SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    Jeg vil tro at effekten av en slik psu, har meget stor sammenheng med hvor påvirkelig den aktuelle dac er for støy? På akkurat dette område har jeg faktisk tro på at min deqx er ganske stabil og bra.
    Tro kan flytte fjell, Karma.
    Gå for det du tror på, det funker ofte best.

Jeg hadde ikke tro på denne Toolboxen heller, men spiser nå kamelribbe med deilig sprø svor. 8)
    Joda, jeg vet jo at troen min kan både flytte fjell og lense lommebok. (Tro er vel kanskje den mest kostbare delen av denne hobbyen..)

Hadde jeg ikke vært så forbasket mett, så skulle jeg reist til Nordbysenteret og spurt etter kamelribbe på tilbud.. ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    RoDa skrev:
    Liotheles du må vakne! Indianarane kjem!!! ;D
    Ikke så lett å legge seg når det låter digg, nei. ;)

Jeg synes han SBGK virrer litt, og har ikke fått hallelujafeelingen av mod-ene hans ennå.
    Er det flere som har prøvd dette og kjører videre med det eller gått tilbake til standard TT3.0?

Han har - atter en gang ::) - nå funnet ut hva som er medisinen og det er å gå tilbake til de priosettings som Logitech har default. Jeg må selvsagt sjekke ut dette, men har ikke helt trua må jeg innrømme.
    Kamel til kvelds?

Jeg har nå prøvd ut å sette prio tilbake til Logitech default som er det SBGK anbefaler.
    Enn så lenge virker dette ikke dumt, og blir bättre och bättre jo mer jeg hører.
    Har beholdt buffer på 3400 og tt -v samt kjørt en tt -k nå til slutt og skal spille en stund sånn her.

Bassen er feitere/tøffere uten å bli tjukkas, og det virker som det er noe mindre "kant" i øvre mellomtone.
    Noe av resultatet er at det er mer moro å spille høyt. så spørs det om dette kommer av (for) snill lyd, eller om det faktisk er litt bedre...
    Veldig bra om andre prøver dette og kommer med tilbakemeldinger!

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ....og så var SBGK igang med endringer igjen. ;D

Jeg prøver å samle litt info så vi kan leke litt selv med priosettings frem til Klaus kommer med 4.0.
    Fortsatt er IMO totaloverallbest TT3.0 standard (med prioirq47=41, om det har noe betydning da...)

U

utgatt19288

Gjest
    Hei igjen

Har mye å ta igjen etter å ha vært bortreist noen dager i jula skjønner jeg :)
    Resultert i at jeg har mistet litt oversikt, men satser på å bli oppdatet av deg Rolf!

Har kopiert SBGK siste endringer fra side 62:
    PIDJIVEALSA=`pidof jive_alsa` #def: 45
    #PIDJIVE=`pidof jive` #def: -
    PIDSIRQTASKLET0=`pidof sirq-tasklet/0` #def: 89 interrupt handler - should be higher then interrupts
    PIDSIRQHRTIMER=`pidof sirq-hrtimer/0` #def: 40 htimer of rtkernel - should be also very high
    PIDWATCHDOG=`pidof watchdog/0` #def: 99
    PIDLOADAVG=`pidof loadavg` #def: 50
    PIDOFPSXCPUTMR=`pidof posixcputmr/0` #def: 98
    PIDIRQ47=`pidof IRQ-47` #def: 40 SPDIF -- any impact?
    PIDIRQ14=`pidof IRQ-14` #def: 40
    PIDIRQ37=`pidof IRQ-37` #def: 40 USB can be put very low
    PIDIRQ34=`pidof IRQ-34` #def: 90 dma for processor ?
    PIDSIRNETTX=`pidof sirq-net-tx/0` #def: 40 network transmit
    PIDSIRNETRX=`pidof sirq-net-rx/0` #def: 40 network receive

PRIOJIVEALSA=56
    #PRIOJIVE=0
    PRIOSIRQTASKLET0=89
    PRIOSIRQHRTIMER=40
    PRIOWATCHDOG=99
    PRIOLOADAVG=57
    PRIODOFPSXCPUTMR=98
    PRIOIRQ47=40
    PRIOIRQ14=40
    PRIOIRQ37=40
    PRIOIRQ34=90
    PRIOSIRNETTX=40
    PRIOSIRNETRX=40

echo "PID - Jive-Alsa: $PIDJIVEALSA" >>$LOG2
    echo "PRIO: $PRIOJIVEALSA" >>$LOG2
    chrt -f -p $PRIOJIVEALSA $PIDJIVEALSA >>$LOG2 2>&1
    #chrt -f -p $PRIOJIVE $PIDJIVE >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRQTASKLET0 $PIDSIRQTASKLET0 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRQHRTIMER $PIDSIRQHRTIMER >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOWATCHDOG $PIDWATCHDOG >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOLOADAVG $PIDLOADAVG >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIODOFPSXCPUTMR $PIDOFPSXCPUTMR >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ47 $PIDIRQ47 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ14 $PIDIRQ14 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ37 $PIDIRQ37 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOIRQ34 $PIDIRQ34 >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRNETTX $PIDSIRNETTX >/dev/null 2>&1
    chrt -f -p $PRIOSIRNETRX $PIDSIRNETRX >/dev/null 2>&1
    }

Er det alt? Fungerer utmerket, men har merket en klar endring i soundet. Nå spiller anlegget som jeg har fått inn et "gamelt rør trinn" En klar mørk betoning. Har ikke aktivert tt -k.

Spiller nå
    Brill Frisell - Gone, Just Like a Train
    Eric Clapton - One More Car One More Rider

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hepp Baard!

Ja, det er en snilling-lyd han SBGK har skrudd sammen.
    Han endrer på dette nesten hver dag så det er ikke bare bare å følge med....

Første og siste "avsnitt" i det du har limt inn er identisk med hva Klaus har i sin tt-fil.

Det som SBGK har anbefalt er identisk med Logitech defaults bortsett fra: (i fet skrift)
    PRIOJIVEALSA=56 (default Logitech = 45)
    #PRIOJIVE=0
    PRIOSIRQTASKLET0=89
    PRIOSIRQHRTIMER=40
    PRIOWATCHDOG=99
    PRIOLOADAVG=57 (default Logitech = 50)
    PRIODOFPSXCPUTMR=98
    PRIOIRQ47=40
    PRIOIRQ14=40
    PRIOIRQ37=40
    PRIOIRQ34=90
    PRIOSIRNETTX=40
    PRIOSIRNETRX=40

Jeg har ikke testet annet enn Logitech defaults, men er ikke helt overbevist.
    Fett, deilig og snilt. Men når jeg går tilbake til TT3.0 standard så er det en knepp mer oppløst, strammere og mer direkte.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Imponerende å følge med på hva dere driver med!
    Får en følelse av at selve tweakingen er en vestentlig del av hobbyen for dere..?

Personlig takker jeg både gode og onde makter for at dette opplegget ikke er av gjørende for å spille min musikk. ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Har også skrudd litt på TT 3.0 men finner ut at det ikke er så mye å hente annet enn å forvirre seg selv. Kjører nå med TT3.0 standard foruten prioirq47=41 og det sitter som et skudd. Squeezebox Touch med TT 3.0 må da være det produktet som gir mest for pengene.

Utrolig hva den lille klumpen leverer med tanke på at den koster under 2000,-

Jeg benytter nå Asus EEE Transformer, Handkontrollen til Duet samt iPhone til å styre det hele med så nå skal det godt gjøres om jeg må reise meg for å sette på musikk.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Personlig takker jeg både gode og onde makter for at dette opplegget ikke er av gjørende for å spille min musikk. ;D
    Bare vent til vi begynner med kabler ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    Får en følelse av at selve tweakingen er en vestentlig del av hobbyen for dere..?
    Musikk er dritt, lyd er digg! Visste du ikke det? ::)
    Dette handler om et gratis tweak til Logitech Squeezebox Touch, hvor Klaus og han gode hjelpere squeezer stadig mer vellyd ut av boxen. ;)
    Det vi holder på med her er å prøve ut innstillinger for å kunne gi feedback til Klaus om hva som funker og ikke. Tilbake får vi da enda flere muligheter til å justere lyden i den retning vi foretrekker for å - gud forby - spille musikken vår. :-X

Eller så er du litt misunnelig siden du er hjelpeløs og må ringe Kviserud hvis lyden uteblir? :D :D
    En liten hemmelighet: Det er ikke avgjørende for å spille musikk for oss heller, det er bare moro å få musikken gjengitt med enda bedre lyd. Lydfreaker som vi er. ;)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Geir Kristiansen skrev:
    Har også skrudd litt på TT 3.0 men finner ut at det ikke er så mye å hente annet enn å forvirre seg selv. Kjører nå med TT3.0 standard foruten prioirq47=41 og det sitter som et skudd. Squeezebox Touch med TT 3.0 må da være det produktet som gir mest for pengene.

Utrolig hva den lille klumpen leverer med tanke på at den koster under 2000,-

Jeg benytter nå Asus EEE Transformer, Handkontrollen til Duet samt iPhone til å styre det hele med så nå skal det godt gjøres om jeg må reise meg for å sette på musikk.
    Jeg er enig. Disse mods til SBGK virker litt "uferdige" og jeg regner med når Klaus kommer med TT4.0 så er det mer gjennomtenkte - og dyptgripende - settings på plass.
    Det er ikke småtteri boksen gjør, men det skal være bare småtteri mot det som leveres fra Fagernes eller fra en CDspiller. Det finnes alltid forbedringsmuligheter. ;)

Må ikke røre mye på ræva for å spille her heller, det har blitt et slit å spille vinyl.... ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    mteinum skrev:
    Karma skrev:
    Bare vent til vi begynner med kabler ;)
    Begynner? Det er forskjell både på coax og nettverkskabel, for ikke å snakke om PSU til switch/router/bridge. Synd det skal være så helvetes vanskelig å balansere den Shakti-steinen oppå Touchen ¤#%¤#&¤#¤¤%#!!!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    RoDa skrev:
    Karma skrev:
    Musikk er dritt, lyd er digg! Visste du ikke det? ::)
    Dette handler om et gratis tweak til Logitech Squeezebox Touch, hvor Klaus og han gode hjelpere squeezer stadig mer vellyd ut av boxen. ;)
    Det vi holder på med her er å prøve ut innstillinger for å kunne gi feedback til Klaus om hva som funker og ikke. Tilbake får vi da enda flere muligheter til å justere lyden i den retning vi foretrekker for å - gud forby - spille musikken vår. :-X

Eller så er du litt misunnelig siden du er hjelpeløs og må ringe Kviserud hvis lyden uteblir? :D :D
    En liten hemmelighet: Det er ikke avgjørende for å spille musikk for oss heller, det er bare moro å få musikken gjengitt med enda bedre lyd. Lydfreaker som vi er. ;)
    Jeg går ut fra at jeg kunne gjort dette uten å ringe Kviserud..? ;D

Poenget er at denne type tweaking kan evne å forvirre en stakkers enkel sjel. Hva er bedre og hva er bare annerledes, for ikke å snakke om hva som egentlig var best. Dess mer man holder på, dess vanskeligere er det å holde tungen bent i munnen. Likheten med kabeltweaking, som mteinum viser til, er nok relevant.
    Dessuten er jeg litt allergisk for slikt dataopplegg. Så jeg er nok litt misunnelig også.. :D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Karma skrev:
    Jeg går ut fra at jeg kunne gjort dette uten å ringe Kviserud..? ;D
    Dette er lett som en plett, ja. :)

Poenget er at denne type tweaking kan evne å forvirre en stakkers enkel sjel. Hva er bedre og hva er bare annerledes, for ikke å snakke om hva som egentlig var best. Dess mer man holder på, dess vanskeligere er det å holde tungen bent i munnen.
    Helt enig. Selv må jeg innrømme at disse "store" forskjellene som folk opplever med å justere 1 opp eller 1 ned på en gitt prosess klarer jeg ikke å høre, i alle fall ikke med sikkerhet.
    Jeg mener å høre at noe falt på plass med PRIOIRQ47 satt til 41, men prøvde da 1, 59, 40 for å få store nok sprik til å høre forskjell. (Grunnen til at det høres med 41 kontra 40 tror jeg er at den da prioriteres opp kontra flere andre prosesser som ligger på 40)

Dessuten er jeg litt allergisk for slikt dataopplegg. Så jeg er nok litt misunnelig også.. :D
    Jeg var fanken så skeptisk før jeg prøvde selv, men dette er helt ok å holde på med selv for meg som ikke aner hva Linux egentlig er for noe.... Det skal være mye bedre enn sånn vanlige PCgreier har jeg hørt :-X ;D ;D

U

utgatt19288

Gjest
    RoDa skrev:
    Fett, deilig og snilt. Men når jeg går tilbake til TT3.0 standard så er det en knepp mer oppløst, strammere og mer direkte.
    Jepp, skal spille noen dager med SBGK prioriteringene, er mye musikk som kler denne betoningen. Ser dog fram til TT4.0.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Baard skrev:
    RoDa skrev:
    Jepp, skal spille noen dager med SBGK prioriteringene, er mye musikk som kler denne betoningen. Ser dog fram til TT4.0.
    Endret tilbake etter noen timer i går. Skal sette opp med de siste SBGK prio og sjekke litt selv senere i dag. :)
    (Hadde jivealsa = 45 og loadavg = 50 i går)

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    på min linuxburk har jeg disablet watchdog. Har dere prøvd det? Den har ganske mye prioritet, men er ikke nødvendig (99=realtime prioritet i default SBT)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Man skrev:
    på min linuxburk har jeg disablet watchdog. Har dere prøvd det? Den har ganske mye prioritet, men er ikke nødvendig (99=realtime prioritet i default SBT)
    Klaus har satt den til 30 på default TT3.0.
    Det er lavere enn de andre prosessene på lista, men den kan altså settes til 0, eller må/skal den disables på annen måte?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det står noe sånn her i starten av tt-fila.

PID1=$(pidof watchdog)
    if [ "$PID1" != "" ] ; then kill $(ps -o pid= -s $(ps -o sess --no-heading --pid $PID1)) ; fi
    sleep 1
    PID2=$(pidof jive)
    if [ "$PID2" != "" ] ; then kill $(ps -o pid= -s $(ps -o sess --no-heading --pid $PID2)) ; fi

killall watchdog >/dev/null 2>&1
    killall jive >/dev/null 2>&1
    killall jive_alsa >/dev/null 2>&1
    kill -9 `pidof watchdog` >/dev/null 2>&1
    kill -9 `pidof jive` >/dev/null 2>&1
    }

Men, dette kan jeg ikke noe om Man. :-\

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    ser ut som dette kan gjøres fra TT-GUIet. Synes å erindre noe slikt..

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    Husk at utenom pri 99, er ikke nødvendigvis pri 98 bedre enn f.eks 55 hvis det ikke er noen andre prosesser over 54. D.v.s at at å sette PRIOIRQ47 på pri 41 eller 94 er det samme ettersom de andre prosessene som har høyere pri ligger på 95 og oppover.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Man skrev:
    Husk at utenom pri 99, er ikke nødvendigvis pri 98 bedre enn f.eks 55 hvis det ikke er noen andre prosesser over 54. D.v.s at at å sette PRIOIRQ47 på pri 41 eller 94 er det samme ettersom de andre prosessene som har høyere pri ligger på 95 og oppover.
    Sånn tenkte jeg også. Men samtidig at 41 er høyere enn de andre som er på 40 og dermed litt høyere prio?

Dette som vi ser i tt-fila er sikkert bare deler av TT3.0?

Det står slikt når jeg kjører tt -s:
    Modification Watchdog: enabled

Hva den modden er vet jeg ikke.
    Men han gjør noe med rcs i /etc/init.d (lager også en rcs.TT3.0?)

Sånn ser de to forskjellige rsc-ene ut på linje 60 (som vist til i linken din)

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det ser ut som alle filene han er borti med TT3.0 så lager han en kopi av den originale som nå heter TT3.0 på slutten.

#All files touched by TT
    FILE1='/usr/share/jive/applets/SqueezeboxFab4/SqueezeboxFab4Meta.lua'
    FILE2='/etc/squeezeplay/userpath/settings/SqueezeboxFab4.lua'
    FILE3='/etc/init.d/rcS'
    FILE4='/etc/init.d/rcS.local'
    FILE5='/etc/motd'
    FILE6='/etc/asound.conf'
    FILE7="/usr/share/jive/jive/audio/Playback.lua"
    FILE8='/etc/hosts'
    FILE9='/usr/share/jive/jive/irMap_default.lua'

Sånn kan man sikkert sjekke forskjellene mellom de filene og se - dersom man har peil på linux - hva han har gjort?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Sånn tenkte jeg også. Men samtidig at 41 er høyere enn de andre som er på 40 og dermed litt høyere prio?

Dette som vi ser i tt-fila er sikkert bare deler av TT3.0?

Det står slikt når jeg kjører tt -s:
    Modification Watchdog: enabled
    Ja, det var derfor jeg skrev 41 og ikke 40 ;)
    Modification Watchdog: enabled betyr nok at watchdog er disablet. Som sagt er det ikke behov for denne. At den samtidig har realtime-prioritet i SBT default er faktisk litt merkelig. Watchdogen passer på at ingen prosesser stjeler for mye tid, og er ting ustabilt og/eller det er haugevis av prosesser kjørende har den en funksjon, men er ikke nødvendig på SBT (spesielt i tweaket modus) som kun har som oppgave å avspille musikk.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for kul info, Man. Jeg skal spørre Klaus om dette. :)

Angående PRIOIRQ47 så bør det altså være ett fett om den er hva som helst mellom 41 eller 95?
    Eller er det flere prosesser som kjører enn hva som vises i tt-fila?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    546
    Torget vurderinger
    1
    Etter det jeg forstår ja, men who knows...... Men det er greit med litt bakgrunnsinfo i tilfelle man skulle være så gal at man prøver å høre forskjell på å sette forskjellig pri på disse tingene, trinn for trinn..
    Man får en oversikt over prosessene med kommandoen PS.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Man skrev:
    Etter det jeg forstår ja, men who knows...... Men det er greit med litt bakgrunnsinfo i tilfelle man skulle være så gal at man prøver å høre forskjell på å sette forskjellig pri på disse tingene, trinn for trinn..
    Man får en oversikt over prosessene med kommandoen PS.
    Tror det er like greit for amatører som meg å kjøre på default innstillingene.
    Så langt har jeg ikke hørt noen forbedringer med det som har vært forsøkt av andre enn Klaus.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.068
    Nå har jeg også prøvd side 62 verdiene som dere omtaler (versjon hentet fra moderforumet i går kveld).

Jeg kjenner til en viss grad igjen røranalogien som Baard nevnte, og at det blir en mørk betoning. Men aller fremst på tunga ligger ord som åpent, luftig (er det surround?) og skiller mye på opptak. Med denne kan jeg ikke spille "Kind Of Blue" på litt dårlig remaster, det blir for mye fokus på symbaler, støy, og annet fnidder. Andre virkelig gode og moderne opptak får en fasinerende virkelighet over seg, man drømmer seg bort i anslag på trommer, pianos klarhet, ting med transienter. Det ble litt anderledes med PRIOIRQ47 satt til 41. Ja, denne enkelinstillingen kan lett høres, og jeg mener jeg tar den i blindtest også (tøff, tøff). Den samler og fokuserer opplevelsen og gjør allefall min lytteopplevelse mere fokusert på verket, og klangene.

Med gamle TT 3.0 falt igjen ting helt på plass. Selvsagt med PRIOIRQ47 satt til 41 og tt -k. Strammere og mere direkte, gjerne det. Og all bra musikk blir spillt.

Bare helt til slutt. Med p62 verdiene inne, kjenner jeg igjen Squeezeboxen slik den var før alle oppgraderingene. Kansje ikke rart siden verdiene er like :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.068
    Fan, man skulle hatt mye tid til dette. Leser om inntrykk på moderforumet. Er nirvana innen rekkevidde tro?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hedde skrev:
    Nå har jeg også prøvd side 62 verdiene som dere omtaler (versjon hentet fra moderforumet i går kveld).

Jeg kjenner til en viss grad igjen røranalogien som Baard nevnte, og at det blir en mørk betoning. Men aller fremst på tunga ligger ord som åpent, luftig (er det surround?) og skiller mye på opptak. Med denne kan jeg ikke spille "Kind Of Blue" på litt dårlig remaster, det blir for mye fokus på symbaler, støy, og annet fnidder. Andre virkelig gode og moderne opptak får en fasinerende virkelighet over seg, man drømmer seg bort i anslag på trommer, pianos klarhet, ting med transienter. Det ble litt anderledes med PRIOIRQ47 satt til 41. Ja, denne enkelinstillingen kan lett høres, og jeg mener jeg tar den i blindtest også (tøff, tøff). Den samler og fokuserer opplevelsen og gjør allefall min lytteopplevelse mere fokusert på verket, og klangene.

Med gamle TT 3.0 falt igjen ting helt på plass. Selvsagt med PRIOIRQ47 satt til 41 og tt -k. Strammere og mere direkte, gjerne det. Og all bra musikk blir spillt.

Bare helt til slutt. Med p62 verdiene inne, kjenner jeg igjen Squeezeboxen slik den var før alle oppgraderingene. Kansje ikke rart siden verdiene er like :)
    Er med deg, det faller på plass med TT3.0 og PRIOIRQ47=41.
    Deler også inntrykket om at de SBGK-greiene ligner på SBT før toolbox.
    Hadde en liten runde her i stad med tt -r for å sjekke nettopp det. ;)
    (Tenkte jeg skulle erte de litt på modeforumet med akkurat det :D )

Det kom noen "nye" verdier som Guido F mente SBGK hadde på et tidspunkt på side 62? ::)
    De er nærmere default TT3.0, men med noen andre verdier.

Tror det er mye rart ute og går på moderforumet, jeg sliter med å høre de store forskjellene og ikke minst at SBGK sine mods er så bra...

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sånn:

Da får det være bra en stund. ::)
    TT3.0
    tt -v
    PRIOIRQ47=41
    tt -k

U

utgatt19288

Gjest
    Gode observasjoner Hedde - med fare for å ha smakt på for mye fenalår og aquavit så er jeg også tilbake til TT3.0. Liker det stramt og åpent! Fikk en følelse av at jeg hadde satt inn et filter med SBGK prioriteringene. Til overmål har jeg også kuttet ut Bufallo II DAC og tar SPDIF out signalet rett inn surroundprosessoren fra 2004.

Gjorde noen justeringer på den gamle arbeidshesten og må beskjemet innrømmet at jeg hadde spilt med feil dithernivå - "If you set your input bit depth to 24 bit on the 568 16 bit music sounds dull with less soundstage size. That's because dither is not set to the correct level for 16 bit inputs." - nå spiller det så det griner fra en liten budsjettkilde på ca 2k.

Mer Gammel Oppland, takk!

PS
    SB Touch er en budsjett sak, må ikke glemme det opp i all denne tweakingen. Skulle gjerne hørt streamere fra Linn/Naim - eller SB Transporter for den sakens skyld.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    For oversikt over hvilke prosesser som kjøres kan man skrive

Kode:
    ps aux
    For å vise spesifikke prosesser kan man skrive

Kode:
    ps aux | grep søkestreng
    eks:
    Kode:
    root@storage01:~# ps aux | grep apache
    root   1508 0.0 0.1 125896 10548 ?    Ss  Dec11  0:17 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 17452 0.0 0.0 125968 6144 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 17453 0.0 0.0 125976 6148 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 17454 0.0 0.0 125976 6148 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 17455 0.0 0.0 125920 5652 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 17456 0.0 0.0 125920 5652 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    root   17725 0.0 0.0 12044  872 pts/0  S+  23:07  0:00 grep --color=auto apache
    www-data 21499 0.0 0.0 125920 5652 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    www-data 21508 0.0 0.0 125920 5652 ?    S  Dec26  0:00 /usr/sbin/apache2 -k start
    Her ser man alle web-server prosessene som kjøres på den aktuelle serveren.

Noen som har testet dette på SB'n?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tøft. Ludo :)

Kjører man dette i putty-vinduet direkte?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spanande, karar!!

Kan dere skrive hva jeg eksakt skal taste inn i mitt putty-vindu?

Er det:
    ps | aux
    altså ps - space - dentastenvedsidenav1 - space - aux - enter

Gjerne også hvordan jeg får prosessene i synkende rekkefølge etter % av cpu-bruk.

@mteinum:
    Er bildet ditt mens du spiller musikk?

EDIT:

Sorry, så det nå.

Det er

ps

eller

ps | grep noe du vil søke på som er deler av prosessnavnet

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dummy ja ... :-[

;D

Har stjelt bildet ditt og brukt på modeforumet, mteinum.
    Gi beskjed om det var ufint gjort så sletter jeg. ;)

Sånn ble det da:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn