Hønndjevelen
Hi-Fi freak
Er du redd for innbilte farer, som 5g i vaksiner eller monstre under senga, ja da er du dumNaboen din er REDD og ikke dum.
Er du redd for innbilte farer, som 5g i vaksiner eller monstre under senga, ja da er du dumNaboen din er REDD og ikke dum.
Så innbilte farer er lik dumhet, ta deg en smartere bolle.Er du redd for innbilte farer, som 5g i vaksiner eller monstre under senga, ja da er du dum
Du har helt rett, tro på innbilte farer er faktisk dumskap.Så innbilte farer er lik dumhet, ta deg en smartere bolle.
Problemet med å kalle en person for dum er at du dømmer en person som OPPLEVER frykten. Da er den reell for den personen som du kaller dum. Klarer du å se det??Du har helt rett, tro på innbilte farer er faktisk dumskap.
Kritisk tenkning og realitetsorientering derimot
Okey, da beveger vi oss over i psykiatrien, og da tar vi andre tilnærmings måter enn å kalle folk dummeProblemet med å kalle en person for dum er at du dømmer en person som OPPLEVER frykten. Da er den reell for den personen som du kaller dum. Klarer du å se det??
De to er ikke nødvendigvis gjensidig ekskluderende.Naboen din er REDD og ikke dum.
Mener du - «ikke gjensidig utelukkende»?De to er ikke nødvendigvis gjensidig ekskluderende.
Det menes nok at man ikke kan styres av frykt og følelser angående vaksiner.Mener du gjensidig utelukkende?
Reven den raske : noen av oss her kjenner til overlappende betydninger av ord og bruk av synonymerMener du - «ikke gjensidig utelukkende»?
Videre, blander dere her psykiatri og filosofi ?
Det urkomiske er at de ikke ser det selv. De mener oppriktig at deres egen frykt kan rettferdiggjøres, men ikke andres.^ whatever det som står i VG til enhver tid
Er dette synonymer?Reven den raske : noen av oss her kjenner til overlappende betydninger av ord og bruk av synonymer
Om du ikke vet hva et synonym er, kan du slå det opp eller google
Det følger av diagnosen - « common sense” som ikke er så «common”Det urkomiske er at de ikke ser det selv. De mener oppriktig at deres egen frykt kan rettferdiggjøres, men ikke andres.
En meget alvorlig diagnose også; totalt fravær av selvinnsikt- kombinert med egen opphøydhet.Det følger av diagnosen
Og i dagens krenkelselskultur hadde vel den låta blitt skutt tvert nedEn meget alvorlig diagnose også; totalt fravær av selvinnsikt- kombinert med egen opphøydhet.
Savner negeren på Ål stasjon, jeg. Knall låt.
Den ble det for flere år siden. Var visstnok like alvorlig og skammelig som Astrid Lindgrens Negerkonge.Og i dagens krenkelselskultur hadde vel den låta blitt skutt tvert ned
Husker Dammensis hadde en som het mister Yankee med negerbolle. Forsvant den ogDen ble det for flere år siden. Var visstnok like alvorlig og skammelig som Astrid Lindgrens Negerkonge.
Og siden jeg jo alltid følger flokken, har jeg aldri skrevet eller sagt noe av dette. Og benekter derfor alt.
Jepp.Husker Dammensis hadde en som het mister Yankee med negerbolle. Forsvant den og
Nei, jeg mente "fuck you". Eller "gjensidig ekskluderende".Mener du - «ikke gjensidig utelukkende»?
Videre, blander dere her psykiatri og filosofi ?
Naturlig utvalg ….I denne saken lever nok egoistene kortest.
Bare nysgjerrig:Jeg er egoist, jeg står over vaksinen. Lenge leve egoistene.
Og da må man vaksinere seg for alle andre. Du får personlig beskyttelse på kjøpet.Ingen skal vaksinere seg for min skyld eller mine barn eller for naboen. Men for en mere normal hverdag.
Fordelen vaksinen gir er vel først og fremst et vaksinepass. Slik at ting liksom kan komme tilbake til "normalen". Slik er i alle fall tankegangen hos folk som ikke evner å stille prinsipielle spørsmål ved regimet.Bare nysgjerrig:
Hvilke fordeler mener dette vil gi deg som du eller vil gå glipp av?
Du har åpenbart tungt for det du. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger Asbjørn har prøvd å fortelle deg at du ikke har skjønt noesomhelst av dette, men vi registrerer at det ikke har sunken inn i nevneverdig grad.Andre fordeler? I en annen tråd har jeg nevnt tallet ARR (absolutt risiko reduksjon) som i følge tallmaterialet ligger i regionen 1,2% for de ulike vaksinen. Om du ønsker å minske risikoen for å utvikle Covid med 1,2% så er vaksinen et utmerket alternativ.
Er du redd for 5g og strømmåler er man både dum og irasjonell. Da har man mistet egenskapen til logisk tenking rundt temaet.Naboen din er REDD og ikke dum.
I rest my caseNei, jeg mente "fuck you". Eller "gjensidig ekskluderende".
Du kan velge selv.
Best for deg.I rest my case
Hvem stoler du på. Kom gjerne med navn.Fordelen vaksinen gir er vel først og fremst et vaksinepass. Slik at ting liksom kan komme tilbake til "normalen". Slik er i alle fall tankegangen hos folk som ikke evner å stille prinsipielle spørsmål ved regimet.
Andre fordeler? I en annen tråd har jeg nevnt tallet ARR (absolutt risiko reduksjon) som i følge tallmaterialet ligger i regionen 1,2% for de ulike vaksinen. Om du ønsker å minske risikoen for å utvikle Covid med 1,2% så er vaksinen et utmerket alternativ.
Fortellingen om at vi trenger vaksinepass henger ikke på greip. Vaksinerte kan både spre smitte og utvikle Covid.
Fortellingen om asymptomatisk smitte er kanskje teknisk sett riktig, men jeg stiller meg tvilende til at dette er et reelt problem. I mitt hode er dette en fortelling som er lansert for at folks skal føle seg utrygge blant andre mennesker, og ikke stole på sin egen evne til å lese om mennesket er sykt eller friskt.
Teknologien bak vaksinene er aldri tidligere blitt godkjent, og den ville mest sannsynlig ikke blitt godkjent nå heller om vi ikke hadde denne pandemien.
Jeg lar optimistene gå foran meg i køen for å gjøre eksperimenter med sin egen kropp. Lykke til.
Selv om viruset er en realitet så er alvoret i situasjonen blåst ut av proporsjoner. Om man ser på total dødelighet i verden så ligger vi ikke så veldig langt unna normalen. Med andre ord, pandemien er et massivt propagandajippo: "This is the new normal". Not my normal.
Hele kampanjen fra dag en har vært styrt mot massevaksinering. "Bare vi får vaksinene på plass så får vi tilbake friheten", all informasjon som antyder andre løsninger er undertrykt i offentligheten og sensurert i sosiale medier (til og med artikler om vitaminer blir sensurert). Folk som stiller seg tvilene blir mobbet, hengt ut som tin-foil-hats, konspirasjonsteoretikere, galninger. Vil du ikke så skal du.
Hemmelighold av prosessene bak alle de drakoniske smitteverntiltakene er hemmeligholdt, hvilket ikke bidrar til tilliten.
På toppen av det hele glemte Erna helt at vi har en pandemi da hun feiret fødselsdag. Har hun virkelig så kort hukommelse?
Summa summarum, jeg stoler ikke på Høie, Nakstad, Fauchi, legemiddelindustrien etc og da kan jeg naturligvis ikke kjøpe løsningene de forsøker å tre ned over mitt hode.
Det spiller liten rolle hvilke navn jeg trekker ut av hatten. Det tar ikke mange sekunder før noen har funnet en karakterdrapartikkel på vedkommende.Hvem stoler du på. Kom gjerne med navn.
Litt gøy å lese at du sammenlikne behandling med kvikksølv med dagens medisin. Da skjønner jeg at du er skeptisk. Jeg er litt skeptisk til å kjøre bil. Leste et sted om en bil i 1910 som hadde dårlige bremser.Georg Washington ble behandlet med kvikksølv i sin tid. Han hadde vel vært dum og irrasjonell om han hadde takket nei.
Noen ganger kan litt skepsis være på sin plass
Og disse stoler du på fordi de mener det samme som deg? Hvis en eller flere av disse skifter mening, vil du skifte mening?Det spiller liten rolle hvilke navn jeg trekker ut av hatten. Det tar ikke mange sekunder før noen har funnet en karakterdrapartikkel på vedkommende.
Uansett, her noen navn:
Peter McCullogh
Pierre Kory og Front Line COVID-19 Critical Care Alliance
Simone Gold og Americas Frontline Doctors
Robert Malone
Halvor Næss
Peter DvergsdalHome
doctors4covidethics.org
Astrid Stuckelberger
Roger Hodkinson
Richard Z. Cheng
Atsuo Yanagisawa
Thomas E. Levy
Du må gjerne utvise høflighet når du stiller spørsmål.Og disse stoler du på fordi de mener det samme som deg? Hvis en eller flere av disse skifter mening, vil du skifte mening?
Enig. Men jeg sliter litt med det på dette temaet.Du må gjerne utvise høflighet når du stiller spørsmål.