som jeg straks kan ta i bruk på norsk: å forplapre seg!Er du sikker på det?
Vis vedlegget 1098597
Så. Macronen skjønte til slutt at det kunne vært en ide å få med seg de siste her og ja.Reuters:
Norge invitert til nytt Ukraina-møte i Frankrike
Tre diplomatiske kilder sier til nyhetsbyrået Reuters at Frankrike skal avholde et nytt møte om Ukraina-krigen og sikkerhetssituasjonen i Europa.
Møtet skal finne sted onsdag.
Blant landene som skal være invitert er Norge, Sverige, Canada, Tsjekkia, Finland, Belgia, Romania og Hellas.
Me like.Blant landene som skal være invitert er Norge, Sverige, Canada, Tsjekkia, Finland, Belgia, Romania og Hellas.
Vet ikke hvor mye vekt jeg vil legge på dette. Erdoğan og tyrkisk diplomati har vært faste på dette med å prinsipielt støtte Ukrainas territorielle integritet helt siden Krym i 2014.
Nå like før Trump skal lette på sanksjonene og gjøre forretninger med russland![]()
Direktestudio: Nyhetsstudio
direkte.dn.no
EU vedtar nye sanksjoner mot Russland
Dagen etter at USAs president Donald Trump anklaget Ukraina for å ha startet krigen, er en ny sanksjonspakke mot Russland godkjent i EU.
Bare å gjennomføre et valg under stadige droneangrep ville blitt nokså livsfarlig, for ikke å snakke om stemmegivning i midlertidig okkuperte territorier. Deretter ville muskovia selvsagt klage over påståtte «mangler» ved gjennomføringen av valget hvis de ikke var fornøyd med resultatet.Jeg kan definitivt ikke noe om Ukrainsk politikk, putte sier at de ikke vil forhandle med en " illegitim " president. Zelensky er jo teoretisk over sin presidentperiode.
Jeg kan jo bare ane konturene av kaos det evnt ville blitt, med en annen president nå om Z ikke ble gjenvalgt.
Hva er realiteten @noruego @Asbjørn eller andre ? hvem er nr 2 i køen, og er det en fordel evnt en bakdel ?
Eg meiner å hugsa at Quisling brukte forlenginga av stortingsperioden (1938, frå tre til fire år) som eit slags adhoc-argument for at Nygaardsvold-regjeringa var illegitim.Ukrainas grunnlov har regler om dette, Zelensky er lovlig president, og støttes av et flertall i landet. Det er ikke opp til putin og trump å bestemme at Ukraina skal sette sine egne lover til side. Det har de ingen ting med.
Ja, det er samme argument. Dessuten brukte tysk propaganda kongens eksil på samme måte.Eg meiner å hugsa at Quisling brukte forlenginga av stortingsperioden (1938, frå tre til fire år) som eit slags adhoc-argument for at Nygaardsvold-regjeringa var illegitim.
" According to the latest poll from Reuters published Feb. 19, Trump's own approval rating currently stands at 44%. "Det tok ikke lange tiden.
![]()
Zelensky's trust rating increases to 57%, survey shows, contradicting Trump's claims
The poll, carried out between Feb. 4 and 9, was published shortly after U.S. President Donald Trump alleged that Zelensky holds a "4% approval rating" without providing a source to back his claim.kyivindependent.com
Anbefaler varmt dokumentaren "Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom" på Youtube eller Netflix for de som ønsker å se hva som skjedde forrige gang ukrainerne ikke var fornøyd med presidenten de fikk tildelt...Ukrainas grunnlov har regler om dette, Zelensky er lovlig president, og støttes av et flertall i landet. Det er ikke opp til putin og trump å bestemme at Ukraina skal sette sine egne lover til side. Det har de ingen ting med.
Man kan vel også regne med at nyheten om dette forræderiet vil føre til at ukrainere flest samler seg om presidenten sin, ikke det motsatte. Jeg ser ingen grunn til å spekulere om andre kandidater i den situasjonen.
antonys sterkeste argument det der.........Og de såkalte forhandlingene i 2022 kom aldri i mål. Og det var ikke Boris Johnson som stoppet de. Det var samtaler, ja, men aldri noe som kunne signeres.
![]()
Did Boris Johnson really sabotage peace talks between Russia and Ukraine? The reality is more complicated | Emma Ashford
A recent study shows the reasons the 2022 talks failed are more nuanced than critics suggest, says Emma Ashford of the Stimson Center, Washington DCwww.theguardian.com