Jeg har nå hatt TT installert i snart ett år, hadde ikke Touchen i hus mange dager før jeg hoppet på TT bølgen.
Tok i utgangspunktet det for god fisk at det var lydforbedrende som man så ofte gjør.
Etter flyttingen har jeg sittet og hatt noen småirritasjoner i lydbildet, litt flatere enn hva jeg skulle ønske, litt tammere i bassen og av og til fikk jeg en fornemmelse over at noen har hatt usynlig tørkepapir over xstat panelene.
Tilfeldigheter gjorde at en liten, men ikke direkte ukjent fugl her på berget tipset meg om å prøve å resette Touchen til den orginale firmwaren for å se om hva jeg foretrakk. Det er jo ikke verre enn å installere TT hvis det viser seg at det faktisk er den som er best.
Så i formiddag gikk jeg til verks, første hørte jeg igjennom 2 veldig kjente album med TT, tok en reset og hørte igjennom de samme 2 albummene.
Vips.... Der ble disse små, relativt ubetydelige irritasjonene borte, lyden var ikke så flat, sløret var borte og det er mer, ikke betydelig, men dog mer trykk i bassen igjen.
Kanskje er det orginale det beste likevel?