MakkinTosken
Who, me?
Nå skal det legges til at dbx-testen er ennå en test Amir i sin hast og gammelmannsklønethet, føkket litt opp.og DBX like ille ifølge ASR.
Nå skal det legges til at dbx-testen er ennå en test Amir i sin hast og gammelmannsklønethet, føkket litt opp.og DBX like ille ifølge ASR.
Mitt inntrykk er at jo jevnere bassrespons, jo mindre slike problemer som du nevner.Når det f. eks er en lang 40hz frekvens i en låt funker det å dempe den, men en annen sang varer den kanskje bare noen tidels sekunder og blir tildels borte med samme innstilling. Kan varigheten på frekvensen være en faktor som burde vært med i regnestykke til rom korreksjon?
Kanskje den er unnskyldt, daNå skal det legges til at dbx-testen er ennå en test Amir i sin hast og gammelmannsklønethet, føkket litt opp.
Nei, den suser ganske så kraftig og egner seg på lik linje med Behringer kun til ren basstyring. Det er jo ofte litt hit&miss med dette kinamikkeriet. Tror ikke nødvendigvis QC står høyt på lista hos disse gnagerne i øst.Kanskje den er unnskyldt, da
Amir er ikke den guden enkelte tror. Han skaper seg et navn og er ute etter å tjene penger….Nå skal det legges til at dbx-testen er ennå en test Amir i sin hast og gammelmannsklønethet, føkket litt opp.
Ja, målsetningene hans begynner å bli temmelig klare for flere og flere. Han er nok ikke rasjonalistens venn, slik han i starten latet til å være.Amir er ikke den guden enkelte tror. Han skaper seg et navn og er ute etter å tjene penger….
Ser du har basstårn i hjørnet, da spiller kanskje rommet i hovedsak fra samme stedet subbene?Mitt inntrykk er at jo jevnere bassrespons, jo mindre slike problemer som du nevner.
Jeg må bruke eq. Men masse headroom og plassering gjør at denne jobben er lett.Ser du har basstårn i hjørnet, da spiller kanskje rommet i hovedsak fra samme stedet subbene?
Det er m33 som har detTrudde den hadde dirac, men der tok jeg feil
Nad c658 er pre med dirac, ikke så fint design men billig i dette selskapetSkal du kjøre nad er det vel m10 eller m33, tror ikke de har kun pre med dirac
Tror ikke de forstår hva det ordet betyr. Har en kollega som kjøpte sånn El-Kinabil av de nye merkene. Bilen har stått på verksted i 3 mnd fra første uke av fordi ingenting av software fungerer. Radio, blåtann, GPS etc. Skal man ha billig drit så får man billig drit.Nei, den suser ganske så kraftig og egner seg på lik linje med Behringer kun til ren basstyring. Det er jo ofte litt hit&miss med dette kinamikkeriet. Tror ikke nødvendigvis QC står høyt på lista hos disse gnagerne i øst.
Kanskje å gå for noe Russisk i fremtiden? Det blir det nada utstyr og bremser på de fleste hjul er ekstrautstyr Lite som kan gå i stykkerTror ikke de forstår hva det ordet betyr. Har en kollega som kjøpte sånn El-Kinabil av de nye merkene. Bilen har stått på verksted i 3 mnd fra første uke av fordi ingenting av software fungerer. Radio, blåtann, GPS etc. Skal man ha billig drit så får man billig drit.
Det forklarte jeg ettertrykkelig til ham når jeg fikk prøve hans nye Skoda firmabil da jeg åpnet panoramataket og det nektet å lukkes igjen. I Bergen. På en vanlig, uskyldig bergensdag med høy luftfuktighet.
Svaret på dette ligger i hvordan vi oppfatter lyd på så lave frekvenser. Det tar gjerne 50-150 ms før vi i det hele tatt registrerer lyd på lave frekvenser, og på den tiden det tar har lyden løpt et dusin ganger rundt rommet og bygget opp stående bølger.Når det f. eks er en lang 40hz frekvens i en låt funker det å dempe den, men en annen sang varer den kanskje bare noen tidels sekunder og blir tildels borte med samme innstilling. Kan varigheten på frekvensen være en faktor som burde vært med i regnestykke til rom korreksjon?
Bare det er dyrt, så!Kanskje å gå for noe Russisk i fremtiden? Det blir det nada utstyr og bremser på de fleste hjul er ekstrautstyr Lite som kan gå i stykker
Når en er bestemt på prøve noe, så sett i gang tenke jeg…Ja, her er det "fremdrift" .. Imponert
Det er ikke verre enn at jeg prøver Minidsp SHD pre mellom Michi pre og effekt, for å så prøve den som ren pre.Jeg hadde Anthemn STR Pre/Power uten at jeg ble super imponert. Men det er noen år siden mulig den er blitt bedre med nyere sw.
Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd med DSP etter Michi pre før jeg solgte den, BSS er f eks greie pro bokser til grei pris, (er det som står i de dyreste Crown forsterkerne) eller bare prøv MiniDSP.
Mye snakk om støy men husk nå også på det at mange bruker DSP på hornoppsett med 110-115db følsomhet, frontene dine ligger sikkert på rundt 90 så sjansen for støy er svært mye mindre
Siden du allerede har bestilt SHD, prøv kun den først.Lurt eller løk?
Selvfølgelig. Det blir å teste med å låne noe gøySiden du allerede har bestilt SHD, prøv kun den først.
Teste med annen DAC, kan vente.
Ikke kjøp skinnet før bjørnen er dau...eller noe sånt.
Gratulerer så mye. Test med SHD tror det holder i massevis.Minidsp SHD pre er på vei. Leker litt med tanken om å hive på en kvalitets dac.
Kommer bare an på om det funker med digital ut fra SHD samtidig som den sender analog ut til wooferne etter dsp-behandling. Read the manual and tell meTanken om å hive på en dac etter Minidsp SHD er like mye en tankelek. Jeg har ikke valgt verden mest sexy produkt. Å kompensere på dette med å hive på lekker dac blir kanskje som å pynte grisen og har liten hensikt. Jeg lurte mest på om det er en teknisk begrensning som gjør at dette er dumt.
Med manualen foran nebbet;Ingen problem med å sette deling, delay før Dirac, nivå settes faktisk i Dirac... Etter Dirac er kjørt så korrigere den faktisk innputt på Minidsp igjen både nivå og delay.
Er ikke det noe man risikerer uansett om man booster i bunnen, slik de fleste gjør?Hvis feks sub er 10 dB for høy i forhold til front så har man i praksis flyttet delefrekvensen langt over der man satt den elektronisk
Enig, det kan settes opp feil. Heldigvis, jeg elsker bruksanvisningerNeida, det er basale saker for en fjott med mikrofon og en halvtimes REWing under beltet. Tenkte likevel det bør nevnes slik at man ikke bare tror det er helt plug, sweep and play.
Man kan justeres kurven i Dirac. Tror min er +2db i bassen. Dette justeres i Dirac.Er ikke det noe man risikerer uansett om man booster i bunnen, slik de fleste gjør?
Bare hvis måten man gjør det på er å booste gain på subben.Er ikke det noe man risikerer uansett om man booster i bunnen, slik de fleste gjør?