steinost
Æresmedlem
Ja takk begge deler sier jeg;=)
Det er det jeg og vil haJa takk begge deler sier jeg;=)
Uff da, var ikke meningen;>}Jajaja, bare smør inn driten for oss som hverken har god bass på den eller andre måten!
Jeg hadde litt mer!Etter en travel dag, så kan jeg endelig lese hva dere har skrevet.
Det er det jeg mener. En peak kan lure en til å tro at en har mer en nok bass. Så feil kan en ta;-) Så jeg antar at det er viktig å få jevn respons helt ned til 20hz eller skal en gå dypere?Nok bass eller riktig og jevn?
Mange tror mye er riktig, dette er jo feil, jeg hadde mye men feil/ujevn bass før.
Nå er den jevn og kraftig.
Tror en må ha en egen innstilling for Pink Floyd. Tror den skal hete Pink Floyd og alene hjemme;-)Skal du ha Pink Floyd og Gilmour låte som på konsert må du ha litt ekstra i 20hz
Jeg vet, den er sikkert ok nok den. Jeg bare lure på om en plateforsterker styre en sub uten DSP. Trenger liksom ikke dobbelt opp hvis det ikke er nødvendig Så er det fint å kunne sette alt opp via en pc.Jeg kjøpte en billig ekstern dsp med 6 kanaler Behringer dxc2496le, hvor alt kan styres. Mange forskellige på markedet og de trenger ikke koste det hvite ut av øya.
Lykke til med det! Men slik ender det i virkeligheten: Først får du litt dreisen på det, med relativt homogen bassrespons, så vil du ha den litt bedre, litt taitere og vipps sitter du med tyve 18" tommere og full kontroll.Jeg er ikke ute etter bass som får huset til å riste. Det får jeg til med mine 2 REL subber Basstårn som flere har er nok veldig bra. Men tror jeg kommer langt med 2 par med 15” eller 18”
Sykt. Men hvordan låter det? Og hvordan temme disse villdyrene?
Jeg hadde en stack med 1 stk. SVS PB12-Ultra/2 og 2 stk. Plus/2 i hvert hjørne foran før ShyHorna. Det som overrasket meg mest var at man har bass i bunnen selv på veldig lave volumer. Man kan nesten ikke kjenne at de store elementene beveger seg, men likevel har man bass. De "lader" rommet på en måte jeg ikke har hørt før. I tillegg så fikk jeg mer trykk i midtbassen, men mistet litt i bunnen med 2 stk. ShyHorns kontra 6 stk. Ultra/2 - Plus/2. Jeg bruker forøvrig et par Midgard Oberon 6.1 blokker på dem.Sykt. Men hvordan låter det? Og hvordan temme disse villdyrene?
Men for å forklare hva som er med mine 8stk 15" bak.Motfase er kanskje feil. Spørsmål var om jeg kunne bygge 2 subber med HYPEX FA502. Og la den innebygde DSP i disse, styre 2 subber bak uten dsp?
ShyHorns er tunet med tanke på kvalitetsbass i rom. Kvålsvoll er mannen bak utregningene, jeg kan bare måle lime og skru. Han har flere mindre modeller i sitt eget sortiment. De bør du(trådstarter) absolutt kikke på. Ekstrem ytelse i forhold til størrelse.Jeg hadde en stack med 1 stk. SVS PB12-Ultra/2 og 2 stk. Plus/2 i hvert hjørne foran før ShyHorna. Det som overrasket meg mest var at man har bass i bunnen selv på veldig lave volumer. Man kan nesten ikke kjenne at de store elementene beveger seg, men likevel har man bass. De "lader" rommet på en måte jeg ikke har hørt før. I tillegg så fikk jeg mer trykk i midtbassen, men mistet litt i bunnen med 2 stk. ShyHorns kontra 6 stk. Ultra/2 - Plus/2. Jeg bruker forøvrig et par Midgard Oberon 6.1 blokker på dem.
Mitt oppsett er så og si ukalibrert, så der er uansett antageligvis mye å hente for de som håndterer slikt. Jeg er uansett veldig fornøyd med ShyHorna og satser/håper på å få tak i to til i det andre rommet mitt
Ja, det skal gå, men da må du enten bruke høynivå inn, eller bytte ut forsterkeren i subene du har.Jeg vet, den er sikkert ok nok den. Jeg bare lure på om en plateforsterker styre en sub uten DSP. Trenger liksom ikke dobbelt opp hvis det ikke er nødvendig Så er det fint å kunne sette alt opp via en pc.
På bildene til trådstarter så ser det ut som at det er greit med plass til et par ShyHornsShyHorns er tunet med tanke på kvalitetsbass i rom. Kvålsvoll er mannen bak utregningene, jeg kan bare måle lime og skru. Han har flere mindre modeller i sitt eget sortiment. De bør du(trådstarter) absolutt kikke på. Ekstrem ytelse i forhold til størrelse.
Hvem kan si noe slikt:=)En som nevnte at han mistet dypbassen med disse, hva gjøres for å få den tilbake?