...skrevet med "engelsk" tastatur?shaunv skrev:Ansepe74:roode og svarte, store og Smaa
Ipad :ansepe74 skrev:...skrevet med "engelsk" tastatur?shaunv skrev:Ansepe74:roode og svarte, store og Smaa
shaunv skrev:Cardas:skal faa tatt noen bilder med stativ etterhvert for din skyld da vet du
Ansepe74:roode og svarte, store og Smaa
Best du kommer hit med psu'n så skal jeg teste den, lenge :shaunv skrev:Prøvde å spille uten Border Patrol PSU på pre'amp i dag. Bort forsvant det lille jeg hadde av brum(som uansett ikke er hørbart i lytteposisjon), og bort forsvant også veldig mye av energien og gleden i musikken! En tankevekker.
JanR skrev:Best du kommer hit med psu'n så skal jeg teste den, lenge :shaunv skrev:Prøvde å spille uten Border Patrol PSU på pre'amp i dag. Bort forsvant det lille jeg hadde av brum(som uansett ikke er hørbart i lytteposisjon), og bort forsvant også veldig mye av energien og gleden i musikken! En tankevekker.
Men alvorlig talt, mye som mangler uten psu syns du ?
/jan
Hehe. ;DBrasse skrev:Ser den, Naimen tok jo sjølvmord når eg fjerna PSUen
Strømforsyning er viktig i alle ledd, det er det ingen tvil om!Brasse skrev:PSUen på Naim gir strøm til forforsterker-trinnet på Naiten, den interne gir strøm til effektdelen.
Eg skrudde av og kobla fra den eksterne uten å skru av Naiten (lysene på forsterkeren slukkes når ekstern PSU skrus av, så eg glemte meg). Dermed (trur eg) den har hengt seg opp i effektforsterker-modus. Godt mulig den fyrer igjen om eg kjøper meg ein PSU. Den eg hadde var kun på lån. Himmel og hav forskjell med og uten, sjølv om den "bare" gir strøm til forforsterker. Kult konsept!
kanskje du har feil pre?shaunv skrev:Prøvde å spille uten Border Patrol PSU på pre'amp i dag. Bort forsvant det lille jeg hadde av brum(som uansett ikke er hørbart i lytteposisjon), og bort forsvant også veldig mye av energien og gleden i musikken! En tankevekker.
Tja. Sa aldri at det spilte dårlig. Men det er noe med det å venne seg til noe, for så å fjerne det. : BP'en har med andre ord absolutt skapt seg en viktig plass i anlegget imo. Eller så kan man vel kanskje si at den originale strømforsyningen i L3 er for skrall?LMC skrev:kanskje du har feil pre?shaunv skrev:Prøvde å spille uten Border Patrol PSU på pre'amp i dag. Bort forsvant det lille jeg hadde av brum(som uansett ikke er hørbart i lytteposisjon), og bort forsvant også veldig mye av energien og gleden i musikken! En tankevekker.
simple as that?
mvh
Leif
Den leverer B+.Rune S skrev:Erstatter BPen hele strømforsyninga til L3en eller kobles den inn i området der den originale choken står?
Kanskje ikke uten grunn jeg drømmer om bygge strømforsyning til blokkene en eller annen gang med tiden. : Men ja, har innsett at jeg mangler kabinettplass. Evt går det jo an å ha strømforsyning i eget kabinett. Med en BP psu f.eks så trenger jeg jo ikke gjøre stort annet enn å koble til B+ til den eksisterende kretsen, og plukke ut likeretter-røret i blokkene.LMC skrev:da mine AN Quest´er hadde fått nytt større chassis, og de til slutt likevel hadde flere psu komponenter på utsiden enn på innsiden,skjønte jeg at det var på tide å komme seg videre til neste trinn på stigen
AN ´s sterke side er IKKE stive psu :
mvh
Leif
Altså 260V til 5687 linjedelen ?shaunv skrev:Den leverer B+.Rune S skrev:Erstatter BPen hele strømforsyninga til L3en eller kobles den inn i området der den originale choken står?
Den originale trafoen leverer fremdeles strøm til den ikke rørlikerettede delen.
Den kobles til på m2 kortet og leverer strøm rett etter der likeretteren står i kretsen.Rune S skrev:Altså 260V til 5687 linjedelen ?shaunv skrev:Den leverer B+.Rune S skrev:Erstatter BPen hele strømforsyninga til L3en eller kobles den inn i området der den originale choken står?
Den originale trafoen leverer fremdeles strøm til den ikke rørlikerettede delen.
Det er det jeg tror også, så skjønner ikke hvorfor det er skrevet.LMC skrev:BS
kretsen trekker det den trenger og ikke mere,bare for at deler av trafoen ikke er i bruk!
feks bruker jeg den store nettrafoen til BP som er beregnet for ALLE funksjoner i en stereo 300B amp,til kun et 300B b+...ingen problemer...snarer tvert imot
(men du bør ikke fyre opp kretser uten rør i)
AN elsker å bruke 7805 positive regulatorer
har du noen av disse i noen apparater; feks gløden på ampene,bytt til LT1085 som støyer mindre
anbefales sterkt
mvh
Leif
Har du et bilde ? Ikke at det er så viktig men er bare litt nyskjerrigshaunv skrev:Den kobles til på m2 kortet og leverer strøm rett etter der likeretteren står i kretsen.Rune S skrev:Altså 260V til 5687 linjedelen ?shaunv skrev:Den leverer B+.Rune S skrev:Erstatter BPen hele strømforsyninga til L3en eller kobles den inn i området der den originale choken står?
Hvis ikke jeg har misforstått helt så er det til de to rørene 7812 regulatorene i skjemaet ovenfor gjør jobben sin.LMC skrev:er det regulatorer på de?
if so må du bruke en der du regner ut hvilke faste motstander som gir 6,3 vout
finnes en grei formel for det
husker ikke akkurat nå men kan sikkert finne det ut
mvh
Leif
Begge deler går fint ;Dshaunv skrev:Hvis ikke jeg har misforstått helt så er det til de to rørene 7812 regulatorene i skjemaet ovenfor gjør jobben sin.LMC skrev:er det regulatorer på de?
if so må du bruke en der du regner ut hvilke faste motstander som gir 6,3 vout
finnes en grei formel for det
husker ikke akkurat nå men kan sikkert finne det ut
mvh
Leif
Står 12V på det skjemaet, men det er ikke sikkert det er identisk med min. Men trodde da 5687 skulle ha 6,3V og ikke 12V. Eller har jeg forstått feil BHO?
shaunv skrev:Det oppklarer jo litt.
Men ser ikke helt bruken av en ekstra pinne?
Den var lei du ;DBHO skrev:shaunv skrev:Det oppklarer jo litt.
Ke ?
Kan ikke si jeg ser funksjonen av pinne 8 i tillegg til resten. Det er logisk nok å splitte 12.6V i to, i stedenfor å bruke en 6,3 på hver av de to pinnene 4 og 5.BHO skrev:shaunv skrev:Det oppklarer jo litt.
Ke ?