Sennheiser HD800 er lansert - Ny high end hodetelefon
nb skrev:
Fin og grundig test, Vidar! Jeg har selv HD650 og regner med jeg ryker på et par 800 før eller siden.
Takk for det nb. Tror du vil få deg en overraskelse med HD800 når du er vant til HD650, de har en litt annen klang, jeg synes ikke det er særlig mange likheter mellom de, iallefall er de ikke likere hverandre enn andre sysk-østeriske produsenter seg imellom.
mteinum skrev:
Veldig trivelig lesning. Hvordan er det å gå tilbake til 701? Føles denne grå og kjedelig etter du har brukt HD-800 en periode, eller er de fortsatt brukbare? Jeg forstår vel at det er en oppgradering i horisonten...
Jeg synes jo K701 er en super hodetelefon. Men som du sier så er HD800 mer levende og rike, så det er klart at det setter opplevelsen av K701 i et visst lys rett etter tilbakebytte. Man aner jo en gråere lyd med mindre skala og energi. Men like fullt; K701 gir glimrende innsikt, er veldig komfortable, har en ypperlig klangbalanse, og er supre hodetelefoner i mitt syn. Mye bedre enn egnet for mitt bruk enn hodetelefoner jeg har hørt fra andre produsenter.
Eksempel kan være de dyreste Grado'ene, som jeg ikke klarer å bli fortrolig med. Jeg klarer simpelthen ikke å høre en sammenhengende opera med de for å ta et eksempel; bærekomfort og den langt mer upfront lyden som er imponerende ved korte sessions blir "too much" på sikt.
K701 er kjempelett å bruke i timesvis, og jeg hadde gladelig levd med de i all min hififremtid forsåvidt.