Sansui AU-111
Vedlegg
-
92.1 KB Visninger: 1.992
Oslo HIFI senter hadde @ serien i 1994 vet jeg,en kompis kjøpte CD 717 og AU 907@ for den nette sum av 33000,-laban skrev:Noen som sitter inne med noe informasjon om alpha serien / vintage serien ble tatt inn til Norge noen gang .
Mvh
Lars
Fytte katta er det 16" bass ? Står det GP på dem ? Finner de ikke i katalogen bare masse SP.rock skrev:Disse er nå til salgs:
Sansui GP-5500X
Bassene ligner veldig på noen utgaver Sharp Optonica hadde på slutten av 70-tallet.
Det var Norsk Musikk, som normalt bare selger instrumenter, studioutstyr og PA, som hadde importen av Sansui på nittitallet. I 1995 solgte de ut lageret (tror jeg) gjennom HIFI Senter-kjeden. Selv kjøpte jeg to Sansui AU alpha 707DR for 7000 kroner stykket. Veiledende utsalgspris på den forsterkeren var 15.400 kroner på den tiden. I UK mener jeg den kostet 1.200 pund.Oslo HIFI senter hadde @ serien i 1994 vet jeg,en kompis kjøpte CD 717 og AU 907@ for den nette sum av 33000,-
Etter det vet jeg ikke mere,tror det het Prosonic som hadde Sansui til slutten av 80 tallet,husker ikke hvem som tok over,men det varte ikke lenge . Hadde fine priser hos Mogens på Prosonic,kjøpte Naka RX 202E og AU D 11 (tror jeg den het) og D 550 kassettspiller og en platespiller jeg ikke husker betegnelsen på .
O
Fått noe råd / tips fra vingfixs på alpha enda ?Man skal nok måle en viss spenning på noen testpunkt vil jeg tro. Det er ganske vanlig ihvertfall. Takker for tipset..
Tja, fikk vel ikke noe konkret svar om hvor mye bias det skal være. Forbasket vanskelig å finne service-manual til disse Alpha forsterkerene..Fått noe råd / tips fra vingfixs på alpha enda ?
Er det både optisk og coaks digital-utganger på denne?En CD Alpha 717 DR i ærbe Vis vedlegget 137577
Både optisk coaks rca xlr .Er det både optisk og coaks digital-utganger på denne?
Cool sak
Si det du jeg ville ikke takket nei til denne iallefall SANSUI C-2302 VINTAGEHadde sansui noen forforsterkere av nyere årsmod som utmerket seg som spesielt bra?
roy
Den er jo smell vakkerVis vedlegget 137665
33 kg Sansui vakker nei men dette er en knall god intergrert forsterker. Vis vedlegget 137663 Vis vedlegget 137664 Vis vedlegget 137664 Vis vedlegget 137662
Har du justert din opp ?Fant forresten ut hvordan man sjekker/justerer bias på 907'n. Man måler over en av emitter-modstandene og spenningen skal være 5mV +- 1mV. Spill den god og varm først..
Tok en liten justering ja, men den var innenfor spec egentlig...Har du justert din opp ?Fant forresten ut hvordan man sjekker/justerer bias på 907'n. Man måler over en av emitter-modstandene og spenningen skal være 5mV +- 1mV. Spill den god og varm først..