Fyren har forhåpentligvis prioritert å jobbe litt med seg selv og høyttalerne, fremfor å høre på oss drukkenbolter. Hvis ikke: So What? Jeg drikker videre...
Jeg og. Skål !!Fyren har forhåpentligvis prioritert å jobbe litt med seg selv og høyttalerne, fremfor å høre på oss drukkenbolter. Hvis ikke: So What? Jeg drikker videre...
Det aller viktigste er at DU er fornøyd, hva alle andre mener er uvesentlig. Ha en flott hifi helg. MvhMye gode svar. Har bassene pekende utover nå da følte dette virket mest naturlig. Skal de peke innover vil første refleksjonen treffe tv benken som står ca 35 cm i fra. Er egentlig fornøyd med bassen slik den er. Fått vinklet høytalerene mot meg, og flytte de enda lengre fra veggen. Men slik det er nå føler jeg at jeg merker mer bass fra den høyre høytalere, samt diskant. Dette kan jo være mange ting og er vel påvirket av rommet.
Manglende symetri i rom/plassering kan nok gi litt hørbar forskjell. Elektronikken er sannsynligvis nokså "midt-i"Mye gode svar. Har bassene pekende utover nå da følte dette virket mest naturlig. Skal de peke innover vil første refleksjonen treffe tv benken som står ca 35 cm i fra. Er egentlig fornøyd med bassen slik den er. Fått vinklet høytalerene mot meg, og flytte de enda lengre fra veggen. Men slik det er nå føler jeg at jeg merker mer bass fra den høyre høytalere, samt diskant. Dette kan jo være mange ting og er vel påvirket av rommet.
Var veldig stort sprik mellom rådene i de 4-5 først innleggene denne gangDet er sjelden jeg spør om råd her på Hifisentralen, de første 2-3 svar er alltid de beste, etterpå begynner ego argumentene, og deretter er krangling igangMå oppleves litt rart å spørre om råd på hfs...
Rart at ingen har spurt trådstarter hvilke høyttalere han har.
Jeg fikk med meg hvilken høyttaler det var, men ikke delefrekvensen. Etter å søkt litt mer fant jeg ut at den var på 150hz
Type S 606
System........................................................................................................................................................................................................ 3-Way Bass Reflex
Woofer (mm / in)........................................................................................................................................................................................................... 203 / 8
Midrange (mm / in)............................................................................................................................................................................................... 2 x 127 / 5
Tweeter (mm / in)............................................................................................................................................................................................................25 / 1
Power ( W, long / short term).............................................................................................................................................................................. 130 / 210
Sensitivity (dB/2,8V/1m).....................................................................................................................................................................................................89
Frequency Range (Hz)........................................................................................................................................................................................42 - 20.000
Cross-over Frequency (Hz)................................................................................................................................................................................150 / 2.500
Impedance (Ohm)................................................................................................................................................................................................................... 6
Weight (Kg / lb)...................................................................................................................................................................................................... 23,5 / 51.8
Dimension HxWxD (mm / in)............................................................................................................................ 1080 x 190 x 345 / 42.5 x 7.5 x 13.6