xerxes
Æresmedlem
Nå har vel ikke regjeringen gjort alt riktig heller?Den gjengen der har vært uenige med det meste regjeringen har gjort siden 12/3-20.
Nå har vel ikke regjeringen gjort alt riktig heller?Den gjengen der har vært uenige med det meste regjeringen har gjort siden 12/3-20.
Jeg er for vaksine, men om vi ikke hadde hatt det, hadde kanskje verden sett normal ut og ikke med et gryende helvete vi kan se for oss de neste 100 år pga global oppvarming forårsaket av en overbefolket klode....Skremmende hvordan Lassencad romantiserer en verden uten vaksine/ helsevesen og ønsker seg tilbake til polioepedemier med lammede invalide barn og turberkulosesanatorier og ung død og økte barnedødelighet .?
Det er jo så naturlig å bli lam av polio eller dø av meslinger og omkomne av tuberkulose så det er greit.
En verden uten influensadød er utopisk og vi akspetere både bildød og infuensadød men det jo uproblematisk å få en infuansavaksine og dermed bli også kunne bli oldemor ikke bare bestemor. For de som tør ta en vaksine da. …
Hilsen en som overlevde barnesykdommene på naturlig vis men er glad for å slippe polio og kopper osv …
Er det juks og tukling med naturen å bruke bilbelte også?
Nei de har nok ikke det men det spørs nok hvem du spør også.Nå har vel ikke regjeringen gjort alt riktig heller?
Hurra for svartedauen og 16-1700 tallets levekår! Rykk tilbake til middelalderen.Jeg er for vaksine, men om vi ikke hadde hatt det, hadde kanskje verden sett normal ut og ikke med et gryende helvete vi kan se for oss de neste 100 år pga global oppvarming forårsaket av en overbefolket klode....
Hva skal man egentlig si om folk som ikke skjønner enkle årsakssammenhenger, ikke klarer å tolke det som står i avisene, og heller lytter til alternative "eksperter" fra nettet istedenfor den høyt utdannete ekspertisen vi har her hjemme? Og ingenting av det man vet om covid og smitte er valide fakta, fordi "forskningen er ikke klar enda og det vil ta mange år før vi egentlig vet noe".Man er ikke dum om man foretar lettvinne løsninger og konklusjoner på noe man ikke skjønner rekkevidden av. Man er bare litt lettere lat og har sansyneligvis bakenforliggende årsaker til at fakta ikke betyr noe lenger. Men ikke si dum, det ødelegger debatten. Bare en tanke....
Nei, hva skal man si? Jeg bare mener at dum er et dumt ord å bruke. Det skader debatten. Men hva vet jeg...Hva skal man egentlig si om folk som ikke skjønner enkle årsakssammenhenger, ikke klarer å tolke det som står i avisene, og heller lytter til alternative "eksperter" fra nettet istedenfor den høyt utdannete ekspertisen vi har her hjemme? Og ingenting av det man vet om covid og smitte er valide fakta, fordi "forskningen er ikke klar enda og det vil ta mange år før vi egentlig vet noe".
Yeah, whatever.... jeg er bare litt oppgitt og frustrert etter å ha lest i kommentarfeltene på FB igjen.Nei, hva skal man si? Jeg bare mener at dum er et dumt ord å bruke. Det skader debatten. Men hva vet jeg...
Ditt valg. Vi andre tar en for laget. Din kommentar står like sterkt som for 100 år siden.Jeg er egoist, jeg står over vaksinen. Lenge leve egoistene.
Har andre passende beskrivelser også som ikke egner seg på trykkJeg er egoist, jeg står over vaksinen. Lenge leve egoistene.
I denne saken lever nok egoistene kortest.Jeg er egoist, jeg står over vaksinen. Lenge leve egoistene.
Først var det å godta alle regler og tiltak- selv der smitte knapt fantes òg å korsfeste de som våget å være kritisk til logikken i en del av tiltakene. Nå skal vaksinemotstandere spikres til korset. Mens alle som vanlig løper i flokk.Rene massesuggesjonstråden dette.
Ja vi må virkelig hylle disse menneskene. Men da må de også kunne ansvarliggjøres for deres valg. Å ta vaksine handler ikke om en selv. Jeg har aldri hørt en vaksinemotstander si at valget han gjør er for andres del og ikke en selv. Pandemien har mye dritt med seg enn bare sykdomsforløp. Jeg var slå ned virus før vi fikk vaksine. Men det hadde sin pris. Min datter fikk problemer på skolen. Pga små kohorter og hun var alene jente i klassen. Hun ble alene. Mange fikk større psykiske problemer. Nå har vi en mulighet til at dette ikke skal skje på nytt. Da blir jeg forbannet på egoister som takker nei fordi det er viktig som et fritt menneske å gjøre egne valg. Deres frihet, blir andres fengsel. Så stå på. Stå for din frihet. Men jeg mener at du som ikke tar vaksinen er en stor egoist. Men du vant til slutt. Vi andre gjorde det mulig for at du kunne leve videre som en egoist. Og når jeg sier du så mener jeg vaksinemotstandere. Ellers så er jeg enig at fordelingen mellom fattige og rike land ikke er bra. Pandemien slutter ikke ved landegrensenFørst var det å godta alle regler og tiltak- selv der smitte knapt fantes òg å korsfeste de som våget å være kritisk til logikken i en del av tiltakene. Nå skal vaksinemotstandere spikres til korset. Mens alle som vanlig løper i flokk.
Mennesker er sannelig merkelige skapninger.
Jeg er fullvaksinert, og absolutt for at folk skal ta vaksine.Ja vi må virkelig hylle disse menneskene. Men da må de også kunne ansvarliggjøres for deres valg. Å ta vaksine handler ikke om en selv. Jeg har aldri hørt en vaksinemotstander si at valget han gjør er for andres del og ikke en selv. Pandemien har mye dritt med seg enn bare sykdomsforløp. Jeg var slå ned virus før vi fikk vaksine. Men det hadde sin pris. Min datter fikk problemer på skolen. Pga små kohorter og hun var alene jente i klassen. Hun ble alene. Mange fikk større psykiske problemer. Nå har vi en mulighet til at dette ikke skal skje på nytt. Da blir jeg forbannet på egoister som takker nei fordi det er viktig som et fritt menneske å gjøre egne valg. Deres frihet, blir andres fengsel. Så stå på. Stå for din frihet. Men jeg mener at du som ikke tar vaksinen er en stor egoist. Men du vant til slutt. Vi andre gjorde det mulig for at du kunne leve videre som en super løk.
Redigerte innlegget mitt, da de kunne fremstå som bare en kritikk mot deg. Med du mener jeg ikke nødvendigvis deg. Ellers så kan vi gjerne diskutere tiltakene. Men vi kan heller ikke ha individuelle tiltak. Vi må dessverre gå i flokk. Men mener også at vi kan si fra. Men å ta gå samlet i demonstrasjon uten munnbind når vi hadde høyt smittetrykk var vel ikke det lureste.Jeg er fullvaksinert, og absolutt for at folk skal ta vaksine.
Men; egoister har ramlet fram fra alle kriker og kroker under corona. De som mente at tiltak knapt kunne være strenge nok, at regjeringen aldri gjorde feil. Med den følge det fikk for psykisk helse, arbeidsledighet, økonomi, aktiviteter, isolasjon osv. Man så hele landet under ett, og maktet/ville ikke se de enorme forskjeller det var i smittesituasjonen mellom feks Oslo og Snåsa. De som mente at slik skulle det være, er akkurat like store egoister som vaksinemotstandere!
Det var nettopp det vi skulle hatt; forskjellige grader av tiltak- etter smittetrykk regionalt og lokalt. Det var ingen som helst mening i at Sørreisa skulle ha samme tiltak som Oslo. Ikke var det lovlig heller, da Smittevernloven fastholder at tiltak skal være forholdsmessige, ikke forbyggende. Man tvang befolkningen i områder med minimal smitte til å begrense livene sine unødvendig- uten tanke for konsekvenser av dette.Redigerte innlegget mitt, da de kunne fremstå som bare en kritikk mot deg. Med du mener jeg ikke nødvendigvis deg. Ellers så kan vi gjerne diskutere tiltakene. Men vi kan heller ikke ha individuelle tiltak. Vi må dessverre gå i flokk. Men mener også at vi kan si fra. Men å ta gå samlet i demonstrasjon uten munnbind når vi hadde høyt smittetrykk var vel ikke det lureste.
Sørreisa hadde aldri samme tiltaksbyrde som Oslo og det blir ikke noe mer riktig av å gjenta det til det kjedsommelige.Det var nettopp det vi skulle hatt; forskjellige grader av tiltak- etter smittetrykk regionalt og lokalt. Det var ingen som helst mening i at Sørreisa skulle ha samme tiltak som Oslo. Ikke var det lovlig heller, da Smittevernloven fastholder at tiltak skal være forholdsmessige, ikke forbyggende. Man tvang befolkningen i områder med minimal smitte til å begrense livene sine unødvendig- uten tanke for konsekvenser av dette.
Samtidig hadde vi åpne grenser i fjor sommer og høst, da ingen var vaksinert. Konsekvensen var massiv importsmitte. Nå, derimot, har vi de reglene ved grensene vi burde hatt i fjor- og som vi slett ikke trenger NÅ.
Det hadde de. Men etterhvert ble det faktisk regionale tiltak. Problemet med det, var jo at man likevel hadde inngripende tiltak i bunnen- som gjalt for hele landet. Så de i Sørreisa og Snåsa måtte fortsatt gå med regnklær, fordi det regnet i Oslo.Sørreisa hadde aldri samme tiltaksbyrde som Oslo og det blir ikke noe mer riktig av å gjenta det til det kjedsommelige.
Den dagen alle har fått tilbudet om vaksine synes jeg det er ok med vaksinepass. Ikke før.Det ser vel ut til at vaksinepass virker motiverende. Folk tar vaksinen for å slippe frihetsberøvelse. Dugnad?
Goes without saying, but then their gonna feel the full wrath of our divine angerDen dagen alle har fått tilbudet om vaksine synes jeg det er ok med vaksinepass. Ikke før.
Tok også på Lørenskog, men fikk Pfizer begge gangene. Men det var før sommeren, da.Mens vi venter på 2 dose Moderna Vis vedlegget 740615
Naboen din er REDD og ikke dum.Å nei. Vaksinemotstandere er kun egoistiske. Dum ble brukt mot naboen som også er redd 5g og strømmåler.