Saddams henrettelse

G

Gjestemedlem

Gjest
"Gud er stor. Nasjonen vil seire, og Palestina er arabisk."



RIP Saddam Hussein
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
"Gud er stor. Nasjonen vil seire, og Palestina er arabisk."
Legg merke til hva han sier om Palestina.
Dette understreker hvor viktig territorier er for muslimer.
Engang muslimsk, alltid muslimsk.

Personlig tror jeg slektingene til alle hans ofre har en god dag i dag.
 
A

Affa

Gjest
Det er ikke annet enn å si: Barbariet lenge leve.

Det er patetisk og nedverdigende å henge en tidligere statsleder som en simpel hestetyv. Han var President og General i en selvstendig og mektig nasjon. Han satt ved de stores bord. Han er sannsynligvis den statsleder i regionen som har bekjempet muslimsk ekstremisme mest effektivt de siste 25 år. Han burde blitt sendt i eksil. Vesten burde vist storsinn.

La kaos rå.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Jeg skjønner ikke dette. Har ikke domstolen nettopp gjort mot Saddam akkurat det de mente var feil av ham å gjøre, og som de dømte han for...? (Altså å ta livet av andre mennesker.) Sa noen dobbeltmoral?
 
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
15
Antall liker
0
Dødstraff er primitivt og jeg er motstander av det.Men når det først er slik at det tross alt foregår, synes jeg ikke Saddam er den verste å utøve det på.
Får ondt i magen bare jeg tenker på alle de som er blitt uskyldig dømt til døden, i alle land som utfører denne barbariske handlingen.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.376
Antall liker
35.552
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Drap,hevn,frykt og forvirring. Må muligens noen generasjoner til før verden er klar for større nestekjærlighet.

Godt nytt år !
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Men Saddam får nå ihvertfall en langt mer 'humanitær' henrettelse enn hva tilfellet er i det 'siviliserte' USA. Leste på nett for et par uker siden at guvernør Bush midlertidig har stanset henrettelser av folk i delstaten Texas.
Det tok 45 minutter fra giftsprøytene ble satt på en mann, til han endelig døde. Dette var dobbelt så lang tid som det normalt tar.
Hvorfor kan man ikke bruke giljotinens falløks?
Har aldri skjønt hvorfor det skal være å kronglete å henrette noen. En overdose morfin eller heroin er lett nok å fikse, og går raskt. Ingen grunn til å bruke upålitelige greier som elektrisk stol og "gift". Årsaken til at "giften " ikke virket i tilfellet over var at den ble satt utenfor åren. Samme amatørmessige feil kan skje med Moffe men uten bestialske effekter.

Når alt kommer til alt er nok giljotin det beste. Den ble jo nettop oppfunnet som en barmhjertig og rask henrettelses metode.
Dessuten er den publikumsvennlig og gir et visst psykisk stress for offeret. Hadde det vært rettferdig om Saddam vandret hen med et smil om munnen på en rosa sky takket være morfin...?..

Ingen av dagens drapsmetoder kan forøvrig måle seg med middelalderens sadistiske show......


Uansett så har vel lidelsene/drap i Irak ikke blitt mindre etter USAs inntreden...., En skikkelig vellykket histore...

Det blir spennede å se hva som skjer når USA er ute, Iran har atomvåpen, Somalia og Afganistan styrt av Taliban, Kina utkonkurrert Vesten,India overatt IT/ingeniør markedet,.....

... og hva faen skulle Statoil med Hydro? Hydro går straks tomme for olje i Nordsjøen og har ikke noe annet enn småpytter og store tap i utlandet, kompetansen sitter hos underlevarandørene ... Snakk om å kjøpe katta i sekken ikke rart Hydro kursen stiger...

Dilletanter og dåsemikler tar over landet og verden og Jorda varer ikke til Påske Godt NYTTÅR.

mvh
Sleiven ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Det var visst ETA denne gongen....

Det var det. Snappet opp nyheten såpass tidlig at det kunne være hva som helst. Breaking news vet du.

Tilbake til tema. Tror dessverre henrettelsen gjør bare vondt værre. Volden i Irak kommer til å eskalere ytterligere, med det resultat at enda fler uskyldige mennesker må lide. I tillegg er det vel også en større sjanse for at det kan skje volds/terrorhandlinger utenfor Irak. At Saddam var skyldig i mye grusomt er det ingen tvil om, men det som skjer nå, er å helle bensin på bålet. Ingen er vel i tvil om at det var mange i den muslimske verden som fortsatt så opp til ham. En martyr er vel strengt talt det siste USA trenger i Irak nå, så hvor vurderingsevnen er, kan en jo lure på. Blir jo ikke overrasket, enkelte lever jo fortsatt i Det Ville Vesten...............
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Det var det. Snappet opp nyheten såpass tidlig at det kunne være hva som helst. Breaking news vet du.

Tilbake til tema. Tror dessverre henrettelsen gjør bare vondt værre. Volden i Irak kommer til å eskalere ytterligere, med det resultat at enda fler uskyldige mennesker må lide. I tillegg er det vel også en større sjanse for at det kan skje volds/terrorhandlinger utenfor Irak. At Saddam var skyldig i mye grusomt er det ingen tvil om, men det som skjer nå, er å helle bensin på bålet. Ingen er vel i tvil om at det var mange i den muslimske verden som fortsatt så opp til ham. En martyr er vel strengt  talt det siste USA trenger i Irak nå, så hvor vurderingsevnen er, kan en jo lure på. Blir jo  ikke overrasket, enkelte lever jo fortsatt i Det Ville Vesten...............

 
Og i Bagdad danser folk i gatene.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
det gjorde de i Santiago for en stund siden også. Pinochet var et større rasshøl enn Saddam. /med god margin.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Og i Bagdad danser folk i gatene.
Siden du er der, regner jeg med at du kan bekrefte at alle er ute og danser??
Har akkurat vært igjennom endel av de største bildebyråenes dekning, og der har jeg sett mengder av jubel, men også mengder av sorg.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Saddam var utvilsomt en av de verste diktatorene verden har sett de siste 50 årene. Det er all grunn til å være fornøyd med at han er hengt. Våsete av Raymond Johannessen å gråte for Saddam. Saddam ble hengt etter overveldende beviser på hans forbrytelser. Greit for andre diktatorer å se hvordan det kan gå. Kim neste?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Har akkurat vært igjennom endel av de største bildebyråenes dekning, og der har jeg sett mengder av jubel, men også mengder av sorg.
Nettopp.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.932
Antall liker
722
Saddam var utvilsomt en av de verste diktatorene verden har sett de siste 50 årene.  Det er all grunn til å være fornøyd med at han er hengt.  Våsete av Raymond Johannessen å gråte for Saddam.  Saddam ble hengt etter overveldende beviser på hans forbrytelser.  Greit for andre diktatorer å se hvordan det kan gå.  Kim neste?
Saddam en av de værste? TULL! Mange som har vært værre.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er ikke annet enn å si: Barbariet lenge leve.

Det er patetisk og nedverdigende å henge en tidligere statsleder som en simpel hestetyv. Han var President og General i en selvstendig og mektig nasjon. Han satt ved de stores bord. Han er sannsynligvis den statsleder i regionen som har bekjempet muslimsk ekstremisme mest effektivt de siste 25 år. Han burde blitt sendt i eksil. Vesten burde vist storsinn.

La kaos rå.
Affa har helt rett i sine betraktninger her.

Den eneste feilen Saddam gjorde var å invadere Kuwait. Hvis han hadde innsett dette tidsnok ville han sittet som leder fremdeles og ville vært en av vestens hedrede støttespillere mot islamiseringen av den arabiske og persiske verden. Da hadde han sluppet krig og sansjoner og Irak ville i dag vært en oppegående, rik og velstående nasjon som kunne vist vei for omliggende nasjoner.

Men hvis dette var han store feilslag er Bush kameratenes invasjon av Irak en gedigen skivebom.

Og de som mest fortjener å dingle i dag er: Bush, Cheney og Rumsfelt og deres medkollaboratører. Feige krek!
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
I Fredrikstad har folk kjørt rundt med Irakiske flag ut av vinduene å ropt Ugga Bugga flere ganger i dag. Så her er det fest skjønner jeg..
 
T

Thomas1

Gjest
Fredrikstad har folk kjørt rundt med Irakiske flag ut av vinduene å ropt Ugga Bugga flere ganger i dag. Så her er det fest skjønner jeg..
Betyr ikke Ugga Bugga "jeg liker mora di og tar katten i samme slengen" på det språket der det gror afrikanske jordbærtrær?

Eller er det yderst på den nøgne ø? :)
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
;D ;D Mulig det, men jeg er dårlig på det Irakiske språk så det er fullt mulig dem sa noe annet i forbifarten.. Skjønnte hvertfall ikke noe av det jeg da.. Men dem så ille glade ut..
 
T

Thomas1

Gjest
Men dem så ille glade ut..
Det er godt egentlig. For mange mennesker har hans tid betydd undertrykkelse og lidelser!

det ær bra dåm så ille glae ut iallefall... ;) uttales meget bredt..
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ja, kunnte tenke mæ åssen det hadde vært hær vist døm ente hadde vært fornøyd. hadde ente jeg tatt å tælla mæ en tur i by`n hvertfall ;)
 
T

Thomas1

Gjest
Ja, kunnte tenke mæ åssen det hadde vært hær vist døm ente hadde vært fornøyd. hadde ente jeg tatt å tælla mæ en tur i by`n hvertfall
Raymond....er det virkelig deg... ;)
 
T

timc

Gjest
Saddam var utvilsomt en av de verste diktatorene verden har sett de siste 50 årene.  Det er all grunn til å være fornøyd med at han er hengt.  Våsete av Raymond Johannessen å gråte for Saddam.  Saddam ble hengt etter overveldende beviser på hans forbrytelser.  Greit for andre diktatorer å se hvordan det kan gå.  Kim neste?

Forbrytelser i flertall? Ble han ikke dømt for en enkeltsak? Mange som ville se han dømt for flere forbrytelser. Ellers mye enig med Affa.

Mvh
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
gud jeg blir kvalm...
saddam henrettet for drapet på ca 100.
bush groter seg i propaganda etter å ha slaktet 3000 11.september. +100.000 i irak. (seff alle er vel "opprørere"
og media har knapt tatt på saken enno. nei de vil heller nevne at like mange amerikanske soldater er drept i irak som 11.september HAHA
bare fortsett tvhuer......
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.817
Antall liker
8.127
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
;D ;D  Mulig det, men jeg er dårlig på det Irakiske språk så det er fullt mulig dem sa noe annet i forbifarten.. Skjønnte  hvertfall ikke noe av det jeg da.. Men dem så ille glade ut..
Dersom dei er glade, er dei sannsynlegvis iranske flyktningar, og har dei fått slik status her i landet, skuldast dette sikkert at dei hadde vore i fare i gamlelandet. Og har dei vore på kant med styresmaktene, er det vel ikkje rart?
Elles er det ikkje utenkjeleg at det etniske aspektet ved å avrette Saddam, kan skape fleire tilhengjarar av Baht-partiet, noko som kanskje ikkje er ynskjeleg?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Saddam fikk en langt mer human behandling enn han fortjente. Utvilsomt en av de aller verste tyranner de senere årene. Pinlig for dem her på forumet som tydeligvis ikke har satt seg inn i hans bestialske styre.
 
O

OivindJ

Gjest
Hørte på radioen at bush hadde sakt noe sånt som at dette var noe Irak hadde gjennomført helt på egenhånd og at USA bare hadde observert fra sidelinjen.

Nå er jeg ingen Usa-hater, men dette er alikevel noe av det drøyeste jeg noengang har hørt.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Må bare spørre, Hvor ville dere helst bo?
USA med Bush ved makten eller Irak med Saddam ved makten?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Må bare spørre, Hvor ville dere helst bo?
USA med Bush ved makten eller Irak med Saddam ved makten?
De fleste fortrekker nok å bo i et land som blir styrt av idioter fremfor et land som blir styrt av uberegnelige diktatorer(tyranner).
Men en tyrann har lettere for å få martyrstatus enn en idiot.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Må bare spørre, Hvor ville dere helst bo?
USA med Bush ved makten eller Irak med Saddam ved makten?
Ville iallefall heller bodd i Bagdad under Saddam styre enn i Bagdad under Bush styre som nå.

Bagdad ville vært en fin plass å bo for nordmenn hvis Saddam hadde vært ved makten og boykottene og blokkadene aldri var innført av USA.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Ville iallefall heller bodd i Bagdad under Saddam styre enn i Bagdad under Bush styre som nå.

Bagdad ville vært en fin plass å bo for nordmenn hvis Saddam hadde vært ved makten og boykottene og blokkadene aldri var innført av USA.
Jeg er ikke sikker, for jeg har aldri prøvet, men det kan da ikke være noe koselig å bo i et land der du kan risikere å finne naboen hengende i en kran etter nakken.
Enn si finne nabolandsbyen livløs etter gassangrep.

Du kanskje, men ikke jeg.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
For å ta det ett trinn videre: I hvilket land ville du vært en innfødt beboer?
USA med Bush elller Irak med Saddam.

Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med inntrkk av at de fleste synes Bush er en værre maktperson enn Saddam, dette får undertegnde til å undres over verdenssynet til skribenter i denne tråden.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
For å ta det ett trinn videre: I hvilket land ville du vært en innfødt beboer?
USA med Bush elller Irak med Saddam.
Hvis man har penger og inflytelse kan man sikkert ha det bra i begge land. Er man fattig vil man ha det dritt i begge landene.

USA er nok stor sett et mye bedre land å bo i, men det har ikke noe med Bush å gjøre. Han og de konservative religøse rævhålene har kludret til mye på hjemmebane men det er stort sett andre land og befolkninger som får lide på grunn av denne nissen.

Saddam har gjort mye ille på hjemmebane man han har ikke gjort noe for at amerikanere skal lide.


Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med inntrkk av at de fleste synes Bush er en værre maktperson enn Saddam, dette får undertegnde til å undres over verdenssynet til skribenter i denne tråden.
Saddam var nok ille for hans politiske motstandere og fiender. Men han var ingen trussel for omverdenen (ikke etter Kuwait ihvertfall). Mens Bush & co er som en tikkende bombe som kan ramme hvor som helst de finner det for godt, og spre lidelse og ødeleggelse hvis det gavner dem selv.

Men jeg har ingenting imot USA som sådan. Men de er i såre nød for et nytt lederskap.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Greit å få litt balanse på ting? ;D
 
Topp Bunn