Seriøsitet i innlegg

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Dette kommer på den helga jeg er klin edru og har guttungen. Makan! Kan dere ikke drøye til neste lørdag i det minste! Mystic forventer at alle skal være klin edru på hififorum kl 22.40 på en lørdagskveld. Jeg kjenner nok lydfolk til å si at det ikke går!
... og jeg drikker for første gang på 2 mnd. Godt at vi enige om at dette kom litt bardust på. ;D

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kan ikke være alkis da man må jobbe for å finansiere dette jaget. Ikke forenelig med høye alkoholinntak. Men på lørdagskvelden bør man kunne få slappet av litt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.160
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Man lærer fort hvem man kan svare/bør svare og hvem man bør ignorere og overse her inne.
Har vært medlem her siden 2005 og må med hånden på hjertet si at de 2-3 første årene var klart de beste hva kvalitet på innlegg angår.

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Antall liker
973
Sted
Oslo
Skal løpe halvmaraton om 6 dager og 11 timer, så her går det i solbærsaft... :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Jeg tror mange av de sidesporene trådstarter misliker så sterkt kunne være unngått hvis ikke de som misliker innlegg utenfor trådtemaet hadde kommentert og vedlikeholdt usaklighetene så iherdig. Kort fortalt ;)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Antall liker
1.573
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Kaffe her, må hente fruen fra selskap med masterstudentene i natt.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Man lærer fort hvem man kan svare/bør svare og hvem man bør ignorere og overse her inne.
Har vært medlem her siden 2005 og må med hånden på hjertet si at de 2-3 første årene var klart de beste hva kvalitet på innlegg angår.
Det er ingenting som hindrer noen fra å levere høykvalitetsinnlegg når som helst. Jeg spanderer gjerne en god sigar eller en god vin på den som gjør det - selv i dag. ;)

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Godt med solbærsaft! Her går det i pepsi max og noen nye IEMs som jeg spontankjøpte på 4sound på vei hjem fra jobb. Shure Se 215. Første proppene som faktisk sitter der de skal. Og lyden var jo fantastisk til prisen. Makan! Jeg skal teste flere propper fra Shure fremover og har nettop bestilt shure se535.

Sist redigert:

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Antall liker
586
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Jeg skulle ønske folk var litt flinkere til å se etter den gode intensjonen i denne og mange andre tråder. Istedet for å undergrave trådstarter sitt forsøk på å øke kvaliteten på forumet skulle jeg heller se at folk kunne bidra konstruktivt til trådens intensjon.

Det er nok ingen her inne som har alt på det tørre hva 100% seriøsitet angår i enhver tråd (slik bør det også være).

Igjen, se etter den gode intensjonen og bidra konstruktivt :)
Men når noen mener det er 90% useriøsitet her inne så er det vel ikke så mye vi kan si som kan bedre det, men for all det jeg selv kan kan prøve, men uansett hva vi alle bidrar med så vil det fortsatt være noen som ikke er enige..! :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Seriøst offtopic Erlendb, men siden tråden ligger under hodetlf: hvilke IEM?

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Jeg tror mange av de sidesporene trådstarter misliker så sterkt kunne være unngått hvis ikke de som misliker innlegg utenfor trådtemaet hadde kommentert og vedlikeholdt usaklighetene så iherdig. Kort fortalt ;)
Det jeg misliker er det vi alle i hifi miljøet hater, nemlig STØY. Har man ikke noe konstruktivt eller i det minste en smule relevant og/eller humoristisk bidrag så er det ren og skjær støy; hold da heller kjeft!!!

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Antall liker
2.249
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hva i all verden ville dette forumet blitt med KUN seriøsitet og KUN tørt stoff og KUN debatter uten toleranse for spøk, sidespor (med begrensning)??? Aj aj aj. Da hadde jeg meldt meg ut :) Jeg skjønner hvor du vil iMystic. Men å si dette er blitt en chat og fyllerøreplass er å dra strikken langt. Jeg vil no si at de aller fleste, med unntak selvsagt, har mye positivt og kunnskapsrikt å komme med. Som nevnt av andre. Med et forum bestående av så mange og flere "generasjoner" så vil det bli kollisjon til tider. Men det er nesten like ille å kreve et sterilt forum som et åpent og inkluderende forum med ulike meninger. Men vi er jo alle ulike.
Man kan også, heldivis, ignorere tråder/innlegg man ikke liker ;)

Jeg på min side liker Sentralen både i gode og vonde dager, som presten sa :)

Mvh Øyvind

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Det jeg misliker er det vi alle i hifi miljøet hater, nemlig STØY. Har man ikke noe konstruktivt eller i det minste en smule relevant og/eller humoristisk bidrag så er det ren og skjær støy; hold da heller kjeft!!!
Dette er helt korrekt beskrivelse av f.eks innlegg #528 i Sennheiser Momentum-tråden. Jeg oppfatter at dette handler om dine private preferanser og ønske om å styre verden dit du liker. Hvis du ikke aksepterer at verden ikke skjer på dine premisser, så kan du vel selv tie om det?

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2013
Antall liker
330
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Jeg er blitt så glad i hvitvin i år, så i dag koser jeg meg med Hifiman HE-6 og en chablis.

"Den store hodetelefontråden" er vel den mest aktive tråden i denne delen av forumet. Syntes det er greit at det er endel tull der inne, som jeg har vært med å bidra til også. Er jo bare å se hvor aktive de andre trådene her er. De er jo tilnærmet døde. Men så er det litt mer seriøse.

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Antall liker
973
Sted
Oslo
Da burde du takle innlegg og uenigheter på en annen måte. Du kunne svart meg med "ok, jeg overdrev kanskje litt der" eller bare ignorert innlegget.

Det blir litt som å skru opp lyden når man har koblet til anlegget feil, istedenfor å koble rett.

I beste mening... :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Den store hodetelefontråden lever godt videre med sine skeivheter, sidespor, fylleinnlegg og usakligheter i tillegg til gode relevante innlegg. Nettopp derfor de er der kanskje?

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Shure Se 215..Så tyll skrev om dem for noen år siden, hvertfall føles det slik. De lå der i ett monter til 699 så jeg slo til. Det angrer jeg ikke på! Lyden er veldig nøytral med noe mørk lyd faktisk!. Bassen er stram og fin og toppen er oppløst nok. Alle kabler osv er utskiftbare og jeg må bare si at Tyll hadde rett i at dette er ett knallkjøp. Jeg har tidligere opplevd at proppene ikke tetter eller lett detter ut. Dette skjer ikke her da ledningen sitter bak og kassa inne i øre.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Shure Se 215..Så tyll skrev om dem for noen år siden, hvertfall føles det slik. De lå der i ett monter til 699 så jeg slo til. Det angrer jeg ikke på! Lyden er veldig nøytral med noe mørk lyd faktisk!. Bassen er stram og fin og toppen er oppløst nok. Alle kabler osv er utskiftbare og jeg må bare si at Tyll hadde rett i at dette er ett knallkjøp. Jeg har tidligere opplevd at proppene ikke tetter eller lett detter ut. Dette skjer ikke her da ledningen sitter bak og kassa inne i øre.
virker da som en god pris. Du liker skribleriene til Hertsens skjønner jeg :)

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.919
Torget vurderinger
3
Hvis man som voksen ikke klarer å finne de gode rådene inne i mellom litt støy på et forum
Da er det lite håp om å få noe hjelp i det hele tatt.
Jeg forstår at dette er et forsøk på å få til ett seriøst miljø på forumet.
Men jeg er helt sikker på at de færreste sitter her inne. Kun for å formidle sine kunnskaper innen hifi.
Folk flest liker å skravle litt, juge litt, og ikke minst baksnakke naboen.
Inne i mellom alt snakket formidler de sin kunnskap. Det kan ikke være så vanskelig å leve med vel.
Særlig med tanke på hvor mye knallgod kompetanse som er her inne.

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Antall liker
586
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Det må være rom for alle her inne, både de som er enige med det man skriver og de som ikke er det, og selvsagt er det lov til å si ifra hvis man mener noen er litt sånn "borte vekke" men den måten du svarer på vil ikke bidra til at det blir så veldig mye mere seriøst, men se der det er rom for det også..! :)

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Alt han har hatt på hall of fame har jeg også likt, så ja. Han har veldig peiling og jeg liker at han stadig er like engasjert. Noe han skriver tar jeg med en klype salt, T1 er ett godt eksempel på det. Jeg liker også lysere lyd enn han, ingen tvil.
Lydmessig snakker vi mange hakk opp fra momentums! Jeg skal eksperimentere litt med IEMs fremover, da man kan få knall-lyd superbillig.

Absolutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2013
Antall liker
330
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Det er egentlig ikke noe vits å diskutere headfi. Bare å linke til Innerfidility's hall of fame.
Du må jo være døv, Erlendb! Ifølge Bob Katz hvertfall

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hifisentralen er så bra at den nesten er avhengigskapende!
Det er vel derfor jeg har hengt her nesten daglig i over 10 år.
Sarte sjeler må lære seg å se seg selv fra utsiden - for her inne er det mange som ser deg fra den siden.

Bidra med ditt og lær av andre - Hifisentralen i et nøtteskall!

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
67.735
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Dette er enkelt.

For å demme opp for dårlig kvalitet på et forum:
Innlegg man ikke liker overser man. Taushet er effektivt.
Eneste måten å få folk til å endre stil er at de ikke får respons.
Negativ respons er det verste av alt. Da har man det gående.

For å øke kvaliteten på et forum:
Man produserer egenhendig geniale innlegg kontinuerlig.;)

Nå er det bare å bli enig om hva som er seriøst nok og velkomment.
Det er 25.638 registrerte brukere.

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det er egentlig ikke noe vits å diskutere headfi. Bare å linke til Innerfidility's hall of fame.
Du må jo være døv, Erlendb! Ifølge Bob Katz hvertfall
haha ja! Selv om HD800 var blandt dem han likte blandt all møkka! Katz har brukt ett liv på det han driver med. Hovedsakelig å mastre plater så han vet nok hva han liker. Sier ikke Tyll har svaret på alt. Langt i fra! Jeg liker jo stort sett lysere lyd. Men at jeg liker å lese testene hans er ingen hemmelighet. Det var jo innerfidelity som fikk meg hektet på dette. Før jeg visste Sentralen fantes med egen hodefon tråd.
Innerfidelity er også fint å bruke til å skille skit og kanel. For det finnes så utrolig mye crap i personlig audio!

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Synes det blir veldig mye skivebom her. Jeg aksepterer enhver mening som har relevans i saken/tråden, inkl en god del humor. Men når hovedtyngden av innlegg ikke dreier seg om saken da mister i alle fall jeg engasjementet for å følge en aktuell tråd. Det er en kort konklusjon fra meg. Man kunne gjerne ha egne chatte tråder der alt er mer "løssluppent" tilpasset lørdagskvelden...

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Synes det blir veldig mye skivebom her. Jeg aksepterer enhver mening som har relevans i saken/tråden, inkl en god del humor. Men når hovedtyngden av innlegg ikke dreier seg om saken da mister i alle fall jeg engasjementet for å følge en aktuell tråd. Det er en kort konklusjon fra meg. Man kunne gjerne ha egne chatte tråder der alt er mer "løssluppent" tilpasset lørdagskvelden...
Flott det. Tror vi har skjønt hva du mener.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
41.312
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kanskje man kunne hatt en "jeg liker ikke dette innlegget" knapp også? Når et medlem når kritisk masse kan evt. moderator gi en advarsel osv.
Vi hadde en slik funksjon en kort tid etter at HFS3 ble lansert. Det fungerte heller dårlig, så den forsvant igjen. Derimot har moderator et antall virkemidler mot folk som bryter mot alminnelig folkeskikk. Blant annet kan de sette opp at alle innlegg fra visse brukere må forhåndsgodkjennes før de publiseres, eller regelrett utestengelse fra forumet. Men det forutsetter at moderator ser de aktuelle innleggene. Bruk gjerne varselknappen til å innrapportere innlegg som skeier ut, og gjerne også "ignore"-funksjonen på de du opplever som de verste gapatrastene. Det hjelper en god del på blodtrykket.

Når det er sagt: HFS på sitt beste kombinerer solid faglig innsikt og lang erfaring med en litt rølpete og underholdende tone. Les Slukets "Via Dolorosa"-tråd for noen utmerkede eksempler. Bidra gjerne selv til å øke kvaliteten ved å skrive gjennomtenkte og/eller morsomme innlegg. Syting over at alle andre ikke holder mål er ikke så veldig morsomt, egentlig.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Skivebom, helt på jordet, tullete, chatting, besserwisser. Disse kortene sitter løst hos deg og bidrar også veldig lite til en konstruktiv debatt og god tone slik du mener andre skal bidra med. Jeg oppfatter dette kun som nedlatende karakteristikker av det du ikke liker.

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Jeg tror faktisk ikke du kan forvente så veldig seriøse svar når du starter en slik tråd en lørdag kveld.
Det har du helt rett i, tenkte ikke på det. Men uansett spiller det liten rolle, lørdag kveld er jo aldri lenge til, og da ville det jo uansett komme ut av kontroll...

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Skivebom, helt på jordet, tullete, chatting, besserwisser. Disse kortene sitter løst hos deg og bidrar også veldig lite til en konstruktiv debatt og god tone slik du mener andre skal bidra med. Jeg oppfatter dette kun som nedlatende karakteristikker av det du ikke liker.
Du bommer nok en gang. Jeg mener bare man skal argumentere innenfor sak/topic, ingen strengere krav enn det.

Ender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.12.2012
Antall liker
146
Torget vurderinger
2
Kanskje man kunne hatt en "jeg liker ikke dette innlegget" knapp også? Når et medlem når kritisk masse kan evt. moderator gi en advarsel osv.
Vi hadde en slik funksjon en kort tid etter at HFS3 ble lansert. Det fungerte heller dårlig, så den forsvant igjen. Derimot har moderator et antall virkemidler mot folk som bryter mot alminnelig folkeskikk. Blant annet kan de sette opp at alle innlegg fra visse brukere må forhåndsgodkjennes før de publiseres, eller regelrett utestengelse fra forumet. Men det forutsetter at moderator ser de aktuelle innleggene. Bruk gjerne varselknappen til å innrapportere innlegg som skeier ut, og gjerne også "ignore"-funksjonen på de du opplever som de verste gapatrastene. Det hjelper en god del på blodtrykket.
Jeg var ikke klar over at dette var testet tidligere før TT. gjorde meg oppmerksom på det tidligere i tråden. Ser helt klart potensiale for misbruk av en slik knapp. Det er svært sjelden jeg føler noe behov for å rapportere innlegg men det er noe man kan bli flinkere til når ting tar helt av, heldigvis ikke så ofte. Stort sett er det god tone her inne. Er vel ikke uten grunn man stikker hode inn her mer eller mindre hver eneste dag.

• Liker
Reaksjoner: TT.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.406
Torget vurderinger
12
Du bommer nok en gang. Jeg mener bare man skal argumentere innenfor sak/topic, ingen strengere krav enn det.
Og nok en gang starter du dine innlegg med en nedsettende kommentar. Det forsterker jo bare mitt poeng. Se hvor mange av dine innlegg som starter med nevnte karakteristikker av andres innlegg så ser du kanskje at du snubler i egne ben. Kanskje.

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Og nok en gang starter du dine innlegg med en nedsettende kommentar. Det forsterker jo bare mitt poeng. Se hvor mange av dine innlegg som starter med nevnte karakteristikker av andres innlegg så ser du kanskje at du snubler i egne ben. Kanskje.
Nå, javel. Skjønner du må ha blitt provosert av mitt "angrep" tidligere i annen tråd på din "sennheiser VAG" sammenligning. Du er vel kanskje den som minst av alle ikke tåler å bli sagt imot, da går du i "politiker modus"..

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.872
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Tror de fleste har sett poenget ditt iMystic.
Det er til tider ett friskt ordbruk her inne, deg inkludert i denne tråden du selv startet da du kaller det fyllerør fra andre
Ja noen går for langt i personangrep.
Men det er jo ikke det du ønsker å moderere oss i, merkelig egentlig.
Det er jo der vi har de største utfordringene.
Men ønsker du ett helt rent sted, tror jeg du får problemer.
Tror du da får starte ditt eget forum som du plukker ut medlemmene selv.
Lykke til med det.
Men hvilke andre nick er det du bruker eller har brukt? Da får vi jo litt perspektiv på hvem du er.

Steinar.

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.619
Sted
Pt. Høvik
Jeg tror faktisk ikke du kan forvente så veldig seriøse svar når du starter en slik tråd en lørdag kveld.
Nei, kanskje ikke det smarteste tidspunktet? Uansett: Jeg liker HFS meget godt, får masse informasjon. Jeg hadde rett og slett ikke vært der jeg er idag HiFi- og musikkmessig uten dette forumet. Tulleinnlegg er det bare å ignorere. Og som Asbjørn skriver over: Bidra selv til å øke kvaliteten!

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Tror de fleste har sett poenget ditt iMystic.
Det er til tider ett friskt ordbruk her inne, deg inkludert i denne tråden du selv startet da du kaller det fyllerør fra andre
Ja noen går for langt i personangrep.
Men det er jo ikke det du ønsker å moderere oss i, merkelig egentlig.
Det er jo der vi har de største utfordringene.
Men ønsker du ett helt rent sted, tror jeg du får problemer.
Tror du da får starte ditt eget forum som du plukker ut medlemmene selv.
Lykke til med det.
Men hvilke andre nick er det du bruker eller har brukt? Da får vi jo litt perspektiv på hvem du er.

Steinar.
Påpeker bare det jeg har etterspurt primært; at man holder seg innenfor det som tråd dreier seg om, ikke allverdens andre ting og ingenting. Har man noe konkret som er interessant, ikke noe problem å legge inn humor og fyllerør for den saks skyld...

Topp Bunn