Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Tittentei

Gjest
    Får vel skryte litt av det jeg har kjøpt i dag også. Det er lydrelatert, men noe fjernt sådan. :)

4891_Bosch-GEX125-150AVE-situAuto.jpg

Bosch GEX 125-150 pusse- og poleringsmaskin. Dette er blå-bosch som er proserien. Kommer nok bra med når vintage høyttalere skal restaureres og subwoofere bygges og poleres. ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Poleringsmaskinen får du nok mye glede av. :)

Note 3 har IR-sender, ja. Styrer tingene i TV-hjørnet. Praktisk. Sitter her med LCD-XC drevet rett fra Note 3. ☆

T

Tittentei

Gjest
    Poleringsmaskinen får du nok mye glede av. :)

Note 3 har IR-sender, ja. Styrer tingene i TV-hjørnet. Praktisk. Sitter her med LCD-XC drevet rett fra Note 3. ☆
    Ja, den blir kjekk å ha! Verktøyet er halve jobben som de sier, så nå mangler jeg bare den andre halvdelen, hehe. Lurer på om Audeze bruker Dremel for å polere klokkene fra fabrikk.

Kjekt med IR-sender! Det var faktisk en av grunnene til at det ble HTC One. Det er kanskje litt tidlig å si noe om batterikapasiteten på den, eller? På One så er det en av tingene som kunne vært langt bedre. Ellers finnes det vel en god altibox-app til Android som er verdt å sjekke ut. Regner med at du også har Altibox siden du holder til i Stavangerområdet. Den går vel på Wifi om jeg ikke husker leif.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Har etter noen år med kun epleprodukter i heimen kjøpt meg en Samsung Note 3. Dingsen virker svært lovende. Positivt overrasket faktisk, og selv om den ikke er perfekt - så er den ikke funksjonelt langt i fra. :) Skriftgjenkjennelsen er 99% uten øving, så detta lover bra.

SÅ var det litt kjekt å streame musikk fra Samsungen direkte til Naim 172XS. Jupp, jupp.

Hva skal jeg nå gjøre med en 64GB iPhone 4S? Brevvekt? Har ingen brev.

Vis vedlegget 232503
    Legg iphone opp på MACen så kan den simulere brevvekt for mailen.:cool:

T

Tittentei

Gjest
    Alltid greit med en reservetelefon. Tvillingsim, så har du to stykker i operativ drift med samme nr. :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ingen dum tanke. :)

Nyter i kveld XC og titter av og til bort på den nyeste klokka på armen. Liker den enkle, tunge fremtoningen til denne. :) Så OVM er dagens "Seee hva jeg har kjøpt!".

steinhart-1.jpg

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har solgt LCD-2 rev.2, TH-900 og T1. Ble de pengene (19K) brukt fornuiftig? Nei. De ble / blir brukt til klokker.

T

Tittentei

Gjest
    Ser da fornuftig nok ut siden du er fornøyd :] Grattis med Steinharten, den ser veldig maskulin og lite pragende ut.

Nå kan du passe på at du ikke glemmer tiden mens du lytter til de nye klokkene(?!) dine. ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Klokker er de facto djevelens verktøy. En pen IWC koster 6 siffer etter hverandre (hvor ingen av dem har komma mellom dem). Klokker er (nesten) litt som kabler...

T

Tittentei

Gjest
    Klokker er de facto djevelens verktøy. En pen IWC koster 6 siffer etter hverandre (hvor ingen av dem har komma mellom dem). Klokker er (nesten) litt som kabler...
    Ja, har sortert klokker på pris, med høy først på ebay. Helt sinnsykt hvilke summer man kan komme opp i. Det er som regel noen komma i prisene, men det er fordi prisene er oppgitt i USD og etter amerikansk standard, der de benytter komma som tusenseparator. ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Her er vi klare til Jul med nytt kjøkkenbord with extensions og greier...

Kjøkken.jpg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ble også tid til en ny Kino iløpet 2013:

Kino.jpg

Kjører ned ett 106" lerret forran TV`en når vi er i kinomodus :)

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    I forhold til HE90 aka Orpheus, er de veldig billig. :rolleyes:

I forhold til CAL er de veldig dyr. :(

Men det spiller ingen rolle så lenge de er veldig bra. :)

T

Tittentei

Gjest
    Fikk to Dell U2713HM skjermer fra DustinHome i går. Fantastisk å få byttet ut to av de gamle 22" Samsung 226BW med relativt lav oppløsning til et par med 27" og langt høyere oppløsning. Er samme IPS panelet i disse som i Appleskjermene, men til en brøkdel av prisen. :) Sinnsyk bildekvalitet og matt skjerm <3. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk for 3.

5.jpg

Får se om jeg kjøper en til etter nyttår. ;D Prisen er jo et varp!

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Fikk to Dell U2713HM skjermer fra DustinHome i går. Fantastisk å få byttet ut to av de gamle 22" Samsung 226BW med relativt lav oppløsning til et par med 27" og langt høyere oppløsning. Er samme IPS panelet i disse som i Appleskjermene, men til en brøkdel av prisen. :) Sinnsyk bildekvalitet og matt skjerm <3. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk for 3.

Vis vedlegget 233830

Sitter her med 1 stk Dell U2711 som jeg kjøpte for et par år siden, da var den nettopp satt ned fra 11000 til ca5500.

Grei skjerm det, veldig hyggelig pris på U2713 da.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest

Vis vedlegget 233830

Sitter her med 1 stk Dell U2711 som jeg kjøpte for et par år siden, da var den nettopp satt ned fra 11000 til ca5500.

Haha. Har en stk. Dell U2713HM selv.Veldig god skjerm. Stor nok til å flere vinduer oppe på en gang. 50/50 til youtube og nettisde til surfing. :) To! om ikke tre! identiske skjermer av samme type burde være mer en nok skjermplass til det alt en noensinne kan ønske seg å ha oppe samtidig.

Sist redigert:
    T

Tittentei

Gjest

Har siklet på U2711 i laaang tid, men har kjørt 4 stk Samsung 226BW siden 2007 og synes det blir for galt å bytte dem ut når de stadig fungerer. Da dette tilbudet kom på etterfølgeren U2713, så ble det umulig å styre seg. 4 stk blir for mange med denne oppløsningen, men kunne vært greit med en 30" Dell U3014 i landscape i midten og f.eks. disse to i portrait på hver side. Da scroller man neppe igjen. Problemet er at de 3 siste tommene koster mye, så hvis det blir en til, så blir det nok en 27" til.

En annen ting er at jeg kjører to skjermkort med 2xDVI på hvert. Det ene takler denne høye oppløsningen, men det gjør ikke det andre, så skal jeg ha flere, så må skjermkortet byttes ut i tillegg, og da baller det på seg.

Meh. Er det ikke bedre å bare ha 3 Epleskjermer på siden av hverandre, da? :)
    Apple er for applemennesker. Du er jo på vei over til den mørke siden selv. iPhone som bokvekt. :)

Haha. Har en stk. Dell U2713HM selv.Veldig god skjerm. Stor nok til å flere vinduer oppe på en gang. 50/50 til youtube og nettisde til surfing. :) To! om ikke tre! identiske skjermer av samme type burde være mer en nok skjermplass til det alt en noensinne kan ønske seg å ha oppe samtidig.
    Det er det som er så suverent. Har du installert driveren på skjermen? Da kan du styre alle innstillinger fra CP i Windows, pluss at de har en del kule presets for hvordan skjerminndelingen skal være.

Pl948tH.png

Det der er jo helt genialt! Da maksimerer vinduene seg forskjellig ut fra hvor på skjermen man plasserer dem.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
    Er blitt avhengig av skjermdelings muligheten, og det er stort sett to like store ruter som deler skjermen vertikalt på midten, oppe til enhver tid. Det fine med presets er at den autojusterer ruten til den størrelsen preset er satt, slik at en slipper å tilpasse ruten til størrelsen man vil ha. For dem av oss som liker litt orden på sakene, kan en liten glippe mellom vinduene som er oppe irritere vettet av en. Og da er det veldig greit at det autojusteres til perfeksjon med et enkelt "dra og slipp". :) Bruker max oppløsning 2540x1440, og ctrl+skroller skriften i browseren slik at nettsidens bredde passer innenfor halve skjermen. Skriften er da for meg passelig stor og veldig leselig, også slipper man skrolle horisontalt.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes

Har siklet på U2711 i laaang tid, men har kjørt 4 stk Samsung 226BW siden 2007 og synes det blir for galt å bytte dem ut når de stadig fungerer. Da dette tilbudet kom på etterfølgeren U2713, så ble det umulig å styre seg. 4 stk blir for mange med denne oppløsningen, men kunne vært greit med en 30" Dell U3014 i landscape i midten og f.eks. disse to i portrait på hver side. Da scroller man neppe igjen. Problemet er at de 3 siste tommene koster mye, så hvis det blir en til, så blir det nok en 27" til.

En annen ting er at jeg kjører to skjermkort med 2xDVI på hvert. Det ene takler denne høye oppløsningen, men det gjør ikke det andre, så skal jeg ha flere, så må skjermkortet byttes ut i tillegg, og da baller det på seg.

Meh. Er det ikke bedre å bare ha 3 Epleskjermer på siden av hverandre, da? :)
    Apple er for applemennesker. Du er jo på vei over til den mørke siden selv. iPhone som bokvekt. :)

Det er det som er så suverent. Har du installert driveren på skjermen? Da kan du styre alle innstillinger fra CP i Windows, pluss at de har en del kule presets for hvordan skjerminndelingen skal være.

Vis vedlegget 233860

Det der er jo helt genialt! Da maksimerer vinduene seg forskjellig ut fra hvor på skjermen man plasserer dem.
    Våget ikke kjøpe større en 27, men når jeg kom hjem syntes kona den var liten (dell skjermen altså) hadde lyst på 30 men den kosta forsatt over 10000 den gang.

Har BD spiller i The Big Black Box aka min selv monterte/bygde pc fruen bruker den til TV titting og jeg til film når stue TVen er i bruk av andre.

Veldig fornøyd med The Big Black Box har gått uten problemer i over 3 år nå, ikke en gang reformatering og ny installering av win 7 pro har til nå vært nødvendig.

Må vell ikke skryte for mye så krasjer hele saken men jeg er på HFS.:rolleyes:

T

Tittentei

Gjest
    ^ Kjører også selvbygg. Har Corsair Obsedian 800D som future proof kabinett. Det er stort og har plass til det meste. Windows 7 Ultimate er dønn stabilt. Har fortsatt HK og quad core CPU fra 2007, så kun SATAII, litt synd siden jeg kjører 2 speilede SSD'er i RAID på OS for eventuell krasj, men her får jeg ikke maksimert lese- og skrivehastighet pga manglende SATAIII-støtte, men det er så stabilt og fint til multitasking slik det er nå, så ser ingen grunn til å bytte ut.

Åpner kabinettet cirka hver 6 mnd og bruker myk tannbørste og støvsuger for å gjøre ren vifter og slikt. Slikt forlenger levetiden markant. Ellers er det luft på boks til pcb'er og slikt. Hender også at jeg tar av cpu-vifter og fjerner gammel og kliner på ny kjølepasta, men det er kanskje bare hvert andre år eller hvis jeg merker at noe har litt høy idletemp.

Er blitt avhengig av skjermdelings muligheten, og det er stort sett to like store ruter som deler skjermen vertikalt på midten, oppe til enhver tid. Det fine med presets er at den autojusterer ruten til den størrelsen preset er satt, slik at en slipper å tilpasse ruten til størrelsen man vil ha. For dem av oss som liker litt orden på sakene, kan en liten glippe mellom vinduene som er oppe irritere vettet av en. Og da er det veldig greit at det autojusteres til perfeksjon med et enkelt "dra og slipp". :) Bruker max oppløsning 2540x1440, og ctrl+skroller skriften i browseren slik at nettsidens bredde passer innenfor halve skjermen. Skriften er da for meg passelig stor og veldig leselig, også slipper man skrolle horisontalt.
    Skjermdelingsfunksjonen trengs ikke hvis du kun deler vertikalt og kjører Win7. Da kan du bare skyve vinduene inn i hver side av skjermen, så makser de seg til halve skjermen automatisk. Du kan også holde inne Windows-tasten og bruke piltastene for å flytte dem og makse i hele eller halve på høyre eller venstre side. :) Gjør det selv. Det fungerer ikke når man deler vertikalt med Dell. Skrur av deling når jeg skal kjøre vertikalt. Man kan også legge ned vinduer etc, og så har man selvsagt Windowstast + tab for å bytte mellom aktive vinduer.

CTRL+scroll 4 ever, haha.

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.913
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    ble en T1 ... og en V200 for meg...
    ... og passet disse sammen, synes du? Skal jeg være ærlig, så synes jeg selv det var etter forholdene en svært habil match.
    jeg syns de låter meget bra! nå har jeg riktignok ingen mulighet for sammenligning med andre HT eller forsterkere, men jeg tror jeg kan lever godt med de i en lengre periode ;).

Jeg følgte tipsen fra head-fi med en liten EQ av -5db ved 8khz. Også da ble det en stor forbedring ved en del innspillinger. Bruker da EQ plug-in i Pure Music til dette.

Men jeg må også innrømme at jeg ikke har fått testet de så veldig intensiv heller. For det første så står anlegget litt for langt fra en egnet sitteplass og for det andre har jeg hatt veldig lite tid og ork til musikk etter uker med julebordhelvete på jobben. De ganger jeg klarte å sette meg ned på en komfortabel plass over en litt lengre periode sovnet jeg etter relativt kort tid... :p

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har også kjøpt ny skjerm!
    En BenQ XL2420T 144hz. Alt blir mer enn dobbelt så glatt iforhold til PB27QA skjermen jeg har, men... Det og ha 2560x1440 er rimelig fantastisk.
    Noe må man vel ofre får glætt gaming! :p

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.147
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ^og med hodetelefonhenger på baksiden, da gitt!

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Dette fikk 770-ene til å få en ny vår gitt! 770-ene funker strålende til dette formålet! (også)

Julegaven til far (les meg, på forskudd) Ibanez halvakustisk gitar og Fender amp. Denne type gitar har vært en fantasi siden første lytt til Brian Setzer for 30 år siden (joa vet han spiller på Gretsch).. Forsterkeren bare virket som et skikkelig godt kjøp (den låter faen meg ganske bra imho. tilogmed JEG låter bra via den der.. og jeg har nesten ikke rørt en gitar siste 20 år!) utrolig mange fete lyder man kan velge!

Minstemann (8 år) liker å låne denne comboen og spille litt sjøl. (han har nettopp begynt på gitarkurs)

DSC_0008.jpg

Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    ^ Kjører også selvbygg. Har Corsair Obsedian 800D som future proof kabinett. Det er stort og har plass til det meste. Windows 7 Ultimate er dønn stabilt. Har fortsatt HK og quad core CPU fra 2007, så kun SATAII, litt synd siden jeg kjører 2 speilede SSD'er i RAID på OS for eventuell krasj, men her får jeg ikke maksimert lese- og skrivehastighet pga manglende SATAIII-støtte, men det er så stabilt og fint til multitasking slik det er nå, så ser ingen grunn til å bytte ut.

Åpner kabinettet cirka hver 6 mnd og bruker myk tannbørste og støvsuger for å gjøre ren vifter og slikt. Slikt forlenger levetiden markant. Ellers er det luft på boks til pcb'er og slikt. Hender også at jeg tar av cpu-vifter og fjerner gammel og kliner på ny kjølepasta, men det er kanskje bare hvert andre år eller hvis jeg merker at noe har litt høy idletemp.

Skjermdelingsfunksjonen trengs ikke hvis du kun deler vertikalt og kjører Win7. Da kan du bare skyve vinduene inn i hver side av skjermen, så makser de seg til halve skjermen automatisk. Du kan også holde inne Windows-tasten og bruke piltastene for å flytte dem og makse i hele eller halve på høyre eller venstre side. :) Gjør det selv. Det fungerer ikke når man deler vertikalt med Dell. Skrur av deling når jeg skal kjøre vertikalt. Man kan også legge ned vinduer etc, og så har man selvsagt Windowstast + tab for å bytte mellom aktive vinduer.

Da bruker vi samme Black Box.:cool:

Min pc består av. Corsair Obsedian 800D box, Corsair HX1000 psu, Corsair H100 cpu kjøler, Corsair Dominator GT 1866 6GB ram, Intel i7 930 cpu, Asus Rampage III extrem mobo, Asus Radeon 6970 grafikk, WD caviar black 1TB disk, Plextor PX-B320SA optisk drev, har også en OCZ 100GB Vertex2 SSD som jeg ikke brukte pga bios ikke var stabil/kompatibel.
    Kjører 3,4-3,45MHz OC med under volting, er da normalt ca 35 grader på lett bruk og endel under 70 grader ved Intel stresstest alle kjerner 100% over tid. betinger dog ren radiator.:rolleyes:

Sist redigert:
    T

Tittentei

Gjest

Da bruker vi samme Black Box.:cool:

Min pc består av. Corsair Obsedian 800D box, Corsair HX1000 psu, Corsair H100 cpu kjøler, Corsair Dominator GT 1866 6GB ram, Intel i7 930 cpu, Asus Rampage III extrem mobo, Asus Radeon 6970 grafikk, WD caviar black 1TB disk, Plextor PX-B320SA optisk drev, har også en OCZ 100GB Vertex2 SSD som jeg ikke brukte pga bios ikke var stabil/kompatibel.
    Kjører 3,4-3,45MHz OC med under volting, er da normalt ca 35 grader på lett bruk og endel under 70 grader ved Intel stresstest alle kjerner 100% over tid. betinger dog ren radiator.:rolleyes:
    Hahaha, vi har ganske lik smak. Samme kabinett, samme PSU, nesten samme skjerm, Vioelectric V200 og LCD-2. Kjører også idiotvannkjøling, men var bare H80 da jeg handlet. :) CPU, HK og RAM er fra 2007, så det er modent for utskifting, men det går et år eller to til, hehehe. Bra cable management i det kabinettet. Nå har 900D kommet også, men jeg skal ikke ha det. 800D er stort og bra nok. Det eneste som irriterer meg med det er plexiglasset som jeg skulle sett ikke var der, hehe.

Jepp, radiatoren må gjøres ren, kjører pull-push fra utsiden via baksiden, prøver å lage overtrykk, slik at den varme luften går ut i toppen av kabinettet.

Det neste prosjektet blir nok basert på 3x120mm vifter på stor radiator koblet i toppen der, hehe, men er så greit med de vannkjølerne fra Corsair, som er tilnærmet vedlikeholdsfrie bortsett fra støv.

Edit: Og for å ikke glemme det viktiste! KATTER! ;D

Sist redigert:
    T

Tittentei

Gjest
    Har du sjekket om flashing av firmware på SSD-disken kan ordne på kompatabilitetsproblemene? Evt. flashing av både SSD'er, BIOS og oppdatering av driverne til kontrollerne?

PS: Hvis det er lenge siden du kjøpte 800D, så støtter ikke portene i front USB3 og PCB'et/ene bak hotswap brønnene ikke SATAIII. Jeg kjøpte oppgraderingskit av Corsair som er satt inn. Kostet ikke allverden. Noen hundrelapper med frakt via DHL.

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Vet dere hva? Jeg har og Corsair 800D! Men... fortiden benytter jeg Fractal Design XL R2 da jeg ikke har ordentlig vannkjøling lengre.
    Benytter da Corsair H100i til å kjøle 3570K til 4,8ghz!

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.147
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker en laptop fra 2008! Vista FTW!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn