Grovt sett er det dette jeg hører:
PSii legger til litt morrofaktor i lyden og det at den koster nesten ingenting gjør den til et særdeles godt kjøp. PSii feiter til bassen, som er med på å gi den en del morrofaktor. Mellomtonen er svært flott og jeg bare digger PSii sammen med HE.500, som i utgangspunktet er tunet hakket lysere enn LCD-2 / LCD-3. HE-6 er imidlertid enda lysere.
V200 og LCD-2 er en av de aller, aller flotteste kombinasjonene jeg har hørt. Lyden er så naturlig i mine ører, at jeg kan sovne daglig med den kombinasjonen. Jeg kan også sitte å digge musikken i timesvis i våken tilstand. Med andre ord så er kombinasjonen terningkast 6. Fleksibel og spiller ALT til ENHVER anledning.
Soloist er hakket mer "hifi" enn V200, og siden LCD-3 har en mer tilbaketrukket mellomtonepresentasjon enn LCD.2 - så er Soloist en god match til LCD-3.
Mjolnir er HELT anderledes enn de andre. Alle de andre høres ut som kildevann - men Mjolnir ER kildevannet. Utrolig bass. Veldig bredt lydbilde. Mellomtonen er dratt frem (hvilket igjen kler LCD-3). Mjolnir vil jeg si spiller "mørkhetsmessig" mellom Soloist og V200.
Mjolnir har bare 1 ulempe - og det er d-y-b-d-e-n i lydbildet. HE-500 spiller helt konge på PSii, som romantiserer lyden slik at man får dybden. Men, på Mjolnir så hører man at HE-500 er "width only and no depth" i forhold til LCD-x.
Jeg vil anta 80% av alle head-fiere ville kjøpt Mjolnir på stedet etter en demo. Færre ville gjort det samme med V200, Soloist, PSii og G100 i samme rommet.
Hva man liker etter noen måneder er fortsatt en ukjent størrelse. Det som allerede NÅ er sikkert er at jeg aldri kommer til å sovne med musikk på hodet foret fra Mjolnir. Det går bare ikke. Mjolnir holder deg våken med sin pågående spillestil. Og, DET er ikke en fordel hele veien.
Mjolnir er imidlertid demoamp og morroamp numero UNO.