Denne kabelen koster en del, men fint at du ga tilbakemelding om at du mener at den gjør en forskjellViking skrev:Jeg mener det er noe å hente på kabelen mellom headamp og HD800 ja Jeg spiller nå på Stefan Audio Art Endorphin kabler
Det betyr kanskje at du ikke mener den ga noe løft i lyden?Dazed skrev:Jeg har en Cardas-kabel (riktignok til HD-650, men likevel.) som jeg kjøpte i et impulsivt øyeblikk. Forskjellen fra den originale er at Cardas-kabelen har MYE finere farge.
Det stemmer vel, men den er "kulere", og jeg må innrømme at jeg ikke har testet den originale så mye. Jeg tror i alle fall ikke at det blir noen forskjell, og det må også påpekes at den nye er tykkere, mindre fleksibel og er i det hele tatt mer i veien. Jeg tror de 13-1400 kronene kunne ha gjort mer nytte andre steder.Oslo2 skrev:Det betyr kanskje at du ikke mener den ga noe løft i lyden?Dazed skrev:Jeg har en Cardas-kabel (riktignok til HD-650, men likevel.) som jeg kjøpte i et impulsivt øyeblikk. Forskjellen fra den originale er at Cardas-kabelen har MYE finere farge.
Denne kabelen gjør at lydbildet blir luftigere, litt mer varme i mellomtonen og mer tekstur og detaljert bass, den gir også mer tyngde i bassen ift standardkablene. Ang. mikrofoni så har disse kablene NULL støy om man kommer borti dem eller om de stryker borti klær etc. De er mykere og mer føyelige enn standardkablene. Dog, de tåler nok mindre, men for meg er dette et ikke-problemOslo2 skrev:Denne kabelen koster en del, men fint at du ga tilbakemelding om at du mener at den gjør en forskjellViking skrev:Jeg mener det er noe å hente på kabelen mellom headamp og HD800 ja Jeg spiller nå på Stefan Audio Art Endorphin kabler
Dette er MIN mening etter å teste fram og tilbakeDazed skrev:Jeg holdt på å spørre om hvordan den kabalen får til det, men så kom jeg på at dette ikke er kabelhjørnet.
EOD
For all del.Viking skrev:Dette er MIN mening etter å teste fram og tilbakeDazed skrev:Jeg holdt på å spørre om hvordan den kabalen får til det, men så kom jeg på at dette ikke er kabelhjørnet.
EOD
Bruker en Audio gd Fun som headamp...Dazed skrev:HVIS du har, eller skal kjøpe, en god amp, kan det nok være en del å hente på 650 (600 må du nok i så fall på bruktmarkedet for å lete etter.), men rett i hodetelefonutgangen på en typisk forsterker, er det nok ikke noen Sennheisere som spiller bedre enn 595 (har ikke hørt 598 enda). Synes JEG, i alle fall.
HD595 er temmelig lettdrevne, så det forteller lite, de andre kjenner jeg ikke konkret. Hd600/650 er i andre enden av skalaen, temmelig tungdrevne. Med HD600 på min Yamaha hjemmekinoreciever, kollapset lydbildet fullstendig med litt volum på film. Vrenger rett og slett helt j, ikke til å høre på... På min Rega Ear derimot, er HD600 strålende.Proffen skrev:Bruker en Audio gd Fun som headamp...Dazed skrev:HVIS du har, eller skal kjøpe, en god amp, kan det nok være en del å hente på 650 (600 må du nok i så fall på bruktmarkedet for å lete etter.), men rett i hodetelefonutgangen på en typisk forsterker, er det nok ikke noen Sennheisere som spiller bedre enn 595 (har ikke hørt 598 enda). Synes JEG, i alle fall.
HVOR god den er, tør jeg ikke si så mye om, men så langt har den funket meget bra sammen med både AKG K400, K240 og ATH M50... Den driver også 595 med aller største letthet....
mvh
Proffen
Får forte meg å legge til, at stg er mannen som introduserte meg for Sennheiser, da i form av disse gule fine 414 nevnt tidlig i tråden, tidlig på 80 tallet vil jeg tro. Han er min far, og jeg leste ikke hele tråden, før etter jeg postet ;D Ta vare på 595`ene du kjøpte av meg ja, de er geniale til saker med dårlig forsterker!stg skrev:Lenge siden siste innlegg her, så jeg legger tråden på topp igjen..............
Har et par HD 800 med kabel fra Stefan Audio Art på vei fra Ørje til Nesodden nå.
Gleder meg veeeeeeeldig mye. Håper Rouge'n min drar disse. Hvis ikke får jeg kjøpe meg en forsterker.
Flytter i leilighet, så jeg får vel bruk for dem. 595-modellen får bli til TV-bruk ;D
Stein
Med fare for å gjøre forvirringen total så mener jeg «lett-/tungdrevet» ikke er et spesielt godt «paradigme» for å beskrive problemstillingen, først og fremst fordi det er veldig få som bruker det «riktig».Focalmann skrev:...
HD595 er temmelig lettdrevne, så det forteller lite, de andre kjenner jeg ikke konkret. Hd600/650 er i andre enden av skalaen, temmelig tungdrevne. Med HD600 på min Yamaha hjemmekinoreciever, kollapset lydbildet fullstendig med litt volum på film. Vrenger rett og slett helt j, ikke til å høre på... På min Rega Ear derimot, er HD600 strålende.
Får vel søke om medlemskap her jeg og Har hatt og hørt endel Sennheiser fra barnsben av, er nå over halvveis til 70 ;D
Hvis du kan koste på deg en skikkelig forsterker, kan du få en god del bedre lyd med 650 (Og de gamle modellene 600 og 580), men hvis ikke, vil 595 (og den nye 598) låte vesentlig bedre på "vanlige" hodetelefonutganger. Å bruke penger på 650 uten å ha en god hodetelefonforsterker/-utgang er å kaste pengene ut av vinduet.Focalmann skrev:Må si at jeg ikke mestrer deres teknologiske tilnærming, men det stemmer vel stort sett at et sett HD600 i praksis er vanskeligere å få god lyd ut av enn HD595? Det er ihvertfall erfaringen min, og forsåvidt også det jeg leser "overalt"..
Er vel på sett og vis matching dette dreier seg om, som vanlig Har skjønt det slik at ekstremt høye eller lave impedansetall i ohm, krever helt forskjellig løsning/konstruksjon.
Stor fordel med god forsterker ja, jeg sitter faktisk å bestiller en Little Dot MKIV SE i dette øyeblikk ;D Skal erstatte Rega Ear. Men som du sier, finnes det også unntak. Min nye Onkyo NR1008 reciever er uendelig mye bedre enn på min gamle Yamaha. Onkyoen fungerer bra med HD600.Dazed skrev:Hvis du kan koste på deg en skikkelig forsterker, kan du få en god del bedre lyd med 650 (Og de gamle modellene 600 og 580), men hvis ikke, vil 595 (og den nye 598) låte vesentlig bedre på "vanlige" hodetelefonutganger. Å bruke penger på 650 uten å ha en god hodetelefonforsterker/-utgang er å kaste pengene ut av vinduet.Focalmann skrev:Må si at jeg ikke mestrer deres teknologiske tilnærming, men det stemmer vel stort sett at et sett HD600 i praksis er vanskeligere å få god lyd ut av enn HD595? Det er ihvertfall erfaringen min, og forsåvidt også det jeg leser "overalt"..
Er vel på sett og vis matching dette dreier seg om, som vanlig Har skjønt det slik at ekstremt høye eller lave impedansetall i ohm, krever helt forskjellig løsning/konstruksjon.
Det finnes selvsagt unntak. Enkelte apparater har sikkert god innebygget hodetelefonforsterker. Vintage-receivere f.eks, har ofte veldig gode hodetelefonutganger.
Les artikkelen jeg skriver om i svar #101 ovenfor. Den inneholder mye relevant informasjon om hodetelefonforsterkere som dere så vidt toucher i svar #100, #102 og #103. Artikkelen gjelder på langt nær "bare" "Measurement Recommendations". Den inneholder enkle praktiske råd for valg av passende hodetelefonforsterker.Focalmann skrev:[...]
Stor fordel med god forsterker ja, jeg sitter faktisk å bestiller en Little Dot MKIV SE i dette øyeblikk ;D Skal erstatte Rega Ear.
[...]
Takk, men ellers takk. Dette er mer enn jeg er interessert i å vite, sovna nesten i første avsnitt... For min del holder det å vite at forsterkeren jeg bestiller er utviklet med bla HD600, og at den anbefales på det sterkeste til disse, av både produsent og mange av headfi folket. I tillegg er ørene også ypperlige til å vurdere om ting spiller bra Bøttevis av folk world wide som skryter denne komboen opp i skyene. Ser ingen grunn til å gå slik i dybden, liten vits i å finne opp hjulet på nytt for min del.CDWMcInSpots skrev:Les artikkelen jeg skriver om i svar #101 ovenfor. Den inneholder mye relevant informasjon om hodetelefonforsterkere som dere så vidt toucher i svar #100, #102 og #103. Artikkelen gjelder på langt nær "bare" "Measurement Recommendations". Den inneholder enkle praktiske råd for valg av passende hodetelefonforsterker.Focalmann skrev:[...]
Stor fordel med god forsterker ja, jeg sitter faktisk å bestiller en Little Dot MKIV SE i dette øyeblikk ;D Skal erstatte Rega Ear.
[...]
Les den før du bestiller hodetelefonforsterker.
Jeg tror du har misforstått.Focalmann skrev:Takk, men ellers takk. Dette er mer enn jeg er interessert i å vite, sovna nesten i første avsnitt... For min del holder det å vite at forsterkeren jeg bestiller er utviklet med bla HD600, og at den anbefales på det sterkeste til disse, av både produsent og mange av headfi folket. I tillegg er ørene også ypperlige til å vurdere om ting spiller bra Bøttevis av folk world wide som skryter denne komboen opp i skyene. Ser ingen grunn til å gå slik i dybden, liten vits i å finne opp hjulet på nytt for min del.CDWMcInSpots skrev:Les artikkelen jeg skriver om i svar #101 ovenfor. Den inneholder mye relevant informasjon om hodetelefonforsterkere som dere så vidt toucher i svar #100, #102 og #103. Artikkelen gjelder på langt nær "bare" "Measurement Recommendations". Den inneholder enkle praktiske råd for valg av passende hodetelefonforsterker.Focalmann skrev:[...]
[...]
Edit: Sikkert mange andre som finner den artikkelen interessant, men jeg for min del er mere intr i musikk og hifi, ikke elektronikkteori i dybden.
Hva i alle dager har jeg misforstått? Skal kjøpe en hdtlf forsterker til mine HD600 som jeg vet matcher bra? Andre har vært så snille å finne det ut for meg, slik at jeg bare kan kose meg med lyden og musikken, helt genialt for min del. Skjønner at jeg helt tydelig ikke interesserer meg for teknisk info i dybden, men det er vel lov det håper jeg??CDWMcInSpots skrev:Jeg tror du har misforstått.Focalmann skrev:Takk, men ellers takk. Dette er mer enn jeg er interessert i å vite, sovna nesten i første avsnitt... For min del holder det å vite at forsterkeren jeg bestiller er utviklet med bla HD600, og at den anbefales på det sterkeste til disse, av både produsent og mange av headfi folket. I tillegg er ørene også ypperlige til å vurdere om ting spiller bra Bøttevis av folk world wide som skryter denne komboen opp i skyene. Ser ingen grunn til å gå slik i dybden, liten vits i å finne opp hjulet på nytt for min del.CDWMcInSpots skrev:Les artikkelen jeg skriver om i svar #101 ovenfor. Den inneholder mye relevant informasjon om hodetelefonforsterkere som dere så vidt toucher i svar #100, #102 og #103. Artikkelen gjelder på langt nær "bare" "Measurement Recommendations". Den inneholder enkle praktiske råd for valg av passende hodetelefonforsterker.Focalmann skrev:[...]
[...]
Edit: Sikkert mange andre som finner den artikkelen interessant, men jeg for min del er mere intr i musikk og hifi, ikke elektronikkteori i dybden.
Hva er galt med enkle, praktiske råd á la "Velg en hodetelefonforsterker med inngangsimpedanse < 2 ohm for å passe til alle hodetelefoner, eller < 1/8 av hodetelefonens inngangsimpedanse." De er da meget enkle å forholde seg til.
Du har misforstått i betydningen: Artikkelen jeg nevner er todelt. Deler av den er ganske teknisk (og hvis jeg ikke misforstår helt, intet for deg), men innimellom finner man enkle, praktiske råd som er nyttige for enhver ved valg av hodetelefonforsterker til en gitt hodetelefon. Jeg nevnte et slikt eksempel i svar #106.Focalmann skrev:[...]
Hva i alle dager har jeg misforstått?
I beste mening (og uten å ville krangle):Skal kjøpe en hdtlf forsterker til mine HD600 som jeg vet matcher bra? Andre har vært så snille å finne det ut for meg, slik at jeg bare kan kose meg med lyden og musikken, helt genialt for min del.
Ja, det er lov. Dog kan det faktisk være både nyttig og praktisk å forsøke å forstå noe av det. Man kan dessuten unngå feilkjøp på den måten.Skjønner at jeg helt tydelig ikke interesserer meg for teknisk info i dybden, men det er vel lov det håper jeg??
Jeg er ingen ekspert på kretsteknikk. Tvert i mot lærer jeg (fremdeles) underveis.Jeg prøvde å kjapt se om jeg fant infoen du nevner, men det glapp dessverre.
Du som tydelig har peil på dette kunne vel kanskje heller vært snill å bekreftet om infoen du mener er viktigst fremkommer her http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=820&sid=e41a00f7d7af27129a22c8a63de57f92 , og om dette passer bra til HD600?
1. Utgangsimpedansehttp://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=820&sid=e41a00f7d7af27129a22c8a63de57f92
Little Dot MK IV
Availability:
Little Dot MK IV: Available!
Little Dot MK IV SE: Available!
Price:
Little Dot MK IV: 289 USD
Little Dot MK IV SE: 389 USD
[...]
The Little Dot MK IV SE is a special edition version of the Little Dot MK IV which features a Neutrik headphone jack upgrade, premium RCA connectors (American CMC or Van Den Hul RCA), and premium circuit component upgrades in key signal path locations. The SE version also replaces the normal MK IV vacuum tubes with M8100/CV4010 driver tubes and 6H30PI (Gold-Pin) power tubes!
[...]
Technical Specifications:
SEPP (Singled-ended Push Pull) OTL in Class-A
Frequency response: 10 hz~100 Khz (-1dB)
THD+N: 0.1% (100 mW @ 300 ohm)
Power Output:
500 mW @ 300/600 ohm
300 mW @ 120 ohm
100 mW @ 32 ohm
Power Consumption: 30W (228V x 0.133A)
Variable Gain: 3,4,5, or 10x
Recommended Load Impedance: 32 ohm~600 ohm
Input Impedance: 50K ohms
Pre-Amplifier Output Impedance: 600 ohms
Pre-Amplifier Gain: 3-10x (also controlled via gain switches)
Pre-Amplifier Voltage: 10V RMS
Pre-Amplification circuit includes both driver and power tubes
Driver Tubes: 2x JAN 5654 (MK IV) or 2x M8100/CV4010 (MK IV SE)
Power Tubes: 2x Soviet 6H30EH (MK IV) or 2x 6H30PI Gold-Pin (MK IV SE)
High quality aluminum chassis
Neutrik Headphone Jack (SE version only)
American CMC/Van Den Hul RCA Jacks (SE version only)
Dimensions (Metric): 320mm deep by 220mm wide by 143mm high
Dimensions (English): 12.6 inches deep by 8.66 inches wide by 5.62 inches
Weight: 3.5 Kg or 7.7 lbs
1 Year Little Dot Warranty (2 Year Little Dot Warranty for MK IV SE)
Available in either 120VAC or 220VAC
In addition to direct purchase (Email us), also available on EBAY for our customer's convenience. Please search for Little Dot Amplifier sold under EBAY seller Davidzhezhe
Håper vi kan legge denne ballen død! Blir vel snart popcorntid for folk herCDWMcInSpots skrev:Det er ikke min intensjon å krangle med deg eller erte deg opp.
Jeg skriver kun i beste mening slik at du får informasjon som kan hjelpe deg/gjøre deg i stand til å velge en hodetelefonforsterker som i hvert fall passer sammen med din utvalgte hodetelefon, og gjerne også en annen du senere kanskje velger.
Du har misforstått i betydningen: Artikkelen jeg nevner er todelt. Deler av den er ganske teknisk (og hvis jeg ikke misforstår helt, intet for deg), men innimellom finner man enkle, praktiske råd som er nyttige for enhver ved valg av hodetelefonforsterker til en gitt hodetelefon. Jeg nevnte et slikt eksempel i svar #106.Focalmann skrev:[...]
Hva i alle dager har jeg misforstått?
Man trenger ikke tre år på ingeniørhøgskolen for å forstå rådene. Det er i hvert fall tilstrekelig med videregående allmenfag, antagelig holder det med ungdomsskolen.
I beste mening (og uten å ville krangle):Skal kjøpe en hdtlf forsterker til mine HD600 som jeg vet matcher bra? Andre har vært så snille å finne det ut for meg, slik at jeg bare kan kose meg med lyden og musikken, helt genialt for min del.
Jeg får inntrykk av at du kjøper Little Dot MKIV SE basert på råd og uten å ha hørt den. Stemmer dette?
Hvordan kan du i så fall vite at Little Dot MKIV SE "matcher bra"? Du kan både håpe det og tro det, men hvis du ikke selv har hørt den (og helst noen alternativer) kan du ikke vite det.
Ja, det er lov. Dog kan det faktisk være både nyttig og praktisk å forsøke å forstå noe av det. Man kan dessuten unngå feilkjøp på den måten.Skjønner at jeg helt tydelig ikke interesserer meg for teknisk info i dybden, men det er vel lov det håper jeg??
Jeg er ingen ekspert på kretsteknikk. Tvert i mot lærer jeg (fremdeles) underveis.Jeg prøvde å kjapt se om jeg fant infoen du nevner, men det glapp dessverre.
Du som tydelig har peil på dette kunne vel kanskje heller vært snill å bekreftet om infoen du mener er viktigst fremkommer her http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=820&sid=e41a00f7d7af27129a22c8a63de57f92 , og om dette passer bra til HD600?
Jeg tok en rask titt på ovennevnte og fant følgende:
1. Utgangsimpedansehttp://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=820&sid=e41a00f7d7af27129a22c8a63de57f92
Little Dot MK IV
Availability:
Little Dot MK IV: Available!
Little Dot MK IV SE: Available!
Price:
Little Dot MK IV: 289 USD
Little Dot MK IV SE: 389 USD
[...]
The Little Dot MK IV SE is a special edition version of the Little Dot MK IV which features a Neutrik headphone jack upgrade, premium RCA connectors (American CMC or Van Den Hul RCA), and premium circuit component upgrades in key signal path locations. The SE version also replaces the normal MK IV vacuum tubes with M8100/CV4010 driver tubes and 6H30PI (Gold-Pin) power tubes!
[...]
Technical Specifications:
SEPP (Singled-ended Push Pull) OTL in Class-A
Frequency response: 10 hz~100 Khz (-1dB)
THD+N: 0.1% (100 mW @ 300 ohm)
Power Output:
500 mW @ 300/600 ohm
300 mW @ 120 ohm
100 mW @ 32 ohm
Power Consumption: 30W (228V x 0.133A)
Variable Gain: 3,4,5, or 10x
Recommended Load Impedance: 32 ohm~600 ohm
Input Impedance: 50K ohms
Pre-Amplifier Output Impedance: 600 ohms
Pre-Amplifier Gain: 3-10x (also controlled via gain switches)
Pre-Amplifier Voltage: 10V RMS
Pre-Amplification circuit includes both driver and power tubes
Driver Tubes: 2x JAN 5654 (MK IV) or 2x M8100/CV4010 (MK IV SE)
Power Tubes: 2x Soviet 6H30EH (MK IV) or 2x 6H30PI Gold-Pin (MK IV SE)
High quality aluminum chassis
Neutrik Headphone Jack (SE version only)
American CMC/Van Den Hul RCA Jacks (SE version only)
Dimensions (Metric): 320mm deep by 220mm wide by 143mm high
Dimensions (English): 12.6 inches deep by 8.66 inches wide by 5.62 inches
Weight: 3.5 Kg or 7.7 lbs
1 Year Little Dot Warranty (2 Year Little Dot Warranty for MK IV SE)
Available in either 120VAC or 220VAC
In addition to direct purchase (Email us), also available on EBAY for our customer's convenience. Please search for Little Dot Amplifier sold under EBAY seller Davidzhezhe
Anbefalt: "Guideline: 2 Ohms or less"
"divide the headphone impedance by 8 to get the maximum recommended output
impedance. For 16 ohm headphones it's 2 Ohms"
Little Dot MKIV SE: Jeg fant ikke noe om hodetelefonutgangens utgangsimpedanse,
kun forforsterkerens
2. Utgangseffekt
Anbefalt: "Guideline: Ten times the headphone's 90dB SPL voltage"
Little Dot MKIV SE: Power Output: 500 mW @ 300/600 ohm
Hodetelefonens behov beregnes på bakgrunn av hodetelefonens spesifikasjoner
Sennheiser HD 600: 300 ohm
NwAvGuy har beregnet det for Sennheiser HD 600:
"Sennheiser HD600 is 97 dB/mW so it requires 20 mW to hit peaks of 110 dB"
3. Støy
Anbefalt: "Guideline: -100dBu/7uV"
Little Dot MKIV SE: Jeg fant ikke noe
4. GAIN:
Anbefalt: "Guideline: Headphone and source dependant"
Little Dot MKIV SE: Variable Gain: 3,4,5, or 10x
Antagelig OK
5. Forvrengning
Anbefalt: "Guideline: Less Than 0.05%"
Little Dot MKIV SE: THD+N: 0.1% (100 mW @ 300 ohm)
Ser ut til å være høyere/dårligere enn det anbefalte
6. Frekvensrespons og faserespons: Visstnok viktig for rørforsterkere
Anbefalt: "Guideline: +/- 0.5dB and 1 degree"
Little Dot MKIV SE: Frequency response: 10 hz~100 Khz (-1dB)
Frekvensrespons: Større variasjon enn anbefalt
Fant ikke faserespons
7. Kanalbalanse:
Anbefalt: "Guideline: under 1dB"
8. "Crosstalk":
Anbefalt: "Guideline: -60dB or better"
9. "SQUARE WAVE RESPONSE AND SLEW RATE"
Anbefalt: "Guideline: 2 V/uS"
Det ser ut til å være ganske mange opplysninger produsenten dessverre ikke oppgir om Little Dot MKIV SE. På noen områder er den dårligere enn anbefalingene. Den ser ut til å være i samsvar med kun to av anbefalingene (for Sennheiser HD 600).
Det er ikke spesielt tillitvekkende at spesifikasjonene mangler så mange opplysninger.
Det var ikke meningen. Det var derimot meningen at du skulle stoppe opp litt og forsikre deg selv om at du (forhåpentlig) gjør et godt valg, for din egen skyld.Focalmann skrev:Dæven og du ødela gleden over å endelig ha funnet frem til rett forsterker, det synes jeg ikke du har noen grunn til :
Du ber om råd fra noen som forhåpentlig vet noe du ikke vet, og deretter stempler du dem som "besservissere". Det fremstår som ulogisk og inkonsistent.Beklager om jeg fremsto som å ønske meg disse utredningene, var på et litt lettere nivå gitt. At du beskriver det som bare velment er greit nok, men jeg svarte vel relativt raskt "ellers takk"? Det holder med "velmente råd" nå.... Må selvfølgelig være ærlig nok til å innrømme at jeg hater slik ovenifra og ned besservisser adferd, og at jeg tenner på alle plugger(er utstyrt med en hel del av de) ;D
Når noen tar seg tid til å skrive velformulerte og informerende innlegg med referanser til anerkjente nettsteder er det mildt sagt uhøflig å hisse seg opp å skrive at det er vås.Focalmann skrev:Flott, da gir vi oss med dette våset.
+1Anonym skrev:Når noen tar seg tid til å skrive velformulerende og informerende innlegg med referanser til anerkjente nettsteder er det mildt sagt uhøflig å hisse seg og og skrive at det er vås.Focalmann skrev:Flott, da gir vi oss med dette våset.
Den slags oppførsel er ødeleggende for et forum for det er begrenset hvor mange ganger folk gidder å poste når de blir møtt med den typen svar.
CDWMcInSpots skrev:[...]
Det ser ut til å være ganske mange opplysninger produsenten dessverre ikke oppgir om Little Dot MKIV SE.
[...]
Det er ikke spesielt tillitvekkende at spesifikasjonene mangler så mange opplysninger.
Både du og jeg har, for min del gjentatte ganger, sett gjennom spesifikasjonene for Little Dot MK IV. De mangler, så langt jeg kan forstå, en rekke opplysninger. Du mener altså allikevel at jeg skal finne det produsenten ikke oppgir/holder skjult? Det oppfatter jeg som et urimelig krav.Focalmann skrev:[...]
Blir provosert av at du fremstiller det du messer om som enkelt, og så klarer du ikke å finne disse kryptiske(for meg) tallene selv en gang, hos en temmelig anerkjent headamp produsent...
[...]
Det var nå også en måte å lese svar #104 på. Du ber forsøke å lære litt av ånden fra Wikipedia: "Ta/les alt i beste mening". Du fremstår mer som "slik Fanden leser Bibelen".Focalmann skrev:Jeg tar selvkritikk på at jeg lar meg fyre opp, og står for det Du synes tydeligvis at du har gått frem på rett måte, men den fungerer dårlig på meg ihvertfall. Du nærmest beordret meg til å lese og forholde meg til dine teorier i første innlegget med link til artikkelen, det likte jeg dårlig.
Jeg skrev at:Focalmann skrev:Og når du selv messer om dette, som om dette var den eneste sannhet, og samtidig skriver at du har lite erfaring i praksis, konkluderer jeg med at du er en besservisser.
Derimot har jeg etterhvert en god del erfaring med hodetelefonbruk og -lytting. Det kan man rimelig enkelt se av Hifisentralens hodetelefonrelaterte tråder. Samtidig er jeg fremdeles åpen for innspill fra andre og ny kunnskap.CDWMcInSpots skrev:Jeg er ingen ekspert på kretsteknikk. Tvert i mot lærer jeg (fremdeles) underveis.
Beklager at jeg bryr meg, men nå må du kutte ut! Det eneste han har gjort er å forsøke å gi deg meget kyndig hjelp. Om du benytter den eller ikke er opp til deg, men du kan dessverre ikke diktere hva andre brukere skriver i sine innlegg, selv om de er svar til deg. Du har ikke fått "tredd noe som helst nedover øra", og at du ønsket deg "enklere" svar enn de CDWMcInSpots ga deg, gir deg ingen som helst grunn eller rett til å kjefte på han.Focalmann skrev:Flott, da gir vi oss med dette våset.
Har ikke bedt om grunnkurs i eletronikkteori, var folk med praktiske erfaringer jeg var ute etter svar fra. Ikke hadde jeg noen konkrete tekniske spørsmål heller, såvidt jeg vet. Jeg har ikke ment å be om råd i den gata du svarer i, beklager hvis det fremsto slik.
ron-hi skrev:[@CDWMcInSpots]
Takk igjen for veldig bra info.
[...]
Få produsenter som oppgir utgangsimpedans, så det er ikke så lett å sjekke ut om utstyr har dette tilsvarende eller lavere enn 1/8 av hodetelefonens impedans. Artikkelen du linket til vedrørende valg av hodetlf.forsterkere var interessant og opplysende.