D90LE. Vet ikke om skal forvente allverden, men jeg liker å teste. Når det gjelder dirac, så er jeg på ingen måte ferdig og konkluderende. Jeg jobber videre og tror jeg som bruker kan gjør en bedre jobb.Hvilken modell?
D90LE. Vet ikke om skal forvente allverden, men jeg liker å teste. Når det gjelder dirac, så er jeg på ingen måte ferdig og konkluderende. Jeg jobber videre og tror jeg som bruker kan gjør en bedre jobb.Hvilken modell?
Alltid fint å føle en får igjen for investeringen. Synes likevel det er mer interessant å forstå hvorfor noen kobler autokorreksjonen av. Tenker generelt, ikke nødvendigvis bare dirac, men trådens eier bruker dirac og er tydeligvis ikke helt overbevist, så....Fungerer ypperlig her. Dirac gjør en strålende jobb. Koblet ut høyttalerne i går å kjørte de "normalt" uten minidsp og dirac. Hos meg - og med disse høyttalerne er jeg ikke i tivil. Minidsp med dirac gjør en fantastisk jobb.
Vis vedlegget 843381
Føler du har en viss bias og tviholder på "barnetro". Redd det farger din vurdering.D90LE. Vet ikke om skal forvente allverden
Skal riste av meg alle fordommer. Hadde jeg ikke gitt den et snev av håp, hadde jeg heller ikke handlet den. Hvis den blir, kan jeg sende deg den, så kan du få teste selv hvis du ønsker å låneFøler du har en viss bias og tviholder på "barnetro". Redd det farger din vurdering.Jeg er selv nysgjerrig på den modellen, så rist av deg fordommene og kom med en skikkelig vurdering!
![]()
Og får du meg til å kjøpe den synes jeg @Høvdingen skal gi deg en flott tittel under avataren din.Skal riste av meg alle fordommer. Hadde jeg ikke gitt den et snev av håp, hadde jeg heller ikke handlet den. Hvis den blir, kan jeg sende deg den, så kan du få teste selv hvis du ønsker å låne![]()
Han bør forberede seg allerede - du kommer etter dette til å selge det meste du har å satse fullt og helt på all elektronikk fra ToppingOg får du meg til å kjøpe den synes jeg @Høvdingen skal gi deg en flott tittel under avataren din.
Holder med å titulere meg som avvikerOg får du meg til å kjøpe den synes jeg @Høvdingen skal gi deg en flott tittel under avataren din.
Hei, hei, hei, sakta i backarna nu! MakkinTosken her, ikke lyst til å endre til TåpeIngen!Han bør forberede seg allerede - du kommer etter dette til å selge det meste du har å satse fullt og helt på all elektronikk fra Topping![]()
Du fåkke en dritt av meg...kanskje en Breezer i Horten. Avviker!En ting skal jeg faen meg ha
Fremstår jeg så femi at du tror Breezer er min greieDu fåkke en dritt av meg...kanskje en Breezer i Horten. Avviker!
Vanskelig å si på stående fot uten å teste på nytt igjen med nye målinger og forsøke å gå systematisk gjennom det som skjer, noe jeg ikke har vært flink til tidligere.Hva kan være årsaken? Har du noen målinger på fenomenet? Mangel på attack må jo indikere en strekk av stigetid og en generell oppmyking. Kan det være naturlige overshoot fenomener som friseres? Jeg har jo bare drevet med dette datastyrte tøvet i 8mnd og til nå føler jeg fordelene i meget stor grad oppveier antatte ulemper.
Jeg lager meg av prinsippet alltid to presets av samme kalibrering, en med null nivå korreksjon oppover i frekvens og en med ca +-1-2dB. Kan ikke si jeg merker nevneverdige forskjeller, så ender som regel med å holde meg til null-versjonen.
Fasemanipulasjonen slår jeg aldri av, da det jo er Trinnovs showstopper og vært det som virkelig har gjort boksen verdt pengene.
Ingenting som tilsier at utgangspunktet er fellesnevneren, basert på det jeg har lest fra de to herrene.Jeg har vel gjort utgangspunktet for god korreksjon så håpløs som mulig ved å kline rassen inntil bakvegg og nært et hjørne mens høyttalerne står usymmetrisk hvor én står tett på hjørne og den andre med mange meter til sidevegg.
Topping skal sammenlignes med den interne dacen i Minidsp SHD preHei @SevaldHva skal du sammenlikne Toppingsen med? Og kjører du miniDSP rent digitalt eller har du A/D/A mellomledd? Spør for en venn
![]()
Vet ikke, men de skryter av sin forsikringNoen forsikringer kan vel dekke slike uhell (+ forsikring) , men det er vel ikke dekning i en vanlig innboforsikring. Håper det blir en ok løsning på dette..
Ai, det var kjedelig.Syke satan. Min datter har dratt med seg venninner i kjelleren for å lete etter hamsteren. Då har selvfølgelig ei lekt med platespilleren og knekt hele stylusen på pick-uten. 25k rett til helvete. Vet ikke om forsikring dekker dette. HatVet ikke om jeg kan ta dette med foreldrene her.
Vet ikke om jeg skal ta dette opp med foreldrene. Blir bare surt naboskap. Bare er ikke ansvarlig uansett. Håper det går bra, ellers så blir det lenge til lyd i snurra…. Det blir det kanskje uansett. Sikkert lang leveringstid.Ai, det var kjedelig.
Men vil tro innboforsikring eller reise/ansvarsforsikring hos foreldrene til jenta kan dekke her.
Det minner meg på at jeg må sjekke med forsikringen etter jeg lagde hull i skjermen på min flett nye 77 oled med umik-1 i fjor..
Mener det er en slags foreldreansvarsforsikring som kan komme inn når skader barner gjør overstiger en viss sum. Er nok en del tusen i egenandel på det, men hvis din egen forsikring ikke dekker så kan du jo alltids høre med foreldrene og tilby å betale egenandelen.Vet ikke om jeg skal ta dette opp med foreldrene. Blir bare surt naboskap. Bare er ikke ansvarlig uansett. Håper det går bra, ellers så blir det lenge til lyd i snurra…. Det blir det kanskje uansett. Sikkert lang leveringstid.
Nei, jeg skal ikke ekstrapolere mine inntrykk til det jeg tror andre opplever, men min erfaring er at korreksjon når man sitter fritt, og dermed i langt større grad i direktelyd, fungerer bedre.Ingenting som tilsier at utgangspunktet er fellesnevneren, basert på det jeg har lest fra de to herrene.
Dette med punktavhengighet later til å være en utfordring for de som har startet i automatikken.. For en som startet med manuel eqing ved hjelp av øre og graf, samt har gjort et minimum av fysiske tiltak er dette en mindre utfordring. Sevald har på den måten temmelig likt utgangspunkt som meg.
Rådfører meg med forsikring, så ser jeg hva som skjer. Ikke drapstanker, men det er forskjell på unger. Her er de snakk om noen som ikke tar i mot beskjeder fra voksne. Blir så inn i H… frustrert. Mine barn har aldri fiklet med noe.Mener det er en slags foreldreansvarsforsikring som kan komme inn når skader barner gjør overstiger en viss sum. Er nok en del tusen i egenandel på det, men hvis din egen forsikring ikke dekker så kan du jo alltids høre med foreldrene og tilby å betale egenandelen.
Nevner det bare for at du skal få tankene over på mulige alternativer og glemme drapstankene. Nemlig spent på inntrykk av kinamikket!
Et lite innspill fra siden:
På 2x4hd og 4x10hd følger det med standard PEQ software.
Det krever dog en medfølgende "nøkkel" man taster inn på dems nettside for nedlasting.
Jeg vet ikke om det følger med en slik software på SMH.
Gjør det det?
Det kunne jo være at Dirac gir et "slør" (som ofte blir omtalt i DSP kretser) over lyden som ikke PEQ softwaren gir.
Om den brukes riktig vel og merke.
Ikke vet jeg.
Jeg tenker meg kanskje at siden du har (om jeg ikke husker feil) et ganske bra utgangspunkt med råresponsen på bassene...at minimalt med PEQ punkter, kanskje....vil gi et løft i opplevd lydkvalitet.
Dette er litt tidkrevende og krever systematisk fremgangsmåte, med en kombo av REW målinger og ØRA, men jeg fikk overraskende gode resultater med en skarve 2x4hd på min rigg.
Faktisk "nesten" like bra lyd som med Audiolense.
Jeg innbiller meg at om det fysiske er på stell med høyttaler/bass setups med ganske jevn rå-respons, les; før EQ tas i bruk, og DSP får en enklere jobb med mindre korrigering, så kommer den gode lyden av seg selv.
Det er noe av det jeg prøver på hos meg...men det er faen meg ingen enkel jobb.
Det bør være litt vanskelig, ellers blir det ikke noe gøy å holde på med.
![]()
Ja, det er ingen dumt råd. Nå skal det sies at jeg har slitt litt med å finne et riaatrinn som jeg liker sammen med ZYX. Whest Audio og EAR passer. Nå når det endelig er i mål, er det dumt å gå for noe annet. ZYX fås i 3 varianter. Kobber, gull og sølv. Relativ lik pris. Jeg har hatt kobber. Sølv er litt mere oppløst og analytisk. Tror anlegget mitt hadde tålt det. Så jeg kunne vurdert sølv. Må sjekke leveringstider. Men det er heller ikke dumt å gjør seg et par tanker om andre pu før jeg endelig bestemmer meg.Gå for det som du vet fungerer - er mitt råd.
Audio-Technica funker......mye lydopplevelse pr. krone fra ATGå for det som du vet fungerer - er mitt råd.
Byttelåne... om du tør. Har jo Umami som du kanskje vetHana Umami Red frister og er dyr.