Scrooge's DUAL 704 make-over!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.809
    Torget vurderinger
    1
    721 har nesten samme motor og elektronikk som 701 men en lettere tallerken (1,5 kg i stedet for 2,9 kg). Motoren i 701 heter EDS1000 og i 721 EDS1000-2

Takk for lykkeønskingane, de kommer godt med :cool: Planen er «foreløpig»* ganske ambisiøs og en «ekte» bastard: REGA arm, 3-punkts flytende oppheng ala SMEs gummistrikker, aluminium-kryssfiner-aluminium-smørbrød ala ClearAudio, og et «spider» subchassis. *«Foreløpig» i betydningen jeg enda ikke er sikker på at jeg har tenkt godt nok igjennom alle sidene av konstruksjonen. Den første prøvebestillinga av aluminiumsdeler bar også preg av et par amatørtabber (skruehull som ikke passer sammen og slikt) ... Planen er å starte snekringa i sommerferien og da haster det med å sluttføre designet av aluminiumsdeler (jeg gjorde akkurat ei lita justering til ...) ... jeg tipper jeg får noen bratte læringskurver og som sagt time will show.

mvh
    KJ

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Meget spennende prosjekt, KJ!
    Håper virkelig at du gjør alvor av en tråd omkring dine ambisiøse "sprell", for dette høres unektelig interessant ut!
    Jeg er, pent sagt, nysgjerrig på fortsettelsen! :)

• Liker
    Reaksjoner: KJ

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ....., og ptb uteblir visst? :p

Forståelig nok får jeg kanskje si, ettersom jeg har en ide' om at han sysler med ganske andre ting enn sine Stax hodetelefoner.
    Ja, jeg har de siste ukene f.eks "syslet" meg gjennom Route 66, pluss litt attåt på HD. Totalt 464 mil. Kom hjem i går kveld, så vil vel slite litt med jet-lag noen dager. Og - ikke minst, et hodet som "buler" av opplevelser og inntrykk

BTW - nydelig resultat.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Herregud, det var ikke snaut! 464 mil på HD!
    Håper GoPro-kameraet var på plass? US på tvers må jo ha gitt visse inntrykk og opplevelser ja, ikke minst på to hjul. Det får vi vel høre / se litt til etterhvert?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ja, jo - kunne nok skrevet en mindre avhandling om alle opplevelser og inntrykk, hvilket tar tid å ta inn over seg og absorbere:)

Og, uten å kuppe tråden her kan jeg vel kort si at det var en begivenhetsrik tur på alle måter. Store deler av Route 66 er en kombinasjon av severdighet og museum. En halv dag med regn i Missouri og en skikkelig thunderstorm en ettermiddag i Texas var det vi hadde av nedbør. Vi slapp unna den værste varmen i New Mexico og Nevada. Det var "kun" opp mot 50 grader en ettermiddag. Å kjøre MC i en slik temperatur kan best beskrives som å sette seg rett foran en byggtørker på full guffe.
    Syklene (HD Street Glide) var helt nye og fikk skilter den dagen vi hentet de. Påmontert 12" vindskjerm og ryggstød var kjørekomforten helt prima - tross noen laaange dagsetapper. Ca 2000 bilder og noe film ble det.

Her er en både fornøyd og vemodig @ptb når HD´n skulle leveres tilbake hos HD dealer´n i Los Angeles. Fornøyd ved at turen hadde gått bra og svart til forventningene. Vemodig over at turen var over.

1.jpg

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.809
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å lese at mine små prosjekter kan være til inspirasjon, KJ!

721 har vel en direktedrevet løsning den også? Da blir det antakelig relativt "enkelt" å få både denne og annet på plass i nytt "hus"?

Håper i alle fall at du lager en tråd om dette? Det er alltid spennende å lese om hva andre kan komme på av gode løsninger og ideer. Så stå på, og lykke til!
    Her er et lite tegn på inspirasjonen :cool:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...c/69392-kjs-dual-721-bastard.html#post1618991

mvh
    KJ

Sist redigert:

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    8.500
    Sted
    Våler i Østfold
    Jeg er mektig imponert over hva du har bygget her Scrooge, begge dine prosjekter ser veldig bra ut.
    Bra jobba, håper øyet er blitt bra- Keep up the good work :cool:

Mvh
    Arild

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.130
    Tusen takk for hyggelige ord! :)
    Øyet blir nok aldri helt bra dessverre, men jeg reddet jo tross alt synet!
    Nå ser det ut til at det går mot en "grå stær" operasjon, så jeg har i alle fall trua på at det kan hjelpe litt.

Fortsatt god sommer! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn