el_mariachi
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 395
Det går nok helt fint!Da tror jeg at jeg går for 4,7 og 15 fra Ljudia. Høres ok ut? Tipper det er nærmt nok for meg
Det går nok helt fint!Da tror jeg at jeg går for 4,7 og 15 fra Ljudia. Høres ok ut? Tipper det er nærmt nok for meg
Hvordan er fraktprisene derfra?Här är det billigare än hos Ljudia:
http://loudspeakerfreaks.com/zoeken.asp
Capacitor types Monacor MKTA - Loudspeaker Freaks
Hvordan er fraktprisene derfra?Här är det billigare än hos Ljudia:
http://loudspeakerfreaks.com/zoeken.asp
Capacitor types Monacor MKTA - Loudspeaker Freaks
Nå har ikke jeg lest bruksanvisningen på multimetrene mine, men jeg er ganske sikker på at du kan bruke pinnene ettersom de er på multimeteret i utgangspunktet.Hei Kjell
Vi målte med pinnene på multimeteret, men elektronikk-kondensatoren på 4,7µ som var referanse målte 4,71µ.
KL
Jag har fått lära mig att man ska mäta på det vis som min bild visar. Det finns en viss kapacitans i ledningarna från multimetern, har jag fått lära mig.Nå har ikke jeg lest bruksanvisningen på multimetrene mine, men jeg er ganske sikker på at du kan bruke pinnene ettersom de er på multimeteret i utgangspunktet.
Jag monterade kondensatorer i går.Monterer sammen i kveld
Er litt spent: Mener å huske at Gravesen holdt 503 for å være en bedre høyttaler enn JBL L100. I det minste i umoddet form
Og en eller annen her på forumet holdt 303 for å være den mest balanserte av byggesettene, mener jeg å ha lest.
Me faor sjao
Bruker du Troels sitt filter?Skriv gjerne noen ord om hvordan du liker/misliker lyden av de
Jeg syntes at 503 ikke hadde så god diskant. Dette var med SEAS H086 og gammelt delefilter.
Jeg har senere byttet diskant i forbindelse med oppgradering.
Helt enig.Snakket kort med en hos Dynabel angående avvik fra oppgitt µf.
Han mente at den lille forskyvningen av delefrekvens på et slakt filter som dette ikke hadde all verdens betydning.
Samme diskantene også?Ja, jeg har byttet til Troels sitt filter, og jeg tenkte jeg skulle ta de inn i stua igjen snart.
Gøy er det ja.Jeg bruker SEAS 27TFFC. Med Gravesen sitt filter så måtte høyttalerne stå "tilbakelent" for å gi tilfredsstillende diskant, hvis de står rett opp og ned ble det problem med diskanten. Jeg vil måle litt på dette når jeg har fått de på plass igjen. Planlegger selvbygg basert på 603 bass for sammenligning.
Artig å holde på med disse gamlingene!
De ser da veldig fine ut, fikset opp kabinettene også?Vis vedlegget 358759
Oppe og spiller. Førsteinntrykk er veldig bra, men har bare hørt med Sonos. Pleier å ha et fast knippe låter på vinyl som må testes før endelig dom. Er ikke samme referansen å høre de fra Tidal.
de ikke bør være magnetiske.
Er det bare skumringene som er morknet?
i så fall er det en enkel sak å fikse, og de blir god som ny.
Skal ikke begi meg utpå noe jeg ikke har så mye kunnskap om, men vil tro det påvirker magnetene eller noe slikt.de ikke bør være magnetiske.
Varför inte?
Det er selvsagt sant, hadde nok vært en del dyrere da.Er tvilende til den: det produseres jo også stativer i støpejern, og jeg tviler det er edelstål i alle sortlakkerte stålstativer.
Många baselement har chassie i magnetiskt stål; det borde påverka spolen och magneten mer än vad stativet gör.men vil tro det påvirker magnetene eller noe slikt.de ikke bør være magnetiske.
Varför inte?