Sådär såg mina ut också.Det kan være at min Seas-ekskursjon er over. Ser ut til at den nye internkablingen har trukket løs festet på chassiset. Se bilde.
Vis vedlegget 351530
Jag feste terminalene på plass i igjen med lim.
Sådär såg mina ut också.Det kan være at min Seas-ekskursjon er over. Ser ut til at den nye internkablingen har trukket løs festet på chassiset. Se bilde.
Vis vedlegget 351530
Da er vi to som har et vinterprosjekt...Tror jeg skal se på disse som et lite vinterprosjekt.
Filtet i mina 303R ser ut exakt som på ritningen och är 4 ohm. Värdena på komponenterna stämmer med de på ritningen. Jag tänker byta de två bipolära elektrolyterna och montera foliekondensatorer.Kjell:
Hvorfor står det NB!Ikke 303/303r på delefilterskjemaet? Stemmer det med ditt delefilter?
Filtret finns här:Ah, jeg forstår.
Jeg var i kontakt med Seas angående eventuelle tegninger til kitet, men de hadde bare den brosjyren som ligger ute her og der. Hvor fikk du tak i delefilterskjemaet? Vet du om det er mulig å få tak i kabinettegningene et sted?
Kommer forøvrig til å fiksere de løsnede punktene med lynlim, og evt annen lim i etterkant (hvis jeg føler det ikke holder).
Hvordan gikk dette? Har du hørt på de enda?Yess!!!! Da har jeg kjøpt meg Wellex E 6003
Ennå nesten 2 uker igjen på sjøen, men når jeg kommer hjem blir det julemusikk på gamle klassikere Vis vedlegget 350971
Har du noe skjema/skisse av Snikkersfilteret?
Hadde vært interesant å se.
Leste visst litt for fort der.Har du noe skjema/skisse av Snikkersfilteret?
Hadde vært interesant å se.
Det jeg mente; Snickers-is er en trollmann med filter = kontakt han om du har behov for hjelp
Ser ut til at den som har oppgradert internkablingen har slurvet litt. Delefilteret til venstre har vært ute av fase. Hvit kabel var koblet til rød terminal på begge høyttalerne.
Ser ut til at den som har oppgradert internkablingen har slurvet litt. Delefilteret til venstre har vært ute av fase. Hvit kabel var koblet til rød terminal på begge høyttalerne.
Hörde du inte det när du lyssnade på dem?
Skifte av kondensatorer?
Mina 303R är svarta nu. Det var "nödvändigt". Faneret hade många skador.
m v h
Du kan jo paralellkoble flere så du får rett verdi.Opplevde du en lydforskjell etter bytte av kondensatorer?
Har ikke bestemt meg om jeg skal sette i gang med det.
Klarer ikke å finne kondensatorer med 5 og 16 microfarad hos Elfa.
Hörde du inte det när du lyssnade på dem?
Skifte av kondensatorer?
Mina 303R är svarta nu. Det var "nödvändigt". Faneret hade många skador.
m v h
Har du fått hørt på de enda?Er noen som har forsterkeranbefaling til gamle Seashøyttalere?
Ser ut til at jeg har en Parasound A21 i innbytte på gang. Men ideelt sett skulle jeg sikkert hatt en integrert forsterker.
Kan selvsagt kjøpe en Pre, men har ikke lyst til å legge for mye penger i dette anlegget.
Skal drive Wellex 6003.
Hvordan fungerer NAD sammen med slike høyttalere, f.eks. 218 effekt?
Jag har ännu inte bytt i mina Kit303R.Opplevde du en lydforskjell etter bytte av kondensatorer?
Kondensatorer måste mätas borttagna ur kretsen. Annars blir värdet fel.Fant en kalkulator her:
https://www.lautsprechershop.de/tools/weiche/6db.htm
Original nedre delefrekvens for diskant er 4000hz med 5 microfarad kondensator. I følge kalkulatoren har denne blitt 2000hz når verdien er ca 9,5microfarad. Er det omtrent riktig?
Edit:
har særdeles lite peiling merker jeg. En kamerat og ingeniørstudent tok frem kalkulatoren og mente at hvis man tar med spole og motstand havner på ca 5000hz. Altså opp 1000, ikke ned 2000hz. Han skulle finregne på hva de to delefrekvensene har blitt på begge delefiltrene med de nye verdiene.
Gamle er 800 og 4000, la oss se hva han kommer frem til.
Det ble forskjell hos meg men mistenker at de var uttørket pga lekkasje.@el_mariachi: er bytte av kondiser verdt det? Stooor forskjell, littegrann forskjell, eller wannahear-forskjell?
Hvis jeg forsto posten din riktig så målte den merket 5uF 8,6 eller 9,3 ?Fant en kalkulator her:
https://www.lautsprechershop.de/tools/weiche/6db.htm
Original nedre delefrekvens for diskant er 4000hz med 5 microfarad kondensator. I følge kalkulatoren har denne blitt 2000hz når verdien er ca 9,5microfarad. Er det omtrent riktig?