Men fantorangen er mindre enn mine? Yttersålen mine stemmer godt overens med Stereophile sine mål av Devore 0/96Habile mål etc finner du i Fantorangtrådens første innlegg. Har et "Planet 10" filter til salgs.
Er vel den jeg har. Målene er rimelig like Devore. Uansett er en kondis på diskant ikke veien å gå for meg. Så er i gang med nytt filter.Det er en komplett DIY høyttaler fra et Italiensk magsin/ forum som benytter de samme elementene med en referanse til Devore. Her vises både kasse og filter ( tilpasset baffelmålet).
Enig, minimalistfilteret låt ikke bra.Er vel den jeg har. Målene er rimelig like Devore. Uansett er en kondis på diskant ikke veien å gå for meg. Så er i gang med nytt filter.
Dette skal være knall elementer. Burde spille rimelig bra fra start men 70 liters portet som seas har en oppskrift på ville gitt noe mer i bunn.
Hva slags delefilter sitter i?
Tenker du på mine over?Spørsmålet her var, om noen her vet om tegninger mål på disse større kassene? Skal bygge ett sett, men blir med større kasser ja..
Jeg så de etterpå.. De er helt i gaten jeg tenkte ja!Tenker du på mine over?
Det er Makako versjonen.Jeg så de etterpå.. De er helt i gaten jeg tenkte ja!
Siden jeg har litt smalt rom så kan det kanskje gi litt fleksibilitet. Lydbildet kan endre seg ganske mye med elementene inn eller ut.Speilvendt sidestilt er også fint
Ble kjempe fintLa oss være ærlige, dette er ikke møbelsnekker-finish, men så er jeg heller ingen møbelsnekker.
Helt greit. Går snart i gang med montering.
Det skal bli greit Vis vedlegget 998488
Alt som er brukt til dette prosjektet er overskuddsmateriell som sto i garasjen. Vannbestandig kryssfinérplater ( ganske tidkrevende å pusse ned) Jotun valnøtt beis, og trestjerners blank klarlakk på toppen.La oss være ærlige, dette er ikke møbelsnekker-finish, men så er jeg heller ingen møbelsnekker.
Helt greit. Går snart i gang med montering.
Det skal bli greit
Ble supertDen lille nett på siden er Wharfedale Linton Vis vedlegget 999299
hei har du dimensjon på de bucking magnetene og hvordan de skal limes ?Ble noen "deVore-cloner" på meg også.
Vis vedlegget 851132
Morel CAT 378 diskanter, og ekstra magneter på Seas-bassene
Mvh GunnarS
Det kommer vel litt an på hva man prøver å oppnå med ektra magnet. Er det for å minimere magnetfeltet og øke QTS så skal den "smette" på plass av seg selv. Er det for å øke BL og minimere QTS så skal du ha skikkelig motstand og må dermed limes på med tvinger.Bucking magneten jeg kjøpte var Scan Speak 121x57x24
Det jeg fikk oppgitt av selger var:
"Den skal monteres der du føler litt motstand, altså ikke den siden som attraherer mest. Men den sitter faktisk fast av seg selv"
Jeg brukte i tillegg ørlite Tec7 etter at jeg hadde satt magneten på plass.
Vh GunnarS
Det burde funkeLitt utradisjonell måte å gjøre det på.
I mitt hode skal det fungere, men kom gjerne med innspill dersom dette er "hål i håve"
Jeg kommer til kjøre uten delefilter, men med Lyngdorf TDAI2200 og SDA2175, med delefrekvens satt i forsterkeren.
Room Perfect bør vel fungere til resten?
Vil også bruke DXT-diskanter, ettersom jeg syns de fungerer utrolig godt til prisen.