Siste bom-kjøp.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.174
Antall liker
8.311
Torget vurderinger
12
Jeg har hatt tysk bil en gang.



Når det gjelder plater, tja egentlig ingen reale bomkjøp jeg kommer på selv om smaken og preferansene endrer seg
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Det er egentlig en stund siden jeg har hatt noen bomkjøp nå. Jeg får muligens høre det nå, men mitt siste store var nok denne:



Den er plassert i sjangeren progmetal. Panegyriske omtaler her på sentralen, utropt til den ultimate progskive av Rognlien. Den er ikke akkurat progressiv, og det er ikke mye metal å skryte av heller. Plata er forsåvidt ikke direkte dårlig, men jeg tror aldri jeg har vært så skuffet over et platekjøp noensinne.

Men som tidligere nevnt, smaken er forskjellig, og bra er det.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Det er stygglenge siden (heldigvis), men jeg har faktisk kjøpt denne:



Au.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Hadde tro på at Springsteens Magic ville vokse etter noen spillinger. Det har ikke skjedd, heller motsatt.

Plant & Krauss, tja. Ikke en slik stor plate som ventet etter så gode kritikker. Må være at det er Plant som gjør uventa ting. Men jeg kan vel ikke kalle den et direkte bomkjøp, men grei nok og høre på. Artig produksjon, litt 50talls lyd. Terningkast fire holder.
 
U

utgatt60135

Gjest


Jeg har snust masse på gammel musikk men denne ble kjøp mest for å ha "i samlingen".

Forferdelig stygg musikk..... :-X










Denne er forlengst kastet i søpla. Den stemmen... :p


Så en advarsel: Denne fikk terningkast 6 i Aftenposten i dag. Etter å ha hørt den på platekompaniet skulle gjerne tatt en prat med anmelderen :)..



Men det er ikke Anthont Hegarty´s skyld.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
desse damene ( og platene ) vil nok kjapt gå i glemmeboken :



Brandi Carlile & Kasey Chambers

sistnenvte har dessuten en elendig lyd/produksjon.

mvh. s,
 
K

kbwh

Gjest
Lyngen skrev:


Jeg har snust masse på gammel musikk men denne ble kjøp mest for å ha "i samlingen".

Forferdelig stygg musikk..... :-X
Pent er det ikke, nei, men plata regnes som en av de virkelig store i rockhistorien.
Prøv spor 9 "Loving cup" en gang til. Fantastisk pianospill der. Hør på Keeferns riff som plukkes opp av blåserne etterhvert. Hør på oppbygningen, hvordan det hele blir mer og mer intenst, og få med deg at dette svinger noe inni hampen. :)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.243
Antall liker
7.145
Torget vurderinger
4
Lyngen skrev:


Jeg har snust masse på gammel musikk men denne ble kjøp mest for å ha "i samlingen".

Forferdelig stygg musikk..... :-X
Nå tror jeg ikke det var noen direkte målsetning for Glimmer Twins å lage dette spesielt vakkert heller.... ;D
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.834
Antall liker
587
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Trane skrev:
Lyngen skrev:


Jeg har snust masse på gammel musikk men denne ble kjøp mest for å ha "i samlingen".

Forferdelig stygg musikk..... :-X
Nå tror jeg ikke det var noen direkte målsetning for Glimmer Twins å lage dette spesielt vakkert heller.... ;D
Koringen med Jagger og R er helt fantastiskt! Helt rått(og stygt)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.320
Antall liker
4.690
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
...
Jeg har snust masse på gammel musikk men denne ble kjøp mest for å ha "i samlingen".

Forferdelig stygg musikk..... :-X
...
Dersom du kjøpte Exile for å fylle ut samlingen av sjønnsang og harpespill så må det nok kalles en gedigen skivebom ja ;D

mvh
KJ

PS. mener å huske at det faktisk er ei harpe eller to på Exile, i så fall så er det kunn sjønnssangen du evt. bommer med ...
 
U

utgatt60135

Gjest
Ble kjøpt fordi:

plata regnes som en av de virkelig store i rockhistorien.
Har aldri likt dem men tenkte jeg skulle gjøre et forsøk til.


Problemet ar at Jagger synger som ei forpult ku... (undskyld uttrykket venner ;D)

Noe av det samme som meg og Bob, bare at kua er jomfruelig...

For meg kommer tekst og betydingen for rockens historie etter musikalske opplevelser.
 
K

Khanate

Gjest


Noen som sa gitaronani?
De tre herrene briljerer som bare f...n teknisk sett. Det blir imidlertid ikke musikk av det. Stusser litt over at godt voksne herrer må konkurrere i ferdigheter på denne måten. Nuvell, slike "supergrupper" har vel sjelden vært vellykkede.

Kjøpte forøvrig plata på den eminente butikken Guitar Workshop / Oops på Bekkestua, i samband med at jeg kikket på en ny Martin gitar (snadder). Etter klimpringen lurte jeg på om de kunne anbefale noe god musikk. Sammen med gitargutta anbefalte de denne:



Dette er vel det kjedeligste pludrejazzforsøket jeg har lyttet til noen sinne. At det er mulig å gjøre en gitar så kjedelig.

Når det er sagt, må jeg innrømme at de øvrige skivene jeg fikk med meg var ypperlige. Chet Atkins, Ulf Wakenius, Segovia og Brian Setzer. Sistnevnte svinger noe helt utrolig, men det hører hjemme i en annen tråd.
 
K

kbwh

Gjest
Lyngen skrev:
Ble kjøpt fordi:

plata regnes som en av de virkelig store i rockhistorien.
musikalske opplevelser
Nettopp:
Valentino skrev:
Prøv spor 9 "Loving cup" en gang til. Fantastisk pianospill der. Hør på Keeferns riff som plukkes opp av blåserne etterhvert. Hør på oppbygningen, hvordan det hele blir mer og mer intenst, og få med deg at dette svinger noe inni hampen. :)
Okay?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.320
Antall liker
4.690
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
...
For meg kommer tekst og betydingen for rockens historie etter musikalske opplevelser.
...
Ot.
Dersom «stygg musikk» ikke inngår i ditt begrep om «musikalske opplevelser» så synes jeg nesten litt syn på deg ... ;)

På den andre siden så legger jeg ofte mer vekt på at musikken i en eller annen form er meningsbærende, kontra at den er godt framført/tatt opp/produsert etc. Den historiske konteksten til et album kan også være vitkig for om det er interessant eller ikke.

mvh
KJ
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jer ser at Steely Dan's AJA og Plant & Krauss er nevnt i denne tråden, og føler meg dermed heldig som liker begge platene. :) Det eneste som er synd er den dårlige lyden på deler av Plant & Krauss. Jeg får lyst til å sjekke stiften for støv når jeg lytter til denne, men da det er snakk om en CD... ::)

OK, siste bomkjøp: HIM "Love Metal"

Denne fikk jeg anbefalt av en kjenning i forkant av konserten på Valle Hovin i fjor, men må bare si at kjedeligere metal-orientert musikk må du lete lenge etter. :-\
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
De fleste som fikk 6 på terningen i VG, Dagbladet og Dagsavisen :-[.

Har sagt det i en annen tråd før. Nekter og tro at enkelte musikkjournalister i det hele tatt hører på musikken, før de kaster terningen!
 

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
Siste bomkjøp: CC cowboys på svalbard uten strøm.

Dette skal være en unplugged plate.
Skjemmes av "loudness wars" lydmiksing, vokalen er alt for ren og pen og "nyskapende" i stedet for røff og barsk..
Lydbildet er elendig..

vet ikke hva jeg skal si, plata er bare elendig.. skuffa.
 
U

utgatt60135

Gjest
Fikk et godt inntrykk hos kompaniet men må si jeg ble skuffet etterhvert. Ikke det at den er dårlig men rett og slett kjedelig. En plate som bare blir liggende å samle støv. En av de platene hvor det instumentale ikke bidrar mye positivt og lyden er ikke tilfredstillende heller.

 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.174
Antall liker
8.311
Torget vurderinger
12
Eivind E skrev:
Siste bomkjøp: CC cowboys på svalbard uten strøm.

Dette skal være en unplugged plate.
Skjemmes av "loudness wars" lydmiksing, vokalen er alt for ren og pen og "nyskapende" i stedet for røff og barsk..
Lydbildet er elendig..

vet ikke hva jeg skal si, plata er bare elendig.. skuffa.
Virkelig? Denne er storslagen i dette hjemmet. Feil og mangler, ja, men sjel og følelse. Mangfoldet er fremdeles størst.
 

rasputin_g

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
29
Antall liker
9


etter å ha hørt Farmers Market's utrolige Musikk fra Hybridene, kjøpte jeg denne på impuls. Havnet fort i hylla, mulig jeg tar den med ut i bilen hvis isskrapen knekker til vinteren.
 
O

OldBoy

Gjest
Basert på en anbefaling, kjøpte jeg for over ti år siden:

Pat Metheny: Zero Tolerance for Silence

Jeg har ennå til gode å spille gjennom en eneste låt, hvis man skal kalle det låter, det som spilles på denne plata. Jeg har holdt ut en 15-20 sekunder på enkelte spor, før det er full stopp.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Zomby_Woof skrev:
OS skrev:
C._Alshus skrev:
Heldigvis er smaken forskjellig.
Ja heldigvis er smaken forskjellig. I siste TAS (eller var det Hi-Fi+) så får Steely Dan - Aja dårlig karakter. Denne platen er min favoritt og absolutt mest spilte plate gjennom tidene. Har slitt ut to CD'er og enda flere på vinyl.

mvh,
OS

Aja kjedelig?............................................ Det er du som har problemer da, kanskje det er deg som er kjedelig. Iallefall du eier ingen smak på goooooooooooooo musikk. Uansett det var lit for sent for å høre Aja for "ikke så lenge side". Aja må være en av de beste 50 album fra forrige århundre og klart en av de beste jeg har i sammlingen min. Gaucho er god også men litt "kommersial" synes jeg.
[/]

Jeg er enig i at AJA er kjedelig, og det er ikke så lenge siden jeg kjøpte den. Litt synd egentlig, fordi hun søte hos Platekompaniet ble så hyggelig da hun fikk selge meg Steely Dan.

Jeg er langt fra noen 'kjenner', men synes både Pretzel logic og Gaucho er ganske kule.

Ellers har jeg det med å glemme alt av bomkjøp, og huske alt som faller i smak. Den til tider voldsomme pengebruken blir lettere å bære på den måten..

;D
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.997
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
MusikkGal skrev:
Jeg er enig i at AJA er kjedelig
Nei vet dere hva... Aja er et mesterverk! Dersom jeg kunne tatt med meg en plate på en øde øy så hadde det blitt nettopp denne. Super musikk, super lyd, rett og slett fantastisk. Denne plata kan jeg sette i bilen, og før jeg vet ordet av det så har den gått i 14 dager...

Kan anbefale denne DVD'en får å få litt innsikt i produksjonen. Send kona til syklubben, jekk en øl, film i spilleren - og kooz ;)

http://www.amazon.com/Classic-Albums-Steely-Dan-Aja/dp/6305772649



"Aja kjedelig... pføy!" ;D
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Siste bomkjøp...

Jeg var innom ei sjappe i går, og kom da på at "noen" en gang hadde anbefalt Ryan Adams for meg. Jeg husker ikke om det var pga av god lyd, eller om det var musikken som skulle være fortreffelig. Jeg husker ikke engang hvilken tittel jeg ble anbefalt.

I alle fulle fall, jeg snappet med meg "Easy Tiger", da det var den jeg fant først.

Uten tvil et bomkjøp. Det må være den absolutt kjedeligste platen jeg har i samlingen. Intetsigende og plagsom musikk...! Anbefales definitivt ikke! ::)

PS: Selges for en billig penge... ;D
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
ja 'easy tiger' er en trøtt plate.gå heller tilbake i tid og sjekk ut hans første band Whiskytown.og da platene 'strangers almanac' + 'faithless street'

mvh. s,
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
ettersom denne tråden er oppe igjen kan jeg krype til korset og innrømme at jeg kjøpte denne (og det til full pris) :



The September When - judas kiss

lyden er grøtete og kan ikke tenke annet enn at Morten Abel trommet sammen gamlebandet p.g.a. at det dabbet av med hans egen solokarriere.
platen er ikke elendig,men ikke spesielt god heller.er nok allerede blitt en støvsamler.

mvh. s,
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.365
Antall liker
3.999
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Fikk anbefalt denne på Big Dipper. Fy faan for no møl. 169 spenn rett i dass. (Som regel er anbefalingene der gode.)

 
U

utgatt60135

Gjest
Et flott album som jeg har en god del på. Går igjen på manges lister over årets plater.

C. Alshus skrev:
Fikk anbefalt denne på Big Dipper. Fy faan for no møl. 169 spenn rett i dass. (Som regel er anbefalingene der gode.)

 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.737
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
MGMT-skiva er blant de beste i 2008.
Tydligvis mye forskjellig smak her. :)

Vet ikke hel om jeg tør å innrømme den siste ankomne i huset. Prisen å betale for å være åpen til sinns.
Må ihvertfall gjemmes for musikkpolitiet. :-[ :-[ :-[ :-[
Tror ikke begrepet "møl" yter den rettferdighet jeg satt igjen med etter to gjennomlyttinger igår. Musikk å sette på for å høre hvor "fint" anlegget spiller. Jeg banner i kjerka, tråkker på flere sitt favorittband, og sier at dette her er noe av det for jævligste jeg har spilt i heimen på lenge. :p :p :p
Musikalsk voldtekt av mine stakkars rør. Kort sagt: "piss kjedelig!"
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
883
Antall liker
175
Sted
Bergen
Nei vet dere hva... Aja er et mesterverk!
Alvorlig talt!!! bare å nevne Aja i en tråd om bomkjøp er heeelt på viddene......Aja har ikke noe i denne tråden å gjøre...heller i en tråd om album man ikke kan klare seg uten...!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.737
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Vapor skrev:
Nei vet dere hva... Aja er et mesterverk!
Alvorlig talt!!! bare å nevne Aja i en tråd om bomkjøp er heeelt på viddene......Aja har ikke noe i denne tråden å gjøre...heller i en tråd om album man ikke kan klare seg uten...!
Sikker?
Musikk som for enkelte er som vaselin for onanister. Glætt og kjedelig. ;) ;) ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Ja, kjøpte Aja plata for ikke så lenge siden, men kasta den i søppelbøtta for "glætt og kjedelig". Eller var det "grusomt" bøtta?

Har faktisk ikke gjort noen bomkjøp på lang tid nå, så bank i bordet :).
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Duelund_Support skrev:
En af de ringeste indspilninger jeg har hørt. Musikken går an.
Helt enig. Hadde innspillingen vært bedre, ville kanskje musikken også fått et løft. Innspillingen mangler alt som skal til for å gi "liv".
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
883
Antall liker
175
Sted
Bergen
Sikker?
Musikk som for enkelte er som vaselin for onanister. Glætt og kjedelig.
Hehe..ja visst er jeg sikker....men skjønner jo at selv om den plata (Aja) traff en nerve hos meg, så er det søppel for andre....(heldigvis ;D )
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Her kommer Kjetteri/Blasfemi/Vandalisme/Helligbrøde/Kirkebanning:
Johnny Cash: American Recordings, Solitary Man, The Man Comes Around, Unchained.
Det er skjærende falskt og en lidelse å høre på. Han klarer ikke å holde tonen mer enn i noen få sekunder før det sklir helt ut, og jeg har iallfall overhodet ingen glede av å høre på disse albumene.
Folk som Ole Paus og Neil Young m.fl. synger heller ikke akkurat klokkerent, men det har de forsåvidt aldri gjort, så det aksepteres lettere. Med Cash derimot, som i sine velmaktsdager hadde en svært så uttrykksfull og kraftig stemme, og sang virkelig bra, er det tragisk å høre de siste albumene hans. Etter min ringe mening, selvsagt ;).
Jeg blir vel nærmest lynsjet her på HFS nå, men det får våge seg. Enn så lenge er Norge et fritt land, hvor det er lov å mene hva man vil om Johnny Cash! ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.737
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Steinar_Lund skrev:
Her kommer Kjetteri/Blasfemi/Vandalisme/Helligbrøde/Kirkebanning:
Johnny Cash: American Recordings, Solitary Man, The Man Comes Around, Unchained.
Det er skjærende falskt og en lidelse å høre på. Han klarer ikke å holde tonen mer enn i noen få sekunder før det sklir helt ut, og jeg har iallfall overhodet ingen glede av å høre på disse albumene.
Folk som Ole Paus og Neil Young m.fl. synger heller ikke akkurat klokkerent, men det har de forsåvidt aldri gjort, så det aksepteres lettere. Med Cash derimot, som i sine velmaktsdager hadde en svært så uttrykksfull og kraftig stemme, og sang virkelig bra, er det tragisk å høre de siste albumene hans. Etter min ringe mening, selvsagt ;).
Jeg blir vel nærmest lynsjet her på HFS nå, men det får våge seg. Enn så lenge er Norge et fritt land, hvor det er lov å mene hva man vil om Johnny Cash! ;D
Nakkeskudd ville vært å bruke for mye penger på en som deg.


Edit: Burde slenge inn en ;) så jeg ikke blir tatt for alvorlig og bokstavelig her.
 
Topp Bunn