Sennheiser Momentum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så veldig forskjellige i det store og det hele, bare mindre og mer... eh, lukket. I alle forstander.
    Veldig komfortable, for min del iallefall. Makaløse til portable å være.

    Liker man HD800, som meg, så liker man Momentum. Og omvendt. Liker man ikke en av de, liker man neppe den andre. Imo.
    Det er moderne Sennheisere, slik de er.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror jeg ringer og inviterer meg selv på en prøvelytt i løpet av helgen. Momentum ser ut som noen virkelig flotte hodetelefoner :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gjør det! Er hjemme søndag kveld. Har vært idiot nok til å takke ja til å delta på et møte i Trondheim i morgen...
     

    lain

    Medlem
    Ble medlem
    06.08.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet denne på en android telefon? Gjerne type samsung.
    I utgangspunktet er vel kabelen med fjernkontroll kun beregnet på iphone og dens like.
     

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjøpte Momentum til meg selv i julegave og har brukt dem litt nå i et par uker. De brukes med iPhone på farten og jeg må si meg storfornøyd. Knall lyd. Litt ekstra boost i bassen, tror jeg, men ikke mer enn det må være til slik på-farten-bruk. Vil ikke ha analyseverktøy til iPoden, heller. Verdt hver eneste krone, spør du meg.

    Til stuebruk hadde jeg nok valgt litt annerleds, men disse er uansett bedre enn mye der ute.

    Tror "fjernkontrollen" virker til Androidtelefoner også, men med redusert funksjonalitet. Det følger også med en ledning uten fjernkontroll som man kan bruke i stedet. I og med at kabelen kan skiftes ut blir det sikkert et ettermarked for dette etterhvert.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Finner bare to nettbutikker som fører disse. Apple store og Pixmania. Merkelig! :(
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.088
    Antall liker
    4.372
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Finner bare to nettbutikker som fører disse. Apple store og Pixmania. Merkelig! :(
    Stereofil har dem på sine sider også, er nok fler som ikke kommer opp i prisguiden o.l! :)

    Har forøvrig testet desse på HTC Sensation XE hos Resonans i Stavanger, og likte lyden svært godt iforhold til pris, at de ser griselekre ut gjør jo heller ikke noe :)
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    438
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    0
    Audio Norge har Momentum på lager.

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Audio Norge har Momentum på lager.

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
    Var innom Torggt. 16 i dag. Fant ikke Audio Norge der. Alt jeg så var et A-4 ark på ei søyle i gangen med Audio Norge/Duet.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvor Audio Norge er

    Var innom Torggt. 16 i dag. Fant ikke Audio Norge der. Alt jeg så var et A-4 ark på ei søyle i gangen med Audio Norge/Duet.
    I desember 2012 hadde Audio Norge en liten butikk i 1. etasje i Torggata Bad. Man gikk inn hovedinngangen og så ca. 45 grader til venstre til man kom til en stor søyle. Butikken lå til høyre for denne med gittersjalusidør ut mot gangen. Skiltingen var vel ikke spesielt tydelig(?)

    Butikken er iferd med å flytte over gangen til et større lokale som tidligere huset Big Dipper. Butikken vil altså ligge til venstre rett etter den store søylen med gittersjalusidør ut mot gangen.

    Neste og siste butikk i denne gangen er vel en slags skjønnhetssalong el.l.(?)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Var innom Torggt. 16 i dag. Fant ikke Audio Norge der. Alt jeg så var et A-4 ark på ei søyle i gangen med Audio Norge/Duet.
    I desember 2012 hadde Audio Norge en liten butikk i 1. etasje i Torggata Bad. Man gikk inn hovedinngangen og så ca. 45 grader til venstre til man kom til en stor søyle. Butikken lå til høyre for denne med gittersjalusidør ut mot gangen. Skiltingen var vel ikke spesielt tydelig(?)

    Butikken er iferd med å flytte over gangen til et større lokale som tidligere huset Big Dipper. Butikken vil altså ligge til venstre rett etter den store søylen med gittersjalusidør ut mot gangen.

    Neste og siste butikk i denne gangen er vel en slags skjønnhetssalong el.l.(?)
    Var innom Audio Norge og Big Dipper i sommer. Big Dipper har jeg sett har flyttet til Møllergata, men i Torggt. 16 var det helt dødt i dag. :confused:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Audio Norge

    Var innom Torggt. 16 i dag. Fant ikke Audio Norge der. Alt jeg så var et A-4 ark på ei søyle i gangen med Audio Norge/Duet.
    I desember 2012 hadde Audio Norge en liten butikk i 1. etasje i Torggata Bad. Man gikk inn hovedinngangen og så ca. 45 grader til venstre til man kom til en stor søyle. Butikken lå til høyre for denne med gittersjalusidør ut mot gangen. Skiltingen var vel ikke spesielt tydelig(?)

    Butikken er iferd med å flytte over gangen til et større lokale som tidligere huset Big Dipper. Butikken vil altså ligge til venstre rett etter den store søylen med gittersjalusidør ut mot gangen.

    Neste og siste butikk i denne gangen er vel en slags skjønnhetssalong el.l.(?)
    Var innom Audio Norge og Big Dipper i sommer. Big Dipper har jeg sett har flyttet til Møllergata, men i Torggt. 16 var det helt dødt i dag. :confused:
    Du fant altså butikken, men den var stengt? Ditt første spørsmål tydet på at du ikke fant selve butikken.

    Første gang jeg forsøkte å besøke butikken (i januar 2012?) var den stengt. Siden har jeg opplevd at de både åpner senere og stenger tidligere enn de annonserer med.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Var innom Torggt. 16 i dag. Fant ikke Audio Norge der. Alt jeg så var et A-4 ark på ei søyle i gangen med Audio Norge/Duet.
    I desember 2012 hadde Audio Norge en liten butikk i 1. etasje i Torggata Bad. Man gikk inn hovedinngangen og så ca. 45 grader til venstre til man kom til en stor søyle. Butikken lå til høyre for denne med gittersjalusidør ut mot gangen. Skiltingen var vel ikke spesielt tydelig(?)

    Butikken er iferd med å flytte over gangen til et større lokale som tidligere huset Big Dipper. Butikken vil altså ligge til venstre rett etter den store søylen med gittersjalusidør ut mot gangen.

    Neste og siste butikk i denne gangen er vel en slags skjønnhetssalong el.l.(?)
    Var innom Audio Norge og Big Dipper i sommer. Big Dipper har jeg sett har flyttet til Møllergata, men i Torggt. 16 var det helt dødt i dag. :confused:
    Du fant altså butikken, men den var stengt? Ditt første spørsmål tydet på at du ikke fant selve butikken.

    Første gang jeg forsøkte å besøke butikken (i januar 2012?) var den stengt. Siden har jeg opplevd at de både åpner senere og stenger tidligere enn de annonserer med.
    Nei, fant den ikke i dag. Så ganske tomt ut i mesteparten av første etg. De fleste dører/gitter var stengt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.789
    Antall liker
    11.497
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så veldig forskjellige i det store og det hele, bare mindre og mer... eh, lukket. I alle forstander.
    Veldig komfortable, for min del iallefall. Makaløse til portable å være.

    Liker man HD800, som meg, så liker man Momentum. Og omvendt. Liker man ikke en av de, liker man neppe den andre. Imo.
    Det er moderne Sennheisere, slik de er.
    Absolutt enig. Aldri hørt noen hodetelefoner spille så lekende, elegant og luftig på mikroutstyr, som det Momentum gjør. De får iPod Nano til å fremstå som en rent ut sagt sofistikert musikkformidler. Hører du på kaoset fra Beats etter den gnistrende elegansen fra Momentum er det til å le seg i hjel av. Momentum er et fyrverkeri av en portabel hodetelefon, nærmest i en egen klasse.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Passform og komfort

    Jeg har såvidt hatt Sennheiser Momentum på hodet to ganger.

    Bøyleuttrekket har mer å gå på enn jeg trenger, så den passer store, eller i hvert fall høye hoder.

    Derimot ble jeg ikke særlig fortrolig med putene. De er ovale og ganske små. Jeg oppfattet den som en oppå-ørene-hodetelefon, men det var ikke opplagt for meg at den ovale formen var en fordel for mine ører. Runde oppå-ørene-puter virker for meg hvis (og bare hvis) de har tilstrekkelig god og myk polstring, hvilket de fleste dessverre ikke har. Jeg tror AKG K 450 vil virke, men Sennheiser HD 25-1 II gjør det ikke, og AKG K 518 er raskt hard og vond.

    Jeg har lest litt dann og vann om Sennheiser Momentum på InnerFidelity. Tyll Hertsens beskrev den som en rundt-ørene-hodetelefon, men der han selv måtte stappe ørene inn i den. Han har også skrevet at mange liker den, men også at mange ikke blir fortrolig med den og derfor returnerer den. Han har derfor stadig kommet med anbefalinger om andre hodetelefoner til portabel bruk for de Sennheiser Momentum blir for liten til eller på annen måte ubekvem.

    Spørsmål
    Det finnes en del HFSere som har kjøpt Sennheiser Momentum og er fornøyd med den.
    • Synes dere den er komfortabel?
    • Oppfatter dere den som en oppå-ørene- eller rundt-ørene-hodetelefon?
    • Har dere små eller store ører?
    • Har dere ettersittende eller utstående ører?
    • Har dere lite eller stort hode?

    Se gjerne tråden "Menneskers og hodetelefoners fysiske egenskaper og mål".
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Enig med Håkon.Bruker mine på en HTC telefon og det låter så man gråter.:) Nb! Ingen problemer med å få ørene inni.Nei.
    Har hatt B&w,Beyer t1 og Stax og vil si at Momentum IMPONERER.:):):)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Får vel ikke ørene absolutt helt inni, putene ligger litt utenpå ørene men synes alikevel at de er lette og komfortable å bruke. Flott lyd og passer glimrende til mobil og nettbrett. :)
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Enig med Håkon.Bruker mine på en HTC telefon og det låter så man gråter.:) Nb! Ingen problemer med å få ørene inni.Nei.
    Har hatt B&w,Beyer t1 og Stax og vil si at Momentum IMPONERER.:):):)
    Gidder du komme med noen få gloser om Momentum vs T1? Er på jakt etter portable hodetelefoner til HTC Desire HD, og kan relatere til T1 siden jeg har dem sjæl.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei.Kan prøve å forklare litt om Mom vs t1.
    image.jpg

    Beyer t1 har et litt større,( v i d e r e ) lydbilde og litt tydeligere på detaljer men ikke så mye.Etter min mening er det nedover i bassen jeg var mest misfornøyd med t1,spesielt på eldre og litt dårligere innspillinger.Litt skarpe i toppen også av og til.

    Jeg liker ofte å høre på litt eldre Rush og Satriani album og da vil man jo ha det høyt med en god og stram og detaljert bass og det får man med Momentum.De gir et flott lydbilde som favoriserer all musikk gammel som ny.Gammel blues låter flott og en merker ått musikken blir komfortabel å lytte til,samtidig att den meget viktige dynamikken er der.Lyttetretthet er fraværende. Til prisen er de bare et kupp.Bærbar MP3 lyd har aldri vert bedre.Kan tilføye at HTC andr.spiller bedre enn iPhone (synest jeg )Lyden i Mom er her best uten noen som helst eq justeringer fra kilden.Dette er bare min mening.Kjøpte mine i sort og rødt og de byttes ikke med verken Stax eller Beyerdynamics.:p God påske. :cool:
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    En god videoreview på youtube


    Hmmmm, kjenner det ulmer litt i lommeboken nu, hihihi.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hei.Kan prøve å forklare litt om Mom vs t1.
    Beyer t1 har et litt større,( v i d e r e ) lydbilde og litt tydeligere på detaljer men ikke så mye.Etter min mening er det nedover i bassen jeg var mest misfornøyd med t1,spesielt på eldre og litt dårligere innspillinger.Litt skarpe i toppen også av og til.

    Jeg liker ofte å høre på litt eldre Rush og Satriani album og da vil man jo ha det høyt med en god og stram og detaljert bass og det får man med Momentum.De gir et flott lydbilde som favoriserer all musikk gammel som ny.Gammel blues låter flott og en merker ått musikken blir komfortabel å lytte til,samtidig att den meget viktige dynamikken er der.Lyttetretthet er fraværende. Til prisen er de bare et kupp.Bærbar MP3 lyd har aldri vert bedre.Kan tilføye at HTC andr.spiller bedre enn iPhone (synest jeg )Lyden i Mom er her best uten noen som helst eq justeringer fra kilden.Dette er bare min mening.Kjøpte mine i sort og rødt og de byttes ikke med verken Stax eller Beyerdynamics.:p God påske. :cool:
    Tusen takk for fint bilde og omtale. Rødt og sort er sexy.

    Dette med Beyerdynamic T1 og eldre innspillinger kan jeg slutte meg til. Der er de ikke dugende. På gode innspillinger, lavt volum og med rett amp (etter min mening Woo Audio WA2), er det ingen som har kunnet hamle opp enda. (Har dog nylig solgt T 1, fordi jeg lytter til høyere volum og da blir T 1 noe for lyse for min smak, i tillegg har jeg mye musikk av ymse innspillingskvalitet, og spotify brukes ganske flittig).

    Høres ut som om Momentum kan være noe å prøve seg på!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har brukt Momentum på en iPad og musikk i Apple lossless og Apple lossy (ca. 290-330 kbps) i påsken. Har kost meg skikkelig med Momentum på hodet i solveggen. Varm nydelig lyd som ikke blir slitsom i lengden enten det er rock, blues eller jazz, lossless eller lossy. Anbefales! :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    Hvor får man kjøpt Sennheiser Momentum rimeligst?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. Ja det kan se sånn ut. Synes de er litt dyre.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kan det være at Audio Norge har disse, pris? De har Sennheiser, men modellene de forhandler er ikke listet på websiden. På ebay koster de rundt USD 339 nye (NOK ~2000), så prisene på Momentum i prisguiden er nok ikke så høye når man tar hensyn til mva. Men de har en ganske høy utsalgspris, ja.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Thx for info. Synd at de ikke kan ha websiden oppdatert med hva de forhandler og gjeldende priser. På en annen side så gir det jo stadig noen spørsmål om hva de forhandler og priser på det her i forumet, slik at vi ofte blir minnet på at de eksisterer. Godt valgt strategi, hahaha.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan er lydlekasjen fra disse? Deler nå et mindre kontor med 2 andre og må finne et headsett som ikke forstyrrer de andre for mye.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    For meg var Momentum en stor skuffelse.
    Fullstendig feil klangbalanse med en bass som kamuflerer mellomtone og diskant med sin voldsomme dominans.
    Jeg synes heller ikke disse er særlig følsomme som portable høretelefoner. Ikke nok guffe i mine iDevices ihvertfall.
    Jeg kan støtte de som sier at de har en innsmigrende og behagelig lydsignatur, men for meg (som kan betegnes som en cymbal-utklingning hooligan) så minner de om atter et produkt med bass-boost for at de skal lyde 'større' enn de er.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Nytt begrep: Cymbal-utklingning hooligan

    men for meg (som kan betegnes som en cymbal-utklingning hooligan)
    Takk for nytt, fiffig begrep selv om hooligandelen gjerne kan byttes ut ref. SNL og Wikipedia:

    Hooligan, bølle, ramp
    Hooliganisme betegner destruktiv og voldelig gruppeadferd
    [...]
    Ordets opprinnelse er uklar, men det har i alle fall blitt brukt i Storbritannia siden 1890-tallet til å beskrive gategjenger.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    men for meg (som kan betegnes som en cymbal-utklingning hooligan)
    Takk for nytt, fiffig begrep selv om hooligandelen gjerne kan byttes ut ref. SNL og Wikipedia:

    Hooligan, bølle, ramp
    Hooliganisme betegner destruktiv og voldelig gruppeadferd
    [...]
    Ordets opprinnelse er uklar, men det har i alle fall blitt brukt i Storbritannia siden 1890-tallet til å beskrive gategjenger.
    Ja, dette var et bevisst valg.
    Min preferanse for gjengivelse er betingelsesløs og jeg dedikerer meg fullstendig til denne oppgaven uavhengig av samfunnets kotyme, noe som fort kan medføre noen smeller innimellom ;)

    Begrepet ble brukt for å gjøre det hele litt mer fargerikt mhp. selvoppofrelse og betydning knyttet til tema.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    men for meg (som kan betegnes som en cymbal-utklingning hooligan)
    Jeg formoder da at heller ikke du forstår (mye av) Audeze LCD-hodetelefonene(?) Se gjerne innlegget "Om symbaler m.m." i Audeze-tråden.
    Ja, dette er jo særdeles bekymringsfullt da LCD3 var på handlelisten min.
    Kan ikke kjøpe disse før de er prøvd.
    Nå kan det være at Audeze LCD3 er mer oppløst en mine LCD2 samt innspilling kan ha noe og si.

    Min forhandler Resonans i Stavanger hadde hørt "Audeze usikker på hvilken modell" men tipper LCD3 med sølv kabler på Auralic Taurus som amp, og mente dette var en vell oppløst combo, men jeg er usikker på hans klang preferanser, men han likte hvis lydsignaturen til Grado.

    Er du allergisk mot dårlig cymbal utklinging må du definitivt teste om Audeze sin lydsignatur er noe for deg, muligens en vellinnspilt Beyerdynamic T1 kunne hvert et alternativ, CDWMcInspots snaket om opptil 1500 timer innspilling på disse, men det kan han sikker kommentere nærmere selv.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    men for meg (som kan betegnes som en cymbal-utklingning hooligan)
    Jeg formoder da at heller ikke du forstår (mye av) Audeze LCD-hodetelefonene(?) Se gjerne innlegget "Om symbaler m.m." i Audeze-tråden.
    Ja, dette er jo særdeles bekymringsfullt da LCD3 var på handlelisten min.
    Kan ikke kjøpe disse før de er prøvd.
    Nå kan det være at Audeze LCD3 er mer oppløst en mine LCD2 samt innspilling kan ha noe og si.

    Min forhandler Resonans i Stavanger hadde hørt "Audeze usikker på hvilken modell" men tipper LCD3 med sølv kabler på Auralic Taurus som amp, og mente dette var en vell oppløst combo, men jeg er usikker på hans klang preferanser, men han likte hvis lydsignaturen til Grado.

    Er du allergisk mot dårlig cymbal utklinging må du definitivt teste om Audeze sin lydsignatur er noe for deg, muligens en vellinnspilt Beyerdynamic T1 kunne hvert et alternativ, CDWMcInspots snaket om opptil 1500 timer innspilling på disse, men det kan han sikker kommentere nærmere selv.
    Takk for det.
    Får ta meg en prat med Robert på Resonans.

    Jeg hadde et par Beyer Dynamic studioklokker og de var utrolig kjedelige i lyden, men sikkert fine bak miksepulten.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1 og T 5 p: Innspilling og engasjement

    [...]
    Er du allergisk mot dårlig cymbal utklinging må du definitivt teste om Audeze sin lydsignatur er noe for deg, muligens en vellinnspilt Beyerdynamic T1 kunne hvert et alternativ, CDWMcInspots snaket om opptil 1500 timer innspilling på disse, men det kan han sikker kommentere nærmere selv.
    Her er det både en sammenblanding og en misforståelse. Jeg har ikke nevnt 1500 timer i forbindelse med innspilling av beyerdynamic T 1. Tvert imot har jeg for flere år siden skrevet at jeg, med en innspilt Sennheiser HD 800 som sammenligningsreferanse, hørte endring fra uinnspilt til 300 timer, men ikke ytterligere endring ved ca. 700-800 timer. Jeg lyttet ikke mellom de oppgitte tidspunktene, og vet derfor ikke om f.eks. 50, 100, 150 eller 200 timer er nok.

    Jeg skrev derimot at min beyerdynamic T 5 p tilfeldigvis ble liggende til innspilling i ca. 1500 timer uten at jeg over en lang periode lyttet til den og dermed vet hva som evt. skjedde når, at noe antagelig endret seg ifht. uinnspilt (og muligens tidlig innspilling), men jeg skrev ikke at den trenger 1500 timer. Det vet jeg intet om.

    Det ville være fint om man leser mine innlegg grundig nok til at man evner å gjengi innholdet korrekt.

    Forøvrig er jeg enig i at beyerdynamic T 1 er fin med symbaler.

    [...]
    Jeg hadde et par Beyer Dynamic studioklokker og de var utrolig kjedelige i lyden, men sikkert fine bak miksepulten.
    Jeg har ikke opplevd hverken beyerdynamic T 1 eller T 5 p som kjedelige. Det har skjedd med andre hodetelefoner koblet til visse hodetelefonforsterkere, men så langt ikke med disse.

    Se forøvrig tråden "beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn