Noen som har forsøkt seg på blanding av sølv og kobber ?
Nei, det kan du si.Noen som har forsøkt seg på blanding av sølv og kobber ?
med hvilken hensikt?
mvh
Leif
Er det stor lurt å fjerne teflon også?lett å prøve.....
lytt på diskanten
mvh
Leif
tror ikke det er noe problem.Takker2 uisolerte i slengen med dril, så isolering.
Etter dette så tvinnet jeg de igjen med drillen.
Steinar.
Holder dette for å drive tungdrevene HT?
Broderen laget noen enkle i sølv og med ullstrømpe.Hei, frister litt å prøve seg med noen enkle RCA kabler.
Men ser at det blir lagt lite vekt på skjerming, kan man nesten bare se bort fra skjerming på 0.5m RCA strekk?
Hvordan vil slike kabler holde seg mot feks. Van Den Hul sine The Valley som jeg har et veldig godt inntrykkk av lydmessing.
dette har jeg beskrevet utallige ganger:
ab testet cardas internkabel:
en med teflon
en der jeg skar av teflon med skalpell!
lydforskjellen var påtagelig
teflon kliner diskanten utover og den blir upresis og "turbulent"/uren
mvh
Leif
Prøv smelte lakk isoleret kobber.dette har jeg beskrevet utallige ganger:
ab testet cardas internkabel:
en med teflon
en der jeg skar av teflon med skalpell!
lydforskjellen var påtagelig
teflon kliner diskanten utover og den blir upresis og "turbulent"/uren
mvh
Leif
Hvis det er Cardas i kobber, uten noen form for lakkisolering, vil i så fall lydkvaliteten forringes kraftig over tid pga. at kobber i motsetning til sølv begynner å "irre" umiddelbart.
Olaps har gjort endel tester på dette vet jeg.Mulig jeg har mistet tråden ifm DIY-kabler, men har noen testet disse DIY sølv/strømpe -løsningene opp mot gode ferdige kabler? Eks mot Higifidelity cables, Valhalla eller JPS?
Til ht-kabler er jeg ikke sikker på om 0.8mm er nok. Mange som måler effekten av stort tversnitt sier dette har mye å si. Mange av oss som bruker tynne sølvkabler har jo systemer med veldig få watt som skal frem i signalveiene. Selv bruker jeg 0,4x4mm flatsølv, har ikke prøvd rundsølv til ht.Da skal jeg gjøre en test igjen med sølv uten teflon. Hvilke plugger skal jeg benytte. Wbt 110ag? Hvilken isolasjon skal jeg benytte?. Regner med at 0,8mm finsølv går bra.
Ja, det er nok litt i det snaueste laget for de fleste.Til ht-kabler er jeg ikke sikker på om 0.8mm er nok...
Vedr 0.8mm rundtråd vs 3x0.3mm flatsølvSteen Duelund mente det var formatet som var mere gunstig
min erfaring er den samme som din
mvh
Leif
Du benyttet 0,2-20 mm mens POB benytter 0.4-4 mm. Hva skal jeg starte med og er det noen ulempe med større tverrsnitt?Linolie er gennem trængeligt for vand dampe. Linolie gør sølvklangen knap så udpræget.
Nei, men det kan oppstå i noen rom av en eller annen grunn. Årsaken til jeg tar opp dette er at jeg mistenker at mine teflon isolert sølv -kobber kabler trekker på seg et eller annet. Det virker som de lades. Jeg ønsker derfor å prøve en Duelund løsning for å se om det løser problemet.Jeg bruker 0,4x4mm på lettdrevne ht.
Har aldri hatt problemer med noe statisk el. med kun bomull som isolasjon.
Hva mener du egentlig? Brukte han rundt tverrsnitt i høytalerkablene?Lyden bliver mindre fyldig med Duelund.
Skal sjekke dette med teflon mot sølv i sike. 0,5-5 mm?Duelund var ingen dum mann, så det er bare å kjøre på.
Tror kanskje jeg ville økt tverrsnittet litt. Tror det er flere her som bruker rundsølv, isteden for flat.
Men teflon som du bruker er vel ikke noe særlig har jeg hørt.
Altid flad.Hva mener du egentlig? Brukte han rundt tverrsnitt i høytalerkablene?Lyden bliver mindre fyldig med Duelund.