Bare rør...
Det å kjøpe kinamikk, og forvente at det du kjøper, til slutt skal ende opp med at du får det du har bestilt, og at det er i fungerende stand, det kan ta tid, om det i det hele tatt skulle skje.
Jeg har kjøpt tre Kina forsterkere, og alle tre var defekte når jeg kjøpte dem. De to første klarte jeg relativt greit å reparere selv (en med et defekt potmeter, og en med en dårlig lodding). Men den siste som jeg kjøpte i juli, en hodetelefonforsterker, var det bare å returnere. Den er nå fortsatt i Kina, og gudene må vite om jeg noen gang kommer til å se den igjen, og hva det eventuelt måtte koste meg å få den tilbake i fungerende stand.
Så langt har denne handelen bare resultert i (aktuelle) rør, i påvente av hva som kanskje måtte komme på en for formålet forberedt hylle i mitt hjemmekontor:
Kanskje WA22 ser dyr ut i utgangspunktet, men når realitetene viser seg, så er det trolig en grunn til at prisene på det du kjøper er som de er?
Er du en Fetter Anton type, så lever du lykkelig med å kjøpe elektronikk fra Kina. Men for Donald figurer som meg, som vet at du alltid trekker det korteste strået, så er mitt råd rimelig enkelt: Ikke kjøp en dritt fra Kina uten at du synes det er helt akseptabelt å tape innsatsen.
-Rein