ShaunV's sparebøsse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hei ShaunV.

    Jeg skal nå snart bestille meg en AN J/Spe høytaller. Har forstodt det slik at du har gått fra vanlig papir element til Hemp ? Isåfall hva synes du ?.

    Ser ut som jeg må pga kosmetiske årsaker må gå for vanlig element da hemp desverre er litt for "blå" for samboer. Skal stå i tv stua dette så jeg forstår det litt også.

    Håper det ikke er natt og dag mellom disse elementene, noen erfaringer ? :). Om det er enorm forskjell må jeg nesten vurdere å få til noe fronttrekk som kan dekke over når det ikke spilles.

    Rommet det skal stå i er et 18kvm nesten kvadratisk rom, og elektronikken blir AN OTO se + AN 3.1x dac.

    Fortsatt like fornøyd med Høytallerene dine ? :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Hei hei ;)

    Først og fremst, gratulerer med et godt høytalervalg! Jeg har hatt både vanlig papir og hemp ja, men ikke i en og samme modell jeg har eid selv. Kit03 f.eks finnes f.eks både med hemp og uten, og personlig har jeg bare eid uten. Og det var en helt fantastisk høytaler både til prisen den går for, og til uansett hva den måtte ha kostet. Mitt inntrykk er at hemp er litt mer "rocka". Eller skal vi si "tilgivende" til hardere musikk, men på ingen måte et must. Du kan sove godt selv uten hemp er vel det jeg skal fram til. ;) Og såvidt jeg vet er ikke du veldig heavy av deg, så da er det i alle fall ikke noe du trenger tenke på. Og nei, ikke snakk om noe dag og natt her. Skal man snakke om større forskjeller må man over på alnico varianter.

    Nesten kvadratisk rom sier du? Får håpe du får det til å fungere, for kvadratiske rom er jo gjerne ganske utfordrende. Plassering er uansett alfa omega, så du får ta deg god tid til å teste ut nettopp det. Selv en liten forrandring kan forrandre lyden helt, spesielt da i mellombassområdet. Ved å flytte mine ht 15cm til siden så forsvinner energien i mellombassen. ::)

    Og ja, jeg er fremdeles kjempe fornøyd! Skjedd en god del med lyden siden du var her skal sies, i positiv retning.

    Elektronikken din gjør garantert en superjobb for pengene. Har jo tross alt hatt to forskjellig oto'er sammen med dac'en din. Nå har jeg riktignok vendt meg til å ha mer power siden sist, men oto spiller på en veldig sjarmerende måte enn dog litt mangler på kontroll i lblandt. Men som med mye annet merkes ikke dette før du har spilt med noe annet i ditt oppsett med vesentlig mer kontroll.

    J-V
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    shaunv skrev:
    Hei hei ;)

    Først og fremst, gratulerer med et godt høytalervalg! Jeg har hatt både vanlig papir og hemp ja, men ikke i en og samme modell jeg har eid selv. Kit03 f.eks finnes f.eks både med hemp og uten, og personlig har jeg bare eid uten. Og det var en helt fantastisk høytaler både til prisen den går for, og til uansett hva den måtte ha kostet. Mitt inntrykk er at hemp er litt mer "rocka". Eller skal vi si "tilgivende" til hardere musikk, men på ingen måte et must. Du kan sove godt selv uten hemp er vel det jeg skal fram til. ;) Og såvidt jeg vet er ikke du veldig heavy av deg, så da er det i alle fall ikke noe du trenger tenke på. Og nei, ikke snakk om noe dag og natt her. Skal man snakke om større forskjeller må man over på alnico varianter.

    Nesten kvadratisk rom sier du? Får håpe du får det til å fungere, for kvadratiske rom er jo gjerne ganske utfordrende. Plassering er uansett alfa omega, så du får ta deg god tid til å teste ut nettopp det. Selv en liten forrandring kan forrandre lyden helt, spesielt da i mellombassområdet. Ved å flytte mine ht 15cm til siden så forsvinner energien i mellombassen. ::)

    Og ja, jeg er fremdeles kjempe fornøyd! Skjedd en god del med lyden siden du var her skal sies, i positiv retning.

    Elektronikken din gjør garantert en superjobb for pengene. Har jo tross alt hatt to forskjellig oto'er sammen med dac'en din. Nå har jeg riktignok vendt meg til å ha mer power siden sist, men oto spiller på en veldig sjarmerende måte enn dog litt mangler på kontroll i lblandt. Men som med mye annet merkes ikke dette før du har spilt med noe annet i ditt oppsett med vesentlig mer kontroll.

    J-V
    Takker for god info.

    Hmm joda jeg liker en del metal også jeg, men har blitt litt mindre med årene :), men det er ikke så veldig viktig for meg på dette oppsettet da jeg kommer til å ha ett oppsett nr 2 som fokuserer på full kontroll over en rytmisk "billigere" høytaller. Blir nok mest roligere musikk som kommer til å bli spillt på disse AN/J .

    Har hørt folk si at "J" modellen kan være litt lettere å få til i mindre rom så klamrer meg fast til det :). Kommer til å bruke veldig lang tid på plassering og tuning kjenner jeg meg rett uansett, det positive med rommet er at jeg kan bruke 2 identiske hjørner til å få det til .

    Det går vel uansett an å oppgradere til "Hemp" senere tror jeg om det skulle bli nødvendig .

    Flott att du fortsatt er like fornøyd :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Note to self: Shangri la i hulen. :)

    Dac(Bendix-Tung Sol-telefunken)-An - Pre(Border Patrol MB psu-Tung sol-telefunken)-An Vx-Cyber 800(RCA-tesla-US EH)-AN Spa biwire-Kit 04

    EDIT: Koblet til LMC FAT-furutech gold på blokkene her om dagen. Det ble merkbart mindre tomgangssus!
    har samme på DAC.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BP psu på M3 ? Hvis ja, noe å hente ?

    Og AN blokkene har "ferie" ?

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    endelig liv i tråden igjen :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    endelig liv i tråden igjen :)
    Skal prøve å komme med noen oppdateringer veldig snart.

    JanR skrev:
    BP psu på M3 ? Hvis ja, noe å hente ?

    Og AN blokkene har "ferie" ?

    /jan
    BP PSU på pre KNUSER ez81/6x5 imo. ;-)

    Koblet til igjen i går etter noen uker uten. Og vips, der kom det mer slagkraft. ;D

    Venter på en ny black gate kondis til ene blokka(Som det var periodisk feil i. Tro det den som vil. :p ), så de hviler for øyeblikket. Så fort den er loddet inn skal de spilles inn noen uker! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Enda godt at du fant ut det der helvete som har vært med blokkene :) Bra jobba.

    BP pre er sjef ja ;D Morro.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    LMC skrev:
    hvorfor ikke BG N ?
    mvh
    Leif
    Tja, si det? Var ikke jeg som valgte det i utgangspunktet. Men har da virkelig lest at fk går for å være den beste kondisen til denne jobben. Eller mener du N er bedre kanskje?

    J-V
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.001
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bipolart er ALLTID å foretrekke
    har du målt katodespenningen?
    BG N(x) ? :( finnes lokalt i 470µF/6,3vdc only ! ;D
    tror den fantes i 16vdc også, men som kjent er ikke BG hyllevare særlig mange steder
    mvh
    Leif
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    LMC skrev:
    bipolart er ALLTID å foretrekke
    har du målt katodespenningen?
    BG N(x) ? :( finnes lokalt i 470µF/6,3vdc only ! ;D
    tror den fantes i 16vdc også, men som kjent er ikke BG hyllevare særlig mange steder
    mvh
    Leif
    Hvorfor alltid å foretrekke vil du si? Søk på fk, og du finner flere steder det står at den skal være mest vellydende til bruk som katodemotstand, og generelt steder med lav spenning. Bestilte et par av de siste bg std på hificollective bare for å teste. Men som du sier, ikke hyllevare desverre :(

    Husker ikke hva spenningen over kondisen er i farten. Skulle den være lav nok kan jeg jo si ifra. :)

    J-V
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Enda godt at du fant ut det der helvete som har vært med blokkene :) Bra jobba.

    BP pre er sjef ja ;D Morro.

    /jan
    Ikke akkurat rart at ingen kunne hjelpe. Hvorvanlig er vel periodisk feil i en kondis? Til slutt blefeilen permanent, så da var det lettere å feilsøke. :p Men selv etter denble permanent så lader kondisen litt, og man kan ikke se om den er gåen bare ved å se om den lader eller ikke. ::) Lader dårligere skal sies...

    BP ftw. Men ikke på blokkene. :p
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    shaunv skrev:
    Hvorfor alltid å foretrekke vil du si? Søk på fk, og du finner flere steder det står at den skal være mest vellydende til bruk som katodemotstand, og generelt steder med lav spenning. Bestilte et par av de siste bg std på hificollective bare for å teste. Men som du sier, ikke hyllevare desverre :(

    Husker ikke hva spenningen over kondisen er i farten. Skulle den være lav nok kan jeg jo si ifra. :)

    J-V
    Mitt tips er å teste forskjellig,der er ingenting som er best eller perfekt,dette handler mye om matching/voicing av totalen.De ikke-polare BG variantene blir regnet some enda bedre,du ser stort sett kun de inni topp-produktene fra AN.
    Men der finnes sikkert mye annet interesant også,Andy Grove,hjernen bak desse kretsene til AN,er såvidt jeg har fått med meg for eksempel glad i Elna Cerafine og Silmic. http://www.hificollective.co.uk/components/elna_capacitors.html
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.001
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    cerafine og silmic har litt mere "tone"
    det har panasonic fc også
    mvh
    Leif
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Sånn, da har blokkene fått seg noen timer, kanskje ti? Siden jeg byttet kondisen som var gåen. Og det lyder mildt sagt utrolig godt allerede! Og det med noen utslitte EH300B. 8) Venter med å putte inn de uspilte Gold Lion rørene til ting begynner å bli mer stabilt. Sålangt er det nesten så man kan høre lyden forrandre seg mens jeg spiller. Jeg snakker da om mer kroppslig tone, og mindre harde topper først og fremst. Og sikkert en smule mer oppløst. Skulle vel ikke vært nødvendig å spille inn ny loddinger synes nå jeg. ::) Dessuten er jo begge nett-trafoene nye så de trenger vel å spilles inn litt også. Lurer dog hva jeg skal med de gamle og fult velfungerende trafoene. ::)

    Har bestilt både Silmic og cerafine, så når ting en dag har stabelisert seg og det kribler i fingrene så kanskje det blir et bytte. ;) Fikk noen BG Std også. Bestilte i 16V og fikk 100V. ::) Unødvendig store vil jeg si. Men at de tåler mer er vel kanskje ikke noe negativt?

    Nå venter jeg bare på et par 50W motstander jeg skal sette inn for å senke spenningene litt. Nå ligger spenningen over 300B på ca 380V. Dvs anodespenning=450Vdc og katode 70Vdc.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Hei og takk for gjestfriheten i går kveld.
    Ikke småtterier du har fått plass til på gutterommet. Allikevel ryddig og skikkelig. ;)
    Mitt første møte med AN høyttalere og dette er vel ikke akkurat innstegsmodellen heller.
    Kveldens monoblokker i aktivitet var AN et eller annet 300B. Lange beist med sølvtrafoer etc.

    Forsterkerne virket å ha "grei" kontroll, som min medgjest JanR ville ha uttrykt seg. ;D

    Har jo hørt mye om disse høyttalerne fra forskjellig hold, og vet ikke helt hva forventninger jeg hadde, men
    jeg ble nok litt overrasket over at det trøkket såpass i brystkassa av disse småtassene.

    Vi ble nok traktert en god del musikk som hverken jeg eller Jan kjente veldig godt fra før, men inntrykket fra plata med 2 pianister og 1 med noe felegnikk henger godt igjen i minnet.
    Spilte noe medbrakt også, og intrykket holdt seg godt.
    Kontroll, attack og klang og tone og tjo og hei.
    Likte dette veldig godt jeg, og kommer gjerne innom igjen når PSU en til storeVoyd kommer på plass.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.164
    Antall liker
    11.267
    Torget vurderinger
    10
    JanR = store høyttalere og moderat høy spillestil
    Shaunv = moderat størrelse på høyttalerne og spillestil som kvalifiserer til politianmeldelse

    ;D

    Ellers må jeg si at dine AN/E er noe av det mest dynamiske jeg vet om med vanlige elementer i vanlige kasser.

    Spilte dere på interstage-supertankerne eller EL34?
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    HEL skrev:
    JanR = store høyttalere og moderat høy spillestil
    Shaunv = moderat størrelse på høyttalerne og spillestil som kvalifiserer til politianmeldelse

    ;D

    Ellers må jeg si at dine AN/E er noe av det mest dynamiske jeg vet om med vanlige elementer i vanlige kasser.

    Spilte dere på interstage-supertankerne eller EL34?
    Superlyd fra supertankere. Shaunv mente at han kunne spille høyere med Consonansene, men
    for en førstegangslytter i dette rommet, var volumet "greit" nok det.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bare en ting å si, det låt jævla bra.
    Utrolig atig å endelig fått svingt bortom "guttungen" ;)
    Mye musikk som ikke spilles her i huset men alikevel helt greit, og det funket til de grader. rørlig, likte skiva di også, de franske "prog" gutta ;)

    Satt og mimret litt for meg sjøl når jeg satt her tidligere og gikk over Naka kass.spilleren jeg tok med meg fra shaunv "det er da pokker ikke lenge siden han lånte AI S-300 ampen min.....og nå sitter han der med ett anlegg som de fleste kan drømme om - meg inkludert......"
    Bratt lærekurve meg her og der, fan ta hele greia må skrives om ;D
    90 graders lære og handle kurve :p

    AN hele veien, hva skal en si annet enn


    Jeg slår følge med rørlig så snart du har fått fikset - fått tak i ny psu til sjæfs spilleren. Tusen takk for lp'ene.
    Takk for at vi fikk komme på såpass kort varsel og en smule sent :)

    ps: se å få tatt noen nye bilder av anlegget, er en anlegg og bildetråd vettu.


    HEL:
    Det burde vært lisens på vol. kontrollere !! :D
    For the record, var ikke i nærheten av å være ubehagelig selv på HØYT volum.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    rørlig skrev:
    Hei og takk for gjestfriheten i går kveld.
    Ikke småtterier du har fått plass til på gutterommet. Allikevel ryddig og skikkelig. ;)
    Mitt første møte med AN høyttalere og dette er vel ikke akkurat innstegsmodellen heller.
    Kveldens monoblokker i aktivitet var AN et eller annet 300B. Lange beist med sølvtrafoer etc.

    Forsterkerne virket å ha "grei" kontroll, som min medgjest JanR ville ha uttrykt seg. ;D

    Har jo hørt mye om disse høyttalerne fra forskjellig hold, og vet ikke helt hva forventninger jeg hadde, men
    jeg ble nok litt overrasket over at det trøkket såpass i brystkassa av disse småtassene.

    Vi ble nok traktert en god del musikk som hverken jeg eller Jan kjente veldig godt fra før, men inntrykket fra plata med 2 pianister og 1 med noe felegnikk henger godt igjen i minnet.
    Spilte noe medbrakt også, og intrykket holdt seg godt.
    Kontroll, attack og klang og tone og tjo og hei.
    Likte dette veldig godt jeg, og kommer gjerne innom igjen når PSU en til storeVoyd kommer på plass.
    Jo takk for besøket. ;)

    Sånn relativt sett til tidligere tider er det jo ganske mye småtteri på rommet nå. Men store gleder kan jo komme i små pakninger heldigvis!

    Store forventninger eller små, det er i alle fall bra du ikke ble skuffet! :D

    Skal selvfølgelig si ifra når Voyd'en er oppe og spiller igjen!
    HEL skrev:
    JanR = store høyttalere og moderat høy spillestil
    Shaunv = moderat størrelse på høyttalerne og spillestil som kvalifiserer til politianmeldelse

    ;D

    Ellers må jeg si at dine AN/E er noe av det mest dynamiske jeg vet om med vanlige elementer i vanlige kasser.

    Spilte dere på interstage-supertankerne eller EL34?
    Er det konsert så er det konsert. ;-)
    JanR skrev:
    Bare en ting å si, det låt jævla bra.
    Utrolig atig å endelig fått svingt bortom "guttungen" ;)
    Mye musikk som ikke spilles her i huset men alikevel helt greit, og det funket til de grader. rørlig, likte skiva di også, de franske "prog" gutta ;)

    Satt og mimret litt for meg sjøl når jeg satt her tidligere og gikk over Naka kass.spilleren jeg tok med meg fra shaunv "det er da pokker ikke lenge siden han lånte AI S-300 ampen min.....og nå sitter han der med ett anlegg som de fleste kan drømme om - meg inkludert......"
    Bratt lærekurve meg her og der, fan ta hele greia må skrives om ;D
    90 graders lære og handle kurve :p

    AN hele veien, hva skal en si annet enn


    Jeg slår følge med rørlig så snart du har fått fikset - fått tak i ny psu til sjæfs spilleren. Tusen takk for lp'ene.
    Takk for at vi fikk komme på såpass kort varsel og en smule sent :)

    ps: se å få tatt noen nye bilder av anlegget, er en anlegg og bildetråd vettu.


    HEL:
    Det burde vært lisens på vol. kontrollere !! :D
    For the record, var ikke i nærheten av å være ubehagelig selv på HØYT volum.

    /jan
    Beste du har hørt sa du, eller var det neste beste? ;) Hehe.
    Men ja, var virkelig på tide at du fikk tatt turen! Er jo rimelig lang tid siden du lurte meg til å låne AI'en din!
    Så du skal ha litt av æren for lærekurven.

    Du var litt skeptisk til Gold Lion rørene mener jeg å huske? Var kanskje ikke så galt alikevel? Men når sant skal sies opplever jeg dem som litt harde i øvre mellomtone iblandt. Mulig det er pga de ikke er spilt inn.

    Kort varsel, lang varsel. Viktigste er jo å faktisk få kommet seg hit. 8)

    Anngående bilde, så vel ikke direkte ryddig ut med blokkene på tvers der?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Anngående bilde, så vel ikke direkte ryddig ut med blokkene på tvers der?
    Syns det så bra ut jeg da :)
    Altså, de ampene tar den plassen de tar. Så kom igjen, fram med kamera og knipse litt.

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Jeg er imponert. 8)
    ;)


    Noe på gang ?

    /jan
    Er vel alltids noe på gang. Men skal vel i første omgang testes!
    Hørt mye bra om Pax'ene, men aldri hørt på.
    Den er huket opp alt ?

    /jan
    Den er jo en mosfet pre med et spesielt design for å kunne tilpasses enhver rørforsterker med justering av gain på seperat høyre og venstre kanal.I tillegg er det ekstern psu med dual mono strømkabler til pre. Er ingen tvil om at det er en god pre, i alle fall med tanke på at det ikke er rør. Spiller veldig åpent og analogt. Men den mangler litt av det, skal vi si "søte" ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Jeg er imponert. 8)
    ;)


    Noe på gang ?

    /jan
    Er vel alltids noe på gang. Men skal vel i første omgang testes!
    Hørt mye bra om Pax'ene, men aldri hørt på.
    Den er huket opp alt ?

    /jan
    Den er jo en mosfet pre med et spesielt design for å kunne tilpasses enhver rørforsterker med justering av gain på seperat høyre og venstre kanal.I tillegg er det ekstern psu med dual mono strømkabler til pre. Er ingen tvil om at det er en god pre, i alle fall med tanke på at det ikke er rør. Spiller veldig åpent og analogt. Men den mangler litt av det, skal vi si "søte" ?
    Høres jo utrolig spennende ut, selv om den ikke er rør.
    "søt/romantisk" skal vel godt gjøres å få til med en transistor pre kanskje ?

    Sånn i forhold til L3, pros & cons ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Jeg er imponert. 8)
    ;)


    Noe på gang ?

    /jan
    Er vel alltids noe på gang. Men skal vel i første omgang testes!
    Hørt mye bra om Pax'ene, men aldri hørt på.
    Den er huket opp alt ?

    /jan
    Den er jo en mosfet pre med et spesielt design for å kunne tilpasses enhver rørforsterker med justering av gain på seperat høyre og venstre kanal.I tillegg er det ekstern psu med dual mono strømkabler til pre. Er ingen tvil om at det er en god pre, i alle fall med tanke på at det ikke er rør. Spiller veldig åpent og analogt. Men den mangler litt av det, skal vi si "søte" ?
    Høres jo utrolig spennende ut, selv om den ikke er rør.
    "søt/romantisk" skal vel godt gjøres å få til med en transistor pre kanskje ?

    Sånn i forhold til L3, pros & cons ?

    /jan
    Absolutt spennende sak. Har litt kult retropreg også. :p

    Den låter overraskende lite transistor i grunnen. Den har et rykte på seg for å bli mer og mer varm i lyden etter å ha stått på en stund. Stått på over et døgn nå, og har forrandret seg ganske mye.

    Pros & cons? Vel, man bruker ikke rør i alle fall. Hehe. Og kan som sagt gainjusteres som er med på å forrandre endel hvordan den spiller. Påvirker attack og klangballanse, så kan jo i utgangspunktet tunes bra. Men jeg må i grunn si at jeg synes både L3'en og L2'en gjør en god jobb på det meste. ;-) L3'en har helt klart mest kick i bånn. L2'en er irriterende bra med tanke på pris! Eneste den gjør litt dårligere enn L3'en er kontroll i grunnen. Noe som på sin egen måte også er positivt i blandt da det gir en koseligere klang.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg popper inn her med ett spørsmål jeg :) 300b på cwlll, er det håp i helvete eller blir det for spedt for 15 tommerne ?
    tenker på air tight atm300
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    jeg popper inn her med ett spørsmål jeg :) 300b på cwlll, er det håp i helvete eller blir det for spedt for 15 tommerne ?
    tenker på air tight atm300
    Air tight er gromt. ;-)

    Har selvfølgelig mange som mener at 300B ikke vil fungere på såpass store elementer. Men jeg vil tro de samme menneskene ikke vet at 300B er ikke bare 300B. PSU PSU PSU og du vil ha kontroll. 300B er uansett ikke ampen til "bassfreaks".
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    jokris skrev:
    jeg popper inn her med ett spørsmål jeg :) 300b på cwlll, er det håp i helvete eller blir det for spedt for 15 tommerne ?
    tenker på air tight atm300
    Air tight er gromt. ;-)

    Har selvfølgelig mange som mener at 300B ikke vil fungere på såpass store elementer. Men jeg vil tro de samme menneskene ikke vet at 300B er ikke bare 300B. PSU PSU PSU og du vil ha kontroll. 300B er uansett ikke ampen til "bassfreaks".
    Vise ord shaunv :)


    jokris:
    Tror nok både AT og BP hadde fungert ;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn