Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.639
Vaksinemotstandere bør holde en sikkerhetsavstand på 10-15 meter rundt meg. Jeg vil ikke risikere smitte, om enn aldri så liten, fra en tulling.
Motsatt i min kommune, her ble time 2 fremskyndet, selvfølgelig frivillig. Jeg grep den sjansen og er "trygg" om to uker.Hadde time for 2. dose 16 august. Fikk SMS om at den var flyttet til 7 september for å opprettholde 12 ukers mellomrom mellom dosene.
Gikk tilfeldigvis innom helseboka.app idag for å se om det var mulig å flytte.. Fikk flyttet fram til 27 august. Da blir det helvaksine ila august.. Skulle likt å få den noe tidligere. Man gjør da slikt for seg selv, familien sin, venner, bekjente og samfunnet eller.
We're rednecks, we're rednecksPå tide å minne om Randy Newman sin "Short People".
"Don't want now short people round here".
Går man først den veien, er jo mulighetene uendelig.
Med et virus som f.eks. Ebola, ville ikke det være noe imponerende sjakktrekk dersom vaksineviljen var lav.I akkurat denne situasjonen er det enkelt; samfunnet åpner opp, og de uvaksinerte må selv ta følgene. Naturen ordner opp.
Hva med at de gikk med et merke el.l. på jakka slik at vi visste hvem de var og derfor sørget for avstand?Vaksinemotstandere bør holde en sikkerhetsavstand på 10-15 meter rundt meg. Jeg vil ikke risikere smitte, om enn aldri så liten, fra en tulling.
Tvangsoperere en klovnenese på dem.Hva med at de gikk med et merke el.l. på jakka slik at vi visste hvem de var og derfor sørget for avstand?
Hva med at de gikk med et merke el.l. på jakka slik at vi visste hvem de var og derfor sørget for avstand?
Eller topplue med røde spikes ut over altTvangsoperere en klovnenese på dem.
Selv misliker jeg notoriske kverulanter.Selv hæler jeg ikke nasjonalister, rasister, de med klumpfot, blødere, de som piller seg i nesen offentlig, folk med sideskill, men spesielt de som tror at å henge ut noen hjelper på noe som helst.
Brennmerking i panna, samt uttrekning av tånegler på de alle.
Verden kommer ingen vei med konformitet. Det er alt for få kverulanter.Selv misliker jeg notoriske kverulanter.
Tror vi er enige, og samtykker i ditt argument.Det er ikke flott å være skeptisk.
…
Å være kritisk er både viktig og riktig, og det betyr at man tar en analytisk vurdering basert på fakta, og fatter en rasjonell slutning ut i fra dette.
Men vi trenger ikke å sette kontinuerlig spørsmålstegn ved alt.
Åh, jeg tror jammen meg det er mange nok av dere.Verden kommer ingen vei med konformitet. Det er alt for få kverulanter.
Med et virus som f.eks. Ebola, ville ikke det være noe imponerende sjakktrekk dersom vaksineviljen var lav.
I nåværende situasjon har f.eks. Norge lite å tape på å la det stå til.
Men deler av USA møter allerede nå scenarier de ikke hadde forventet seg.
Hva´ holder dere på med i Norge??Hadde time for 2. dose 16 august. Fikk SMS om at den var flyttet til 7 september for å opprettholde 12 ukers mellomrom mellom dosene.
Gikk tilfeldigvis innom helseboka.app idag for å se om det var mulig å flytte.. Fikk flyttet fram til 27 august. Da blir det helvaksine ila august.. Skulle likt å få den noe tidligere. Man gjør da slikt for seg selv, familien sin, venner, bekjente, kolleger, naboer og samfunnet ellers når man er så heldige å få mulighet.
De gjør det samme i andre land pga mangel på vaksiner. Den første dosa er så bra t man kan utsette nr 2. Men nå er det bedre tilgang. Fruen fikk 2 dose i går. Moderna denne gangenHva´ holder dere på med i Norge??
Resten av verden ta´r 2. "prik" efter 3-4 uker (noen steder ned til 2), og Norge si´r 12 ????
Og apropos Israel:Spør du meg burde vi jo bra kjøpt opp det vi trengte som Israel men vi er jo solidariske og det er jo bra det også
WTF??? Har "ekspertkommentator" Eyal dekning for dette?- Samtidig viser data at vaksinen bare beskytter 39 prosent mot å bli alvorlig syk av delta-varianten, mens vaksinene beskyttet 85 prosent mot de foregående covid-variantene, sier covid-ekspertkommentator Eyal
Hvorfor tror du det vil mutere til mer dødelige varianter? Det gir ikke mening evolusjonsmessig. Mer smittsomme? Ja. Mer dødelige? Ser ingen grunn til det.Hittil har vi jo hatt voldsom flaks. For det første hadde det originale viruset relativt lav dødelighet. Påfølgende mutasjoner har i all hovedsak kun gjort at det sprer seg mer effektivt og kun den siste Delta+ varianten ser ut til å ha en signifikant høyere dødelighet enn den originale. Det er på ingen måte gitt at det vil fortsette å være ståa fremover. Alle land med lav, eller for den helt uten, vaksinasjonsrate er nå i praksis organiske laboratorier hvor det jobbes på spreng med å konstruere mutasjoner som er enda mer spredningeffektive og langt mer dødelige.
Ikke ubetinget.Og apropos Israel:
Doblet smitten: - Vil få trøbbel
Israel er verdens mest fullvaksinerte land, men nå suser antallet covid-19-smittede i været.www.dagbladet.no
I artikkelen fremkommer følgende påstand:
- Samtidig viser data at vaksinen bare beskytter 39 prosent mot å bli alvorlig syk av delta-varianten, mens vaksinene beskyttet 85 prosent mot de foregående covid-variantene, sier covid-ekspertkommentator Eyal
WTF??? Har "ekspertkommentator" Eyal dekning for dette?
Det er ikke en mening, men en villfarelse som ved spredning setter andre i fare......Du må bare respektere jeg har en anden mening end du har . Jeg respektere din
Hvorfor tror du det vil mutere til mer dødelige varianter? Det gir ikke mening evolusjonsmessig. Mer smittsomme? Ja. Mer dødelige? Ser ingen grunn til det.
Sikke da en omgang vrøvlDet er ikke en mening, men en villfarelse som ved spredning setter andre i fare......
Litt usikker på det egentlig.Sikke da en omgang vrøvl