B
Back_Door
Gjest
Vet ikke helt hva du sikter til?OivindJ skrev:SD Transporter ?
Squeeze Dox ?
Dett i desa?
For øvrig står "SD" for "Slim Devices"
Vet ikke helt hva du sikter til?OivindJ skrev:SD Transporter ?
Squeeze Dox ?
Dett i desa?
En sånn ville jeg gått for uten å blunke.Back_Door skrev:Ser at det faktisk er en del som kjøper Transporter selv om de fortsatt vil bruke en extern dac.
Hadde det ikke vært greit om det ble laget en versjon av Transporter uten dac? Da slipper en ganske stor kundegruppe å betale for noe de ikke har bruk for. Jeg tror nok prisen på en slik versjon ville blitt betydelig lavere enn standardversjonen.
Perspektiv, dynamikk og støyterskel. Dog er DAC i Transporter meget god til prisen. Husk at uttrykket "betydelig bedre" er skrevet med en freaks trang til å overdrive, se også nedenfor.marsboer skrev:Kan du beskrive nøyere forskjellen mellom disse?
Trodde det var grenser for bra det kunne bli etterhvert!
Betydelig bedre enn Transporter må jo være lettere orgasmisk
Ja det er det. Jeg hadde allerede dCS og kjøpte primært Transporter for å kommunisere med PCen. I motsetning til Squeeze Box har Transporter word-clock inngang noe jeg ville ha. Jeg visste at DAC i Transporter er god og testet en stund og er kommet til konklusjonen at dCS er bedre, men jeg kunne levd godt med DAC i Transporter. Så pris/ytelse går i favør av DAC i Transporter. Mvh.prnesse skrev:Det er kanskje en "betydelig" pris forskjell også da?
Grunnen til at jeg savner en analog inngang er at jeg har en tjuetusenkroners CD spiller stående som jeg kunne tenkt meg å regulere volumet på! Da hadde den ordinere forfosterkeren jeg har nå vert overflødig. Ja, jeg vet at CD spillere har digitale utganger, men jeg tilhører kategorien som synes det da hadde holdt med en Rimi spiller 400kr. (Arcamen er penere ;D)Valentino skrev:Dere Transportereiere som savner analoginngang (til grammofonen I presume?) kan jo anskaffe en RME ADI-2 for å få stillet savnet (uhæ! Spooky!).
hehe, trodde du mente å kalle transporteren for; SqueezeBox Transporter eller noe sånt.Back_Door skrev:Vet ikke helt hva du sikter til?
For øvrig står "SD" for "Slim Devices"
Dette ville jo være å gå bakover i utvikling, slike bokser finnes det flere av allerede, og hele poenget med transporter/squeezebox er jo at det er en nettverkspiller nettopp fri for harddisker og CD drev, med all den frihet og fleksibilitet det medfører.En naturlig videreutvikling av transporter vil trolig være en frittstående enhet med innebygd hardisk og CD avleser.
Ta deg en tur så skal du høre kvalitetsforskjellen selv - du vet jo hvor jeg bor Hvordan går det forresten med Symphonic'ene?Veggen skrev:Jeg har etterhvert lest mange omtaler og sammenligninger av Transporter, Benchmark og Lavry på diverse nettsteder og fora. Og i de fleste tilfellene har jeg inntrykk av at det er Transporter som kommer best ut.
Men vi er vel her på et nivå hvor personlig smak avgjør mer enn den objektive kvaliteten på DACene.
Selv har jeg lyst på en Lavry til SBen min.
Ja, det er jo ganske bemerkelsesverdig hvor forskjellig erfarne journalister bedømmer dette. Tror uansett du er inne på det vesentligste, nemlig at det er selve formidlingen av musikken din som er det revolusjonerende med både Squeezebox og Transporter. Lydgjengivelsen vil alltid være avhengig av dac og matchingen mot ditt øvrige anlegg. Det kan da i denne sammenheng synes som om Transporter er noe overpriset. Det burde absolutt vært et alternativ å fått kjøpt Transporter uten dac også! Fraværet av problematikken rundt drivverk, gjør i hvert fall at Squeezebox og Transporter har potensial til å formidle musikk i den absolutte high-end klasse. Bare de pares med den riktige dac.Ludo skrev:En ting jeg ikke helt skjønner er at Danske High Fidelity kan skryte DAC'en i Transporteren nesten til himmelen. Den er absolutt ikke så god som de skal ha det til. Benchmark DAC1 ligger ganske mange hakk over i prestanda i forhold til denne så jeg synes det er litt merkelig. Nå skal det jo sies at High Fidelity har en tendens til å kalle det de tester akkurat nå for 'verdens beste', og Squeezeboxen var jo det beste frem til de testet Transporteren... I tillegg så skriver de også i testen av DAC1 at den skal låte likt uansett hva slags kilde du kobler på, men det finnes vitterlig en god forskjell mellom SB3 og Transporter her også.... Litt snodig...
Om noen av dere skal ha en Transporter så ikke forvent magi av den interne dac'en - den er ikke spesielt bra, ihvertfall ikke om man tenker på at boksen faktisk koster 17k... :
Men brukergrensesnittet knuser jo det meste da, og sammen med en DAC av god kvalitet låter det helt knall - ikke tvil om det
Det tilbudet slår jeg nok til på, ingenting er som å høre med egne ører. Vi får finne en kveld som passer.Ludo skrev:Ta deg en tur så skal du høre kvalitetsforskjellen selv - du vet jo hvor jeg bor Hvordan går det forresten med Symphonic'ene?
Blir ikke det omtrent en squeezebox med stort kabinett da?Back_Door skrev:Det kan da i denne sammenheng synes som om Transporter er noe overpriset. Det burde absolutt vært et alternativ å fått kjøpt Transporter uten dac også!
Det er faktisk en del som påstår at Transporter gir bedre lyd enn Squeezebox, selv når begge kobles til ekstern dac. To på dette forum (Janly og Ludo) + flere tester i diverse magasiner.Veggen skrev:Blir ikke det omtrent en squeezebox med stort kabinett da?Back_Door skrev:Det kan da i denne sammenheng synes som om Transporter er noe overpriset. Det burde absolutt vært et alternativ å fått kjøpt Transporter uten dac også!
Annen funskjonalitet er jo lik? OK, det er dobbel skjerm og noen knapper, men har aldri følt det som noe savn.
Ja, selv om vi pensjonerer cd-spillerne, utelukkes ikke den personlige smak..Ludo skrev:Du har nok helt rett - smak og behag er nok greia her
Jeg viser til mine kommentarer lengre tilbake i denne tråden, men ønsker å fastslå at DACen i Transporter er god. Den er dog ikke så god som dCS Delius (om pris ikke tas med i betraktningen), og sikkert ikke like god som andre høykvalitets-DACer a la Elgar, Scarlatti, Esoteric, etc.Valentino skrev:DACen i Transporter er ment å være på høyde med det beste som finnes der ute. Jeg har ikke hørt, men etter det jeg har lest virker det som at man ikke trenger ekstern DAC til den med mindre man bruker sin DAC som EQ da.
For ikke å snakke om hva han eventuelt måtte ha skrevet ETTER sin død.. ;DLudo skrev:For meg er det viktigere å stole på hva ørene forteller meg, enn hva en død man skrev når han levde...
Det er riktig, men at bufferen er så stor som den er, er vel først og fremst motivert av Internet radio bruk.LydMekk skrev:Det må buffres i et trådløst system, hvis ikke ville du hatt dropouts jevnlig og stopp i lyden. Buffringen er med på å gi jevn gjengivelse uten stopp.
Joda, og jeg har prøvd nok cdspillere til å vite hva som låter bra her.. ;DBack_Door skrev:Hvilken dac som til syvende og sist gir best lyd hos den enkelte, har kanskje vel så mye å gjøre med hvilken type/merke komponent som ligger i kjeden ETTER dacen også?
M.a.o. må du konvertere musikkfilene fra iTunes-butikken til et format som Transporteren er kompatibel med.Due to the iTunes Story encryption, we are not able to play songs downloaded from the iTunes Music Store at this time. These files would have to be converted to MP3 files (or any other standard file format) for playback on any Slim Devices player.
Det var kjedelig da.....konvertere hit og dit ...mister vel endel lydkvalitet av dette da.atonal skrev:Fra Slim Devices forumet:
M.a.o. må du konvertere musikkfilene fra iTunes-butikken til et format som Transporteren er kompatibel med.Due to the iTunes Story encryption, we are not able to play songs downloaded from the iTunes Music Store at this time. These files would have to be converted to MP3 files (or any other standard file format) for playback on any Slim Devices player.
Får kanskje stille spørsmålet i egen tråd da..atonal skrev:Hmm. Mener å huske at det finnes programmer som fjerner DRM-sperrer fra slike filer, men jeg vet ikke om dette påvirker lydkvaliteten. Antar at det er mange her på HFS som har greie på dette.