Maken til drit jeg har kjøpt i dag.
Den virket i 20 minutter, så var det slutt på moroa! Den splitter ikke audiosignalet lengre, så her sitter jeg og glaner på bilde uten lyd. Må man lære å lese på lepper før man tar sjansen på å kjøpe noe fra Kina, eller? Jeg satt og så på nyheter, så knitret det i lyden i et fåtall sekunder, så ble det bom stilt. Er det ikke meningen at det skal være lys inne i toslinkporten? Der inne er det mørkt nå i alle fall. Coaxial fungerer heller ikke.
Skal bli spennende å se om de shipper meg en ny svitsj uten at jeg må sende denne tilbake for 500 kroner i norsk fraktrate.
Jeg diskuterer noe jævlig med dem nå. Stort selskap med policy, rutiner og crap. Sendte dem først en mail som de ikke svarte på, purret så med en til, ikke noe svar. Åpnet så en sak med eBay. Fikk svar på den første mailen etter flere dager (pre kjøp fikk jeg svar iløpet av noen timer).
De var da villige til å betale returfrakten, og ba meg finne returkostnad. Jeg kunne også få 50 % refund uten å returnere. Jeg synes dealen var dårlig, men fant frem returfrakten (som ble nesten 200 kroner sendt som brev på billigste måte). Jeg foreslo at de sendte meg en ny switch uten power adapter og fjernkontroll, og forklarte at frakt fra dem til meg var $2 jf. frimerkene på den opprinnelige pakken, pluss at innkjøpskost for enheten er langt lavere enn hva jeg betalte. Jeg kunne også lage en video som viste at enheten jeg har mottatt er defekt, og viste til at jeg har en over 6 år gammel konto med utelukkende positiv feedback.
Da fikk jeg beskjed om at all deals var off the table, fordi jeg hadde åpnet sak med ebay og at dette påvirket dem negativt. Det betyr at jeg må sende enheten for egen regning og får full refund.
Jeg sendte dem nå et ultimatum hvor de enten gjør som jeg foreskrev ovenfor, eller så kaster jeg driten de sendte meg og gir dem negativ feedback. Det blir første gang jeg har gitt negative feedback, så det er ikke noe jeg tar lett på, men faen heller. De kan ikke si noe, og så gå tilbake på det etterpå. Det var dem som brukte lang tid på å svare på de to første direktemeldingene. Jeg tror også at de så den norske fraktkosten og bestemte seg for at dette var noe de ikke ville gjøre. Kjipe kinesere!