Sennheiser HD 800

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje det blir samme som med HD600 og 650, der den ene er varmere og noen foretrekker den litt kvassere originalen. Sennheiser er forresten veldig god på å holde lenge på modellene, et ideal mange hifiprodusenter burde etterstrebe. XLR-kabelen er en total ripoff og burde ikke kostet mer enn 500 kr.
    Rart de kaller den HD800S, egentlig - de burde gått for HD850..
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Enig og lurte litt på hvorfor de ikke valgte 850. Det hadde vært helt naturlig.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    HD800S gir liksom inntrykk av at det er en HD800mkII - men siden de beholder HD800 i sortementet, er det veldig rart.

    På den andre siden er jo bilverdenen vant med å gjøre det slik - HD800 og HD800GTI, liksom..
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Om det blir noe GTI gjenstår å se. Jeg er litt bekymret for den toppen. Om de har naila alt så er det verdens beste hodetelefon. Men om det har gått på beskostning av oppløsning såå...Jeg vil høre den før jeg danner meg en mening. Om oppgraderingen er så liten at den ikke fortjener mer enn en s liksom.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Rimelig sikkert på at i et optimalisert oppsett for HD800 vil HD800 fremdeles bli foretrukket av mange. Man mister alltid noe på veien, selv om totalen er positivt i de fleste sammenhenger.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    HD800S markedsføres med dypere bass og jevnere diskant. Det høres unektelig ut som et forsøk på å innynde seg hos det brede lag. HD800 unnskylder seg derimot ikke, det lukter klassikerstatus, og jeg har i alle tilfeller HD650 liggende som motvekt.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg krysser fingrene får at de blir en HD800 med akseptabel bass får oss elektro elskere!
    Så håper jeg også Soundgarden er like godt priset på sennheiser som nå, slik at dem ikke ender opp med å koste 20k som dem sikkert vil gjøre hos OHC!
     

    Bjeff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    89
    Antall liker
    16
    Sted
    Bergen
    HD800S gir liksom inntrykk av at det er en HD800mkII - men siden de beholder HD800 i sortementet, er det veldig rart.

    På den andre siden er jo bilverdenen vant med å gjøre det slik - HD800 og HD800GTI, liksom..
    Burde vært HD 800 Allroad med all den sorte plasten.??????
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har tips om kabel med 3,5mm plugg til HD800 ?
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Takk for tipsene.
    Jeg har overgang, men kunne tenkt meg en kortere kabel enn orginal når jeg er på reise.
    Hellee mot ebay alternativet.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipsene.
    Jeg har overgang, men kunne tenkt meg en kortere kabel enn orginal når jeg er på reise.
    Hellee mot ebay alternativet.
    eBay kabelen kan vi velge lengde, 1,2m - 1,5m - 1,8m - 2,1m (4 alternativer med litt forskjell i pris iht lengden)
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det er visst ganske mange forskjellige modder til HD800 ser jeg. Men det er ettersom jeg har skjønt pga den 6Khz distortion?? Eller er det bare mange som liker å leke med dyre hodefoner?
    Ser forøvrig at den siden han henviser til, Super best audio friend så modifiser de alt som er.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Distortion? Ikke mange dynamiske hodetelefoner som har så lite forvregning som HD800...
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Distortion er sikkert feil ord fra min side! Men Hawaii skjorta prata om noe som skjedde ved 6Khz? Peak? Jeg må nok se videoen engang til🙄
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Distortion er sikkert feil ord fra min side! Men Hawaii skjorta prata om noe som skjedde ved 6Khz? Peak? Jeg må nok se videoen engang til������
    Resonnans i hodetelefonen forsterker frekvensene rundt 6kHz. Dette har de prøvd å dempe på HD800S. Sånne peaks kan være irriterende, men samtidig gi en liten "effekt" - mange har jo tilsvarende peaks i mellombassen for å gi ekstra guff.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Ujevn frekvensgang kalles lineær forvrengning.
    Topper i diskant kan være mer hørbar og irriterende enn en topp i mellombass/bass.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ujevn frekvensgang kalles lineær forvrengning.
    Topper i diskant kan være mer hørbar og irriterende enn en topp i mellombass/bass.
    Aboslutt - jeg solgte HD800 pga dette. Men nå har jeg kjøpt den igjen ,) De fleste hodetelefoner har ujevn frekvensgang, da.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Noen er til og med så dårlige at Hawaiiskjorta ikke vil teste de, men noen av oss med dårlig hørsel liker de likevel. Og er nødvendigvis ikke så glad i alle de "korrekte". Utrolig ;)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Han sa nå vel også at umoddet HD800 er unlistenable.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Han sier mye rart, men hvis man får tak på smaken hans så kan det brukes til noe. Har gått på en smell ved å tro på hawaiiskjortas råd, ja, så lærdommen er som alltid; "finn ut selv".
     
    Sist redigert:

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Ujevn frekvensgang kalles lineær forvrengning.
    Topper i diskant kan være mer hørbar og irriterende enn en topp i mellombass/bass.
    Aboslutt - jeg solgte HD800 pga dette. Men nå har jeg kjøpt den igjen ,) De fleste hodetelefoner har ujevn frekvensgang, da.
    Ja helt klart, HD800 er av de bedre i så måte (veldig avhengig av hvilken målresponskurve man sammenligner med). Lineær forvrengning kan korrigeres med, tørr jeg nevne, EQ...
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ujevn frekvensgang kalles lineær forvrengning.
    Topper i diskant kan være mer hørbar og irriterende enn en topp i mellombass/bass.
    Aboslutt - jeg solgte HD800 pga dette. Men nå har jeg kjøpt den igjen ,) De fleste hodetelefoner har ujevn frekvensgang, da.
    Ja helt klart, HD800 er av de bedre i så måte (veldig avhengig av hvilken målresponskurve man sammenligner med). Lineær forvrengning kan korrigeres med, tørr jeg nevne, EQ...
    Eller ørevoks. Funker kanon :p
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Han sier mye rart, men hvis man får tak på smaken hans så kan det brukes til noe. Har gått på en smell ved å tro på hawaiiskjortas råd, ja, så lærdommen som er alltid; "finn ut selv".
    Mye av det han liker går vel på om hodefonene måler teknisk sett riktig, etter som jeg har skjønt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn